Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Orly skrev:

Det skal man virkelug være, tror mange som svarer ikke aner noe som helst om hvordan det er å leve med alvorlig syke barn og en regjering som kutter og kutter 

Tenker det samme .mange her som kun tenker på at foreldrene eksponerer ungene,men ikke hvor hardt arbeid det er med et sykt barn,og at den eneste måten verden skal se hvordan de har det,både barna og foreldrene,slik at regjeringen endrer regelverket og ikke kutter viktige stønader.la foreldre få mer pleiepenger slik at de kan være med barna og ikke tvinges ut i jobb.og andre viktige stønader de har krav på.Hvis ingen ser hvor ille noen virkelig har det,så blir det bare ord,så takk for at det endelig var et fornuftig menneske,som ser lengre enn nesa her inne😊

Endret av Tears in heaven
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Berga skrev:

(Humor:)

Jeg vurderer å starte en instakonto. Den skal handle om de jeg jobber sammen med. Kanskje kan jeg bli sponset også. Tenk så kult! Jeg kan ta snikbilder på do (reklame for libresse eller Lambi), morsomme bilder fra lunsjen når Ola får smør på haka og på skjorta (reklame for omo), og innimellom kan jeg ha gripende og koselige historier om skilsmissen til Eva og fyllekjøringen til Nora. Jeg spør dem ikke om lov, selvsagt, da vil de jo nekte.

Kan jeg ikke ha sånn konto, sier du? Hvorfor ikke? 

 

Upassende,krenkende,usympatisk innlegg.bli voksen!!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Emmelise skrev:

Prøv med et ordentlig argument istedet for. Bare denne ene gangen. For barnas skyld!

Enig med Orly,dere har ikke skjønt det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt dem på snapp en stund, rett og slett fordi jeg kunne vært en av dem om mitt syke barn hadde overlevd hjertefeilen sin. 

Jeg synes de fleste legger ut overveide bilder av blide, men syke/skadde barn, men noen trekker det for langt, som for eksempel den pappaen som la ut bilde av bæsjeuhell av en ganske stor gutt. Da gir jeg beskjed og håper at de tenker seg om neste gang. Jeg skjønner behovet deres for å vise kampen de står i, ikke minst mtp kampen om pleiepenger. 

Men det er en hårfin linje mellom å dokumentere og utlevere. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
7 timer siden, Tears in heaven skrev:

Har jeg sagt de? Jeg bare respekterer valg foreldrene har tatt,handler ikke om meg

Du unngår jo konsekvent å svare på alle spørsmål som blir stilt. 

Barnas rett over foreldrenes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, DERE har ikke skjønt det! Man kan fortelle om vaskemaskinen som går hele tiden, UTEN å legge ut bilde av ungen med avføring. Man kan vise hjelpemidler UTEN ungene i,hvis det kan virke utleverende, man kan VISE en insulinpumpe UTEN å vise at den skal på rumpa. 

Jeg synes selv det er forkastelig hele den pleiepengesaken, men man man trenger ikke vise barna i sårbare situasjoner til flere tusen! Det er interessant å se hvor sterke og flinke foreldrene er til å virkelig stå på for barna sine, men de kunne moderert seg litt, for barna.

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Tears in heaven skrev:

Hallo er jo bra de setter søkelyset på viktige ting! 

Hallo, ja. Ser du hva jeg skriver? De kan gjøre det uten å vise barn i veldig sårbare situasjoner. På mandag f eks ble en skolegutt tatt bilde av at han gråt, og dette ble gjort i pleiepengesakens navn.

Nei, man hadde ikke trengt å legge ut DET bildet for å få frem hvor viktig det er at barn har med foreldre på sykehus. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Orly skrev:

Det skal man virkelug være, tror mange som svarer ikke aner noe som helst om hvordan det er å leve med alvorlig syke barn og en regjering som kutter og kutter 

Det vet jeg godt. Men jeg utleverer ikke barnet mitt! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tears in heaven @Orly

Jeg har nære venner og familie med svært syke barn, så det er litt rart å se at dere mener jeg ikke har «forstått». Jeg burde nok heller gjort det (humoristiske) eksemplet mitt litt grovere, slik at det illustrerte bedre hva det er foreldre gjør når de eksponerer barn i SoMe. Det spiller ingen rolle om det er friske eller syke barn, barn skal beskyttes og skjermes, ikke henges ut på nettet til underholdning for folk med kikkerbehov og hang til fråtsing i andres ulykke/lykke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tears in heaven skrev:

Tror du virkelig at foreldrene er ondskapsfulle og vil skade barna sine? De forteller og viser sin hverdag på godt og vondt,vet du om de eksponerer dem til daglig? Noen temaer er viktig å få fram

Tror ikke at de vil skade barna sine, men at de mister gangsynet sitt, fordi at dette er en altoppslukende del av hverdagen.

Har ikke sykt barn selv, men jobber med utviklingshemmede og har hatt MYE med pårørende å gjøre. Skrev bacheloroppgave om hvordan sykdom i familien påvirker nære pårørende. Vet ganske mye om hvordan det former hverdagen deres, ja, hele livet. Vet hva det gjør med en familie, foreldre, søsken, øvrig nære familie.

Er ukentlig oppi situasjoner hvor jeg må tåle diverse fra forskjellige pårørende, som er blitt formet på ganske forskjellige vis. Det gjør man med empati og forståelse, og det klarer man uten å ha vært der SELV. Har også stor faglig kunnskap om hvordan det påvirker, da dette er min fanesak i jobbsammenheng. 

Men dette har overhodet ikke noe med den eksponeringa de driver med å gjøre. Det er til tider langt over streken og hvis de hadde tatt et steg tilbake så tror jeg de hadde tenkt litt mer på hva de delte. Det handler tross alt til syvende og sist ikke om dem, men om barna. Sånn som det er med alle foreldre. 

Det skal nevnes at det ikke er snakk om alle løvemammaene, men noen peker seg ut i tidvis negativ retning. 

Og så lenge de kunne fortalt det fra SITT EGET synspunkt, uten å vise gråtende barn, i sårbare situasjoner, hvor de trenger støtte og trygghet, ikke et kamera opp i ansiktet, så er det ikke en unnskyldende faktor at de er i en vanskelig situasjon. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at noen forsvarer Løvemammaene-kontoene. Flere av barna som deles her er ute av stand til å gi samtykke. Flere av søskene som deles er uten forståelse for hva det vil si og mange av de som det deles om er store barn som ikke alltid har ekstreme sykdommer. ADHD er absolutt ett handicap for mange - men på ingen måte kan det sammenlignes med feks hjerneskade hvor vedkommede er totalt pleietrengende. Likevel var det en "Løvemamma" som delte alt om rutiner, oppfølging på skolen, alder, navn og venner. Sikkert kult for barnet når klassekameratene oppdager kontoen. 

Det er faktisk mulig å sette fokus på livet med Handycappede barn uten å dele på denne måten som de gjør her. De kan unngå å bruke navn, unngå å fortelle at "de skal ta blodprøver på rikshospitalet mandag kl 14", de kan unngå å poste bilder av ansiktet til barnet og de kan unngå å dele søsken og deres alder, skolen osv. 

Jada det er synd i de med syke barn, men det finnes alternativer til å få støtte fra andre. Når man får syke barn har man krav på oppfølging fra helsevesenet. Man har sorggrupper og foreninger for de forskjellige sykdommene hvor man kan møte andre pårørende. 

 

Løvemammaene er ikke en konto lagd for andre familier med handicappede barn. Det er en konto lagd for ALLE. Det er offentlige kontoer med offentlige bilder og historier postet av foreldre i en fortvilt situasjon hvor de kanskje ikke alltid tenker rasjonelt, og det er barn ofte uten evne til å forsvare seg som lider.

 

Hadde jeg vært pleietrengende hadde jeg for alt i verden ikke villet at mamma skulle dele bilder av meg på en snapkonto eller facebookside med tusenvis av følgere. Selv om det fikk HENNE til å føle seg bedre.. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Jeg vil ikke at mine barn skal legge ut film og bilder de dagene jeg er syk. Derfor legger jeg ikke ut bilder av mine barn de dagene de er syke. Enkelt og greit.  Det du ikke ville ha gjort med en voksen, gjør du iallefall  ikke med ett barn. Barn trenger ett enda sterkere vern enn en voksen. 

Merklig hvorfor folk tror det er forskjellige regler for barn og voksne. Skjønner at situasjonen for disse foreldrene er umenneskelig, men om de absolutt vil legge ut personlige bilder så kan de heller filme seg selv når de er utslitte og forgråtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Nina1975 skrev:

Jeg vil ikke at mine barn skal legge ut film og bilder de dagene jeg er syk. Derfor legger jeg ikke ut bilder av mine barn de dagene de er syke. Enkelt og greit.  Det du ikke ville ha gjort med en voksen, gjør du iallefall  ikke med ett barn. Barn trenger ett enda sterkere vern enn en voksen. 

Merklig hvorfor folk tror det er forskjellige regler for barn og voksne. Skjønner at situasjonen for disse foreldrene er umenneskelig, men om de absolutt vil legge ut personlige bilder så kan de heller filme seg selv når de er utslitte og forgråtte.

🖤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Emmelise skrev:

Prøv med et ordentlig argument istedet for. Bare denne ene gangen. For barnas skyld!

Jeg sier det der for både barna og foreldre sin skyld, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tears in heaven skrev:

Tenker det samme .mange her som kun tenker på at foreldrene eksponerer ungene,men ikke hvor hardt arbeid det er med et sykt barn,og at den eneste måten verden skal se hvordan de har det,både barna og foreldrene,slik at regjeringen endrer regelverket og ikke kutter viktige stønader.la foreldre få mer pleiepenger slik at de kan være med barna og ikke tvinges ut i jobb.og andre viktige stønader de har krav på.Hvis ingen ser hvor ille noen virkelig har det,så blir det bare ord,så takk for at det endelig var et fornuftig menneske,som ser lengre enn nesa her inne😊

Nettop , det å ha syke barn er virkelig ingen dans på roser og nå mister de mer og mer av stønader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Orly skrev:

Nettop , det å ha syke barn er virkelig ingen dans på roser og nå mister de mer og mer av stønader

Men det gir de faktisk ikke rett til å dele så mye av barna sine! Sett deg selv i barna sin situasjon. Hadde du syns det var greit at noen la ut alt om deg? Bilder og tekst som utleverer alt om dine problemer og svakheter.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, bygdefruen skrev:

Men det gir de faktisk ikke rett til å dele så mye av barna sine! Sett deg selv i barna sin situasjon. Hadde du syns det var greit at noen la ut alt om deg? Bilder og tekst som utleverer alt om dine problemer og svakheter.

Nettopp. Vi fikk avslag på noe i dag. Men trenger jeg å blottlegge ungen min fordi? Nei! Da må jeg bare jobbe enda mer i kulissene for barnet mitt! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Orly skrev:

Jeg sier det der for både barna og foreldre sin skyld, 

Og jeg som var så håpefull. Jeg er ikke lei meg, bare veldig veldig skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bygdefruen skrev:

Men det gir de faktisk ikke rett til å dele så mye av barna sine! Sett deg selv i barna sin situasjon. Hadde du syns det var greit at noen la ut alt om deg? Bilder og tekst som utleverer alt om dine problemer og svakheter.

Ja om det hadde vært for en god sak så hadde det vært helt ok

som jeg har sagt , noen deler for mye men de aller fleste klarer å balansere det fint

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...