Gå til innhold

Så lei meg. Lagt på meg 3 kg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prøver å trene,hva legger du i det?

Anonymkode: 1f253...2e1

Prøver å komme meg på trening 2 ganger i uken, men forrige ble det bare en. 

Anonymkode: 1080a...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, 3 eller 5 kg?

Det er det jeg går opp og ned i kun vannvekt i løpet av en DAG,, eller så mye jeg KAN gå ned i ren fettvekt på en uke, hvis jeg vil.

Hva snakker vi egentlig om her, vekt, eller fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville økt treningen. Er selv nokså lav (160) og føler meg mest komfortabel på rundt 55 kg siden kiloene vises bedre på oss litt korte. Basalforbrenningen er gjerne lavere hos oss også så istedenfor å sulte ville jeg økt forbrenningen slik at du kan spise mer og nok til å fungere ordentlig. Prøv å trene 4 dager i uka der for eksempel 2 dager er kun kondisjon som f.eks. intervaller mens de 2 resterende dagene er tung styrketrening. 

Anonymkode: ea21e...644

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fascinerende. Kan du oppdatere og dele dine erfaringer i en egen bloggbok eller noe? 
Jeg prøvde også denne og merket god effekt, men holdt på bare i to dager før jeg tydde til frokost da jeg trengte optimal konsentrasjon til en lang dag på jobb. Hvor lenge har du tenkt å holde dette gående?

Anonymkode: 23b63...c08

Bloggbok? Her inne? Jeg har aldri blogget før, men om det er en lettvint måte å gjøre det på kan jeg sikkert det, for jeg har veldig trua på dette, og er helt sikker på at det kunne hjulpet flere i å nå målene sine:)

Jeg brukte ganske lang tid på å tilpasse meg i forhold til mange andre, og synes den første uka var rimelig drenerende. Det tok meg to uker på å ikke føle meg konstant sulten og slapp. Nå plager ikke sulten meg no særlig mer, og jeg har nok overskudd til å takle jobb i barnehage, opppussing, barn og hund hjemme. Iløpet av forrige uke klarte jeg en 72 timers faste også, og det hadde jeg ikke sett for meg i uke 1 for å si det sånn! 

En ting som motiverer meg veldig er å skrive ned vekta hver dag. Veier meg hver morgen etter jeg har vært på do, og noterer. Har gått jevnt og trutt ned hver dag. Også regner jeg gjennomsnittsvekta på slutten av uka, og skriver opp den også, da får man bra oversikt:)

Jeg har ikke tenkt til å gå ned så mange kg til, er 4-5 kg unna målet mitt. Når jeg kommer dit får jeg nok eksprimentere litt på hvordan jeg skal vedlikeholde.. Kanskje jeg må legge inn et lite måltid til ikke så langt fra middagen...? Også kommer jeg til å fortsette å veie, og om jeg skulle gå opp eller ned får jeg justere fastingen deretter. Det er planen så langt:)

Hva spiste du da du prøvde å faste? Jeg merker at jeg er mer avhengi av kraftig kost (mer fett) når jeg faster. Spiser jeg pannekaker til middag blir ikke morgendagen hyggelig for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wilmus skrev:

Bloggbok? Her inne? Jeg har aldri blogget før, men om det er en lettvint måte å gjøre det på kan jeg sikkert det, for jeg har veldig trua på dette, og er helt sikker på at det kunne hjulpet flere i å nå målene sine:)

Jeg brukte ganske lang tid på å tilpasse meg i forhold til mange andre, og synes den første uka var rimelig drenerende. Det tok meg to uker på å ikke føle meg konstant sulten og slapp. Nå plager ikke sulten meg no særlig mer, og jeg har nok overskudd til å takle jobb i barnehage, opppussing, barn og hund hjemme. Iløpet av forrige uke klarte jeg en 72 timers faste også, og det hadde jeg ikke sett for meg i uke 1 for å si det sånn! 

En ting som motiverer meg veldig er å skrive ned vekta hver dag. Veier meg hver morgen etter jeg har vært på do, og noterer. Har gått jevnt og trutt ned hver dag. Også regner jeg gjennomsnittsvekta på slutten av uka, og skriver opp den også, da får man bra oversikt:)

Jeg har ikke tenkt til å gå ned så mange kg til, er 4-5 kg unna målet mitt. Når jeg kommer dit får jeg nok eksprimentere litt på hvordan jeg skal vedlikeholde.. Kanskje jeg må legge inn et lite måltid til ikke så langt fra middagen...? Også kommer jeg til å fortsette å veie, og om jeg skulle gå opp eller ned får jeg justere fastingen deretter. Det er planen så langt:)

Hva spiste du da du prøvde å faste? Jeg merker at jeg er mer avhengi av kraftig kost (mer fett) når jeg faster. Spiser jeg pannekaker til middag blir ikke morgendagen hyggelig for å si det sånn!

To uker ja før du fungerte normalt ja! Her trengs tålmodighet! 
Når vil du anbefale at man starter fastingen for alvor? Jeg har eksamensperioden like rundt hjørnet så trenger all den konsentrasjonen jeg kan ha. Vil du anbefale dette for en som trener 3-4 ganger i uken?

Hvor høy er du?

Da jeg prøvde å faste spiste jeg en stor porsjon havregryn rundt ca. kl 17-18. 

Det jeg opplevde var at jeg slet mer med søvnen og sov veldig lite. Kanskje 2-3 timer bare.

På natten var jeg så sulten at jeg måtte varme meg en kopp varm melk.

Anonymkode: 23b63...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 164 cm høy/lav 😛

Ok, men da er det ikke så rart det gikk dårlig. Havregryn er jo bare karbohydrater, det egner seg veldig dårlig å faste på. Da går blodsukkeret rett opp og rett ned igjen, derfor blir du fort sulten.Sånn mat blir jeg desperat sulten/ skjelven av. Spiser du kjøtt, egg  eller fisk vil jeg anbefalle en god porsjon med det + grønnsaker, gjerne stekt i rikelig med smør eller olje. Tenk deg kroppen din som en ovn som skal holdes varm ett døgn. Raske karbohydrater er som å fyre med avispapir. Fett er store kubber. De er litt tregere å få fyr på, men de varer leeeeenge :)

Hvis jeg var deg ville jeg startet med å hoppe over frokosten. Så skyver du lunchen lenger og lenger mot middag. Dette er MYE lettere om du kutter ned på karbohydrater altså:) Da skjer det gjerne helt naturlig. Senere når du blir mer vant til spisemønstere kan du slække mer på hva du spiser:)

Jeg har fastet før, så jeg kjenner til sultfølelsen og taklet den mye bedre denne gangen.Jeg er ikke redd for å være sulten mer. Jeg vet det går over, og at sulten kommer og går i bølger, den blir ikke verre og verre helt til jeg spiser igjen. Det finner du også ut av, og dermed er det lettere å stå igjennom de værste sultbølgene. De varer ofte bare i 20 min, så er sulten borte igjen. Dette blir mye lettere, og faktisk ganske interessant når man blir vant til det. Jeg var feks ikke mer sulten dag to enn dag en i 72 timers fasten min:)

Jeg vil egentlig ikke anbefalle å trene i det hele tatt i starten hvis det ikke føles bra. Jeg trener ikke bortsett fra tur med hunden:) (men jeg er ikke noe ekspert jeg egentlig da)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Wilmus skrev:

Jeg er 164 cm høy/lav 😛

Ok, men da er det ikke så rart det gikk dårlig. Havregryn er jo bare karbohydrater, det egner seg veldig dårlig å faste på. Da går blodsukkeret rett opp og rett ned igjen, derfor blir du fort sulten.Sånn mat blir jeg desperat sulten/ skjelven av. Spiser du kjøtt, egg  eller fisk vil jeg anbefalle en god porsjon med det + grønnsaker, gjerne stekt i rikelig med smør eller olje. Tenk deg kroppen din som en ovn som skal holdes varm ett døgn. Raske karbohydrater er som å fyre med avispapir. Fett er store kubber. De er litt tregere å få fyr på, men de varer leeeeenge :)

Hvis jeg var deg ville jeg startet med å hoppe over frokosten. Så skyver du lunchen lenger og lenger mot middag. Dette er MYE lettere om du kutter ned på karbohydrater altså:) Da skjer det gjerne helt naturlig. Senere når du blir mer vant til spisemønstere kan du slække mer på hva du spiser:)

Jeg har fastet før, så jeg kjenner til sultfølelsen og taklet den mye bedre denne gangen.Jeg er ikke redd for å være sulten mer. Jeg vet det går over, og at sulten kommer og går i bølger, den blir ikke verre og verre helt til jeg spiser igjen. Det finner du også ut av, og dermed er det lettere å stå igjennom de værste sultbølgene. De varer ofte bare i 20 min, så er sulten borte igjen. Dette blir mye lettere, og faktisk ganske interessant når man blir vant til det. Jeg var feks ikke mer sulten dag to enn dag en i 72 timers fasten min:)

Jeg vil egentlig ikke anbefalle å trene i det hele tatt i starten hvis det ikke føles bra. Jeg trener ikke bortsett fra tur med hunden:) (men jeg er ikke noe ekspert jeg egentlig da)

 

Det der er jo anoreksi. Jeg rapporterer.

Anonymkode: 6ebf7...ed3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det der er jo anoreksi. Jeg rapporterer.

Anonymkode: 6ebf7...ed3

Å kjære vene...Fasting er ikke det samme som anorexia..... Eller... Har alle muslimer anorexi?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilmus skrev:

Å kjære vene...Fasting er ikke det samme som anorexia..... Eller... Har alle muslimer anorexi?

Må også poengtere har at jeg anbefaller å spise feit mat og ikke trene.... Ikke veldig typisk anoreksi egentlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Wilmus skrev:

Å kjære vene...Fasting er ikke det samme som anorexia..... Eller... Har alle muslimer anorexi?

Når man "faster" så hardt som du anbefaler over lang tid, så vil kroppen bli ødelagt til slutt. Muslimer faster en måned, ikke hele året. Eller mener du man skal kun spise lunsj/middag hver dag i flere år? For i så fall er du naiv og ødelegger kroppen din... 

Anonymkode: 761ef...85a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva du baserer denne påstanden på? Hvorfor blir man ødelagt, og på hvilken måte, av periodisk fasting? Det er gjort mye forskning på dette i det siste, og mye tyder på at det er motsatt av det du påstår. Blant annet ble Nobelsprisen innen forskning gitt til en doktor som forsker på nettopp dette med fasting og helsefordeler. (autathagy)

Jeg har ikke sagt at jeg skal gjøre dette i flere år heller. Om noen kg er jeg i mål, og vil sannsynligvis legge til et måltid for å stabilisere, og så legge inn lengre faster etter behov.

Si hva du vil, men jeg synes naiviteten ligger hos dem som spiser hele dagen og tror det vil hjelpe dem i å gå ned i vekt.. matindustrien og diettindustrien tjener masse penger på nettopp dette. Derfor får vi det gjennom morsmelka at det er viktig for helsa å spise i ett skval. De tjener ikke en krone på at vi spiser mindre, derfor viI INGEN industri promotere dette.

Fasting er helt naturlig for mennesket som dyreart. Det er ikke lenge vi har hatt den tilgangen på mat som vi har i dag. ( og se hva det gjør, vi har aldri vært feitere enn nå) Det har vært naturlig for mennesket å spise i overflod og lagre fett på kroppen når mat har vært tilgjengelig, for så å gå lengre perioder uten mat og forbruke det lagrede fettet som energi. Det er jo derfor vi lagrer det. Hvis vi fyller på hele tiden, vil vi jo aldri trenge å tømme "energibanken/fettet" vi har på kroppen. 

Bjørnen er jo stjerneeksempelet på fasting:)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3kg er virkelig ikke mye. Men hvis du vil gå ned så må du huske at å gå ned i vekt er 10% trening og 90% diet.

Anonymkode: 7c590...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så mye, men nok til at jeg ikke liker det. Ønsker 5 tilsammen. 

Anonymkode: 1080a...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...