Gå til innhold

Menn på KVINNEguiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Hvis det finnes menn her inne som liker kvinnesak, kvinner eller likestillingen vi har så er de i allefall ikke så høylytte. 

 

 

Anonymkode: 73d99...019

Det finnes dessverre menn på KG som har holdninger jeg som mann synes er uakseptable. Som mann tar jeg sterkt avstand fra incels og lignende. Men når du sier kvinnesak.....hva mener du da egentlig...OTTAR? Det virker som om de færreste kvinner er veldig for "kvinnesak" fordi de fleste kvinner er midt på treet akkurat som de fleste menn. 

Quote

Hadde vært interessant å spørre hvor mange menn her på KG som støtter feminisme og vår politikk i dag. De fleste «KG-menn» er sterkt imot feminisme og politikken vi har i Norge. 

Deres politikk? Snakker du på vegne av kvinner? Jeg har en følelse av at du snakker for en bitteliten minoritet av kvinner basert på uttrykkene du bruker. 

Anonymkode: 90e4a...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten at jeg selvsagt vet helt sikkert, men det virker litt på meg som at de mennene som lager seg en profil her på kvinneguiden har lite til overs for kvinnesaker (feminisme etc) i allefall. 

Hvis det finnes menn her inne som liker kvinnesak, kvinner eller likestillingen vi har så er de i allefall ikke så høylytte. 

Hadde vært interessant å spørre hvor mange menn her på KG som støtter feminisme og vår politikk i dag. De fleste «KG-menn» er sterkt imot feminisme og politikken vi har i Norge. 

Det er rart at de finnes her på KG egentlig. Er jo selv gift med en mann som støtter kvinnesaker og vokst opp med min far også som alltid har støttet min mor og meg. Men de hadde nok aldri i verden laget seg en profil på KG. 

Man må jo bare akseptere at de er her, men det hadde jo vært kjempehyggelig med noen menn her også som ikke har all denne forakten for kvinnesaker. Men som støtter oss kvinner, er hyggelige, høflige slik vanlige menn er...! Hvor er dere :) ??

Anonymkode: 73d99...019

Nja, det er da ganske mange menn som er her fordi de liker kvinner. Men så er det også en del som er her fordi de absolutt ikke liker kvinner, og jeg kan jo være enig i at de gjør ganske mye av seg. 

Anonymkode: 57f90...a5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes dessverre menn på KG som har holdninger jeg som mann synes er uakseptable. Som mann tar jeg sterkt avstand fra incels og lignende. Men når du sier kvinnesak.....hva mener du da egentlig...OTTAR? Det virker som om de færreste kvinner er veldig for "kvinnesak" fordi de fleste kvinner er midt på treet akkurat som de fleste menn. 

Deres politikk? Snakker du på vegne av kvinner? Jeg har en følelse av at du snakker for en bitteliten minoritet av kvinner basert på uttrykkene du bruker. 

Anonymkode: 90e4a...634

Med feminisme mener jeg den den politikken som arbeiderpartiet og høyre fører. Begge partier er jo opptatt av kvinnesak, fordeling av makt mellom kjønnene og at kvinner og menn oppfordres å søke utradisjonelt ( gjennom feks at menn får lettere tilgang til typisk kvinneyrker og omvendt). Dvs den likestillingspolitikken vi har i dag og har hatt siste feks 20-30 årene. Arbeiderpartiet og høyre er jo fortsatt de største partiene tror jeg. Så mener ikke det er en bitteliten minoritet? Jeg har lest partiprogrammene til mange store partier. 

Anonymkode: 73d99...019

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her bare for å minne meg på hvorfor jeg burde forbli singel

Anonymkode: fc2be...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Med feminisme mener jeg den den politikken som arbeiderpartiet og høyre fører. Begge partier er jo opptatt av kvinnesak, fordeling av makt mellom kjønnene og at kvinner og menn oppfordres å søke utradisjonelt ( gjennom feks at menn får lettere tilgang til typisk kvinneyrker og omvendt). Dvs den likestillingspolitikken vi har i dag og har hatt siste feks 20-30 årene. Arbeiderpartiet og høyre er jo fortsatt de største partiene tror jeg. Så mener ikke det er en bitteliten minoritet? Jeg har lest partiprogrammene til mange store partier. 

Anonymkode: 73d99...019

Det er jo helt greit, men jeg tror ikke de fleste uansett kjønn forbinder AP og Høyre med kvinnesak. De fleste som bruker begrepet kvinnesak er jo lobbyister mer eller mindre med sine egne kjepphester. Når det er sagt beklager jeg hvis jeg tolket deg feil. 

Anonymkode: 90e4a...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nja, det er da ganske mange menn som er her fordi de liker kvinner. Men så er det også en del som er her fordi de absolutt ikke liker kvinner, og jeg kan jo være enig i at de gjør ganske mye av seg. 

Anonymkode: 57f90...a5f

Enig i dette.

Og så har vi dem som utelukkende henger på sexualitetforumet.

Anonymkode: a1df8...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det bare her på forumet at folk klager og sutrer over at det finnes medlemmer av begge kjønn? 

Er ingen på for eksempel Diskusjon.no eller VGD som klager over slikt sludder... 

Anonymkode: 13291...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor hater du menn? 

Anonymkode: 90e4a...634

Les igjennom før du påstår noe som helst.

Anonymkode: f8d80...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havnet her en gang i tiden pga et økonomi spørsmål, ble hengende da jeg syntes det var et gøy tidsfordriv å følge med på, spesielt seksualitet, dating opplevelser og slikt.

Oppgulp kan man spare seg for. 

Anonymkode: a90eb...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Er ingen på for eksempel Diskusjon.no eller VGD som klager over slikt sludder... 

Anonymkode: 13291...118

Diskusjon.no er jo et mannsdominert forum, og bitre folk har som regel en kort karriere der av åpenbare grunner. Når det er sagt liker jeg faktisk KG bedre fordi det er større mangfold her, og man lærer veldig mye om begge kjønn på en måte man ikke kan på diskusjon.no. 

Anonymkode: 90e4a...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Les igjennom før du påstår noe som helst.

Anonymkode: f8d80...251

Jeg påstår ingenting, annet enn at du mener at det er uakseptabelt at menn henger på Kvinneguiden. 

Anonymkode: 90e4a...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt greit, men jeg tror ikke de fleste uansett kjønn forbinder AP og Høyre med kvinnesak. De fleste som bruker begrepet kvinnesak er jo lobbyister mer eller mindre med sine egne kjepphester. Når det er sagt beklager jeg hvis jeg tolket deg feil. 

Anonymkode: 90e4a...634

Jeg er feks feminist og er helt enig i kvinnesaker siste 30-40 årene. Være seg det er lobbyister (vet ikke helt hva det er da....) eller Gro Harlem Brundtland. Rart at du ikke har tenkt på Ap og Gro som kvinnesaksparti. Trodde det var ganske opplagt. Jeg forbinder ap med kvinnesak men også venstre, og sv og høyre kanskje siden vi fikk Erna og det er blitt en god del feminister i høyre. 

Anonymkode: 73d99...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten at jeg selvsagt vet helt sikkert, men det virker litt på meg som at de mennene som lager seg en profil her på kvinneguiden har lite til overs for kvinnesaker (feminisme etc) i allefall. 

Hvis det finnes menn her inne som liker kvinnesak, kvinner eller likestillingen vi har så er de i allefall ikke så høylytte. 

Hadde vært interessant å spørre hvor mange menn her på KG som støtter feminisme og vår politikk i dag. De fleste «KG-menn» er sterkt imot feminisme og politikken vi har i Norge. 

Det er rart at de finnes her på KG egentlig. Er jo selv gift med en mann som støtter kvinnesaker og vokst opp med min far også som alltid har støttet min mor og meg. Men de hadde nok aldri i verden laget seg en profil på KG. 

Man må jo bare akseptere at de er her, men det hadde jo vært kjempehyggelig med noen menn her også som ikke har all denne forakten for kvinnesaker. Men som støtter oss kvinner, er hyggelige, høflige slik vanlige menn er...! Hvor er dere :) ??

Anonymkode: 73d99...019

Det har jeg også lagt merke til. Veldig spesielt å henge her inne da. Er nok ikke gjennomsnittsmannen. :P 

Anonymkode: 53234...eb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Diskusjon.no er jo et mannsdominert forum, og bitre folk har som regel en kort karriere der av åpenbare grunner. Når det er sagt liker jeg faktisk KG bedre fordi det er større mangfold her, og man lærer veldig mye om begge kjønn på en måte man ikke kan på diskusjon.no. 

Anonymkode: 90e4a...634

Andre debatt-forum er jo tydeligvis åpne for begge kjønn, uten at noen oppretter klage-tråder for å sutre om det. 

Det er visst bare her på forumet at det stadig dukker opp slike tråder for å klage over mannfolk...   

Anonymkode: 13291...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg påstår ingenting, annet enn at du mener at det er uakseptabelt at menn henger på Kvinneguiden. 

Anonymkode: 90e4a...634

Har svart hundre ganger nå at jeg bare lurte. Skrev til og med at jeg synes det er en bra ting!! Men ingen gidder å lese igjennom. Ts

Anonymkode: f8d80...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det bare her på forumet at folk klager og sutrer over at det finnes medlemmer av begge kjønn? 

Er ingen på for eksempel Diskusjon.no eller VGD som klager over slikt sludder... 

Anonymkode: 13291...118

Er vel ikke så mange som klager på det. Jeg ser det sjeldent.

At det bare er her har vel med navnet på forumet å gjøre.

Anonymkode: a1df8...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har svart hundre ganger nå at jeg bare lurte. Skrev til og med at jeg synes det er en bra ting!! Men ingen gidder å lese igjennom. Ts

Anonymkode: f8d80...251

Du skrev

 

Quote

 Ser det har blitt akseptabelt ihvertfall. 

Virker som om du har et ambivalent forhold til det men kanskje jeg tar feil?Skjønner ikke hvorfor du startet denne tråden hvis det ikke betyr noe for deg i det lange løp. 

Anonymkode: 90e4a...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev

 

Virker som om du har et ambivalent forhold til det men kanskje jeg tar feil?Skjønner ikke hvorfor du startet denne tråden hvis det ikke betyr noe for deg i det lange løp. 

Anonymkode: 90e4a...634

Det er ikke TS her men jeg synes også det er interessant. Det er jo ikke en dønn alvorlig tema dette. Mer en observasjon. Og siden mange menn her virker som de blir provosert av dialogen/diskusjonen med kvinnen da særlig kvinnesak - da er det vel ikke så rart man lurer på hvorfor de oppretter en profil på kvinneguiden der det trolig er veldig mange kvinner....?! 

Anonymkode: 73d99...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...