Gå til innhold

Så lei meg. Lagt på meg 3 kg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er bare å ligge i et kaloriunderskudd. Dette kan gjøres ved å enten spise mindre, trene mer eller en kombinasjon av begge.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3kg er jo bare vann. Jeg svaier mellom 3-4 kg hver dag, avhengig av hva jeg har spist/drukket og når jeg veier meg

Anonymkode: 4e0d3...42e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er opprinnelig vekt? Hvor høy er du? Hvor lenge har du prøvd gå ned? Hvordan trener du? Hva spiser du? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, _popcorn_ skrev:

Hva er opprinnelig vekt? Hvor høy er du? Hvor lenge har du prøvd gå ned? Hvordan trener du? Hva spiser du? 
 

Er 60.5 nå. Vil helst ligge på 55. 157 cm. Prøver å trene styrke og step. 

Prøver å holde meg til knekkebrød, frukt og lite drikke uten vann. Vanlig middag. 

Anonymkode: 1080a...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du være akkurat 55kg? Vekta er ikke noe du bør bruke som mal, er jo hvordan man ser ut som teller. Om det er så viktig for deg.

Kostholdet er jo det som er lettest å justere iht til vekt. Hva er poenget med å spise lite, for at du skal veie 55kg?

Her er det nok det mentale som må jobbes med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær veldig streng med deg selv ang sukker og mengde mat. Skal du gå ned, må du ta inn mindre energi enn du bruker. Selv om du trener, gir sukker og mye mat for de fleste for mye energi.

Dropp også kunstige søtstoffer og annet som liksom skal være sunnere. Det lurer blodsukkeret ditt og gjør at du spiser mer.

Spis normalt, hold mengden nede og vær helt sinnsykt streng ang sukker - da vil du ha gått ned de 3 kg på 3 uker.

 

Anonymkode: 3abfc...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis akkurat 55, men har vært det før og mer fornøyd da. Vil ellers stramme opp. 

Anonymkode: 1080a...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

3kg er jo bare vann. Jeg svaier mellom 3-4 kg hver dag, avhengig av hva jeg har spist/drukket og når jeg veier meg

Anonymkode: 4e0d3...42e

Samme her... Så surt det å gå på vekta og PANG! -bortimot 2,5kg mer enn sist 😡

Men- desto like moro når det svinger andre veien igjen da😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

3kg er jo bare vann. Jeg svaier mellom 3-4 kg hver dag, avhengig av hva jeg har spist/drukket og når jeg veier meg

Anonymkode: 4e0d3...42e

Om man er 180 høy ja, ikke om man er lav...

Anonymkode: 668a2...67f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man er 180 høy ja, ikke om man er lav...

Anonymkode: 668a2...67f

Jeg er ikke så høy egentlig... 163cm 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man er 180 høy ja, ikke om man er lav...

Anonymkode: 668a2...67f

Nåja jeg er 180 og 3-4 kg forskjell hver dag var nå i meste laget uansett. Jeg kan veie 1-2 kg mer etter en skikkelig søppelhelg, det går av igjen utover uka, men 3/4kg vannvekt? 

Anonymkode: 0d05e...896

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tren styrke. Den enkleste måten å bli kvitt vekt på, for da kan du spise mer og fortsatt se bra ut

Anonymkode: 22497...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Om man er 180 høy ja, ikke om man er lav...

Anonymkode: 668a2...67f

Jeg er 155 cm.... Klarer fint å svinge mellom 2-4 kg i løpet av en dag...

Anonymkode: 4e0d3...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Er 60.5 nå. Vil helst ligge på 55. 157 cm. Prøver å trene styrke og step. 

Prøver å holde meg til knekkebrød, frukt og lite drikke uten vann. Vanlig middag. 

Anonymkode: 1080a...853

Du sier ikke noe om hvor lenge du har jobbet med vektnedgangen fortsatt... har du prøvd gå ned i vekt en uke eller 5 år? 
Du trener styrkeøvelser som bygger muskler som også er vekt. 
Vanlig middag for meg varierer fra 600 til 1500kcal... 
Trener du 1 gang i måneden, en gang i uka, 3 ganger daglig? Du sier du prøver, vil det si at du ikke gjennomfører treningen da?
Teller du kalorier? har du pålegg på knekkebrød? er det grove eller fine knekkebrød? Spiser du absolutt aldri godis eller drikker brus eller alkohol? ligger du i kaloriunderskudd? er du daglig aktiv? 

Du gir absolutt ingen informasjon om noe som kan gi oss ett lite hint om hva du eventuelt bør endre på... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har gode resultater med OMAD, (one meal a day), så jeg spiser bare middag. Det høres nok værre ut enn det er, man blir fort vant til det, og jeg kan spise meg god og mett på hva jeg vil når jeg først spiser. Jeg begynte på 66,3 kg for nesten 3 uker siden, og veier nå 61,2. Skal også ned på ca 55 ish. Eller ihvertfall under 60. Forstår det med vektmål, selv om man egentlig ikke skal bry seg om det, men det er sikkert lurt å måle cm i tillegg, for vekta kan jo være en luring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like lav som deg, så jeg skjønner godt at de 3 kiloene plager deg. Det utgjør ganske mye på en liten kropp! I likhet med deg føler jeg meg også mest vel når jeg er rundt 55 kg. Driver selv og slanker meg litt nå før julebordsesongen, så jeg holder meg unna alt av søtsaker og har lagt inn to treningsøkter ekstra i uka. Prøver å spise mindre porsjoner enn vanlig, og minst mulig alkohol. Begynte for to uker siden og så framgang etter bare en uke. Det verste er å komme i gang, når vekta begynner å rikke på seg blir det mye lettere å motivere seg selv. Ikke tenk komplisert, du må rett og slett bare forbruke mer enn du inntar. 

Anonymkode: 9ae8b...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2018 den 8.54, Wilmus skrev:

Jeg har gode resultater med OMAD, (one meal a day), så jeg spiser bare middag. Det høres nok værre ut enn det er, man blir fort vant til det, og jeg kan spise meg god og mett på hva jeg vil når jeg først spiser. Jeg begynte på 66,3 kg for nesten 3 uker siden, og veier nå 61,2. Skal også ned på ca 55 ish. Eller ihvertfall under 60. Forstår det med vektmål, selv om man egentlig ikke skal bry seg om det, men det er sikkert lurt å måle cm i tillegg, for vekta kan jo være en luring..

Det er fascinerende. Kan du oppdatere og dele dine erfaringer i en egen bloggbok eller noe? 
Jeg prøvde også denne og merket god effekt, men holdt på bare i to dager før jeg tydde til frokost da jeg trengte optimal konsentrasjon til en lang dag på jobb. Hvor lenge har du tenkt å holde dette gående?

Anonymkode: 23b63...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 13.45, AnonymBruker skrev:

Er 60.5 nå. Vil helst ligge på 55. 157 cm. Prøver å trene styrke og step. 

Prøver å holde meg til knekkebrød, frukt og lite drikke uten vann. Vanlig middag. 

Anonymkode: 1080a...853

Prøver å trene,hva legger du i det?

Anonymkode: 1f253...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...