Gå til innhold

Hvorfor velge naturlig?


Mii

Anbefalte innlegg

Jeg ser ofte at når noen anbefaler noe så nevner dem at produktet er naturlig, men går aldri inn på HVORFOR at det er så positivt at et produkt er naturlig. Det har liksom bare blitt et punkt som står for seg selv og skal være positivt. 

Så jeg lurer på, er det viktig for deg at et produkt er naturlig? Hvorfor det? Og ville du heller valgt et produkt i motsetning til et helt likt et hvis forskjellen var at det ene var "naturlig" og det andre var ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi noen produkter inneholder sls, alkohol, parfyme, silikon, parabener og mye mer. Disse stoffene er ikke bra for kroppen. 

Det er uansett ikke noen automatikk i at naturlig er bra. Jeg reagerer på enkelte naturlige produkter. Så man må prøve seg frem. 

Med naturlig betyr naturlige ingredienser, ikke syntetisk fremstilt. 

Anonymkode: 73d85...8a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig betyr niks og nada for meg. Med sensitiv hud er det viktigst at produktene er milde, at jeg ikke reagerer på dem.

Anonymkode: eb0e2...cc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har ikke peiling..

C-vitaminer og peptider for eksempel, kjempesunt for kroppen. Men de blir uansett produsert i laboratorium for å få en mer ren og aktiv virkning. De presser ikke sammen en haug med appelsiner og bruker dette for å lage fuktighetskrem. Alle ingredienser går gjennom en prosess i laboratorium for å kunne brukes i hudkremer. 

Naturlig er ikke alltid det samme som at det er sunt og dermed bedre enn syntetiske ingredienser. Hoggormgift f.eks - ville man ha gnikket det inn i ansiktet? Hva med litt eføy? 100 % naturlig, men ikke bra for kroppen.

Anonymkode: 5c46a...208

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk har ikke peiling..

C-vitaminer og peptider for eksempel, kjempesunt for kroppen. Men de blir uansett produsert i laboratorium for å få en mer ren og aktiv virkning. De presser ikke sammen en haug med appelsiner og bruker dette for å lage fuktighetskrem. Alle ingredienser går gjennom en prosess i laboratorium for å kunne brukes i hudkremer. 

Naturlig er ikke alltid det samme som at det er sunt og dermed bedre enn syntetiske ingredienser. Hoggormgift f.eks - ville man ha gnikket det inn i ansiktet? Hva med litt eføy? 100 % naturlig, men ikke bra for kroppen.

Anonymkode: 5c46a...208

Ikke helt enig i det siste su skriver. Fea gammelt av er det faktisk gifter fra naturen som brukes som medisin. Så eføy og hoggorm gift kan kanskje kurere acne for alt vi vet. 

 

Anonymkode: 73d85...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi noen produkter inneholder sls, alkohol, parfyme, silikon, parabener og mye mer. Disse stoffene er ikke bra for kroppen. 

Det er uansett ikke noen automatikk i at naturlig er bra. Jeg reagerer på enkelte naturlige produkter. Så man må prøve seg frem. 

Med naturlig betyr naturlige ingredienser, ikke syntetisk fremstilt. 

Anonymkode: 73d85...8a6

Så gulrøtter og peanøtter (som inneholder parabener) og hjemmelaget eplecider (som inneholder alkohol) er ikke naturlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, prt90 skrev:

Så gulrøtter og peanøtter (som inneholder parabener) og hjemmelaget eplecider (som inneholder alkohol) er ikke naturlig?

Det har jeg da ikke ment heller. 

Anonymkode: 73d85...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...