Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jobbjakt, og kom over en annonse hvor securitas søker etter vektere, men en ting jeg ikke helt forstår; må man betale for kurs selv? " Ved manglende fullført vekterkurs, må ny vekterutdanning gjennomføres. Se her for informasjon. (NB! Egne priser gjelder) "

Så man må seriøst betale nesten 28.000 for det? Hvem har råd til det rett ut av lomma?!

https://www.finn.no/job/parttime/ad.html?finnkode=133826230

Anonymkode: cb8b0...56a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du må betale kurset selv. 😌 Noen tar kanskje opp lån, eller sparer. 

Anonymkode: 868f9...834

Skrevet

Det står ved manglende fullført må du dekke selv. Det er ikke sikkert du bør søke..

Anonymkode: f2375...5e9

Skrevet

Det står at du kan søke NAV om støtte. Er du arbeidsledig så snakk med de først. 

Anonymkode: 8b31d...10c

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du må betale kurset selv. 😌 Noen tar kanskje opp lån, eller sparer. 

Anonymkode: 868f9...834

Jeg regner med du antar og kanskje kommer med faktafeil? 

Det står i annonsen at det er ønskelig med kurs. Det betyr gjerne at dersom de ikke får søkere med vekterutdanning vil de mest sannsynlig tilby dette gratis til andre søkere.

Jeg vet ikke hvordan de gjør det i Securitas, men i selskapet jeg jobber for spanderer vi kurset på søkere som mangler dette mot at man binder seg til selskapet i ett år. Søkere som består kurset vil i tillegg få utbetalt en bonus. 

Skrevet

Securitas dekker kurset for folk som har fått ansettelse, men de prioriterer å ansette folk som allerede har tatt det. Ergo noen velger å ta kurset og betale av egen lomme for å stille sterkere som jobbsøker. 

Hvis man ønsker å jobbe som vekter kan kurset være en god investering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...