Gå til innhold

Hjelp, blør friskt blod fra skjeden. Masse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det startet for 14 dager siden med det jeg trodde var mens. Fikk så en dag med brunlig utflod og trodde det var over, men da begynte jeg å blø mer å mer. 

Det er helt friskt blod med store klumper i (typ 1,5 cm) Har litt murringer i magen. Blødningene øker på dag for dag å nå blør jeg igjennom nattbind ++. Det renner liksom hele tiden.

Er redd. Har til og med en stor jernmangel, tror ikke det blir bedre av det her. 

Går på cerazette og tok en negativ graviditetstest igår. Fødte for 15 mnd siden.

Noen som har opplevd det samme? Hva var årsaken? 

Anonymkode: 4c680...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må oppsøke lege. Jeg veit du forventer at noen kommenterer akkurat det. Be om en hastetime i morgen, hvis du har tid. Du kan ikke fortsette å blø, slik. Eventuelt hør hva de sier du skal gjøre, når du ringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville egentlig ringt legen og spurt nå. Blodtap skal man ikke tulle med, man har begrenset mengde blod i kroppen. 

Ring legevakten og spør dem, om de sier du kan komme inn i morgen, så er det ok

Anonymkode: c4ecf...7e7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal selvfølgelig gjøre det imorgen. Har drøyd det i håp om at det skal gi seg, men det virker jo ikke sånn akkurat.. hater å oppsøke lege, føler jeg plager dem🙈 

Anonymkode: 4c680...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skal selvfølgelig gjøre det imorgen. Har drøyd det i håp om at det skal gi seg, men det virker jo ikke sånn akkurat.. hater å oppsøke lege, føler jeg plager dem🙈 

Anonymkode: 4c680...67e

Jobben deres er å hjelpe mennesker. Du plager dem ikke. De får betalt. Og du får forhåpentligvis hjelp. 🙂

Endret av IommI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å få en mens til ganske nære etter vanlig mens.. men dette høres jo litt voldsomt ut. Blør du så mye under vanlig menstruasjon? Det kan jo være en spontanabort selv om du går på piller. Det kan være for tidlig til å slå ut på test, eller at du allerede hadde abortert når du testet så det ikke slår ut (vet ikke åssen det der funker når det kanskje ikke var en ordentlig påbegynt graviditet, så gjetter bare)

Anonymkode: 00756...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skal selvfølgelig gjøre det imorgen. Har drøyd det i håp om at det skal gi seg, men det virker jo ikke sånn akkurat.. hater å oppsøke lege, føler jeg plager dem🙈 

Anonymkode: 4c680...67e

Ring legevakten å fortell det som du har skrevet her. Det går helt fint og du plager dem ikke. Hva skal helsevesenet gjøre uten pasienter? 😊

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det startet for 14 dager siden med det jeg trodde var mens. Fikk så en dag med brunlig utflod og trodde det var over, men da begynte jeg å blø mer å mer. 

Det er helt friskt blod med store klumper i (typ 1,5 cm) Har litt murringer i magen. Blødningene øker på dag for dag å nå blør jeg igjennom nattbind ++. Det renner liksom hele tiden.

Er redd. Har til og med en stor jernmangel, tror ikke det blir bedre av det her. 

Går på cerazette og tok en negativ graviditetstest igår. Fødte for 15 mnd siden.

Noen som har opplevd det samme? Hva var årsaken? 

Anonymkode: 4c680...67e

HVORFOR HAR DU IKKE VÆRT TIL GYNEKOLOG VIA FASTLEGEN JENTE!!!!!? 

Anonymkode: 1161b...752

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også en spontanabort. Det kan sitte igjen hinner som livmor prøver å støte ut med blod. Da kan det bli slike kraftige blødninger. Det krever en utskraping (narkose).

Anonymkode: d102b...811

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HVORFOR HAR DU IKKE VÆRT TIL GYNEKOLOG VIA FASTLEGEN JENTE!!!!!? 

Anonymkode: 1161b...752

HVA HJELPER DET HENNE NÅ?

Anonymkode: 721c0...a2f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med jernmangel er det en quick fix på. Du får jerninfusjon som tar rundt 40-60min også er nivået på topp. Jeg(mann) gikk fra 16 i Ferritin nivå til 300, og det merkes stor bedring etterpå. Spesielt så slet jeg ikke med å puste lenger.

 

Anonymkode: 1b68c...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet ikke. Med vanlig mens blør jeg kanskje 2 dager kraftig så er alt over iløpet av ca. 6 dager. 

Men mens pleier jo vær litt slimete på en måte, dette kun friskt blod. Bindene er fulle og tunge og jeg blør igjennom til og med om natten. Det har vell ikke skjedd på 10 år😌 

orker ikke ringe legevakt nå, tar kontakt med lege i morgen. 

Kan jo selvfølgelig misstenke spontanabort, har kjent meg litt annerledes siste tiden.😞

Anonymkode: 4c680...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det med jernmangel er det en quick fix på. Du får jerninfusjon som tar rundt 40-60min også er nivået på topp. Jeg(mann) gikk fra 16 i Ferritin nivå til 300, og det merkes stor bedring etterpå. Spesielt så slet jeg ikke med å puste lenger.

 

Anonymkode: 1b68c...fe3

Takk, det var betryggende og høre. 😊

Anonymkode: 4c680...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke xu. 😅 Jeg er helt sikker på det alså. 

Anonymkode: 4c680...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde hver dag i 4 mnd av cerazette. Måtte bytte p-piller for å få slutt på det. Orket ikke mer etter 4 mnd.

Anonymkode: ee75e...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan gikk det?? Med store blødninger hadde jeg aldri lagt meg til å sove. Kom du deg avgårde?

Anonymkode: d55e8...49b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk cyklokapron av legen for å stoppe blødningen så skal jeg til gynekolog imorgen 😊 

Anonymkode: 4c680...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk cyklokapron av legen for å stoppe blødningen så skal jeg til gynekolog imorgen 😊 

Anonymkode: 4c680...67e

Flott! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blør du om natten og, eller kun når du står/går? Bra du skal til gyn. Har blødningene roet seg med tabletter?

Anonymkode: 721c0...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...