Gå til innhold

Flau over dyre vesker og klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å formulere denne tanken, men jeg prøver.

Til dere som har dyre klær, vesker osv.. Kan dere noen ganger bli flaue av tanken på at folk kanskje går rundt og tenker at dere er superstolte av den veska/det plagget? At det på en måte blir litt barnslig, som et barn som sykler rundt og rundt for å vise frem en ny sykkel?

Anonymkode: 202ad...169

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg tenker ikke på hva andre tenker. Liker bare kvalitetsting. Ingen av mine klær og vesker er Mette Marit-dyre, for å si det på den måten, men jeg har en del plagg og vesker som kostet en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Tanken å være flau over noe jeg eier har aldri fallt meg inn, men jeg bruker å tenke at de som har merkevarer der logoen er veldig synlig har kjøpt fake.

Anonymkode: c2ffd...ba1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er kleint. Kunne aldri kjøpt en dyr veske eller andre dyre motevarer. Det blir så påtatt og harry (ja, det er harry og jeg forbinder det med bloggere og influencere som de liker å kalle seg selv, bare navnet er preget av dårlig smak), men jeg bruker penger på kvalitetsvarer, men ikke slik motevarer som "alle" har og jeg velger også å bruke pengene mine mer fornuftig, da en veske ikke er så mye verdt i mine øyne. 

Anonymkode: 153dd...2c3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hind skrev:

Nei, jeg tenker ikke på hva andre tenker. Liker bare kvalitetsting. Ingen av mine klær og vesker er Mette Marit-dyre, for å si det på den måten, men jeg har en del plagg og vesker som kostet en del.

"Kvalitetsting" koster ikke skjorta. Du kan kjøpe mye med god kvalitet til en grei pris, men overprisede vesker som bloggere og influencere har? Aldri i livet. Smak på ordet "influencer", hele jobben dere er å påvirke andre til å investere i det de presenterer på bloggen sin.  

Anonymkode: 153dd...2c3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt kleint ja, så jeg har solgt to gensere med merkets logo/print på. 

Anonymkode: b8245...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med disse dyre merkeveskene og den slags? 

Noen som kan forklare det?

Anonymkode: fe09f...679

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste klærne jeg har med store logoer er noen hettegensere fra Fila, Adidas, Nike, Puma og Champion. De brukes mest hjemme/ på hytta og dermed synes ikke merkene så godt. Har også noen joggebukser og treningsbukser hvor vel stripene på adidasene synes best. Men tenker vel ikke at dette er veldig dyre klær. Jobbtøy og pentøy har jeg aldri synlige logoer på, ei heller pensko. Mine solbriller er dyre men der BVLGARI, YSL eller Giorgio Armani står med så liten skrift at det er vanskelig å se det selv når man leter. Noen liker bling, det gjør ikke jeg. Selv en Poloskjorte med den minste hesten er show off for meg. Skriker nye penger. 

Anonymkode: d6c87...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logoer er plagsomme fordi de som regel er stygge og det er stygt å ha dem på klærne. Som å ha en flekk av oppkast på plagget sitt til alle tider. 

Anonymkode: b581c...04d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med disse dyre merkeveskene og den slags? 

Noen som kan forklare det?

Anonymkode: fe09f...679

Om jeg kjøper en dyr veske, er det fordi jeg syns den er fin. Klær kjøper jeg nesten aldri dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker veskene mine og ikke minst skoene mine. Er veldig glad i hermès nettop fordi de ikke har synlige logoer på veskene sine. H logoen synes jeg dog er klassisk og skriker ikke logo merke på avstand slik cc en til Chanel eller lv til louis vuitton.

Det jeg derimot synes er flaut eller følt er folk som går rundt med fake vesker som de later som er ekte! Ja vp jeg ser på deg blandet annet!

Anonymkode: a136f...5a5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janteloven satt i system. 

 

Nei, jeg jobber hardt for pengene mine og skammer meg ikke av det. Ser ikke noe galt i å være stolt av å ha dyre klær. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, KMD said:

Janteloven satt i system. 

 

Nei, jeg jobber hardt for pengene mine og skammer meg ikke av det. Ser ikke noe galt i å være stolt av å ha dyre klær. 

Men her avslører du at det ikke handler om klærne, det handler om hva klærne betyr. I dette tilfelle at du tjener mye penger og liker at andre vet det. Noe som betyr at de som antar det om deg har rett og du kan ikke skylde på janteloven

Anonymkode: b581c...04d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men her avslører du at det ikke handler om klærne, det handler om hva klærne betyr. I dette tilfelle at du tjener mye penger og liker at andre vet det. Noe som betyr at de som antar det om deg har rett og du kan ikke skylde på janteloven

Anonymkode: b581c...04d

Det er vel både og. Er jo nettopp det som er premisset med janteloven: at ingen skal vise at man har mer suksess enn snittet. 

Endret av KMD
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt vanskelig å formulere denne tanken, men jeg prøver.

Til dere som har dyre klær, vesker osv.. Kan dere noen ganger bli flaue av tanken på at folk kanskje går rundt og tenker at dere er superstolte av den veska/det plagget? At det på en måte blir litt barnslig, som et barn som sykler rundt og rundt for å vise frem en ny sykkel?

Anonymkode: 202ad...169

Nei. Tror ingen tenker det heller, da jeg alltid har dyre vesker og sko uansett anledning. De vet det er bruksting for meg. 

Hva fremmede mennesker tenker om meg gir jeg blanke i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med disse dyre merkeveskene og den slags? 

Noen som kan forklare det?

Anonymkode: fe09f...679

Poenget er følelsen. Følelsen av ekslusivitet, følelsen av å vite at man uten problemer har råd til det, kvalitet( stort sett), vise hvem man er, å like å eie dyre ting,status, stil og ja følelsen. Og janteloven? Den driter jeg en lang masj i, og jeg bryr meg katta i hva andre måtte tenke å mene om mitt forbruk. Vil jeg ha en veske til 50000, så kjøper jeg den uten å ofre barna i afrika eller naboen som er nødt til å tenke på hvor han skal få penger til julegaver fra.

Anonymkode: c2ffd...ba1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er følelsen. Følelsen av ekslusivitet, følelsen av å vite at man uten problemer har råd til det, kvalitet( stort sett), vise hvem man er, å like å eie dyre ting,status, stil og ja følelsen. Og janteloven? Den driter jeg en lang masj i, og jeg bryr meg katta i hva andre måtte tenke å mene om mitt forbruk. Vil jeg ha en veske til 50000, så kjøper jeg den uten å ofre barna i afrika eller naboen som er nødt til å tenke på hvor han skal få penger til julegaver fra.

Anonymkode: c2ffd...ba1

Classy...

 

For å svare på TS sitt spørsmål så er jeg ikke flau over de dyre tingene jeg har, nei. 

Anonymkode: d91e4...431

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er følelsen. Følelsen av ekslusivitet, følelsen av å vite at man uten problemer har råd til det, kvalitet( stort sett), vise hvem man er, å like å eie dyre ting,status, stil og ja følelsen. Og janteloven? Den driter jeg en lang masj i, og jeg bryr meg katta i hva andre måtte tenke å mene om mitt forbruk. Vil jeg ha en veske til 50000, så kjøper jeg den uten å ofre barna i afrika eller naboen som er nødt til å tenke på hvor han skal få penger til julegaver fra.

Anonymkode: c2ffd...ba1

Personligheten din og meningene dine er ikke akkurat "status", men gir meg assosiasjoner til bloggere og deres verdenssyn. Å ha klasse og verdighet handler mye om hvordan man er som person, og der sliter du. 

Anonymkode: 153dd...2c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...