Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, pernile skrev:

5 barn av totalt 12 familier kan ikke samtykke , der har foreldrene tatt valget for barna sine , for de andre barna så er de med på å velge hva som er greit å legge ut , mine  barn har full råderett over det som legges ut av bilder/videoer der de vises, de vet hva som snakkes om, de vet hva jeg snakker om, de får høre tilbakemeldinger , de får også være med å svare på spm. 

For de barna som ikke kan samtykke så vet jeg foreldrene har tatt diskusjonen, vi har også diskutert det felles (noe vi gjør jevnlig)

jeg stoler 100% på at alle foreldrene i Løvemammaene tar de rette valgene for sine barn .  

Hvor gamle er barna som samtykker til dette? Forstår de omfanget av å få livet brettet ut på en felles snapchatkonto til mange fremmede? 

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, mindfulness skrev:

Kanskje det går an å ta kampen på en arena som faktisk er relevant? Send mailer, kontakt politikere, representanter, forbund og lag lokalt engasjement. Ikke vis ditt redde, gråtende barn som skal få utført en prosedyre. Ikke lag en smørbrødliste av ditt barns symptomer med et passende bakgrunnsbilde av barnet. 

Det har løvemammaene også gjort. De har vært i spørretimen, og snakket med politikere. Jeg støtter saken de kjemper.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pernile skrev:

Jeg er ikke her for å forsvare valget jeg har tatt, det er helt greit at vi mener forskjellig :0) jeg har ikke levd deres liv, dere har ikke levd mitt liv ! 

Håper dere alle får en kjempe koselig adventstid og jul ! 

 

Jooo... det vil jeg våge å påstå at du er her for å gjøre siden du registrerte en egen bruker og identifiserte deg i denne tråden med at vi kunne "bare spørre deg".

Det gikk med andre ord ikke helt som du trodde det skulle.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sommermor skrev:

Det har løvemammaene også gjort. De har vært i spørretimen, og snakket med politikere. Jeg støtter saken de kjemper.

Tusen hjertelig takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pernile skrev:

Tusen hjertelig takk ❤️

Bare hyggelig :) Jeg har selv et godt fungerende barn med en sjelden diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emmelise skrev:

Jooo... det vil jeg våge å påstå at du er her for å gjøre siden du registrerte en egen bruker og identifiserte deg i denne tråden med at vi kunne "bare spørre deg".

Det gikk med andre ord ikke helt som du trodde det skulle.

Akkurat det du skriver er DINE tanker , ikke mine :0) jeg håpet på forståelse, men regnet ikke med en enighet . 

Forståelse er ikke ensbetydende med forsvar eller å endre andre sine meninger :0) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Emmelise skrev:

Jooo... det vil jeg våge å påstå at du er her for å gjøre siden du registrerte en egen bruker og identifiserte deg i denne tråden med at vi kunne "bare spørre deg".

Det gikk med andre ord ikke helt som du trodde det skulle.

Apropos bruker , den har jeg hatt i mange år faktisk . 

Endret av pernile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sommermor skrev:

Det har løvemammaene også gjort. De har vært i spørretimen, og snakket med politikere. Jeg støtter saken de kjemper.

Det gjør da vitterlig jeg også? Jeg støtter saken, men ikke metoden. Er det forståelig? 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, duplexx skrev:

Du sitter som en besserwisser og er så ufattelig stolt av det du driver med - jeg syns ærlig talt det er usmakelig!

Det handler ikke om syke unger, eller om at vi skal fjerne tabu rundt syke barn, eller at det er ugreit å eksponere kun friske barn, eller at politikerne ikke bryr seg om pleiepenger.

Det handler om at noen av disse barna vil bli eldre og voksne og til en viss grad fungere i samfunnet. Men her er de utlevert med nærmest bæsj og opplast snurt utover både seg selv og telefonskjermen. Det er bare så jævla drøyt! Det er ikke et valg dere KAN ta for ungene deres! Jeg har ALDRI lagt ut en film av mine barn mens de sitter med diaré, eller mens de gråter fordi de er sint, eller delt bilder av dem hvor de har utslett i ansikt eller underliv fordi de ikke tåler en type medisin. Det går bare ikke an, selv om ungene er syke. Det spiller INGEN rolle! Jeg ville heller gått blekk og bodd under ei bro, enn å utlevere mine egne unger på den måten. Det er sosialprostitusjon av ungene deres og det er faan meg ikke greit. 

Det har skjedd én gang at en gjest viste frem 2 heldelser som står i reglene at ikke er greit , ellers så har ingen vist frem hverken underliv , diaré, at noen sitter på toalettet. oppkast (vil heller kalle det babygulp) har blitt vist frem ja, for å forklare hvor ekstrem situasjon enkelte står i. 

At du synes det er drøyt er helt greit, hva med å ikke se på snappen ? Så slipper du se noe du ikke synes om ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mindfulness skrev:

Det gjør da vitterlig jeg også? Jeg støtter saken, men ikke metoden. Er det forståelig? 

Setter pris på at du støtter saken :0) det er helt greit at du ikke liker metoden, du kan jo bare la være se på ? 

Det er mange veier til Rom, dette er veien vi går ;0) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pernile skrev:

Akkurat det du skriver er DINE tanker , ikke mine :0) jeg håpet på forståelse, men regnet ikke med en enighet . 

Forståelse er ikke ensbetydende med forsvar eller å endre andre sine meninger :0) 

Nøyaktig hva slags forståelse var det du håpet på? Forståelse for at rollen som foreldre til syke barn er bedriten på alle nivåer tilgjengelige? Du trenger ikke selge alle aspekter av dine barns privatliv på snapchat for å poengtere det. Folk flest pleier å forstå såpass.

Svært lite av det som beskrives i denne tråden om hva som legges ut på snapchat viser til noe jeg ønsker å ha forståelse for.
Og hver gang det poengteres at linjer har blitt krysset, at man har gått for langt, at man har vist for mye, så sitter det krenka foreldre og krøller seg sammen i offerstillingen mens de gjemmer seg bak sine barn.

"Ungen min er syk, da kan ikke du være slem mot meg!" 

Sånn fungerer ikke virkeligheten...

1 minutt siden, pernile skrev:

Det har skjedd én gang at en gjest viste frem 2 heldelser som står i reglene at ikke er greit , ellers så har ingen vist frem hverken underliv , diaré, at noen sitter på toalettet. oppkast (vil heller kalle det babygulp) har blitt vist frem ja, for å forklare hvor ekstrem situasjon enkelte står i. 

Serr? Det er der grensene går liksom? Det der kaller ikke jeg grenser....

1 minutt siden, pernile skrev:

 du kan jo bare la være se på ? 

Jeg følger ikke med på snapchat :)
Men interessant nok kommer du med nøyaktig samme argument som samtlige andre bloggere og SoMe-folk som får kritikk når de driver rovdrift av barna sine i egen bedrift.

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, pernile skrev:

Setter pris på at du støtter saken :0) det er helt greit at du ikke liker metoden, du kan jo bare la være se på ? 

Det er mange veier til Rom, dette er veien vi går ;0) 

Så klart jeg støtter saken. Jeg er vernepleier og brenner for de svakeste i samfunnet. Nettopp derfor valgte jeg dette yrket, og er det noe som gjør jeg at jeg tenner i bånn så er det nettopp urettferdighet og diskriminering av mennesker med psykiske og fysiske lidelser. MEN dette er ikke veien å gå for å fremme deres rettigheter. Det handler ikke om å se på eller ikke for å støtte saken deres. Problemet er at jeg får visse assosiasjoner til når mennesker med diverse lidelser tidligere ble satt i bur på sirkus til spott og spe. Det er å sette det på kanten selvsagt, men dere kan ikke nekte for at det har noen likhetstrekk. Det må da være mer konstruktive metoder på å fremme deres uendelig verdifulle barns rettigheter. De fortjener det beste - og det er ikke å bli blottlagt på sitt mest sårbare til enhver. Forstår du noe av det jeg prøver å formidle? Jeg prøver virkelig ikke å være krass eller bedrevitende, men nettopp fordi jeg bryr meg, ønsker jeg å si at barna deres trenger foreldre som er advokater, ikke managere som leverer ut barna på sosiale medier. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emmelise skrev:

Nøyaktig hva slags forståelse var det du håpet på? Forståelse for at rollen som foreldre til syke barn er bedriten på alle nivåer tilgjengelige? Du trenger ikke selge alle aspekter av dine barns privatliv på snapchat for å poengtere det. Folk flest pleier å forstå såpass.

Svært lite av det som beskrives i denne tråden om hva som legges ut på snapchat viser til noe jeg ønsker å ha forståelse for.
Og hver gang det poengteres at linjer har blitt krysset, at man har gått for langt, at man har vist for mye, så sitter det krenka foreldre og krøller seg sammen i offerstillingen mens de gjemmer seg bak sine barn.

"Ungen min er syk, da kan ikke du være slem mot meg!" 

Sånn fungerer ikke virkeligheten...

Serr? Det er der grensene går liksom? Det der kaller ikke jeg grenser....

Jeg følger ikke med på snapchat :)
Men interessant nok kommer du med nøyaktig samme argument som samtlige andre bloggere og SoMe-folk som får kritikk når de driver rovdrift av barna sine i egen bedrift.

 

Jeg føler meg absolutt ikke krenket eller som en forsmådd forelder , det er forøvrig ikke barna som gjør meg sliten, livet er ikke bedritent på alle plan, livet mitt er fylt med uendelig kjærlighet , masse latter , glede , mas å fjas som alle andre velfungerende familier . Det som tapper foreldre som oss for energi er hjelpeapparatet,  kampen for at barna våre skal få den hjelpen de trenger for å leve et godt liv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@pernile jeg tror det ble litt krøll i siteringen der.

Jeg tror du hadde vært en dårlig keeper i fotball, for hver gang ballen sendes i din retning så kaster du deg vekk fra den og rabler om noe helt annet.

Vi snakker ikke om hjelpeapparatet eller pleiepengesaken i denne tråden.

Vi snakker om den nedrige eksponeringene av syke barn.

Endret av Emmelise
tag og la til.
  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, mindfulness skrev:

Så klart jeg støtter saken. Jeg er vernepleier og brenner for de svakeste i samfunnet. Nettopp derfor valgte jeg dette yrket, og er det noe som gjør jeg at jeg tenner i bånn så er det nettopp urettferdighet og diskriminering av mennesker med psykiske og fysiske lidelser. MEN dette er ikke veien å gå for å fremme deres rettigheter. Det handler ikke om å se på eller ikke for å støtte saken deres. Problemet er at jeg får visse assosiasjoner til når mennesker med diverse lidelser tidligere ble satt i bur på sirkus til spott og spe. Det er å sette det på kanten selvsagt, men dere kan ikke nekte for at det har noen likhetstrekk. Det må da være mer konstruktive metoder på å fremme deres uendelig verdifulle barns rettigheter. De fortjener det beste - og det er ikke å bli blottlagt på sitt mest sårbare til enhver. Forstår du noe av det jeg prøver å formidle? Jeg prøver virkelig ikke å være krass eller bedrevitende, men nettopp fordi jeg bryr meg, ønsker jeg å si at barna deres trenger foreldre som er advokater, ikke managere som leverer ut barna på sosiale medier. 

Vist forstår jeg hva du sier, jeg er både enig og ikke enig . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pernile skrev:

 

At du synes det er drøyt er helt greit, hva med å ikke se på snappen ? Så slipper du se noe du ikke synes om ? 


Bullshit argument.

Dette er ren ansvarsfraskrivelse og forsøk på å snu kritikken mot de som kommer med rettmessige innvendinger og bekymringer - istedet for å faktisk svare for seg.

Om du hadde gadd å lese hele tråden før du kasta deg inn her, så ville du også sett at det er mange som har vært innom snappen, og avfulgt den - i ren sjokk over hva dere driver med.  For her er det sørgelige faktum, de dere egentlig ønsker å nå fram til og engasjere, folk flest som kunne ha hjulpet med å sette press og bære fram saken deres, tar rett og slett avstand pga den horrible utleveringen av barn i særdeles sårbare situasjoner. 

Det eneste "positive" med det hele, er at det dere driver med er så soleklart grenseløst og imot folk flest beskytterinstinikt og moral - at det vil kunne virke som en katalysator omkring prosesser som er i gang rundt barns rettigheter for personvern og privatliv på nett, og mulig lovfesting. 

For som flere har sagt i tråden - er dette virkelig lovlig..?? Og om det er det, så burde det virkelig ikke være det. 

For selv om jeg har all mulig forståelse for situasjonen en står i, vi har det også nært på livet i egen storfamilie, så er det på ingen måte slik at målet helliger middelet. Noen ganger kan det virke mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg komme med en innrømmelse , jeg er ikke en av Løvemammaene , men er bestevenn med en av mammaene der . 

Beklager at jeg utga meg for å være en annen enn jeg er . 

Jeg står likevel inne for alle meninger og tanker jeg har ytret i denne tråden. 

Jeg håper virkelig dere får opp øynene ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...