Gå til innhold

Hvorfor fortjener du å bo i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 hours ago, AnonymBruker said:

For min del ville jeg mye heller vært født i USA, Sveits eller Australia. I USA ville jeg tjent bedre (med min utdanning og kunnskap), i USA eller Sveits ville jeg hatt mere frihet, I Sveits ville jeg hatt Alpene, i Australia hadde jeg hatt bra vær og surfing.

Anonymkode: 2f690...f29

På den andre siden er det langt fra sikkert at foreldrene du fikk i de landene ville hatt råd til å gi deg den utdannelsen. Spesielt i USA er det svindyrt.

Anonymkode: 09405...067

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge er ikke et paradis på jord, men man må jo kunne si at det er et av få land som har gjort noe riktig. I svært mange andre land, faktisk de fleste, har det blitt slik at noen få beriker seg på resten av befolkningen. Det har man i stor grad unngått i Norge, fordi man har hatt en folkevilje som har blitt implementert som politisk vilje til å unngå det. 

Anonymkode: a26b1...55b

Er da ikke så perfekt her heller. Her er det viktig å støtte de rike,eller eliten,  så får de syke stå enda lenger i kø, ikke få de medisinene de trenger fordi Norge vil ikke bruke penger på dem, mange nå reise til utlandet for å få den hjelpen de trenger.  Altfor dyr tannlegehelsetjenester, økte skatter og avgifter her og der som gjør de som sliter fra før, enda fattigere. Så gapet mellom fattig og rik øker i Norge også. Norge har da mye bra, men langt i fra så flotte som vi tror. Tror de fleste er glad i det landet de har, stort sett, skal vi se bort ifra dem som lever i krig og hungersnød. 

Endret av wintergirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. synes jeg er ganske heldig for alle mulighetene, særlig muligheten til å jobbe meg oppover, tjene nok til å dra. Og kun komme på ferie. Dette landet er kun for en viss type mennesker, og det takler jeg ikke. Det er mye ukultur. 

Anonymkode: 20abf...a29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortjener det ikke noe mer enn andre. Jeg er et helt vanlig menneske.

Hadde ønskene mine gått i oppfyllelse hadde alle mennesker i verden hatt det minst like bra som jeg har det. Alle skulle vært snille, kriger skulle stanset og vi skulle brukt energien vår på å ta vare på hverandre istedet.

Desverre er ikke realitetene sånn. Jeg synes gjerne vi kunne tatt inn flere innvandrere. Egentlig så mange som vi har kapasitet til uten at det går utover velferden vår merkbart. Men samtidig er det viktig for meg nettopp at det ikke går utover velferden vår merkbart, så jeg har en grense selv om den langt ifra er nådd.

Og den grensen ligger rett og slett der den gjør fordi det er viktig for meg at sønnen min vokser opp med de samme godene som jeg har vært så heldig å få. Hadde jeg vært barnløs hadde sikkert den grensen gått enda lavere også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, heipådegsann skrev:

Jeg fortjener det ikke noe mer enn andre. Jeg er et helt vanlig menneske.

Hadde ønskene mine gått i oppfyllelse hadde alle mennesker i verden hatt det minst like bra som jeg har det. Alle skulle vært snille, kriger skulle stanset og vi skulle brukt energien vår på å ta vare på hverandre istedet.

Desverre er ikke realitetene sånn. Jeg synes gjerne vi kunne tatt inn flere innvandrere. Egentlig så mange som vi har kapasitet til uten at det går utover velferden vår merkbart. Men samtidig er det viktig for meg nettopp at det ikke går utover velferden vår merkbart, så jeg har en grense selv om den langt ifra er nådd.

Og den grensen ligger rett og slett der den gjør fordi det er viktig for meg at sønnen min vokser opp med de samme godene som jeg har vært så heldig å få. Hadde jeg vært barnløs hadde sikkert den grensen gått enda lavere også.

Jeg er helt enig med deg♡ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slik at vi alle har et lodd i livet...

Mitt ble oppgaven med å spise de høye smørbrødene og kjøre de lave bilene.

 

Anonymkode: 06961...0b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, wintergirl skrev:

Er da ikke så perfekt her heller. Her er det viktig å støtte de rike,eller eliten,  så får de syke stå enda lenger i kø, ikke få de medisinene de trenger fordi Norge vil ikke bruke penger på dem, mange nå reise til utlandet for å få den hjelpen de trenger.  Altfor dyr tannlegehelsetjenester, økte skatter og avgifter her og der som gjør de som sliter fra før, enda fattigere. Så gapet mellom fattig og rik øker i Norge også. Norge har da mye bra, men langt i fra så flotte som vi tror. Tror de fleste er glad i det landet de har, stort sett, skal vi se bort ifra dem som lever i krig og hungersnød. 

Enig i at det har gått litt i en retning som ikke er fordelaktig, med tanke på at forskjellene også øker i Norge, og at ikke alle får hjelpen de har behov for. Men det er fortsatt milevis bedre enn i de fleste andre steder i verden.

Anonymkode: a26b1...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...