Gå til innhold

Dere som ikke er slank. Blir dere missunelig på de som er det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde kanskje vært det om jeg ikke var slank før. For meg er det viktigst at jeg er sprek, blir sterkere og får bedre kondisjon. Etter å ha gått i litt over et halvt år uten systematisk trening (pga. en veldig kaotisk og hektisk timeplan som var veldig utmattende) merket jeg veldig store helsefordeler kort tid etter at jeg kom meg opp på beina igjen og trente.

Er ikke veldig stor da, ligger vel ca. på grensen mellom overvektig og normalvektig, men jeg har ikke veid meg på veldig lenge, så jeg er usikker. Trives uansett greit der jeg er nå, men vil gjerne stramme opp og bli i den trivselsformen jeg var i før dette halvåret som tok knekken på meg, og er ganske sikker på at jeg kommer dit.

Men jeg sammenligner meg altså i veldig liten grad med andre, og bruker heller mitt eget potensiale som motivasjon.

Anonymkode: 860fa...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, jeg opplever at min egen vurdering av hvem som er slank eller ikke har endret seg etter at jeg ble overvektig. Syns fort folk blir for tynne selv om de har normalvekt. Husker jeg ble sjokkert da en venninne fortalte hun ville gå ned 10 kg. I mine øyne var hun allerede tynn, men hun sa hun hadde en BMI på 23 som er i øvre sjiktet for normalvekt. 

Så nei, jeg er ikke misunnelig på slanke mennesker. Min estetisk preferanse er nok overvekt, og det i seg selv er egentlig ganske trist. 

Anonymkode: 59a08...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunte de som var tynne da jeg var overvektig, så jeg gjorde noe med det. I dag er jeg 60 kg lettere og relativt godt trent. Er veldig fornøyd med kroppen min i dag, men den kom ikke av seg selv.

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du skjerpe deg. Ærlig talt begynne å gråte fordi du ser noen som er slank? Slutt å vær så stakkarslig. 

 

Jeg har selv vært slank og var helt klart mer fornøyd da enn jeg er nå som 25kg overvektig. Klær både passer bedre og ser bedre ut når man er slank.

Anonymkode: 27c08...0f3

Når man gråter fordi man ser noe slanke og selv ikke er overvektig (167 cm og 63 kg) så sliter man psykisk. Da er det ikke bare å skjerpe seg og man ber de iallefall ikke slutte å være så stakkarslig. DU bør skjerpe deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du skjerpe deg. Ærlig talt begynne å gråte fordi du ser noen som er slank? Slutt å vær så stakkarslig. 

 

Jeg har selv vært slank og var helt klart mer fornøyd da enn jeg er nå som 25kg overvektig. Klær både passer bedre og ser bedre ut når man er slank.

Anonymkode: 27c08...0f3

Hvorfor det? Hvis jeg føler at jeg må gråte, så gjør jeg det. Plager vel ingen.

Anonymkode: b42a0...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg ikke er stor, men for meg som har vært veldig undervektig før (anoreksi), så må jeg innrømme at jeg skulle ønske jeg var en av de som kunne være veldig tynn og fortsatt være sunn. 

Anonymkode: 0e750...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor det? Hvis jeg føler at jeg må gråte, så gjør jeg det. Plager vel ingen.

Anonymkode: b42a0...1b1

Fordi du har ikke gått av å være så svak. Hvordan skal det gå deg i livet hvis du insisterer på å være så skjør?

 

43 minutter siden, Inwe said:

 

Når man gråter fordi man ser noe slanke og selv ikke er overvektig (167 cm og 63 kg) så sliter man psykisk. Da er det ikke bare å skjerpe seg og man ber de iallefall ikke slutte å være så stakkarslig. DU bør skjerpe deg! 

Eller man er skjør, kanskje fordi man har blitt dullet med og fått puter sydd under armene? Jeg har flere i nærmeste omgangskrets som er slik, de har aldri fått beskjed om å skjerpe seg og som resultat er de ekstremt skjøre. Noen ganger er et spark bak akkurat hva folk trenger. Jeg har selv psykiske problemer og er lei av at man skal skånes fordi....huff... man har et eller annet problem. 

Anonymkode: 27c08...0f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er tynn, men føler meg feit. Er misunnelig på alle magre! 

Anonymkode: 477d8...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du har ikke gått av å være så svak. Hvordan skal det gå deg i livet hvis du insisterer på å være så skjør?

 

Eller man er skjør, kanskje fordi man har blitt dullet med og fått puter sydd under armene? Jeg har flere i nærmeste omgangskrets som er slik, de har aldri fått beskjed om å skjerpe seg og som resultat er de ekstremt skjøre. Noen ganger er et spark bak akkurat hva folk trenger. Jeg har selv psykiske problemer og er lei av at man skal skånes fordi....huff... man har et eller annet problem. 

Anonymkode: 27c08...0f3

Men kanskje man skal tenke seg om før man sier ting? Ingen av oss vet om hun du siterer sliten psykisk og om hun sliter veldig. For noen kan faktisk ting bli verre av slike kommentarer som dette her. Jeg sliter også psykisk, men i dag er jeg veldig sterk og det skal mye til før noe ødelegger meg mer. For noen år siden var det ikke slik og om noen hadde kommet med feil kommentar hadde jeg gått helt ned i kjelleren igjen. Så jeg mener at man bør tenke før man sier ting, du vet aldri hva mottakeren har opplevd. Selv har jeg opplevd verre ting enn feks min bestevenninne som har slitt mer enn meg, skulle jeg bedt henne skjerpe seg når hun hadde panikkangst? Fordi jeg har opplevd verre? Det kommer an på person også. Jeg er enig i at man trenger et spark bak, men du må nesten kjenne personen for å vite hvor hardt du kan sparke. Så jeg sier igjen - Skjerp deg! 

Endret av Inwe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig ikke. Er fornøyd med meg selv som jeg er, kroppen virker som den skal og jeg er utrolig takknemlig for det. :) 

Men hadde du spurt meg når jeg var 14 så hadde jeg sagt ja, da trodde jeg at bare jeg var tynn og ikke tjukk så kom alt til å bli så fantastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke missunnelig på slanke mennesker. Veier 110 kg og vil ned til 70, men det er pga helsegrunner. Bryr meg ikke noe særlig om det estetiske og er komfortabel i eget skinn. Syntes også litt overvektige/lubne kvinner er mer attraktive enn slanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Inwe said:

Men kanskje man skal tenke seg om før man sier ting? Ingen av oss vet om hun du siterer sliten psykisk og om hun sliter veldig. For noen kan faktisk ting bli verre av slike kommentarer som dette her. Jeg sliter også psykisk, men i dag er jeg veldig sterk og det skal mye til før noe ødelegger meg mer. For noen år siden var det ikke slik og om noen hadde kommet med feil kommentar hadde jeg gått helt ned i kjelleren igjen. Så jeg mener at man bør tenke før man sier ting, du vet aldri hva mottakeren har opplevd. Selv har jeg opplevd verre ting enn feks min bestevenninne som har slitt mer enn meg, skulle jeg bedt henne skjerpe seg når hun hadde panikkangst? Fordi jeg har opplevd verre? Det kommer an på person også. Jeg er enig i at man trenger et spark bak, men du må nesten kjenne personen for å vite hvor hardt du kan sparke. Så jeg sier igjen - Skjerp deg! 

Jeg er delvis enig med deg, men jeg mener at her finnes det en mellomting. Hvis man begynner å gråte forid man ser noen som er slanke så er det verdt å prøve å ta seg sammen. Du har sikkert hatt situasjoner i livet hvor du selv har måtte ta deg sammen og det har fungert.....så hvorfor skal du sykeliggjøre ts til det punket at h*n er for skjør til å gjøre det samme. 

Anonymkode: 27c08...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du har ikke gått av å være så svak. Hvordan skal det gå deg i livet hvis du insisterer på å være så skjør?

 

Eller man er skjør, kanskje fordi man har blitt dullet med og fått puter sydd under armene? Jeg har flere i nærmeste omgangskrets som er slik, de har aldri fått beskjed om å skjerpe seg og som resultat er de ekstremt skjøre. Noen ganger er et spark bak akkurat hva folk trenger. Jeg har selv psykiske problemer og er lei av at man skal skånes fordi....huff... man har et eller annet problem. 

Anonymkode: 27c08...0f3

Grunnen til at jeg reagerer sterkt er fordi jeg har spiseforstyrrelser og flere andre problemer, som personlighetsforstyrrelse, depresjon, angst, psykose osv. Ja, jeg er skjør. Slik er det. 

Anonymkode: b42a0...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at jeg reagerer sterkt er fordi jeg har spiseforstyrrelser og flere andre problemer, som personlighetsforstyrrelse, depresjon, angst, psykose osv. Ja, jeg er skjør. Slik er det. 

Anonymkode: b42a0...1b1

Jeg har det samme.

Anonymkode: 27c08...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er delvis enig med deg, men jeg mener at her finnes det en mellomting. Hvis man begynner å gråte forid man ser noen som er slanke så er det verdt å prøve å ta seg sammen. Du har sikkert hatt situasjoner i livet hvor du selv har måtte ta deg sammen og det har fungert.....så hvorfor skal du sykeliggjøre ts til det punket at h*n er for skjør til å gjøre det samme. 

Anonymkode: 27c08...0f3

Ja, jeg utfordrer min sosiale angst hele tiden. Skjerper meg hele tiden, men som jeg sa er jeg i dag veldig sterk på dette området. Jeg sykeliggjør ikke TS, jeg forteller deg at du bør tenke deg om før du snakker til folk. For alt hva jeg vet har ikke dine kommentarer noen innvirkninger på personen, men det vet vi ikke. Derfor, tenk litt når du sitter bak skjermen din. Jeg forsøker ikke å være krass eller noe, jeg har bare lagt merke til at jeg selv har dømt mange uten å vite bakgrunnshistorien, også viser det seg at de har opplevd helt grusomme ting. Vi må slutte å tenke at vårt eget utgangspunkt og vår egen styrke gjelder for alle. 

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det samme.

Anonymkode: 27c08...0f3

Så fordi du takler det bedre gir det deg rett til å fortelle andre hvordan de skal oppføre seg? Er du en slags ekspert, psykolog eller noe, siden du vet hvordan andre bør reagere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Inwe said:

 

Så fordi du takler det bedre gir det deg rett til å fortelle andre hvordan de skal oppføre seg? Er du en slags ekspert, psykolog eller noe, siden du vet hvordan andre bør reagere? 

Nei absolutt ikke, men jeg kan jo spørre deg om det samme siden du er så sikker. Noen ting er verdt et forsøk, og ja det finnes faktisk folk som aldri har fått beskjed om å ta seg sammen. Jeg sier IKKE at ts vil bli kvitt problemene sine ved å ta seg sammen, men kanskje h*n slutter å gråte på offentlig transport bare fordi noen er slanke. 

 

Quote

Jeg forsøker ikke å være krass eller noe, jeg har bare lagt merke til at jeg selv har dømt mange uten å vite bakgrunnshistorien, også viser det seg at de har opplevd helt grusomme ting. Vi må slutte å tenke at vårt eget utgangspunkt og vår egen styrke gjelder for alle. 

Nettopp! 

Anonymkode: 27c08...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei absolutt ikke, men jeg kan jo spørre deg om det samme siden du er så sikker. Noen ting er verdt et forsøk, og ja det finnes faktisk folk som aldri har fått beskjed om å ta seg sammen. Jeg sier IKKE at ts vil bli kvitt problemene sine ved å ta seg sammen, men kanskje h*n slutter å gråte på offentlig transport bare fordi noen er slanke. 

 

Nettopp! 

Anonymkode: 27c08...0f3

Var ikke bare fordi hun var slank. Fikk bare helt sammenbrudd fordi hun sto ved siden av meg og det var noen som så mot oss og det føltes som om de tenkte at jeg var et fedmemonster som ikke fortjente å leve, og jeg følte meg som hulken. Og følte meg bare som verdens største idiot. Innså vel hvor lyst jeg har til å bli mager og lav. 

Anonymkode: b42a0...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Var ikke bare fordi hun var slank. Fikk bare helt sammenbrudd fordi hun sto ved siden av meg og det var noen som så mot oss og det føltes som om de tenkte at jeg var et fedmemonster som ikke fortjente å leve, og jeg følte meg som hulken. Og følte meg bare som verdens største idiot. Innså vel hvor lyst jeg har til å bli mager og lav. 

Anonymkode: b42a0...1b1

Paranoide tanker er utrolig irriterende, kjenner på de selv. Går du i terapi? Man kan faktisk lære seg teknikker for å midlertidig blokke ut slike tanker. 

Anonymkode: 27c08...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Paranoide tanker er utrolig irriterende, kjenner på de selv. Går du i terapi? Man kan faktisk lære seg teknikker for å midlertidig blokke ut slike tanker. 

Anonymkode: 27c08...0f3

Veldig irriterende ja, og vet ikke hvorfor absolutt alt i hverdagen og livet blir et helvete om jeg ikke er tynn nok, men hvis jeg føler meg tynn går nesten alt bra.. Det føles i hvert fall slik akkurat nå som jeg har gått opp et par kg igjen. Kommer jeg meg ned igjen så kommer jeg til å klare å være sosial en stund igjen og føle meg bra. Så går jeg opp igjen og bli suicidal og planlegger selvmord osv. Og slik har det vært siden åttende klasse eller noe sånt. Går i terapi ja, men han sier mest "det skjønner jeg at er vanskelig", og slikt 

Anonymkode: b42a0...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Veldig irriterende ja, og vet ikke hvorfor absolutt alt i hverdagen og livet blir et helvete om jeg ikke er tynn nok, men hvis jeg føler meg tynn går nesten alt bra.. Det føles i hvert fall slik akkurat nå som jeg har gått opp et par kg igjen. Kommer jeg meg ned igjen så kommer jeg til å klare å være sosial en stund igjen og føle meg bra. Så går jeg opp igjen og bli suicidal og planlegger selvmord osv. Og slik har det vært siden åttende klasse eller noe sånt. 

Anonymkode: b42a0...1b1

Det er slik jeg har det bortsett fra at jeg er tydeligvis en god del år eldre enn deg. 

 

Quote

Går i terapi ja, men han sier mest "det skjønner jeg at er vanskelig", og slikt 

Hva slags type terapi? Spør terapeuten din om adferdsterapi. 

Anonymkode: 27c08...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei absolutt ikke, men jeg kan jo spørre deg om det samme siden du er så sikker. Noen ting er verdt et forsøk, og ja det finnes faktisk folk som aldri har fått beskjed om å ta seg sammen. Jeg sier IKKE at ts vil bli kvitt problemene sine ved å ta seg sammen, men kanskje h*n slutter å gråte på offentlig transport bare fordi noen er slanke. 

 

Nettopp! 

Anonymkode: 27c08...0f3

Jeg sier ikke at jeg er sikker, jeg sier jo faktisk at jeg ikke vet. Jeg sier bare at man bør tenke seg om før man kommenterer når man ikke vet noe om personen. Jeg vet ikke hvem av oss som har rett, men jeg vet at kommentarer som "skjerp deg" kan skade. Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt siterte deg, men det ser ut som du misforstår hele poenget mitt gang på gang. Jeg klarer visst ikke formulere meg på en måte som får frem poenget mitt, så derfor gir jeg meg med avsporingen nå. 

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...