Gå til innhold

Hva synes du om dagens likestilling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilken likestilling? Norske kvinner blir underbetalt i forhold til menn og forbigått av menn ved ansettelser. Kvinners helse blir underprioritert i forhold til menns helse, både når det gjelder forskning og behandling. Kvinner blir systematisk misbrukt seksuelt uten at mennene stilles til ansvar, kvinner mangler et minimum av rettssikkerhet mens mennene går fri. I hjemmene drives det rovdrift på kvinnene, mens mannen pleier seg selv og sine interesser. Norge er fremdeles et patriarki der kvinnene lider.

Anonymkode: 13736...501

Beklager skrivefeil (hersens autokorrektur), rettet over.

Anonymkode: 13736...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 11/17/2018 at 8:55 PM, AnonymBruker said:

Hvilken likestilling? Norske kvinner blir underbetalt i forhold til menn og forbigått av menn ved ansettelser. Kvinners helse blir underprioritert i forhold til menns helse, både når det gjelder forskning og behandling. Kvinner blir systematisk misbrukt seksuelt uten at mennene stilles til ansvar, kvinner mangler et minimumsavstand rettssikkerhet mens mennene går fri. I hjemmene drives det rovdrift på kvinnene, mens mannen pleier seg selv og sine interesser. Norge er fremdeles et patriarki der kvinnene lider.

Anonymkode: 13736...501

Da var da veldig ensidig. Det er mannsdagen i dag 19.november. Regner med at du ikke har gratulert noen. Menn er taperne i samfunnet. Enten vil du ikke se det eller så er du ikke så belest på likestillingsområdet. Man blir gjerne ikke det når man bare ser på kvinnesaker. Problemet er at du ikke får med halvparten av befolkningen. Les artikkelen. 

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/ng6yyB/gratulerer-med-mannsdagen

Anonymkode: 78f18...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Hvilken likestilling? Norske kvinner blir underbetalt i forhold til menn og forbigått av menn ved ansettelser. Kvinners helse blir underprioritert i forhold til menns helse, både når det gjelder forskning og behandling. Kvinner blir systematisk misbrukt seksuelt uten at mennene stilles til ansvar, kvinner mangler et minimumsavstand rettssikkerhet mens mennene går fri. I hjemmene drives det rovdrift på kvinnene, mens mannen pleier seg selv og sine interesser. Norge er fremdeles et patriarki der kvinnene lider.

Anonymkode: 13736...501

Ja her var det mye reinspikka tøv må jeg si.

Anonymkode: b9829...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/16/2018 at 9:59 AM, AnonymBruker said:

Jeg synes de burde droppe fedrekvote og mødrekvote, og heller ha en stor fellesperiode, hvor de kan gjøre det som passer en best. Folk er i så ulike situasjoner, at det vil være det beste for alle. Da vil kvinnen komme tilbake i jobb når hun føler seg klar, sykemeldingene vil gå ned og mannen slipper å forsørge kona over en lengre periode fordi hun tar ulønnet permisjon. Mannen min forsørger meg for tiden, fordi han synes det et helt tullete at jeg skal gå fra babyen så liten som hun er nå. 

Anonymkode: 24bbd...8f6

Dette er slik det har vært tidligere, og problemet med det er at mor bare tar alt sammen, eller tilnærmet lik alt, som regel. Det er en grunn til at det må være et krav i loven om at far skal få lov til å slippe til.

Anonymkode: 63247...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...