Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal ønske meg til jul av kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ny på alt dette med å ha kjæreste i voksen alder. Vi er begge i tjueårene, i jobb, bor ikke sammen offisielt men kunne like gjerne gjort det, har bare vært sammen siden september, kjent hverandre i omtrent et år. Nå spurte han meg hva jeg ønsker meg til jul, og jeg er helt blank. Jeg skjønner at dere ikke kan vite hva jeg ønsker meg, men jeg vil gjerne høre noen generelle refleksjoner. 

Anonymkode: b7cea...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg et egentlig i mot gavemaset i jula, så jeg pleier å ønske meg opplevelser. Middag og kino, spaopplevelse, fjelltur etc. Trenger ikke å koste mye og du får delt en opplevelse med personen du får gaven fra. 

Anonymkode: bd462...43e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg et egentlig i mot gavemaset i jula, så jeg pleier å ønske meg opplevelser. Middag og kino, spaopplevelse, fjelltur etc. Trenger ikke å koste mye og du får delt en opplevelse med personen du får gaven fra. 

Anonymkode: bd462...43e

Det var faktisk et veldig godt forslag. Takk.

Anonymkode: b7cea...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten og jeg er ikke glad i dette gavemaset. Vi drar på spa sammen isteden. I fjor var vi på Farris bad og i år skal vi på The Well.

Anonymkode: 372be...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre, opplevelser er fint! Ellers kommer det jo an på hva du liker, hvilke hobbyer du har. Jeg ønsker meg alltid bøker, og alt som har med friluftsliv å gjøre. Og jeg er glad i å eksperimentere med mat, så kom gjerne med noe spennende lokalprodusert. Et måltid, en fjelltur eller en bok er også noe man kan dele med kjæresten. Jeg hadde også blitt veldig glad for gavekort på et kurs jeg ønsker å ta for å lære mer om hobbyen min. Gave fra kjæresten er gjerne en mer personlig ting/opplevelse enn fra tante Gunda.

Anonymkode: 1e14c...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man absolutt utveksle så storveis gaver? Hvis man ikke vet hva man ønsker seg, så trenger man vel ikke noe spesielt? Opplevelser, som andre har foreslått, eller rett og slett en marsipangris eller gode ullsokker? En liten oppmerksomhet, bare? 

Anonymkode: 1379c...c5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Må man absolutt utveksle så storveis gaver? Hvis man ikke vet hva man ønsker seg, så trenger man vel ikke noe spesielt? Opplevelser, som andre har foreslått, eller rett og slett en marsipangris eller gode ullsokker? En liten oppmerksomhet, bare? 

Anonymkode: 1379c...c5b

Enig i denne. En flaske vin eller en god konfekt er flotte gaver til de som ikke ønsker seg noe. Er i nytt forhold selv og vi har blitt enige om å ikke kjøpe gaver til hverandre, spanderer heller på oss en weekendtur på nyåret som "julegave". Med mindre det er noe man har veldig lyst til å kjøpe til den andre personen synes jeg julegaver fort blir mer bytting av penger enn noe gjort av omtanke, og det gidder jeg ikke lengre. Samme med venninner, vi har bytta ut julegaver med årlig julebord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...