Gå til innhold

Når kan man seinest gå ombord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når kan man seinest komme til gaten på fly? (innlands) :)

Anonymkode: 73e34...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De stenger 30 minutter før avgang. Da må de ordne papirer og diverse. Du får ikke sjekket inn etter det heller.

Det kan være kø i sikkerhetskontrollen, så vær der senest 45 min før avgang.

Anonymkode: f83bc...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De stenger 30 minutter før avgang. Da må de ordne papirer og diverse. Du får ikke sjekket inn etter det heller.

Det kan være kø i sikkerhetskontrollen, så vær der senest 45 min før avgang.

Anonymkode: f83bc...bb1

What. De stenger jo ikke gaten 30 min før? Det er jo da man boarder? Man kan vel komme i siste liten hvis man har sjekket inn

Anonymkode: 73e34...274

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De stenger 30 minutter før avgang. Da må de ordne papirer og diverse. Du får ikke sjekket inn etter det heller.

Det kan være kø i sikkerhetskontrollen, så vær der senest 45 min før avgang.

Anonymkode: f83bc...bb1

De stenger da ikke gaten inn til flyet 30 min før. De åpner vanligvis gaten 30 min før, men de er som oftest forsinket. 

Anonymkode: 97a37...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på en flyplass og akkurat nå stengte de en gate 25 minutter før take-off. Ville hørt på

ab bb1. 

Anonymkode: e5661...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på en flyplass og akkurat nå stengte de en gate 25 minutter før take-off. Ville hørt på

ab bb1. 

Anonymkode: e5661...696

Takk

Jeg jobber også på flyplass. OSL

Anonymkode: f83bc...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norwegian har en regel om at du må være med gaten seinest 20 minutt før. 

Anonymkode: d0e5d...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ser ut til at det kanskje varierer litt😊 

TS

Anonymkode: 73e34...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på flyplassen. Jeg kom til en liten flyplass knapt 20 min før flyet skulle gå (takk til flybussen for det...) - i det jeg kom inn døra ble flyet mitt ropt opp for boarding. Jeg fikk sjekket inn både meg selv og bagasjen, løp gjennom sikkerhetskontrollen og kom med flyet - jeg var ikke engang den siste som boardet. Det hadde ikke gått på Gardermoen (og det er uansett ikke noe jeg anbefaler)... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de begynner å rope opp navnet ditt på høyttalerne bør du ta et hint...

Anonymkode: 415a6...d1a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når de begynner å rope opp navnet ditt på høyttalerne bør du ta et hint...

Anonymkode: 415a6...d1a

Hører ikke det når man sitter på flybussen og er stuck i trafikken pga. en ulykke vettu 😊 

TS

Anonymkode: 73e34...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører ikke det når man sitter på flybussen og er stuck i trafikken pga. en ulykke vettu 😊 

TS

Anonymkode: 73e34...274

Derfor tar du Flytoget om du skal til OSL. Minimerer sjansen for sjansene for forsinkelser på vei dit.

Anonymkode: 3e497...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd i utlandet å komme til stengt gate 25 min før. Måtte ta neste fly som.gikk 5 timer senere...og nei, det var ikke min feil. Flyet jeg kom med ble forsinket pga turbulens. Så slikt kan skje.

Anonymkode: a0010...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge står det at du skal være fysisk på gate, ferdig sjekket inn, ferdig sikkerhetskontroll, senest 20 min før avgang. Dette gjelder innenlands. Opplever selvsagt variasjon når de boarder, men ikke uvanlig med boarding completed 15 min før avgang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser mye og det variere veldig, men eg rekner 30 min før avgang. Jo større flyplass jo mindre marginer 

Anonymkode: 7abb4...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har jeg opplevd mye rart, gitt. En gang kom jeg til tom gate. Visst var jeg sent ute, men at det ikke var en levende sjel i nærheten? Flyet sto der, og gaten var åpen, så jeg tuslet bare ombord. Ikke min feil at alle sikkerhetsinstrukser var brutt.

Det hender jo at noen kommer ombord bare minutter før flyet settes i bevegelse, så "gate closed" betyr ikke at alle muligheter er lukket. Antar det hjelper på om du har mulighet til å varsle sen ankomst innen rimelig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Horten Market skrev:

Her har jeg opplevd mye rart, gitt. En gang kom jeg til tom gate. Visst var jeg sent ute, men at det ikke var en levende sjel i nærheten? Flyet sto der, og gaten var åpen, så jeg tuslet bare ombord. Ikke min feil at alle sikkerhetsinstrukser var brutt.

Det hender jo at noen kommer ombord bare minutter før flyet settes i bevegelse, så "gate closed" betyr ikke at alle muligheter er lukket. Antar det hjelper på om du har mulighet til å varsle sen ankomst innen rimelig tid.

Om en passasjer har innsjekket bagasje må den lokaliseres og lastes av før flyet kan dra, noe som gjerne tar lenger tid (og dermed forårsaker en større forsakelse) enn å vente noen minutter ekstra i håp om at somlekoppen dukker opp i siste liten. Hvor lenge og om man venter er en avveining personalet på gate må gjøre. Er en passasjer uten innsjekket bagasje sent ute er det svært lite sannsynlig at de venter. Er alle øvrige passasjerer ombord blir det "gate closed" på tid og forsentkommeren må finne seg i å ta et senere fly.

Anonymkode: 3e497...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om en passasjer har innsjekket bagasje må den lokaliseres og lastes av før flyet kan dra, noe som gjerne tar lenger tid (og dermed forårsaker en større forsakelse forsinkelse) enn å vente noen minutter ekstra i håp om at somlekoppen dukker opp i siste liten. Hvor lenge og om man venter er en avveining personalet på gate må gjøre. Er en passasjer uten innsjekket bagasje sent ute er det svært lite sannsynlig at de venter. Er alle øvrige passasjerer ombord blir det "gate closed" på tid og forsentkommeren må finne seg i å ta et senere fly.

Anonymkode: 3e497...d76

 

Anonymkode: 3e497...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...