Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Jeg synes de utleverer barna altfor mye. De begynner allerede i introen på hver snapdag med absolutt alle diagnosene barna har og hvilke behandling og behandlere de har.

Diagnoser er veldig privat for et menneske, det er en grunn til at det er så strengt på hvem som kan logge seg inn på en kjernejournal f.eks. Lurer på om disse mødrene hadde likt å listet opp sine ev diagnoser til tusenvis av ukjente mennesker? Eller kunne de tenkt seg full blottlegging av seg selv på Facebook f.eks? 

Mon tro om disse barna synes det er kult at tusenvis vet om alle diagnosene og utfordringene de har? Mon tro om en gutt synes det er kult at tusenvis av mennesker, inkludert klassevenner, vet at han har hatt en penisoperasjon? 

Noen av mødrene er litt flinkere til å skjerme enn andre, men alle lister opp alt av diagnoser og utfordringer. Både fysiske og kognitive. 

Det er faktisk mulig å kjempe for pleiesaken uten massiv utlevering av barna. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Juvel74 skrev:

Ja, men dette har de jo forsøkt i mer enn en omgang og med flere virkemidler uten å nå gjennom. Så hva er rådet ditt da? 

Tror ikke dere skjønner hvor mye og lenge mange av disse foreldrene har forsøkt...

Men men, trenger ikke å være enige eller ha samme forståelse.

Uansett om de har prøvd "alt annet" eller ei, så gir det dem ingen rett til å ta det skrittet å utlevere barna så grovt som de gjør. De har fortsatt barnas rett til et privatliv å ta hensyn til. 

Det argumentet er like svakt som hvis mine barn kommer og sier "men alle de andre får lov". Spiller ingen rolle, de reglene vi har sett gjelder uansett. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, LunaPuna1 skrev:

Uansett om de har prøvd "alt annet" eller ei, så gir det dem ingen rett til å ta det skrittet å utlevere barna så grovt som de gjør. De har fortsatt barnas rett til et privatliv å ta hensyn til. 

Det argumentet er like svakt som hvis mine barn kommer og sier "men alle de andre får lov". Spiller ingen rolle, de reglene vi har sett gjelder uansett. 

Altså har dere ingen andre idéer til hva de kunne gjort og det hadde ikke foreldrene det er snakk om heller. Når de hadde prøvd alt, så valgte de å gå til dette skrittet. Nettopp mitt poeng her. Hvis de ikke hadde vunnet gjennom hadde ikke barnas beste blitt ivaretatt for da hadde familiene det er snakk om gått økonomisk til grunne 🤦‍♀️ Eller de måtte overlatt barna til kommunen for å gå på jobb. Ikke mye verdig bli pleiet av mange forskjellige ukjente voksne hver dag heller. Dere skjønner jo ikke alvoret eller hastegraden i problemene de har stått overfor. 

Send dem en mail da! Gi dem innspill og forslag til hva de kan gjøre for å få hjelp. Gi dem råd til hvordan de kan bli hørt. Siden dere kan dette og vet så inderlig godt at det er mulig å få gjennomslag og bli hørt i alle sakene de kjemper for uten å måtte bruke kanalen, så send dem konkrete tips da vel 🙄 Hjelper ingen at ekspertene sitter her inne og maser om det samme igjen og igjen uten å dele løsningen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Alle» vet at å fortelle hva folk gjør feil funker dårlig....... om man ikke har forslag til hva de kan gjøre «rett» så er det best å tie stille, har man ikke gått i noen sine sko, så er det best å tie stille, har man ikke de samme livserfaringene , så for Guds skyld hold fremdeles kjeft ! 

Dere som sutrer å klager over løvemammaene har jo for svingene null peiling på livet de og alle andre i samme situasjon lever !!!! 

Dere burde være ydmyke og flaue, plutselig er det en av dere som sitter med skjegget i postkassen å er i akkurat den situasjonen ! Livet vender kjapt....... mitt barn ble født helt frisk , jeg hadde 2 helt friske tvillingjenter i 1.5  år ! Så smalt det ......de passet ikke på i barnehagen mens barna sov ute i vognene sine, å hun «hang» seg i strikken på vogntrekket , ingen vet hvor lenge hun hang der, men konsekvensene er fatale og hun kommer tvilsomt til å bli voksen ! 

Dere har ikke peiling !!!!! Så gå inn i dere selv FØR dere anklager noen for å gjøre noe dere selv tror dere aldri hadde gjort..... det vet dere nemlig ikke uten å ha gått i deres sko ! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pernilleemor skrev:

«Alle» vet at å fortelle hva folk gjør feil funker dårlig....... om man ikke har forslag til hva de kan gjøre «rett» så er det best å tie stille, har man ikke gått i noen sine sko, så er det best å tie stille, har man ikke de samme livserfaringene , så for Guds skyld hold fremdeles kjeft ! 

Dere som sutrer å klager over løvemammaene har jo for svingene null peiling på livet de og alle andre i samme situasjon lever !!!! 

Dere burde være ydmyke og flaue, plutselig er det en av dere som sitter med skjegget i postkassen å er i akkurat den situasjonen ! Livet vender kjapt....... mitt barn ble født helt frisk , jeg hadde 2 helt friske tvillingjenter i 1.5  år ! Så smalt det ......de passet ikke på i barnehagen mens barna sov ute i vognene sine, å hun «hang» seg i strikken på vogntrekket , ingen vet hvor lenge hun hang der, men konsekvensene er fatale og hun kommer tvilsomt til å bli voksen ! 

Dere har ikke peiling !!!!! Så gå inn i dere selv FØR dere anklager noen for å gjøre noe dere selv tror dere aldri hadde gjort..... det vet dere nemlig ikke uten å ha gått i deres sko ! 

Hva vet du om hvilke utfordringer barna til de som stiller seg kritiske til den uhemmede eksponeringen har? 

For alt du vet så er vi mødre til barn med ulike tunge diagnoser der vi faktisk skjermer barna fra å bli blottlagt i sosiale medier. 

Så jeg vet ikke helt hvem som ikke har peiling jeg.. 

Brukerdebatt sånn som du bedriver her er forresten i mot reglene på kg. Sånn til opplysning 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Pernilleemor skrev:

«Alle» vet at å fortelle hva folk gjør feil funker dårlig....... om man ikke har forslag til hva de kan gjøre «rett» så er det best å tie stille, har man ikke gått i noen sine sko, så er det best å tie stille, har man ikke de samme livserfaringene , så for Guds skyld hold fremdeles kjeft ! 

Dere som sutrer å klager over løvemammaene har jo for svingene null peiling på livet de og alle andre i samme situasjon lever !!!! 

Dere burde være ydmyke og flaue, plutselig er det en av dere som sitter med skjegget i postkassen å er i akkurat den situasjonen ! Livet vender kjapt....... mitt barn ble født helt frisk , jeg hadde 2 helt friske tvillingjenter i 1.5  år ! Så smalt det ......de passet ikke på i barnehagen mens barna sov ute i vognene sine, å hun «hang» seg i strikken på vogntrekket , ingen vet hvor lenge hun hang der, men konsekvensene er fatale og hun kommer tvilsomt til å bli voksen ! 

Dere har ikke peiling !!!!! Så gå inn i dere selv FØR dere anklager noen for å gjøre noe dere selv tror dere aldri hadde gjort..... det vet dere nemlig ikke uten å ha gått i deres sko ! 

Det var forferdelig trist å høre om barnet ditt. Dessverre er det slik at mange opplever tragiske ting, også de som skriver i dette forumet. Vi kan ikke vite hva den enkelte bruker har opplevd, og det ble en bisarr opplevelse å lese et innlegg der man blir skjelt ut - satt opp mot en personlig tragedie. Som sagt, man kan ikke vite hva de andre brukerne her inne eventuelt sliter med, så vi prøver å være høflige og vennlige mot hverandre.

Jeg kan ikke se at det blir sutret og klaget over Løvemammaene. Det jeg ser er at en del bekymrede voksne (sannsynligvis med egne barn) påpeker at barn skal beskyttes og skjermes, ikke eksponeres med bilder og beskrivelser for tusenvis av fremmede. Flere av kommentarene påpeker også at man skal tenke seg om og stille spørsmålet: Ville jeg likt at noen la ut et slikt bilde av meg? Ville jeg likt at noen skrev dette om meg? Og hvis man er i den minste tvil, så lar man være å dele slikt om egne barn.

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, det var ikke meningen å skjelle ut noen personlig, men jeg ønsker å vise at folk er forskjelige, jeg vet ingenting om dere, å visa versa ...... det var poenget ! 

Man kan ikke anta noe om andre uten at man vet historier til menneskene ! 

Derfor skrev jeg det jeg gjorde, for å sette det på spissen ! 

 

Vi får se små biter av dagene til de på løvemammaene, vi får ikke se noe annet enn akkurat det de velger å dele med oss..... jeg synes det blir så feil av de som kritiserer dem, skjeller dem ut og er så utrolig stygge ...... 

media er det beste virkemidlet som finnes for å påvirke politikken, å hadde ikke løvemammaene gjort det de gjør så hadde ikke vi fått pleiepenger ! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pernilleemor skrev:

Beklager, det var ikke meningen å skjelle ut noen personlig, men jeg ønsker å vise at folk er forskjelige, jeg vet ingenting om dere, å visa versa ...... det var poenget ! 

Man kan ikke anta noe om andre uten at man vet historier til menneskene ! 

Derfor skrev jeg det jeg gjorde, for å sette det på spissen ! 

 

Vi får se små biter av dagene til de på løvemammaene, vi får ikke se noe annet enn akkurat det de velger å dele med oss..... jeg synes det blir så feil av de som kritiserer dem, skjeller dem ut og er så utrolig stygge ...... 

media er det beste virkemidlet som finnes for å påvirke politikken, å hadde ikke løvemammaene gjort det de gjør så hadde ikke vi fått pleiepenger ! 

Nemlig, derfor kan ikke du heller sitte og si at vi ikke aner hva vi snakker om, for du vet ikke hvilke liv vi lever. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, LunaPuna1 skrev:

Nemlig, derfor kan ikke du heller sitte og si at vi ikke aner hva vi snakker om, for du vet ikke hvilke liv vi lever. 

Men det er nettopp det dere gjør ..... ved å se små glimt av livene dere så dømmer dere dem for virkemidlene de bruker for å skaffe barna sine den beste fremtiden ! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, idiotequex skrev:

Problemet med løvemammaene er ikke at de snakker om problemene. Det må til, det å belyse at funksjons- og utviklingshemmede finnes, også i barneår. Det er så viktig å lære funksjonsfriske barn å inkludere! 

Men må man dele bæsjebleier, filme gråtende barn, legge ut om deres innerste tanker, hvordan deres kjønnsorgan ser ut og vil fungere etc for å få frem poenget? Er det virkelig nødvendig? Denne tråden skeier kanskje ut noen ganger, men akkurat det her er det som er kjernen her. Ingen er imot informasjon om barn med div utfordringer. Tvert imot. Det vi prøver å få frem og håper Løvemammaene vil forstå, er at barna deres burde allikevel skånes. De fortjener bedre enn å utleveres på det groveste for mange tusen. En utlevering som gjøres av de absolutt viktigste menneskene for de, de som skal kjempe deres sak og være deres trygghet. Istedenfor filmes gråting, deres innerste tanker legges ut på nett og alt skal frem. 

Noen tidligere i tråden nevnte det fint. En av løvemammaene logget av en dag da hun var syk og derfor ikke i form til å snappe. Disse barna får ikke samme mulighet til å logge av fordi de er syke. De eksponeres uavhengig av dagsform. Flere av de kan ikke si "nei, jeg vil ikke". 

Hvor mange kjenner dere som synes det er gøy når foreldrene deres drar frem fotoalbum og viser deres nye partner barnebilder av de i bleia, på potta eller lignende? Dette skjer på Løvemammaene hver dag. For flere tusen, ikke for barnets partner. Hvorfor skal det aksepteres? Helliggjør målet midlene? 

Amen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger dem, og synes de er flotte damer med et viktig budskap. MEN jeg synes kanskje at grensen burde kunne gå ved info. om kjønnsorgan, inkontinens, selvkateterisering og obstipasjon. Sånne rent ... ja veldig personlige ting, eller hva??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, orios skrev:

Jeg følger dem, og synes de er flotte damer med et viktig budskap. MEN jeg synes kanskje at grensen burde kunne gå ved info. om kjønnsorgan, inkontinens, selvkateterisering og obstipasjon. Sånne rent ... ja veldig personlige ting, eller hva??

Virker som de har begynt å ta slike hensyn nå, de lærer mens de går veien ! Det er lenge siden noen av de faste har delt slikt, men det hender gjester går på ei blemme 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, orios skrev:

Jeg følger dem, og synes de er flotte damer med et viktig budskap. MEN jeg synes kanskje at grensen burde kunne gå ved info. om kjønnsorgan, inkontinens, selvkateterisering og obstipasjon. Sånne rent ... ja veldig personlige ting, eller hva??

Enig🙏. Følger og beundrer dem, men har også reagert på utlevering her og der. Spesielt om penisen til det ene barnet.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes utleveringen er helt grusom.. Jeg gjestesnappet min første og siste gang på en snap, og delte en liten dansevideo av jenta mi, plutselig en dag på vei hjem fra bhg, ble vi stoppet av ei dame, som sa: næmmen se der er jo danseløva jo! 

Og bare den lille kommentaren som i teorien var harmløs og kun ment som å vær hyggelig, satt en god støkk i meg.. Mtp at jeg aldri før hadde sett denne personen.. 

Til Løvemammaene som deler så mye privat, og overeksponerer: tenker dere ikke over at vilt fremmede mennesker "kjenner" barna deres? Deres diagnoser, hva som funker for å roe de ned, hva de liker og se på osv! Kjenner jeg får hjertebank av tanken på at noen skulle føle de kjenner mitt barn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke. en. dritt.

Dere som ranter om at «dere har for svingende ikke tråkket i deres sko», «omg kom med et bedre forslag da», «herregud ikke lat som at dere vet hvordan det er å ha et sykt barn som ikke vokser opp».

Hva er poenget deres? Det er ingen her som benekter det. Det er ingen som skriver at dagens ordning er god, rettferdig eller økonomisk trygg. Hvem er det som skriver at det er enkelt å ha et sykt barn? Hvem er det som er UENIGE i at situasjon for disse foreldrene er uholdbar? Finn et sitat og server meg - please.

Det samtlige her reagerer på er UTLEVERINGEN. Se for deg at barnet ditt ble seksuelt misbrukt på samvær. Og du ble ikke hørt. Av verken politi eller barnevern. Alle visste at det skjedde, fordi det finnes beviser. Men med dagens system kan ingen gjøre noe. Barnets rettigheter står ikke sterkt nok. Hadde dere utlevert en film av barnet hvor det ble seksuelt misbrukt? For å poengtere hvor synd det er på barnet? Nei, det er jo ulovlig!

Å eksponere barn for å få frem er poeng er bare ikke god nok grunn. Alle barn har rett på et personvern, og som en annen skriver - målet helliggjør overhodet ikke midlene. Det er ingenting som rettferdiggjør en slik total utlevering på ungene. Uansett om de er døende, syke, har fattige foreldre, har slitne foreldre, holder på å miste huset, nesten bor på gata, har foreldre som må selge kroppen sin for å få penger, hvem vet. _Ingenting_ rettferdiggjør overeksponering av barn. De har rett til å skjermes, og de har rett på foreldre som skjermer dem. Ikke bruker dem for å vinne en kamp vi alle forstår beklageligvis er tung og grusom.

Man bruker bare rett og slett ikke sine egne barn som menneskelige skjold når man går ut i krig. 

Endret av duplexx
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, duplexx skrev:

Jeg skjønner ikke. en. dritt.

Dere som ranter om at «dere har for svingende ikke tråkket i deres sko», «omg kom med et bedre forslag da», «herregud ikke lat som at dere vet hvordan det er å ha et sykt barn som ikke vokser opp».

Hva er poenget deres? Det er ingen her som benekter det. Det er ingen som skriver at dagens ordning er god, rettferdig eller økonomisk trygg. Hvem er det som skriver at det er enkelt å ha et sykt barn? Hvem er det som er UENIGE i at situasjon for disse foreldrene er uholdbar? Finn et sitat og server meg - please.

Det samtlige her reagerer på er UTLEVERINGEN. Se for deg at barnet ditt ble seksuelt misbrukt på samvær. Og du ble ikke hørt. Av verken politi eller barnevern. Alle visste at det skjedde, fordi det finnes beviser. Men med dagens system kan ingen gjøre noe. Barnets rettigheter står ikke sterkt nok. Hadde dere utlevert en film av barnet hvor det ble seksuelt misbrukt? For å poengtere hvor synd det er på barnet? Nei, det er jo ulovlig!

Å eksponere barn for å få frem er poeng er bare ikke god nok grunn. Alle barn har rett på et personvern, og som en annen skriver - målet helliggjør overhodet ikke midlene. Det er ingenting som rettferdiggjør en slik total utlevering på ungene. Uansett om de er døende, syke, har fattige foreldre, har slitne foreldre, holder på å miste huset, nesten bor på gata, har foreldre som må selge kroppen sin for å få penger, hvem vet. _Ingenting_ rettferdiggjør overeksponering av barn. De har rett til å skjermes, og de har rett på foreldre som skjermer dem. Ikke bruker dem for å vinne en kamp vi alle forstår beklageligvis er tung og grusom.

Man bruker bare rett og slett ikke sine egne barn som menneskelige skjold når man går ut i krig. 

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, duplexx skrev:

Jeg skjønner ikke. en. dritt.

Dere som ranter om at «dere har for svingende ikke tråkket i deres sko», «omg kom med et bedre forslag da», «herregud ikke lat som at dere vet hvordan det er å ha et sykt barn som ikke vokser opp».

Hva er poenget deres? Det er ingen her som benekter det. Det er ingen som skriver at dagens ordning er god, rettferdig eller økonomisk trygg. Hvem er det som skriver at det er enkelt å ha et sykt barn? Hvem er det som er UENIGE i at situasjon for disse foreldrene er uholdbar? Finn et sitat og server meg - please.

Det samtlige her reagerer på er UTLEVERINGEN. Se for deg at barnet ditt ble seksuelt misbrukt på samvær. Og du ble ikke hørt. Av verken politi eller barnevern. Alle visste at det skjedde, fordi det finnes beviser. Men med dagens system kan ingen gjøre noe. Barnets rettigheter står ikke sterkt nok. Hadde dere utlevert en film av barnet hvor det ble seksuelt misbrukt? For å poengtere hvor synd det er på barnet? Nei, det er jo ulovlig!

Å eksponere barn for å få frem er poeng er bare ikke god nok grunn. Alle barn har rett på et personvern, og som en annen skriver - målet helliggjør overhodet ikke midlene. Det er ingenting som rettferdiggjør en slik total utlevering på ungene. Uansett om de er døende, syke, har fattige foreldre, har slitne foreldre, holder på å miste huset, nesten bor på gata, har foreldre som må selge kroppen sin for å få penger, hvem vet. _Ingenting_ rettferdiggjør overeksponering av barn. De har rett til å skjermes, og de har rett på foreldre som skjermer dem. Ikke bruker dem for å vinne en kamp vi alle forstår beklageligvis er tung og grusom.

Man bruker bare rett og slett ikke sine egne barn som menneskelige skjold når man går ut i krig. 

Det er ganske ekstremt og skulle sammenligne en film av et barn som blir seksuelt misbrukt med det som dere mener er fryktelig eksponering på løvemammaene 😰 Blir både sjokkert og lei meg at det sammenlignes med voldtekt!! Det blir og gå over grensen altså. 

Mange av disse barna i løvemammaene kunne da aldri ha blitt lagt ut hverken bilde eller video av, eller fortelle hva som har skjedd? (Må nesten anta at 99% av dere jern inne mener ALL eksponering av ALLE barn på nettet er feil....) Siden disse barna alltid lever i en sårbar situasjon?! Skjønner ikke logikken eller behovet for all dritt som blir skrevet. Synes synd på barna at det er så mange som mener de ikke burte få bli vist frem 💔

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lolita81 skrev:

Det er ganske ekstremt og skulle sammenligne en film av et barn som blir seksuelt misbrukt med det som dere mener er fryktelig eksponering på løvemammaene 😰 Blir både sjokkert og lei meg at det sammenlignes med voldtekt!! Det blir og gå over grensen altså. 

Mange av disse barna i løvemammaene kunne da aldri ha blitt lagt ut hverken bilde eller video av, eller fortelle hva som har skjedd? (Må nesten anta at 99% av dere jern inne mener ALL eksponering av ALLE barn på nettet er feil....) Siden disse barna alltid lever i en sårbar situasjon?! Skjønner ikke logikken eller behovet for all dritt som blir skrevet. Synes synd på barna at det er så mange som mener de ikke burte få bli vist frem 💔

Jeg kan leve med å gå over en sånn grense. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at INGEN barn burde vises fram på denne måten. Det har ingenting med at de er syke, psykisk eller fysisk utviklingshemmet eller andre ting. ALLE barn, friske som syke, har RETT til å bli skjermet. De har RETT til et privatliv. Les gjerne tråden om bloggerbarna, der er eksponering av barn diskutert. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...