Gå til innhold

Jobbe for 11 kr timen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man søker dagpenger må man signere på et dokument der man godtar vilkårene for å få dagpenger. Deltagelse på arbeidsmarkedstiltak er ett av disse vilkårene.

Man kan unnlate å godta vilkårene,  men da får man heller ikke dagpenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har nådd 2 år makstid dagpenger.og får seg  jobb, så blir man arbeidsledig igjen, kan man søke dagpenger da?

Anonymkode: 0f493...245

Hvis du jobber nok til å tjene deg opp rettigheter på det igjen så. Lite i livet er gratis, vi alle må jobbe for selvforsørgelse.

Anonymkode: ddd86...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du jobber nok til å tjene deg opp rettigheter på det igjen så. Lite i livet er gratis, vi alle må jobbe for selvforsørgelse.

Anonymkode: ddd86...63a

Jeg skjønner det, men jeg lurte på om det var slik som det var med sykepenger. At man må være arbeidsfør 26 uker før man har krav på sykepenger. 

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Husholdning1 skrev:

Når man søker dagpenger må man signere på et dokument der man godtar vilkårene for å få dagpenger. Deltagelse på arbeidsmarkedstiltak er ett av disse vilkårene.

Man kan unnlate å godta vilkårene,  men da får man heller ikke dagpenger.

Men er arbeidsmarkedtiltak arbeidspraksis? 

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp dette jeg mener. Men det er fortsatt helt sykt synes jeg å jobbe fulltid for så lite. 

Anonymkode: a750e...819

Det er sosial dumping. NAV har blitt en innpisker for gratis arbeidskraft for bedriftene istedenfor å hjelpe folk til betalt jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er arbeidsmarkedtiltak arbeidspraksis? 

Anonymkode: 0f493...245

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Ja.

Så når man går på dagpenger må man ha arbeidspraksis?

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert det er løgn. Jeg fikk avslag på AAP og skal settes på ett tiltak. Dagsatsen er på under 300, men jeg skal jobbe fulltid.

Dette er takken jeg får av nav for å ha jobbet i 30 år, men måtte si opp på grunn av helsen. De kaller det arbeidstrening, som om jeg trenger det.

Det skal ikke ytes ekstra fra min siden, det vil være flere dager jeg ikke møter opp på grunnav helsen. Og helsen vil definitivt bli veldig dårligere av den «lønna»

Anonymkode: 975a4...c30

Om du er i tiltaket "arbeidstrening" er dagsatsen 375 kr for deg over 19. Har du reisevei over 6 km får du dekket transport, har du barn får du tillegg på 45 kroner dagen, pluss 103 kroner dagen i barnetilsyn om du har det.

Hvilken stønad har du som gir deg under 300 per dag?

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Man får ikke noe i tillegg til den ytelsen man mottar når man er i arbeidstrening, i alle fall ikke om man går på aap.

Anonymkode: af003...18a

I såfall går det på barnetilsyn og reise, 11 kroner må ha noe med varig tilrettelagt arbeid (for uføre) å gjøre.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er arbeidsmarkedtiltak arbeidspraksis? 

Anonymkode: 0f493...245

Arbeidsmarkedstiltak kan være alt frå yrkesskåførkurs til kurs i hvordan skrive CV. Det kan være arbeidstrening og det kan være utdannelse på høyskole. Kort sagt er det tiltak NAV har tilgang på eller kan kjøpe fra andre for å få folk i jobb.

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så når man går på dagpenger må man ha arbeidspraksis?

Anonymkode: 0f493...245

Nei.

Noen får tilbudet, svært langt fra alle.

Har man gått lenge på dagpenger kan det kreves at man deltar på noe for å øke sjansene for å få jobb. NAV sitter ikke stille i to år og betaler ut penger uten å forvente noe tilbake.

Politikerne har blitt tydeligere på dette de siste årene - arbeidsministeren kommer stadig med nye krav - og sett utenfra virker det bare rett og rimelig.

De som roper høyest om at arbeidsledige må gjøre noe er de samme som roper høyest om urimelige krav når de selv befinner seg i samme situasjon.

Mitt inntrykk er at NAV er ganske greie, men at det også er litt for avhengig av hvilken saksbehandler du har.

Når de har over 100 personer å holde styr på er det lettere å bare la dem gå på dagpenger enn å sette i gang en tidkrevende arbeidspraksis. Men hjelper det folk ut i jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg jobbet for 0 kroner timen flere måneder da jeg startet som eiendomsmegler. Noen bransjer er slik. Tror heg tjente 80 000 det første året, takk Gud for samboeren min! 

Anonymkode: e7a20...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så når man går på dagpenger må man ha arbeidspraksis?

Anonymkode: 0f493...245

Veldig mange blir satt på det tiltaket, ja. Og det er ikke noe som kom med NAV, men noe som var tema under Aetat og kanskje også arbeidskontoret.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 20.36, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg har misforstått, men har  du ikke fått den jobben? Og prøve å se om du duger til jobben, er noe annet en det du har skissert tidligere. Da må du bare stå i det! Og det er mange som er i samme eller verre situasjon, inkludert meg. Jeg har gått 1 år UTEN inntekt, uten at jeg har hatt behov for sympati. Men råd derimot, det er viktig . 

Anonymkode: 0f493...245

Hva lever du av da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Thyra skrev:

Hva lever du av da? 

Jeg har brukt opp alle sparepengene mine 100.000 kr. Nå har jeg dagpenger. 

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt opp alle sparepengene mine 100.000 kr. Nå har jeg dagpenger. 

Anonymkode: 0f493...245

Hvorfor fikk du ikke dagpenger med en gang? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Thyra skrev:

Hvorfor fikk du ikke dagpenger med en gang? 

Jeg søkte om AAP, og har ventet på saken skulle vurderes i NAV klageinstans da jeg fikk avslag. Det tok et år, så nå måtte jeg søke dagpenger. Men skal sende saken videre til trygderetten. 

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte om AAP, og har ventet på saken skulle vurderes i NAV klageinstans da jeg fikk avslag. Det tok et år, så nå måtte jeg søke dagpenger. Men skal sende saken videre til trygderetten. 

Anonymkode: 0f493...245

Du burde jo få etterbetaling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thyra skrev:

Du burde jo få etterbetaling. 

Man kan ikke få etterbetaling av en stønad man:

A: ikke har krav på (Aap)

B: ikke har søkt på (dagpenger)

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Rotemor skrev:

Man kan ikke få etterbetaling av en stønad man:

A: ikke har krav på (Aap)

B: ikke har søkt på (dagpenger)

Hvis saken går igjennom i trygderetten, må  de etterbetale for det året jeg hadde krav på AAP.  Men får bare etterbetalt for 1 år, siden jeg har søkt dagpenger faller AAP saken min sammen. 

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis saken går igjennom i trygderetten, må  de etterbetale for det året jeg hadde krav på AAP.  Men får bare etterbetalt for 1 år, siden jeg har søkt dagpenger faller AAP saken min sammen. 

Anonymkode: 0f493...245

Det er noe helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...