Gå til innhold

Blitt tynn i ansiktet, men fettet på magen vil ikke forsvinne + oppblåst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så leeei av å være så oppblåst hele tida. Ser ut som en ballong. Er så deilig når jeg ikke er oppblåst, det er den magen jeg vil ha, bortsett fra at den kunne kvittet seg med fett. Har også blitt tynn i ansiktet pga riktig kosthold og trening, men magen min er fortsatt stor pga fett og oppblåsthet :( Hvordan kvitte seg med det? 

Anonymkode: 30e07...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt at magen er større ut over dagen enn om morgenen. Det er absolutt ingen som går rundt og ser ut som photoshoppa instagramjenter hele tiden. Fokuser heller på å ha en god helse. 

Dersom du faktisk er oppblåst og har mye luft og ubehag så er det forskningsmessig bevist at bakterietypen lactoballicus plantarum 299v hjelper mot dette allerede etter 10 dager. I Norge kan du ihvertfall kjøpe dette i form av ProbiMage

Anonymkode: 98aed...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som AB over meg sier at det er vanlig, men det betyr ikke at det skal eller bør være slik. 

Prøv å kutte ut fiber. Fiber gir oss ingenting nyttig og er faktisk unyttig. Som man tydelig ser i denne studien, så gir fiber oppblåsthet og forstoppelse. I denne studien opplevde ALLE at alle ubehag knyttet til tarmsystemet opphørte da de kuttet fiber. De som klarte å fortsette å spise veldig lite fiber, fortsatte å ha det bra. De som gikk tilbake til å spise fiber igjen opplevde at ubehagene kom tilbake. Så prøv å kutte kraftig ned på fiber, så skal du se at du sannsynligvis får mindre gass og mindre søppel i tarmene, som også vil gjøre at magen blir flatere.

Anonymkode: 0e5b8...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er riktig som AB over meg sier at det er vanlig, men det betyr ikke at det skal eller bør være slik. 

Prøv å kutte ut fiber. Fiber gir oss ingenting nyttig og er faktisk unyttig. Som man tydelig ser i denne studien, så gir fiber oppblåsthet og forstoppelse. I denne studien opplevde ALLE at alle ubehag knyttet til tarmsystemet opphørte da de kuttet fiber. De som klarte å fortsette å spise veldig lite fiber, fortsatte å ha det bra. De som gikk tilbake til å spise fiber igjen opplevde at ubehagene kom tilbake. Så prøv å kutte kraftig ned på fiber, så skal du se at du sannsynligvis får mindre gass og mindre søppel i tarmene, som også vil gjøre at magen blir flatere.

Anonymkode: 0e5b8...df0

Her kommer du jo med direkte feilinformasjon! Ja, noen typer karbohydrater er ikke bra, og spesielt ikke for overvektige hvor kroppen behandler karbohydrater på en annen måte, men å si at man skal kutte fiber tvert er et ganske idiotisk råd. At man kan kutte ned er jo en ting, men med mindre man har allergier har det ingen hensikt å fullstendig kutte alt.

https://nhi.no/kosthold/ernaring/kostfiber/

https://bramat.no/kosthold/matvarer/3074-slik-far-du-i-deg-nok-kostfiber

https://www.diabetes.no/kosthold/hva-inneholder-maten/karbohydrater/fiber/

https://brodogkorn.no/fakta/kostfiber/

Anonymkode: 65c43...81b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er riktig som AB over meg sier at det er vanlig, men det betyr ikke at det skal eller bør være slik. 

Prøv å kutte ut fiber. Fiber gir oss ingenting nyttig og er faktisk unyttig. Som man tydelig ser i denne studien, så gir fiber oppblåsthet og forstoppelse. I denne studien opplevde ALLE at alle ubehag knyttet til tarmsystemet opphørte da de kuttet fiber. De som klarte å fortsette å spise veldig lite fiber, fortsatte å ha det bra. De som gikk tilbake til å spise fiber igjen opplevde at ubehagene kom tilbake. Så prøv å kutte kraftig ned på fiber, så skal du se at du sannsynligvis får mindre gass og mindre søppel i tarmene, som også vil gjøre at magen blir flatere.

Anonymkode: 0e5b8...df0

Dette er en type feiltenkning der man tenker at umiddelbart ubehag = negativt. Du vet når du får feber? Det er kroppen som slåss mot bakterier og gjør deg friskere. I noen tilfeller kandet være lignende med oppblåsthet. Man blir litt oppblåst, men magehelsen er bedre på lengre sikt

Så er det selvsagt en grense der man er dårlig oppblåst og reagerer på ting man ikke skal. Men det er ikke så enkelt at aldri oppblåst = bra. Tvert imot kan det vitne om at magen mister evnen til å bli oppblåst når den trenger det for å fikse problemer. Akkurat slike den skulle miste evnen til å få feber

Anonymkode: fb36f...2ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å droppe/redusere brus/kullsyre, produkter med laktose, og raske karbohydrater. 

Anonymkode: 93722...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fettet i ansiktet og brystene forsvinner først ved vektnedgang. Fettet andre steder på kroppen kan det ta lang tid å bli kvitt. Det gjelder å holde ut.

Anonymkode: a4431...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...