Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Tears in heaven skrev:

Vis heller forståelse over de kampene de foreldrene har,enn å henge deg oppi en bleie,vis empati.

Empatien min ligger hos barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Emmelise skrev:

De kan stadig vise hvordan man lever med et sykt barn uten å eksponere og utlevere barna i sine mest sårbare situasjoner.

Er vel det som er meningen,vise hvordan det er å leve med sykt barn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kokuyo skrev:

Empatien min ligger hos barnet.

Tenker jeg føler empati for foreldrene også og at man skal være glade hvis man får friske barn

Endret av Tears in heaven
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, Tears in heaven skrev:

Vis heller forståelse over de kampene de foreldrene har,enn å henge deg oppi en bleie,vis empati.

Vi forstår hvilke kamper de står overfor, men det rettferdiggjør ikke at foreldrene legger ut absolutt ALT av sensitiv og sårbar informasjon om barna. Diagnoselister, dokumentasjon av lege, barn i sykeseng, filming når de gråter, bilder av bleier fullt av bæsj osv. Det er virkelig langt over grensa! Hele verden trenger ikke innblikk i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Er vel det som er meningen,vise hvordan det er å leve med sykt barn

Problemet er vel at det er så ekstremt at ALT om barnet legges ut. 

Det må da gå an å gi et slikt perspektiv uten å henge ut sine egne forsvarsløse dødssyke barn...

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Er vel det som er meningen,vise hvordan det er å leve med sykt barn

Men må dei vise det ved å filme ALT? Barn som er redde, barn som gråter, barn som sover, barn som får medisin, barn som får stell... Trenger alle å se dette?

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Emmelise skrev:

Problemet er vel at det er så ekstremt at ALT om barnet legges ut. 

Det må da gå an å gi et slikt perspektiv uten å henge ut sine egne forsvarsløse dødssyke barn...

Fortell meg så hvordan hadde du gjort det? Har du selv et sykt barn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lyspæææra skrev:

Men må dei vise det ved å filme ALT? Barn som er redde, barn som gråter, barn som sover, barn som får medisin, barn som får stell... Trenger alle å se dette?

 

Det er jo realiteten,hvorfor skal alt pakkes så fint inn hele tiden? Livet kan være brutalt og kanskje viktig å se de for å forstå

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Vi forstår hvilke kamper de står overfor, men det rettferdiggjør ikke at foreldrene legger ut absolutt ALT av sensitiv og sårbar informasjon om barna. Diagnoselister, dokumentasjon av lege, barn i sykeseng, filming når de gråter, bilder av bleier fullt av bæsj osv. Det er virkelig langt over grensa! Hele verden trenger ikke innblikk i dette. 

Har du et sykt barn? Ikke si at du forstår hvis du ikke har det

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
Akkurat nå, Tears in heaven skrev:

Har du et sykt barn? Ikke si at du forstår hvis du ikke har det

Nei. Jeg har ikke barn, men har selv strevd psykisk siden før jeg kunne snakke. Jeg er syk, men heldigvis har ikke foreldrene mine skrevet dette på veggen på Facebook. Da hadde jeg følt meg forferdelig utlevert. Det kommer en tid hvor jeg selv vil dele, men frem til det så hadde det vært langt over streken at de delte alt om hvor mye følelsene svinger, at jeg er tidligere selvskader, at jeg opplevde alvorlige traumer og har hatt flere diagnoser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tears in heaven skrev:

Fortell meg så hvordan hadde du gjort det? Har du selv et sykt barn?

Jeg har ikke friske unger engang, ei er det heller relevant.

Jeg hadde ikke bombadert snap og instagram med nærbilder av alt ungen min foretar seg. Av mangel på en bedre forklaring, så ville jeg tatt en mer taktfull og nesten "kunstnerisk" tilnærming ved å ta bilder av omgivelsene uten at ungen nødvendigvis synes, forklart hvor mye tid man bruker og hvor lite søvn man får. Hvor dårlig maten på sykehuscafeen er osv. 

Jeg hadde ikke filmet ungen min med kamera i trynet 24/7. Jeg hadde tilbrakt tiden min MED barnet.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Det er jo realiteten,hvorfor skal alt pakkes så fint inn hele tiden? Livet kan være brutalt og kanskje viktig å se de for å forstå

Livet er brutalt. Men alt må ikke deles! Heller starte en blogg da, uten bilder og tekst der man kan kjenne igjen barnet. Hvis man har så ekstrem trang til å legge ut alt om barna sine.

Ja, jeg har selv et barn med vansker. Deler ikke noe om hen 😉 Det får hen velge selv om en del år. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emmelise skrev:

Jeg har ikke friske unger engang, ei er det heller relevant.

Jeg hadde ikke bombadert snap og instagram med nærbilder av alt ungen min foretar seg. Av mangel på en bedre forklaring, så ville jeg tatt en mer taktfull og nesten "kunstnerisk" tilnærming ved å ta bilder av omgivelsene uten at ungen nødvendigvis synes, forklart hvor mye tid man bruker og hvor lite søvn man får. Hvor dårlig maten på sykehuscafeen er osv. 

Jeg hadde ikke filmet ungen min med kamera i trynet 24/7. Jeg hadde tilbrakt tiden min MED barnet.

Det vet du ikke før du er i en sånn situasjon

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Maskopi skrev:

Reagerer også på de, mammabanden derimot har kommet seg veldig når det gjelder eksponering synes jeg.

Litt avsporing her nå.. men spurte mammabanden om de hadde slutta å vise ansiktet til barna og da svarte ho (Sanne) at de har så utrolig mange følgere nå at de hadde enstemmig vedtatt at barn ikke lengre skulle vises.  Bra syns jeg!

Endret av blomst12
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tears in heaven skrev:

Det vet du ikke før du er i en sånn situasjon

Jo, det gjør jeg. Det har litt med selvbeherskelse, selvkontroll, kunnskap om internett, rasjonell tankegang og respekt for barnet (og ikke minst meg selv) å gjøre.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, Emmelise skrev:

Jo, det gjør jeg. Det har litt med selvbeherskelse, selvkontroll, kunnskap om internett, rasjonell tankegang og respekt for barnet (og ikke minst meg selv) å gjøre.

Akkurat. Det viser null—— respekt å legge ut hele privatlivet til barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Emmelise skrev:

Jo, det gjør jeg. Det har litt med selvbeherskelse, selvkontroll, kunnskap om internett, rasjonell tankegang og respekt for barnet (og ikke minst meg selv) å gjøre.

Jepp. Modenhet, rett og slett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
23 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Det vet du ikke før du er i en sånn situasjon

Jo. Havner man i en slik situasjon så søker man støttegrupper på sykehuset f.eks. Alle forstår at det er svært tungt og vanskelig å ha er sykt barn, men det er likevel ikke greit å la hele verden få innblikk i barnas lidelser. Man kan snakke om det, få støtte, søke hjelp- men ikke på Internett hvor alle som vil- og som heller ikke har gode intensjoner- kan ta det de vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Vis heller forståelse over de kampene de foreldrene har,enn å henge deg oppi en bleie,vis empati.

Hypotetisk, hadde du ønsket at din familie/bistandspersoner hadde lagt ut bilder av deg og din avføring, din historie, din private informasjon om du hadde mistet samtykkekompetansen din (feks om du havner i en ulykke eller blir dement)? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, bibbis skrev:

Hypotetisk, hadde du ønsket at din familie/bistandspersoner hadde lagt ut bilder av deg og din avføring, din historie, din private informasjon om du hadde mistet samtykkekompetansen din (feks om du havner i en ulykke eller blir dement)? 

Har jeg sagt de? Jeg bare respekterer valg foreldrene har tatt,handler ikke om meg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...