Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Er da ingen i denne tråden som glor på dem på gata eller mobber dem pga at barna deres har speisielle behov? Hvor i alle dager har du det ifra?? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forøvrig var dagens snapper veldig flink synes jeg. Hun viste frem en del klær spesiallagd for handicappede barn og forklarte litt rundt det praktiske med dem og ikke minst hun skrudde av kamera når  barnet fikk ett anfall og sa hun ikke følte det var riktig å filme det. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gasellen skrev:

Er da ingen i denne tråden som glor på dem på gata eller mobber dem pga at barna deres har speisielle behov? Hvor i alle dager har du det ifra?? 

Hvordan vet du det a? Kjenner du alle som gjømmer seg bak anonyme brukernavn i denne tråden? Akkurat DET DER (din holdning) beviser bare hvor viktig Løvemammaene er. For du har jo ikke peiling på hva de opplever!

Disse familiene opplever å bli glodd på av voksne folk hele tia! Det har de fortalt MANGE ganga på snappen og så har de sagt at da er det bedre om folk kommer bort til dem å snakka til dem. Hun ene har til og med opplevd at en voksen mann brøla "faens snikere" til ungene når de fikk gå først i køa (de hadde sånne bånd) i en park. Bare les artikkelen dagens mamma delte. Det skyldes jo uvitenhet, noe disse mammaene bidrar til å endre på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva Løvemammaene mente med hets... greit man har ulike meninger, men flere av kommentarene her inne har faktisk vært skikkelig stygge (og derfor blitt sletta!) og da kan man jo tenke seg at det som kom på snappen ikke akkurat var så mye hyggeligere. Flere av kommentarene beviser åsså bare hvorfor det er så bra at Løvemammaene eksisterer. Er jo ikke rart de blir diskriminert med flere av holdningene som er her inne. Tenk å fex. ha en gutt som blir stirra på og hvis andres barn peker eller spør så hyssjer foreldrene og unngår dem. Eller tenk å ha et barn som trenger hjelpemidler, men så møter bare foreldrene ei stengt dør. Finns masse statistikk på at syke og funksjonshemma blir trakassert, diskriminert, mobba, ikke får den hjelpa di har krav på, mister rettigheter (sånne helt grunnleggende som vi friske tar for gitt) osv. De mammaene her prøver å gjøre noe med det og jeg synes de gjør det på en god måte. Med opplysning og engasjere "oss vanlige". De hadde jo ikke komt noen vei om de ikke hadde brukt media.

Har ikke folk noe bedre å gjøre på enn å sitte å være mammapoliti/"haters" på nett? Bare slutt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var for første gang inne på denne kontoen igår og synes ved første øyekast at ikke det var så galt (mammaen som viste frem klær). Men så balla det liksom på seg etterhvert og ble en del eksponering av barnet. Jeg mener at dette med fordel kunne vært løst på en annen måte. Tanken om en kanal for å øke folks forståelse, eller en type "vi er fler i samme båt" osv. er kjempegod, men det er på ingen måte nyttig at disse barna bli filmet i alt de gjennomgår og gjør. Det er mer interessant hva foreldrene gjør MED DET, hvis det er forståelig? Jeg leser i tråden her at dorutiner og andre sårbare situasjoner blir dokumentert og det er ikke annet enn hårreisende. Det går en fin linje mellom good to know og need to know, denne gruppa med mammaer bør sette seg ned å diskutere noen etiske retningslinjer for å skjerme barna, være talspersoner for seg selv og sine opplevelser men ikke eksponere barna via seg selv, da de selv også påpeker at disse barna faktisk ikke har muligheten til å velge. For å være på den sikre siden da, tenker jeg at det som er etisk riktig, er faktisk å la være.  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke damene i kommentarfeltet men jeg ser jo hva de skriver. Sånn sett kan jeg jo si at du kanskje er en av dem som ler på gata også. Jeg kjenner deg jo ikke. Og det kan hende du bare lyver her i forumet. 

Uansett spiller ikke det noen rolle for tråden her.

Jeg er enig i at de som evt peker og ler er duster. Men de som gjør det følger neppe Løvemammaene heller. De som skriver i denne tråden er jeg ganske sikker på at i stor grad støttere sakene de kjemper for. Det understrekes flere ganger.

Igjen, les tråden i sin helhet og ikke bare de siste par sidene. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Juvel74 skrev:

Det er mange som ikke støtter pleiepengesaken. Det er mange som ikke støtter hjelpemiddelordningen og BPA også. Folk som ikke forstår eller er mer opptatt av eget ve og vel. Jeg har hvertfall lært utrolig mye av å følge dem og tviler på at de hadde klart å vinne gjennom uten. De har jo sagt selv at mange foreldre har prøvd alt i mange år. Ingen respons før de faktisk tok grep og fortalte samfunnet hvem som gjemmer seg bak disse foreldrene.

Jeg har vanskelig for å tro at de som ikke støtter pleiepengesaken og/eller er mest opptatt av sitt eget ve og vel følger Løvemammaene på snap. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
2 timer siden, Ellenn skrev:

Jeg har vanskelig for å tro at de som ikke støtter pleiepengesaken og/eller er mest opptatt av sitt eget ve og vel følger Løvemammaene på snap. 

Tviler jeg også på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger Løvemammaene og jeg synes det er fantastisk å følge hver og en av de!

Synes det er helt fantastisk å følge hverdagene til hver og en av de, bli "kjent" med flotte familier, nydelige barn, sterke foreldre og søsken ❤️ 

Ja de deler kanskje mye av barna, men hællevene jeg tror alle foreldrene tenker på dette her og er bevisste, jeg har sett foreldre som gråter med barna, jeg har sett foreldre som virkelig er der for barna sine, som kjemper kamper for barna sine, som koser og sørger for stabilitet og trygghet, som gir uendelig mye kjærlighet, foreldre som er stolte av å vise frem barna sine, som gleder seg over hvert skritt i riktig retning ❤️ Jeg opplever og foreldre som ikke viser barn med anfall og slike ekstremt sårbare ting, men alikevel kan dele noe av det.. Jeg personlig lærer så mye mer om diverse sykdommer, spesielt de som ikke er like synlige, jeg lærer hvordan jeg og kan snakke best med mitt barn om diverse ting, lærer mitt barn videre at det å stirre ikke er greit, det å peke ikke er greit, jeg lærer og mitt barn at vi skal respektere hverandre uansett hvilken utfordringer vi har i hverdagene, ingen er like, alle har vi forskjellige ting vi sliter med, alle har våre utfordringer, og uansett skal vi vise omsorg, empati og sympati for hverandre, og det er DER problemene ligger... Foreldre som dømmer og viderefører dårlige holdninger, barn som får lov til å snakke "dritt" om andre og være ekle uten at foreldre griper inn.. Disse foreldrene skal IKKE måtte gjemme barna sine, og derfor er det så viktig å få disse fantastiske barna frem i lyset, de skal bli sett som de nydelige barna de er, barn som er like nydelige og fantastiske som friske barn, barn om fortjener herlige smil og et hei akkurat som friske barn!! 

Jo mer dere dømmer jo mer dømmende blir de rundt, hvorfor ikke heller enten la være å se på, hvorfor ikke smile og glede seg over disse barna? Hvorfor sitte her å bare komme med dårlige kommentarer? La nå disse familiene få ha denne snap kanalen sin hvor de vil skryte av sine små, hjelpe oss andre rundt og forstå, lære bort, dele gleder og sorger, vise hva de står for, vise hva de kjemper for.. Om du synes det er så grusomt å se små nydelige barn med utfordringer så la nå være å se på..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer at det er barn som er involvert og utlevert, ikke foreldrene. Barn har rett til privatliv.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ellenn skrev:

Jeg har vanskelig for å tro at de som ikke støtter pleiepengesaken og/eller er mest opptatt av sitt eget ve og vel følger Løvemammaene på snap. 

Bare se på politikere. Viktigere med skattelette og høyere lønn til seg selv, enn å prioritere de svake. Mange folk som støtter di prioriteringene. Jo flere folk (fex. gjennom snap) som Løvemammaene klarer å engasjere, jo flere vil støtte om sakene deres. Kanskje noen til og med endrer mening. De skrev selv på snappen at de er helt avhengig støtte fra flest mulig folk for å kunne legge press på stortinget. Og så er det ofte gang sånn at folk ikke bryr seg eller engasjerer seg før de får realiteten mitt i fleisen. Som sagt så hadde de ikke komt noen vei hvis ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Utroligfortilet skrev:

Jeg følger Løvemammaene og jeg synes det er fantastisk å følge hver og en av de!

Synes det er helt fantastisk å følge hverdagene til hver og en av de, bli "kjent" med flotte familier, nydelige barn, sterke foreldre og søsken ❤️ 

Ja de deler kanskje mye av barna, men hællevene jeg tror alle foreldrene tenker på dette her og er bevisste, jeg har sett foreldre som gråter med barna, jeg har sett foreldre som virkelig er der for barna sine, som kjemper kamper for barna sine, som koser og sørger for stabilitet og trygghet, som gir uendelig mye kjærlighet, foreldre som er stolte av å vise frem barna sine, som gleder seg over hvert skritt i riktig retning ❤️ Jeg opplever og foreldre som ikke viser barn med anfall og slike ekstremt sårbare ting, men alikevel kan dele noe av det.. Jeg personlig lærer så mye mer om diverse sykdommer, spesielt de som ikke er like synlige, jeg lærer hvordan jeg og kan snakke best med mitt barn om diverse ting, lærer mitt barn videre at det å stirre ikke er greit, det å peke ikke er greit, jeg lærer og mitt barn at vi skal respektere hverandre uansett hvilken utfordringer vi har i hverdagene, ingen er like, alle har vi forskjellige ting vi sliter med, alle har våre utfordringer, og uansett skal vi vise omsorg, empati og sympati for hverandre, og det er DER problemene ligger... Foreldre som dømmer og viderefører dårlige holdninger, barn som får lov til å snakke "dritt" om andre og være ekle uten at foreldre griper inn.. Disse foreldrene skal IKKE måtte gjemme barna sine, og derfor er det så viktig å få disse fantastiske barna frem i lyset, de skal bli sett som de nydelige barna de er, barn som er like nydelige og fantastiske som friske barn, barn om fortjener herlige smil og et hei akkurat som friske barn!! 

Jo mer dere dømmer jo mer dømmende blir de rundt, hvorfor ikke heller enten la være å se på, hvorfor ikke smile og glede seg over disse barna? Hvorfor sitte her å bare komme med dårlige kommentarer? La nå disse familiene få ha denne snap kanalen sin hvor de vil skryte av sine små, hjelpe oss andre rundt og forstå, lære bort, dele gleder og sorger, vise hva de står for, vise hva de kjemper for.. Om du synes det er så grusomt å se små nydelige barn med utfordringer så la nå være å se på..

Så enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kollontaj skrev:

Du glemmer at det er barn som er involvert og utlevert, ikke foreldrene. Barn har rett til privatliv.

Ja barn har rett til privatliv, men ikke å bli gjemt bort, de fortjener like mye og bli sett, bli hørt, bli trodd osv..

 

Siden du er en motstander, ser du da på dokumentarer på tv som omhandler barn? eller er du rett på kommentarfelt om at barn har rett på privatliv da og, for på dokumentarer kommer det enda mer sårbare ting frem, der vises det hele og fulle bildet og ikke bare en hverdag med små klipp.. men der er det minutter og kraftigere ting.. jeg er sikker på at de fleste som sitter her inne og sitter pent å ser på alt mulig av slike dokumentarer med mye elendighet på tv og bare synes dette er grusomt og ikke ofrer en tanke på å dømme.. 

ALLE disse barna er nydelige, perfekte, herlige barn har så mye å lære oss voksne, voksne trenger virkelig å lære å se positive ting og ikke dømme, ikke kritisere, ikke tro de er så mye bedre enn alle andre :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det er det minste interessant, men nei, jeg ser ikke dokumentarer om barn, spesielt ikke barn som kan gjenkjennes og befinner seg i sårbare situasjoner. Å bli eksponert hver uke over flere år synes jeg forresten er langt verre enn å være med i ett enkelt program, både navn og fakta om barnet vil befeste seg hos seeren i langt større grad. Det er absolutt ikke et alternativ å gjemme bort barn, men løsningen er ikke å eksponere dem for tusenvis av fremmede mennesker. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Utroligfortilet skrev:

Ja barn har rett til privatliv, men ikke å bli gjemt bort, de fortjener like mye og bli sett, bli hørt, bli trodd osv..

 

Siden du er en motstander, ser du da på dokumentarer på tv som omhandler barn? eller er du rett på kommentarfelt om at barn har rett på privatliv da og, for på dokumentarer kommer det enda mer sårbare ting frem, der vises det hele og fulle bildet og ikke bare en hverdag med små klipp.. men der er det minutter og kraftigere ting.. jeg er sikker på at de fleste som sitter her inne og sitter pent å ser på alt mulig av slike dokumentarer med mye elendighet på tv og bare synes dette er grusomt og ikke ofrer en tanke på å dømme.. 

ALLE disse barna er nydelige, perfekte, herlige barn har så mye å lære oss voksne, voksne trenger virkelig å lære å se positive ting og ikke dømme, ikke kritisere, ikke tro de er så mye bedre enn alle andre :)

Hvem sier at de skal gjemmes bort? 

Eneste jeg ønsker er at man ikke skal utlevere deres privatliv. Barna har rett til å vokse opp å eie sitt eget digitale liv. Barn er ikke samtykkekompetente, og kan ikke samtykke til å bli vist frem på sosiale medier. Den beslutningen er det foreldrene som tar. Og her mener jeg foreldrene tar en feil beslutning når de velger å utlevere sine barn og deres privatliv for mange, mange ukjente mennesker. 

Så klart er barna nydelige, og ikke tro at jeg kritiserer barna: jeg kritiserer foreldrene for den utleveringen av barna de driver med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Juvel74 skrev:

Bare se på politikere. Viktigere med skattelette og høyere lønn til seg selv, enn å prioritere de svake. Mange folk som støtter di prioriteringene. Jo flere folk (fex. gjennom snap) som Løvemammaene klarer å engasjere, jo flere vil støtte om sakene deres. Kanskje noen til og med endrer mening. De skrev selv på snappen at de er helt avhengig støtte fra flest mulig folk for å kunne legge press på stortinget. Og så er det ofte gang sånn at folk ikke bryr seg eller engasjerer seg før de får realiteten mitt i fleisen. Som sagt så hadde de ikke komt noen vei hvis ikke.

Det går fint an å rette fokus på denne saken uten å utlevere barna sine. Det er bare kreativiteten som setter grenser! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Kollontaj skrev:

Ikke at det er det minste interessant, men nei, jeg ser ikke dokumentarer om barn, spesielt ikke barn som kan gjenkjennes og befinner seg i sårbare situasjoner. Å bli eksponert hver uke over flere år synes jeg forresten er langt verre enn å være med i ett enkelt program, både navn og fakta om barnet vil befeste seg hos seeren i langt større grad. Det er absolutt ikke et alternativ å gjemme bort barn, men løsningen er ikke å eksponere dem for tusenvis av fremmede mennesker. 

Dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2019 den 22.48, Juvel74 skrev:

Skjønner hva Løvemammaene mente med hets... greit man har ulike meninger, men flere av kommentarene her inne har faktisk vært skikkelig stygge (og derfor blitt sletta!) og da kan man jo tenke seg at det som kom på snappen ikke akkurat var så mye hyggeligere. Flere av kommentarene beviser åsså bare hvorfor det er så bra at Løvemammaene eksisterer. Er jo ikke rart de blir diskriminert med flere av holdningene som er her inne. Tenk å fex. ha en gutt som blir stirra på og hvis andres barn peker eller spør så hyssjer foreldrene og unngår dem. Eller tenk å ha et barn som trenger hjelpemidler, men så møter bare foreldrene ei stengt dør. Finns masse statistikk på at syke og funksjonshemma blir trakassert, diskriminert, mobba, ikke får den hjelpa di har krav på, mister rettigheter (sånne helt grunnleggende som vi friske tar for gitt) osv. De mammaene her prøver å gjøre noe med det og jeg synes de gjør det på en god måte. Med opplysning og engasjere "oss vanlige". De hadde jo ikke komt noen vei om de ikke hadde brukt media.

Har ikke folk noe bedre å gjøre på enn å sitte å være mammapoliti/"haters" på nett? Bare slutt.

Hva slags holdninger mener du fremkommer her inne? Jeg har ikke sett hverken dårlige holdninger til barn som er annerledes. Eneste jeg har sett er at flere er kritiske til hvordan barna blir bruk for å oppnå det de ønsker: altså at de blir utlevert for å tjene en politisk sak. 

At mennesker som er annerledes og spesielle behov blir trakassert er så klart ikke greit, men jeg ser ikke hvordan det skal legitimere den utleveringen foreldrene her driver med. 

Som i veldig mange andre saker så lukker jeg ikke øynene for det jeg ikke liker: jeg sier i fra at jeg ikke liker det. Hvis vi alltid lukker øynene for det vi ikke liker så får vi heller ingen endring, da bare forsetter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Det går fint an å rette fokus på denne saken uten å utlevere barna sine. Det er bare kreativiteten som setter grenser! 

De har jo prøvd alt annet, men ikke blitt hørt. Man må ha media på ballen får å få nok blest i disse dager desverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...