Gå til innhold

Du vet du/personen er nordmann når... (fullfør setningen)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det står ganske tydelig i tittelen. Jeg kan starte:

Du vet du er nordmann når at pølser koster over 5 kr på IKEA er den største bekymringen. (Refererer til en tråd her)

Anonymkode: fe574...9a7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står ganske tydelig i tittelen. Jeg kan starte:

Du vet du er nordmann når at pølser koster over 5 kr på IKEA er den største bekymringen. (Refererer til en tråd her)

Anonymkode: fe574...9a7

Du vet du er nordmann når du klapper når flyet lander på chartertur

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du lever i en såpass stor boble i Norge at du kun klager over hvor forferdelig alt i dette landet er. 

Anonymkode: 3f0eb...433

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Når noen ikke kan drikke alkohol uten å måtte bli full. 

I mange land i europa drikker de litt hver dag uten å trenge å føle noe særlig rus. Her drikker man for å bli dritings. Men kanskje ikke så rart. Med de alkoholprisene vi har må man sørge for å få max utbytte om man åpner en flaske. Noe å tenke på. I de land med lav alkoholpris er det færre alkoholproblemer og fyllekjøring. Tenker tyskland og nederland feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, theTitanic skrev:

Når noen ikke kan drikke alkohol uten å måtte bli full. 

I mange land i europa drikker de litt hver dag uten å trenge å føle noe særlig rus. Her drikker man for å bli dritings. Men kanskje ikke så rart. Med de alkoholprisene vi har må man sørge for å få max utbytte om man åpner en flaske. Noe å tenke på. I de land med lav alkoholpris er det færre alkoholproblemer og fyllekjøring. Tenker tyskland og nederland feks. 

Jeg liker ikke å smådrikke. Jeg liker å bli full.

Anonymkode: 699a8...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke å smådrikke. Jeg liker å bli full.

Anonymkode: 699a8...795

Jaja, vi er forskjellige. Altså, jeg er ikke skinnhellig, kan bli full jeg, men ikke noe problem å være fornøyd med en alkoholenhet eller to. Som regel det det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet du er nordmann når istedenfor å si du må gå så slår du hendene på låret og reise deg mens du sier ''nei men!'' 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mafia girl skrev:

Du vet du er nordmann når istedenfor å si du må gå så slår du hendene på låret og reise deg mens du sier ''nei men!'' 

Lårene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at personen er nordmann når han /hun svarer ærlig og redelig, også om ubehagelige ting. 

Først etter å ha vært bosatt i utlandet forsto jeg, og satte pris på, hvor ærlige og redelige nordmenn generelt er. Man kan absolutt ikke forvente samme nivået av ærlighet i alle deler av verden! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er nordmann når du heller står ute i pøsregnet på busstoppet i stedet for under taket, fordi det står andre folk der.

 

 

Anonymkode: 2e470...c30

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Du vet du er nordmann når du blir intervjuet på bensinstasjonen av statskanalen og klarer å prestere å si med et smil:

"Ja, faktisk kunne bensinen vært enda dyrere"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Du vet du er nordmann når du ser deg om i køen på taxfree på Gardermoen og lurer på om du skal starte en kriminell løpebane ved å snike med en ekstra flaske vin inn i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Du vet du er nordmann når du bestiller 4 helflasker vin til middag for fire, når man for en gangs skyld drar på restaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HankySpanky

Du vet du er nordmann når du gjentatte ganger stemmer på en politiker som har sagt rett ut at han skal skatte deg i huet og ræva, samt ta fra deg pensjonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når billig alkohol er det viktigste i livet...

Handle taxfree er største gleden....fulgt av tur til Gran canaria.

Drikker øl kl 07:00 på flyplass...

Ikke klarer å gjøre noe alene....

Kuer seg for saueflokken, gjerne i jobbsammenheng, ALLE skal delta....utenfor jobb også!

Elsker konformitet...

Stereotype tankegang...ikke våg å skille deg ut!! ALLE skal være like!! I Norge skjønner du...

Elsker å snakke dritt om andre....trykke andre ned

Kan ikke unne andre noe godt i livet, uansett hva det er.....

Lista er lang den 🙂 

 

Anonymkode: a65d2...d08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du vet du er nordmann når du melder deg sjuk fra jobb fordi du har «sovet litt dårlig i natt», er litt pjusk eller var på byen i går.

Anonymkode: c6c3a...12d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er nordmann når du roper om at du vil ha forandring, og når du får det så klager du fordi du ikke liker forandring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er nordmann når du mistenker at personen som setter seg ved siden av deg på bussen er mentalt tilbakestående fordi det tross alt er ledige to-setere :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...