Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Random Nick
3 hours ago, Picketfence said:

Kom over en bruker på IG som omhandler kronisk sykt barn. Barnet ble filmet av mor på sykehus, mens det gråt hjerteskjærende, sa at det lengtet hjem til familie. Det var helt fælt å vite at jeg så det fordi mor var mest opptatt av å filme og publisere det på IG.

Hvorfor? Bare hvorfor...

Hun kan filme seg selv som griner istede. 

Minner meg om en tråd som var her for lang tid tilbake siden. Angående en mor som ble fratatt barnet sitt av barnevernet, og mora var mer opptatt av å filme situasjonen når den skjedde, heller enn å gi barnet kos. Det virker som om dette ikke er så langt unna det. Foreldrene ser ikke lengre enn sin egen nesetipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anna Nas

Jeg har ikke noe problem med å forstå at at alvorlig sykdom hos barn er ekstremt belastende og forårsaker krisetilstand og lidelse for både pårørende og de syke barna.

Barneloven sier at foreldreansvaret skal utøves for barnets beste. Spørsmålet er om det virkelig best for barna og verdt det for foreldrene å vise fram barnet i de mest sårbare situasjoner? På mange måter ofres barnas integritet for å vise til andre ukjente og kjente hvor vanskelig situasjonen er. I noen tilfeller utleveres hendelser og tilstander som uten tvil krenkes barnas verdighet.

Jeg og mange med meg mener at omverdenens eventuelle behov for å følge med på de mest personlige og private detaljene, og foreldrenes behov for å hente støtte og vise andre hva de selv gjennomgår og er vitne til, ikke kan prioriteres på bekostning av den aller mest mest hjelpeløse og sårbare personen i krisesituasjonen.

All respekt til foreldre, barn og voksne som må takle ting de fleste slipper å forholde seg til. Det er bare eksponeringen jeg ikke har tro på at er best for den som er syk og sårbar.

Endret av Anna Nas
Endret skriftstr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 16.11.2018 den 11.54, neiognei skrev:

 

Dagens snapper er virkelig helt drøy.. Hun er verst på det området. Hun får også spørsmål om ikke noe av det hun viser er litt vel å eksponere, men kommer med en tale om at dette er helt nødvendig i pleiepengesakens navn.

Da lurer jeg på hvordan det har seg at alle de andre mødrene klarer å formidle dette like bra som henne, bare med utrolig mye mindre drøy eksponering. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så lurer jeg på hva formålet er. Hvem er målgruppen? Hvem skal se disse drøye utleveringene og hva skal de eventuelt gjøre?

Jeg skjønner det er en kamp mot pleiepengeordningen sånn den er nå. Men er det Erna Solberg som skal se på snappene? Er det helseministeren?

Alle foreldre forstår at det er nødvendig å ha mamma og/eller pappa med på sykehusinnleggelser osv. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, neiognei skrev:

Dessuten så lurer jeg på hva formålet er. Hvem er målgruppen? Hvem skal se disse drøye utleveringene og hva skal de eventuelt gjøre?

Jeg skjønner det er en kamp mot pleiepengeordningen sånn den er nå. Men er det Erna Solberg som skal se på snappene? Er det helseministeren?

Alle foreldre forstår at det er nødvendig å ha mamma og/eller pappa med på sykehusinnleggelser osv. 

Viktig spørsmål. De sender ut de drøyeste bilder og videoer av syke barn i situasjoner ingen ønsker å bli sett i, mens de forteller og forteller om drama, gørr og alt som hører med slike forhold. Jeg får en ekkel følelse av at det er deres eget drama de vil fortelle om, ikke barnets sykdom og hva de trenger hjelp til, og hva er det de vil? Konkurrere om hvem som opplevd mest drama? Hvem som kan fortelle de verste historiene? De burde bruke energien på å jobbe seriøst inn mot nav, politikere og media, ikke legge ut ungene som underholdning for kikkere. Jeg kommer aldri til å åpne en ny snap fra Løvemammaene. De minner mer om hyener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke med min beste evne se hvordan for eksempel gårsdagens snapper belyser pleiepengesaken. Budskapet drukner jo i tusen detaljer som faktisk ikke er relevant for saken. Og tror de virkelig at folk med makt til å påvirke har tid til å trykke seg gjennom alt det der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det disse folka driver med må jo være ulovlig? Meg kjent er det ulovlig å dele taushetsbelagte helseopplysninger om andre uten deres samtykke?

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er sterkt kritisk til denne snappen, så skulle jeg jo ønske at de kunne få det til å fungere, med et annet fokus. 

I stedetfor å bare fokusere på hvor vanskelig det er, og irrelevante detaljer fra bleier, tarmskylling, medisiner, burde de heller illustrere hverdagen litt bedre. Hvordan er det for familien? Hvordan holder man ut? Hva gjør man hvis man får et sykt barn? Hvor får man hjelp? Hva gjør man med vanskelige følelser? Hvor finner man glede? Synliggjøre litt mer at livet ikke er over selv om man får et sykt barn. Vise mer styrke og glede, snakke litt mer generelt, gi håp og styrke. Det de gjør nå hjelper jo ingen. Absolutt ingen. 

Jeg syns ikke slike utfordringer skal gjemmes vekk, men det krever faktisk god kommunikasjon og dyktighet å vise hverdagen på en måte som når frem til hjertet til folk, som gir håp men samtidig ønske om å forbedre. Nå er det bare overkill av ALT. Ingen grenser, intet budskap, bare detaljer som slår hverandre ihjel. Mer foreldrefokus, mindre fokus på barna hadde jo vært en grei plass å begynne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Gasellen skrev:

Jeg måtte inn å se denne storyen. Regner med du mener hun som snappet om tarmskyllinga til dattra og at guttungen som var nervøs og hadde litt angst ikke fikk tilrettelegging på skolen. (Altså.. nå må vi ikke ta for lett på begrepet handicappet her!)

Jeg vet ikke hva som er verst. Og dele slike barn eller hun som deler guttungen som bare ligger i sykesenga og gaper og ikke greier kommunisere overhodet. 

Akkurat som om dette gjør at Erna snur og plutselig åpner pengesekken. De får heller samle sammen bilder, videoer og historier og sende direkte til regjeringen. 

Det jeg reagerer mest på er å legge ut sånt som "nå gråter xx fordi at x skal", som tekst til et bilde av eller en video av et sårbart barn som står og gråter. Også kommer det en liten tale om viktigheten av å ha med foreldre på undersøkelser og pleiepengesaken i snappen etter. Det er også blitt filmet et barn som står og gråter hos faren sin, også står mora på hjørnet og filmer og legger dette ut. Hva er det for noe liksom? Blir uvel. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, lille_mai skrev:

Det disse folka driver med må jo være ulovlig? Meg kjent er det ulovlig å dele taushetsbelagte helseopplysninger om andre uten deres samtykke?


Dessverre, så er det jo foreldrene som skal gi samtykke på vegne av barn 😕 

Og sånn i tillegg, så tror jeg de oppnår nøyaktig det motsatte av hensikten deres. Å kappes i drøyest mulig, fælest mulig og blottlegging av særlig sårbare barn, gjør nok heller at folk tar avstand - spesielt når det er særlig sårbare barn som blottstilles i så hjerteskjærende private øyeblikk. Folk med sterk empati som kanskje ville engasjert i selve saken, kan jo ikke støtte og stille seg bak en slik grenseløs eksponering av barn - som åpenbart for alle andre er i en livssituasjon hvor de burde hatt et særskilt vern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Dette er så utrolig trist og hårreisende at jeg tror ikke mine egne øyne. En av dem la ut et særdeles blamerende utdrag av barnets JOURNAL. Jeg har ikke ord. Disse barna er fullstendig uten personvern og foreldre som har et snev av kritisk sans. Er det virkelig noen som synes dette er helt greit? Reagerer på alle opplistingene av diverse diagnoser - alt fra multihandikapp til sosial angst og konsentrasjonsvansker. Mener de virkelig at dette er relevante opplysninger for allmuen? Nei, jeg vil påstå at å blamere og utlevere vedkommende til de grader uten kontroll er nok til å gi ethvert menneske sosial angst. Det trengs vern for barn på nett nå. Helst i går. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jegskulleønskeat

En ting jeg vil legge til, jeg forstår veldig godt at de har et behov for å få bearbeidet alt dette. Klart er det tøft, vanskelig, tungt og sårt😢❤️Men hva med privat dagbok som ikke alle trenger å lese? Hvorfor er kontoen åpen for alle og enhver? Jeg synes det er trist at det legges ut for alle. De inkluderer helt random mennesker fremfor å faktisk treffe målgruppa, som er disse som jobber med forvaltning. De har heller ingen garanti for at de som burde lese, faktisk leser heller. Det som skjer er muligens at privatpersoner leser og sluker informasjon, mens f.eks Erna ikke engang ser det...😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER denne snapkontoen. Oppdaget den helt tilfeldig en gang jeg satt og scrollet.. Er så LANGT fra underholdende som man får det, og jeg gråt på de stakkars syke barnas vegne opptil flere ganger. Måtte bare blokkere, både for min egen del og de stakkars barna som garantert ikke har samtykket til å være en del av et slikt sirkus. Jeg nekter å tro at det er lovlig, og om det ikke er ulovlig, så burde man som foreldre vite bedre enn å utlevere det mest private og sårbare av sine barn. Hårreisende å ha en slik konto åpen og offentlig! Mellom familie «ja», resten av verden er bare et stort NEI. Bekmørkt! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har «Løvemmammaene» lagt ut et innlegg i en FB gruppe jeg er medlem i. Der ber de folk stemme på de i Vixen influencer awards... Jeg må virkelig holde igjen for å ikke hamre løs på tastaturet... Jeg virkelig hater det de driver med! De utleverer de mest sårbare barna på verst tenkelig vis 😢

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...