Gå til innhold

Helt jævlig deprimert etter brudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi var sammen i fem år. Nå er det slutt. Er så deprimert. Festing gjorde det bare verre. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har nesten lyst å dø. Noen andre som har vært der? Og hvordan ble det bedre? Rådvill nå. 

Anonymkode: aa27c...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er mange som har vært der. Det er ille nå, går bedre etterhvert. Ta tiden til hjelp og gjør ting som du liker. Mens tiden går, så blir ting sakte bedre.

 

Anonymkode: 123f2...e4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om en helt jævlig depresjon. 

Enten:

mild

moderat 

alvorlig.

 

men ja, skjønner hva du mener. Har alvorlig depresjon og balanserer melllom liv og død hver dag 😕 

få deg hjelp, fort ❤️

Anonymkode: da526...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi var sammen i fem år. Nå er det slutt. Er så deprimert. Festing gjorde det bare verre. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har nesten lyst å dø. Noen andre som har vært der? Og hvordan ble det bedre? Rådvill nå. 

Anonymkode: aa27c...6c3

Unngå alkohol, og hold deg unna trist musikk. Jeg tror at hvis du bare sitter stille og tenker så vil du fort havne i kjelleren. Prøv så godt du kan å finne på noe, gjør noe hva som helst. Ikke sitt stille med tankene dine. Be alle vennene dine om å ta deg med på ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er mange som har vært der. Det er ille nå, går bedre etterhvert. Ta tiden til hjelp og gjør ting som du liker. Mens tiden går, så blir ting sakte bedre.

 

Anonymkode: 123f2...e4e

Vet ikke hva jeg liker lengre heller. Som om livskraften har blitt sugd utav meg.  Ts

Anonymkode: aa27c...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var sammen i fem år. Nå er det slutt. Er så deprimert. Festing gjorde det bare verre. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har nesten lyst å dø. Noen andre som har vært der? Og hvordan ble det bedre? Rådvill nå. 

Anonymkode: aa27c...6c3

Å jada, jeg har vært der, opptil flere ganger... Det er helt for jævlig når det står på, og akkurat der du er nå hjelper nok ikke gode råd heller.. Men jeg lover deg ( selv om jeg vet at du ikke tror det) at det blir bedre med tiden, og det er kun den som kan hjelpe deg her. Du må vende deg til gode venner, grine og prate ut, og etter det prøve og innse at du skal leve ditt liv, og at dette livet skal ikke være avhengig av en mann. Det er kun du som kan gjøre deg selv lykkelig. Ønsker deg masse lykke til.:hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel erfaringsmessig runder med *drikke *klage *se filmer *høre musikk *stalke eksen *repeat dette 10 ganger, deretter fremskritt til *knulle nye menn *ha det greit ute med venner *finne en ny interesse eller fler, *småforelske seg i en av mennene man knulla *bli dumpa av denne FF, med tilbakefall  til *drikke *klage *stalke, osv. 

Og så etterhvert glir det over, og du blir deg selv igjen.

Jeg skriver flåsete nå, men vet det er helt forjævlig. Jeg brukte over et år på alt dette tullet, og holdt på å gjøre alle rundt meg gale. Og ikke minst trodde jeg at jeg selv var blitt helt gal. Men til og med for meg gikk deg over, så da er det virkelig håp for alle.

Anonymkode: f8a49...6f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt ille mens det står på. Og som flere påpeker her, det går heldigvis over med tiden. Det blir bedre og en dag så "letter" det. Jeg har nådd bunnen et par ganger grunnet kjærlighetssorg og depresjon og har kommet frem til en "hjertemedisin" som har gjort det lettere for meg: 

1. Gi deg lov til å ha det vondt og vær god mot deg selv en stund. Det varierer hvor lenge denne perioden bør vare for her er vi forskjellige. I denne perioden, gjør akkurat det du har lyst til så langt det lar seg gjøre. Om du ligge i senga og grine, spise sjokolade til frokost, grine enda mer og sove, så gjør det. Innse samtidig at det er godt å gi seg selv en slik periode, men det er ikke her fremtiden ligger. Målet må være å komme seg over den verste kneika. Det er veldig viktig at denne fasen er midlertidig. 

2. Aksepter det som har skjedd. Altså, gå dypt inn i deg selv, hent frem hvilke forventninger og følelser du hadde, vri og vend på dem. Still de spørsmål, snakk med de. Jeg skrev og lese mye i denne perioden, var MYE alene, gjerne i marka. Dessuten leste jeg mye. Man er knyttet til noen, så må man jobbe med å kvitte seg med denne tilknytningen. Det er ikke alltid så enkelt. Jeg tenker på denne perioden som en slags selvransakelse. 

3. Finn tilbake til deg selv. Den du var og fremdeles er uten denne personen. Innse at det aller meste i livet er flyktig og midlertidig. Sett pris på tiden dere hadde sammen, gå videre. Gi slipp. Slett fra sosiale medier om du er klar for det. Det er aller viktigst om han/hun har fått seg et ny kjæreste som vises frem med jevne mellomrom. Husk at du er verdifull. 

4. Bli glad i deg selv (mer komplisert enn det man skulle tro). Gjør gode ting for deg selv og andre du er glad i. Legg merke til de små tingene, gled deg over soloppgangen, en vakker fugl, en katte som krysser vegen, en fremmed som smiler tilbake.. 

5. Ta tak. Tren, løp ute, spis sunnere, kom deg ut. Snakk med venner, familie. Si det slik det er. De fleste vil forstå. 

6. Nyt den nye deg --> Tiden din er verdifull, bruk den med omhu. De som unngår deg, slår hånden av deg eller viser deg en kald skulder, er ikke deg eller tiden din verdig. Elsk deg selv. 

Anonymkode: 58ac5...5f7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ❤️ Mangen gode svar og tips her. Sitter stor pris på det. Skjønner at dette kan ta tid. Gruer meg til jul. Har ingen å skjemme bort og dulle for. Føler jeg går en lang mørk tid fremover. Har egentlig bare lyst til å sove helt til våren nå. Har ikke vært så langt nede på så lenge jeg kan huske. Så det er vanskelig å tenke positivt nå desverre. Ts. 

Anonymkode: aa27c...6c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er samme sted som deg Ts. Har det helt jævli og kan begynne å hulke innimellom. For all del: ikke send mld eller ring han. Det gjorde jeg og har aldri vært lenger nede etter han svarte tilbake at han har null følelser. Men jeg håper fortsatt, vet ikke hvorfor. Men prøver å være mest alene, blir stresset med en gang jeg går utenfor døren og møter andre mennesker. For meg HAr det gått to mnd nå.

Anonymkode: 2df15...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet. Gjorde nesten det samme og ble helt nedbrutt etterpå. Var helt jævlig for selvtilliten. Så det gjør jeg aldri mer! Har bestemt meg for å bruke null kontakt regelen. Har slettet han fra alt og vet at eneste jeg kan gjøre er å ikke ta kontakt. Jeg veksler mellom hulking, sinne, sorg og benektelse. Jeg håper forsatt at det skal ordne seg igjen innimellom..siden det har vært slutt før. På en annen side vil jeg bare gå videre. Kaos i hodet med andre ord. Har akseptert at det er sånn nå og at det er normalt. Tar en dag om gangen. En dag blir alt bra igjen tror jeg med eller uten han. Stor klem til deg ❤️Ts

Anonymkode: aa27c...6c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er samme sted som deg Ts. Har det helt jævli og kan begynne å hulke innimellom. For all del: ikke send mld eller ring han. Det gjorde jeg og har aldri vært lenger nede etter han svarte tilbake at han har null følelser. Men jeg håper fortsatt, vet ikke hvorfor. Men prøver å være mest alene, blir stresset med en gang jeg går utenfor døren og møter andre mennesker. For meg HAr det gått to mnd nå.

Anonymkode: 2df15...56e

Jeg klarer heller ikke tanken på folk nå. Når jeg gikk ut drakk jeg meg bare full og rotet med en annen fyr. Noe som førte til at jeg bare følte meg enda verre! Blir snart gal av sorg. 

Anonymkode: aa27c...6c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo gått gjennom dette før og det gikk jo bra da. Men akkurat må tenker jeg at jeg aldri vil finne en som jeg elsket så mye og alt føles så naturlig med han. Har vært på en tinder Date igår, og da jeg kom hjem var jeg helt sykt lei meg, selv om han tindergutten var grei og hadde alt på stell. Satt å gråt i sofaen i en time. Tenker hele tiden så sykt digg det hadde vært å få opp sånn "******** har sendt deg en mld på fb, eller å ha hatt et ubesvart anrop fra han. Hadde gjort mye for det. Men jeg vet det ikke skjer så vet ikke hvorfor jeg lar meg selv drømme meg vekk til disse tankene.  Men ja,tror vi må bare ta en dag om gangen. Jeg kjeder meg mye men orker ikke møte folk.

Anonymkode: 2df15...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg også tenker sånn. Det gikk bra før. Jeg skal gi meg selv en dag til å være skikkelig lei meg på. Så skal jeg iallefall begynne å trene og gå tur. Det tror jeg er lurt nå. Sakte bygge meg opp igjen og gjøre små hyggelige ting for meg selv etterhvert. Skal være mye alene og kommer til å ta det med ro på feste/rote fronten. Og det skal bli litt godt for det blir bare rot. Ingen av oss er klar for nye forhold nå. Kommer til å sørge en stund over dette men det er greit. Det må gjøres. Og følelsene kommer til å svinge. Det skjønner jo jeg og. Men livet må gå videre.. snart.  Ts

Anonymkode: aa27c...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg også tenker sånn. Det gikk bra før. Jeg skal gi meg selv en dag til å være skikkelig lei meg på. Så skal jeg iallefall begynne å trene og gå tur. Det tror jeg er lurt nå. Sakte bygge meg opp igjen og gjøre små hyggelige ting for meg selv etterhvert. Skal være mye alene og kommer til å ta det med ro på feste/rote fronten. Og det skal bli litt godt for det blir bare rot. Ingen av oss er klar for nye forhold nå. Kommer til å sørge en stund over dette men det er greit. Det må gjøres. Og følelsene kommer til å svinge. Det skjønner jo jeg og. Men livet må gå videre.. snart.  Ts

Anonymkode: aa27c...6c3

Ja jeg tror det med trening/tur er lurt. God ide. For min del tror jeg det blir tur på kveldstid, orker seriøst ikke å forholde meg til mennesker. Og masse god musikk. Jeg har jo bare hørt våre sanger og triste kjærlighetssanger i det siste. Blir ikke akkurat bedre av det. Men jeg tror at jeg gjør det pga jeg tror jeg kan komme over det og komme til et sted der tristheten bare stopper, men det gjør ikke det. Vennene mine er lei av å høre om dette nå og det skjønner jeg godt så vil heller ikke snakke med noen om det. Da hjelper det å skrive med andre i samme situasjon her inne💕 Føler jeg skulle hatt en hobby eller et prosjekt å holde på med. Hva gjør du for å få dagene til å gå?

Anonymkode: 2df15...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg tror det med trening/tur er lurt. God ide. For min del tror jeg det blir tur på kveldstid, orker seriøst ikke å forholde meg til mennesker. Og masse god musikk. Jeg har jo bare hørt våre sanger og triste kjærlighetssanger i det siste. Blir ikke akkurat bedre av det. Men jeg tror at jeg gjør det pga jeg tror jeg kan komme over det og komme til et sted der tristheten bare stopper, men det gjør ikke det. Vennene mine er lei av å høre om dette nå og det skjønner jeg godt så vil heller ikke snakke med noen om det. Da hjelper det å skrive med andre i samme situasjon her inne💕 Føler jeg skulle hatt en hobby eller et prosjekt å holde på med. Hva gjør du for å få dagene til å gå?

Anonymkode: 2df15...56e

Tror det er lurt å styre unna triste sanger. Jeg klarer enda ikke å høre musikk da det blir for følsomt nå. Jeg har ikke gjort så mye for å få dagene til å gå..men i det siste jeg sett mye på serier og koser masse med hunden min:) Ellers har jeg vært «lammet» huset ser ikke ut! Så det skal jeg snart begynne å ta tak i. Er mye som har stått på vent nå. Derfor tror jeg trening vil hjelpe..få energi til alt jeg skal ta tak i. Og ja..er godt å snakke med andre her som har vært eller er i samme situasjon. Ts

Anonymkode: aa27c...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er lurt å styre unna triste sanger. Jeg klarer enda ikke å høre musikk da det blir for følsomt nå. Jeg har ikke gjort så mye for å få dagene til å gå..men i det siste jeg sett mye på serier og koser masse med hunden min:) Ellers har jeg vært «lammet» huset ser ikke ut! Så det skal jeg snart begynne å ta tak i. Er mye som har stått på vent nå. Derfor tror jeg trening vil hjelpe..få energi til alt jeg skal ta tak i. Og ja..er godt å snakke med andre her som har vært eller er i samme situasjon. Ts

Anonymkode: aa27c...6c3

Jeg tror jeg trenger en serie , har du noen tips? Gjerne noe med mange sesonger. Jeg koser også masse med hunden. Blir helt stresset av dette bruddet, føler meg helt ustsbil og rar. Men lovde meg selv etter sist brudd at jeg aldri mer skal miste verdigheten min. Typisk meg å begynne å gjøre rare ting og legge ut kleine quotes på insta osv, ting jeg angrer på i ettertid og blir flau over. Så jeg prøver å holde roen

Anonymkode: 2df15...56e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg trenger en serie , har du noen tips? Gjerne noe med mange sesonger. Jeg koser også masse med hunden. Blir helt stresset av dette bruddet, føler meg helt ustsbil og rar. Men lovde meg selv etter sist brudd at jeg aldri mer skal miste verdigheten min. Typisk meg å begynne å gjøre rare ting og legge ut kleine quotes på insta osv, ting jeg angrer på i ettertid og blir flau over. Så jeg prøver å holde roen

Anonymkode: 2df15...56e

The good wife, evt the good fight. Girlpower, hvor de hele tiden må takle tøffe ting. :)

Ellers anbefaler jeg deg å få et prosjekt. Sikkert vanskelig å "ha lyst" til noe nå, men et prosjekt som innebærer fysisk arbeid er bra for kropp og sjel. Kan du f.eks pusse opp et rom? 

Anonymkode: 08a07...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg trenger en serie , har du noen tips? Gjerne noe med mange sesonger. Jeg koser også masse med hunden. Blir helt stresset av dette bruddet, føler meg helt ustsbil og rar. Men lovde meg selv etter sist brudd at jeg aldri mer skal miste verdigheten min. Typisk meg å begynne å gjøre rare ting og legge ut kleine quotes på insta osv, ting jeg angrer på i ettertid og blir flau over. Så jeg prøver å holde roen

Anonymkode: 2df15...56e

Ikke legg noe ut. Spesielt ikke quotes. Vet det er fristende men det virker mot sin hensikt. Virker bare litt patetisk. Og det er jo du ikke! Og skal heller ikke oppfattes sånn. Legg heller et fiint bilde av deg selv om en goood stund og ellers bare positive ting:) Funker. Angående sier..bare finn noe du liker å se på. Samme hva. Alt er lov.Nå kan du se alt som du ikke kunne se på i ett forhold. Liker realitea tv jeg da. Skikkelig teit men gøy. Housewives & Kardashians osv

Anonymkode: aa27c...6c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må rett og slett ta deg sammen. Mennesker er skapt for å leve alene med diverse midlertidige partnere. Om du ikke håndterer det bør du søke hjelp.

Anonymkode: fc5c5...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...