Gå til innhold

Lære å sminke meg


Nataljia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må nok bare øve. Hvordan du sminker deg handler om dine preferanser. 

Også er du jo vakker uten sminke! 

Mitt tips er uansett, heller for lite. Enn for mye når du sminker deg. 

Anonymkode: ed10d...3de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk YouTube, er masse gode tips og triks der. I tillegg så må man rett og slett bare øve og øve :)

Anonymkode: 4b556...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner! Men har jeg f.eks høye eller lave kinnbein? Jeg tror f.eks jeg har mandeløyne, og kanskje litt langsittende øyne? Er det noe jeg må ha i bakhodet når jeg skal sminke meg?

Anonymkode: 7b302...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen som har ekstremt lyse øyenbryn og ser ut som en kreftpasient med parykk om jeg ikke har sminke på bryna; jeg er skikkelig misunnelig på bryna dine :fnise: Du har også ganske mørke vipper, det skulle jeg gjerne også hatt:)

Men hvordan du vil sminke deg kommer jo litt an på hva du vil oppnå med sminken?:) Personlig har jeg litt ujevn farge og tekstur i ansiktshuden, så jeg prøver jo selvsagt å skjule det litt. I tillegg har jeg et rundt fjes(:grine:), så jeg prøver alltid å jukse meg til litt mer konturer i ansiktet, men uten å gå full Kardashian-style kontur:P Det blir rett og slett for mye, jeg liker det mer naturlig. Jeg har lyse bryn og vipper så jeg jukser der også:) Så hva du vil oppnå kan jo kanskje være en plass å starte?

Jeg synes ikke du har noen ansiktstrekk som skiller seg ut, og det er jo gjerne dem folk trikse med ved å bruke sminke(stor nese, små lepper, nærtsittende øyne som du selv sier osv.). Så jeg tror du kan legge ganske lett sminke sånn generelt og heller fremheve dine gode trekk fremfor å skjule noe:)

Anonymkode: 38cdc...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nataljia skrev:

Jeg hr lyst til å lære meg å sminke meg på en litt mer "proff" måte enn hva jeg gjør nå. 
Ser det er mye man skal ta stilling til 😛 Som f.eks tettsittende eller langtsittende øyne, øyeform, om man har lave eller høye kinnbein. Er usikker på dette så legger ved et bilde. Noe jeg bør ta hensyn til når jeg skal sminke meg? 46296205_251030838909020_5756988208101457920_n.thumb.jpg.ee966c7555ce6658f636e07fda7a82d3.jpg

Du kler den naturlige looken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill, jenter! :)  Vil som sagt bare fremheve de trekkene jeg er fornøyd med. Er vel egentlig øynene. 
Kanskje kinnbeina, men usikker på om de er høye eller lave i forhold til hvordan jeg f.eks skal legge kontur og lignende. 
Men får holde det så naturlig som mulig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nataljia skrev:

Takk for innspill, jenter! :)  Vil som sagt bare fremheve de trekkene jeg er fornøyd med. Er vel egentlig øynene. 
Kanskje kinnbeina, men usikker på om de er høye eller lave i forhold til hvordan jeg f.eks skal legge kontur og lignende. 
Men får holde det så naturlig som mulig 

Du har ikke spesielt høye kinnbein og du har ganske høy panne. Kjenn med fingrene på kinnet og legg litt brunt pudder rett under og dus godt ut.  Legg også litt brunt pudder øverst i pannen mot hårfestet.   Bruk beautyblender og en naturlig foundation som f.eks True Match. Fremhev vippene dine med maskara og legg litt mørk brun liner langs øvre vippekant.   Du har store, runde og utrykksfulle øyne.  Se på youtube på basic make up eller make up for beginners. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Peonjenta skrev:

Du har ikke spesielt høye kinnbein og du har ganske høy panne. Kjenn med fingrene på kinnet og legg litt brunt pudder rett under og dus godt ut.  Legg også litt brunt pudder øverst i pannen mot hårfestet.   Bruk beautyblender og en naturlig foundation som f.eks True Match. Fremhev vippene dine med maskara og legg litt mørk brun liner langs øvre vippekant.   Du har store, runde og utrykksfulle øyne.  Se på youtube på basic make up eller make up for beginners. 

Ok takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser de naturlige øyenbrynene dine er litt flate/rette i fasongen, og jeg ville bare si at siden du har et såppass ovalt ansikt synes jeg de passer deg kjempefint! Så hvis jeg var deg hadde jeg ikke forandret mye på fasongen på øyenbrynene iallefall. Jeg hadde beholdt de litt flate og rette.

Den enkleste måten å finne ut hva slags sminke som kler deg på, foruten å bare prøve seg frem selvsagt, er kanskje å bruke ansiktsformen din og Google det.

Å se tonnevis med Youtube-videoer bør du også gjøre. Gjerne søk på ting som er relevant for deg. Ønsker du å gjøre leppene dine større, så kan du f.eks. søke på "how to overdraw lips" og se om du finner noen som ikke er 13 år som gir ut "makeup tipz" fra soverommet sitt :sjenert:

Makeup artister jeg elsker på Youtube er bl.a. Wayne Goss og Lisa Eldridge. De er flinke på mer naturlige og "classy" looks. (Herlighet, hva skjer med norsken min da? :fnise: Kommer ikke på de norske ordene!) Litt vanskelig å forklare, men ta en titt så skjønner du sikkert hva jeg mener.

Hvis du foretrekker litt mer dramatiske or moderne looks, kan du søke opp de store Beauty Guruene, som James Charles, NikkiTutorials og Jeffree Star. (Mine favoritter blant de største.) Jeg personlig foretrekker de, fordi jeg liker at sminke er morsomt. Jeg liker at det har masse farger, og ikke at det forblir hverdagslig og "usynlig" på ansiktet.

Men det er bare meg. Du må finne ut hva DU liker, også begynne å velge ut de tipsene som er relevant for deg. :) 

Anonymkode: 90b57...c16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde gått på en sminketime hos Mac, da får du etter timen mulighet til å kjøpe produkter og prisen for timen blir trukket fra totalsummen. = gratis sminketime hvis man uansett skal kjøpe sminke! 

Anonymkode: 48fc0...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser de naturlige øyenbrynene dine er litt flate/rette i fasongen, og jeg ville bare si at siden du har et såppass ovalt ansikt synes jeg de passer deg kjempefint! Så hvis jeg var deg hadde jeg ikke forandret mye på fasongen på øyenbrynene iallefall. Jeg hadde beholdt de litt flate og rette.

Den enkleste måten å finne ut hva slags sminke som kler deg på, foruten å bare prøve seg frem selvsagt, er kanskje å bruke ansiktsformen din og Google det.

Å se tonnevis med Youtube-videoer bør du også gjøre. Gjerne søk på ting som er relevant for deg. Ønsker du å gjøre leppene dine større, så kan du f.eks. søke på "how to overdraw lips" og se om du finner noen som ikke er 13 år som gir ut "makeup tipz" fra soverommet sitt :sjenert:

Makeup artister jeg elsker på Youtube er bl.a. Wayne Goss og Lisa Eldridge. De er flinke på mer naturlige og "classy" looks. (Herlighet, hva skjer med norsken min da? :fnise: Kommer ikke på de norske ordene!) Litt vanskelig å forklare, men ta en titt så skjønner du sikkert hva jeg mener.

Hvis du foretrekker litt mer dramatiske or moderne looks, kan du søke opp de store Beauty Guruene, som James Charles, NikkiTutorials og Jeffree Star. (Mine favoritter blant de største.) Jeg personlig foretrekker de, fordi jeg liker at sminke er morsomt. Jeg liker at det har masse farger, og ikke at det forblir hverdagslig og "usynlig" på ansiktet.

Men det er bare meg. Du må finne ut hva DU liker, også begynne å velge ut de tipsene som er relevant for deg. :) 

Anonymkode: 90b57...c16

De er virkelig ikke flate og rette, de er helt vanlige med fin høy vinge ytterst. Tror du normalen er slike veldig buede bryn så man konstant ser overrasket ut? Dette er perfekte øyebryn!! 

Anonymkode: 48fc0...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser de naturlige øyenbrynene dine er litt flate/rette i fasongen, og jeg ville bare si at siden du har et såppass ovalt ansikt synes jeg de passer deg kjempefint! Så hvis jeg var deg hadde jeg ikke forandret mye på fasongen på øyenbrynene iallefall. Jeg hadde beholdt de litt flate og rette.

Den enkleste måten å finne ut hva slags sminke som kler deg på, foruten å bare prøve seg frem selvsagt, er kanskje å bruke ansiktsformen din og Google det.

Å se tonnevis med Youtube-videoer bør du også gjøre. Gjerne søk på ting som er relevant for deg. Ønsker du å gjøre leppene dine større, så kan du f.eks. søke på "how to overdraw lips" og se om du finner noen som ikke er 13 år som gir ut "makeup tipz" fra soverommet sitt :sjenert:

Makeup artister jeg elsker på Youtube er bl.a. Wayne Goss og Lisa Eldridge. De er flinke på mer naturlige og "classy" looks. (Herlighet, hva skjer med norsken min da? :fnise: Kommer ikke på de norske ordene!) Litt vanskelig å forklare, men ta en titt så skjønner du sikkert hva jeg mener.

Hvis du foretrekker litt mer dramatiske or moderne looks, kan du søke opp de store Beauty Guruene, som James Charles, NikkiTutorials og Jeffree Star. (Mine favoritter blant de største.) Jeg personlig foretrekker de, fordi jeg liker at sminke er morsomt. Jeg liker at det har masse farger, og ikke at det forblir hverdagslig og "usynlig" på ansiktet.

Men det er bare meg. Du må finne ut hva DU liker, også begynne å velge ut de tipsene som er relevant for deg. :) 

Anonymkode: 90b57...c16

Og du må ikke finne på å overtegne lepper!! Det ser helt jævlig dumt ut og alle ser hva du holder på med. Ikke se ut som en dragqueen hvis du ikke er en. 

Anonymkode: 48fc0...8f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sminketips, men ville si at jeg synes du har et veldig pent ansikt :)

Anonymkode: 3abbc...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...