Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Det er ikke første gangen de har fått kritiske spørsmål ang eksponering for så å påstå etterpå at de har fått STYGGE kommentarer og huff og fy. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt være at noen meldinger de fikk var veldog stygge. Trodde kanskje noe av det ville deles som en demonstrasjon siden de ofte deler fine tilbakemeldinger og spørsmål men det gjorde de ikke.

Men hvis de oppfatter det at folk stiller seg kritiske til at de legger ut detaljer om feks barnas kjønnsorgan som hat og trolling så har de faktisk ett problem. Da er det enda en grunn til ikke å være så offentlige som det de er. Og jeg kan tenke meg at de er temmelig følsomme og vare i utgangapunktet når de har syke barn. 

Jeg reagerer på at denne kontoen ikke nevnes når bloggere som Fotballfrue osv får kritikk ang sponsede babyshowers og eksponering av sine barn. Det er akkurat som om man ikke skal kunne si noe til Løvemammaene, fordi de er i en kjip situasjon. Og hvis det er slik at aldri noen sier noe til dem så er det kanskje ikke så rart at dette slår som ett sjokk over dem heller. Hvis alt de er vant til å få er meldinger om hvor flinke de er.

Da er det kanskje bra hvis de leser tråder som denne. Kanskje de skjønner at de må stoppe opp litt å tenke seg om, eller legge om løpet og fronte saken sin litt anderledes.

Det er ikke snakk om å hate dem eller ville dem vondt. Det er snakk om å minne dem på bremsene når det går så fort i svingene at de glemmer dem selv. Og selv om det innebærer at de får færre "ååh så nydelig gutt❤️❤️ Du er så flink❤️❤️"-meldinger så er det kanskje til det beste for barna. For noen av dem skal faktisk ha ett slags liv å gå til når de vokser til og ikke blir like avhengige av mammas pleie lenger. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg inn og se på hva admin hadde å si om saken, og jeg ble så provosert! Hun forteller at de ønsker å vise frem disse barna som er annerledes og har forskjellige utfordringer fordi de er lei av at de skal gjemmes bort. De fortjener å bli vist frem, mener hun. Men i all verden!? Mine barn har ingen diagnoser, de er helt "normale" barn. Allikevel har jeg da aldri i verden kunne funnet på å filme gjennom hele dagen og vise "hele verden" hvordan deres hverdag ser ut! (det er det vel ingen andre enn bloggere som gjør??) Mine barn skal "gjemmes bort" de, fordi ingen andre enn vår familie og venner skal vite hva de liker, hvor de går på skole, hva de driver med på fritiden og aller minst om de har dårlige dager. Mine barn fortjener å bli skjermet fra at totalt fremmede skal vite alt om dem! Tror Løvemammaene at alle "normale" familier er like og derfor må det presiseres hvordan deres "unormale" familier er for å spre kunnskap? Det henger jo ikke på greip - alle familier er ulike med ulike utfordringer. Barna fortjener uansett en trygg hverdag som IKKE eksponeres både med tekst og bilder.

 

Og hva er greia med å henge alt på nettroll? Jeg har aldri kommentert direkte til dem, men jeg har sterke innvendinger mot hvordan de utleverer barna sine. Jeg er da ikke et nettroll fordi jeg får vondt langt inni hjerterota mi av å si det?

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette.

Kragebein, adm

Endret av Kragebein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, LunaPuna1 skrev:

Før jeg sluttet å følge dem i romjula, var det en av mødrene som ble syk på sin snapdag. Hva gjorde hun da? Jo, hun la fra seg telefonen og vi fikk ikke se noe mer fra dem den dagen. Tenk så heldig den mammaen er, som kan velge å ikke vise frem seg selv og livet sitt til 10 000 andre mennesker på en dag hvor hun ikke føler seg pigg. Men hva med barna/ barnet hennes, får de velge?

 

HAH! 

Dette syntes jeg faktisk var litt vittig. Dumt ikke barnefar klistra mobilkamera oppi henne hele dagen. Så vi fikk se at hun tok nesespray, gikk på toalettet, tok paracet og lå å døste i feberrus på sofaen.

Det er jo viktig å vise hverdagen til denne familien. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en tid tilbake fikk vi beskjed om at lærerne til barna våre ikke lenger fikk være med i klassenes hemmelige Facebook-grupper pga. GDPR-reglene. 

Også i yrket mitt er det veldig mye som nå må gis samtykke til, sammenlignet med før. Men det å utlevere sårbare barn på det groveste, uten deres samtykke, DET er altså lov? Det er jo de som virkelig trenger å beskyttes av personvernreglene, når foreldrene ikke evner det. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger jo litt i kortene at det vil komme ett regelverk ift sosiale medier etterhvert. Eksponering spesielt av barn er blitt ett tema i media som stadig dukker opp. Og det er ikke lov å legge ut bilder av voksne på facebook uten samtykke feks. 

Problemet ligger vel i at ingen egentlig tørr å si noe til Løvemammaene. Nettopp fordi de jo har det tøft fra før. Men det at de har det tøft og at dette føles riktig her og nå betyr jo ikke at det er riktig på sikt. 

Det at de avfeier tilbakemeldingene de fikk igår som kritikk, netthets og trolling og lar seg hisse opp av det kan jo kanskje tyde på at ett sted der inne vet de at kritikken er på sin rett. De vil bare ikke innrømme det kanskje pga kontoens suksess. Da er det bedre å legge ut tårevåte forklaringer for å høste sympati og støtte i stedet, og sette følgerne opp mot hverandre.

Når det en gang kommer ett regelverk som beskytter barna på plass kan vi bare håpe at Løvemammaene følger det også. Og at de barna som alt har blitt eksponert og blottlagt ikke får mere trøbbel psykisk senere i livet som følge av det. De har tøffe nok liv som det er. 

 

For de som kommer inn å leser tråden først nå og blir forvirret pga alle slettede innleggene her så var det altså en bruker av kontoen som delte detaljer om kjønnsorganet til sønnen sin, av en eller annen meningsløs grunn, og fikk kritikk for dette etterpå. Da endte det med at en annen bruker av kontoen logget på og kalte de som kom med reaksjoner for hatere og troll. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før, og sier det fader meg ta igjen. Dere løvemammaene og andre kampsaksmødre som skyver barna sine foran seg for å fremme sin sak (les: sympati, ros og bekreftelse). Dere får håpe så langt inni hjerterota at dere aldri blir så syk eller dement at andre må ta ansvar for dere, sånn at ikke dere en dag våkner opp å få se hele deres sykdomshistorie, diagnoser, for ikke å snakke om beskrivelser av deres egne kjønnsorgan for titusener ukjente mennesker, av de som dere stoler på aller, aller mest.  

Å kalle de som kritiserer denne drøye utleveringen for nettroll og verre, er intet annet enn et hån mot de som virkelig opplever netthetset og mobbing. Det er en ansvarsfraskrivelse ut av denne verden. Og til alle løvefedre som gjemmer seg bak i kulissene, ta til vett og begynn å se hva kona di gjør mot barnet ditt. Neste gang er det kanskje din penis hun snakker om. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vond smak i munnen av gårsdagens snapping, den tok kaka. Håper dette kommer frem i media.

Av alle «løvemødrene» er det kun hun som hadde snappen på lørdag som klarer å få frem sin sak uten å utlevere barnet sitt. Eksponering er dog eksponering, men hun klarer å holde balansen mellom å være personlig og privat!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Idag har de begynt med sponsede innlegg også. Var vel bare ett spørsmål om tid.

Om ikke annet så et det ikke ett produkt som går direkte på barna deres da. Heldigvis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gasellen skrev:

Oi. Idag har de begynt med sponsede innlegg også. Var vel bare ett spørsmål om tid.

Om ikke annet så et det ikke ett produkt som går direkte på barna deres da. Heldigvis.

Hvorfor ser du på dem når du tydeligvis har så mye imot dem ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
1 minutt siden, Pernilleemor skrev:

Hvorfor ser du på dem når du tydeligvis har så mye imot dem ? 

Sikkert så flere får meldt ifra når de går over streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Keikolina skrev:

Sikkert så flere får meldt ifra når de går over streken.

Antagelig ..... jeg bare fatter ikke hvorfor de gir de så mye oppmerksomhet når de så tydelig ikke bifaller det de gjør 😖? Hvorfor ikke bare overse ..... det blir for meg bare dumt ! Kommer det en lov mot eksponering av barn s bra ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk søker dem vel opp på nett, så kommer de hit, leser å blir bare enda mer nyskjerrig  på dem. Jo mindre oppmerksomhet jo bedre .... blir litt slik at all oppmerksomhet er bra, det trekker folk ! Så egentlig er dere bare reklame for hele kanalen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Pernilleemor skrev:

Folk søker dem vel opp på nett, så kommer de hit, leser å blir bare enda mer nyskjerrig  på dem. Jo mindre oppmerksomhet jo bedre .... blir litt slik at all oppmerksomhet er bra, det trekker folk ! Så egentlig er dere bare reklame for hele kanalen 

Det samme argumentet kan man bruke om alt man ikke liker, om det skulle være seg politikk eller mishandling (uten at det kan sammenlignings forøvrig). Argumentet har hyppig blitt brukt mot de som har et kritisk blikk på kroppsfokus.

Retter man ikke fokus på det vil du ikke få en såkalt smitteeffekt, og ingen vil byr seg er argumentet. Jeg syns det er et veldig lettvint, og ikke minst farlig argument. 
Lukker du øynene så skjer det ikke, kunne man likså godt sagt. 

Problemet er at det skjer, og at det alltid vil være noen som benytter seg av/bifaller det uansett om det er politikk eller andre saker man ikke skal snakke om. Så da kan man velge egentlig: vil man forbi gå det i stillhet, stå å se på at det skjer og være en passiv tilskuer til noe man mener er feil, og la det fortsette?
Eller vil man si i fra at dette faktisk ikke er greit og håpe at det åpner øynene til flere og at det vil føre til at flere får kunnskap og informasjon om at det man kritiserer faktisk ikke er ok? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Gasellen skrev:

Oi. Idag har de begynt med sponsede innlegg også. Var vel bare ett spørsmål om tid.

Om ikke annet så et det ikke ett produkt som går direkte på barna deres da. Heldigvis.

At de har blitt sponset med almanakker er vel ikke så rart , akkurat det synes jeg ikke man skal ta de på hvertfall

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ble sponset av personlig almanakk syns jeg forsåvidt er greit nok. Jeg er ikke fan av at barneeksponering blir belønnet med spons, men dette er forsåvidt et praktisk og nyttig hjelpemiddel for å holde styr en hverdag med ulike avtaler i ulike instanser. 

Det er ganske mye å ta Løvemammaene på, så jeg tenker litt "pick your battles". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 10.01, neiognei skrev:

Det er ikke første gangen de har fått kritiske spørsmål ang eksponering for så å påstå etterpå at de har fått STYGGE kommentarer og huff og fy. 

Jeg har fulgt de fra start og dette stemmer ikke! De har fått spørsmål om eksponering tidligere og har da svart på spørsmålet. Dette er første gang de har sagt de har fått stygge kommentarer. De tåler jo spørsmål. Det er vel også noe med måten folk spør eller skriver på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk hvor fint det hadde vært om alle foreldre kunne snakke med ungene sine om annerledeshet og vise dem hvordan det kan arte seg.. sjukdommer, hjelpemidla og behov for tilrettelegging. Da hadde ikke barn med spesielle behov blitt mobba. Kanskje hadde vokse folk og barn slutta å glo i stykker disse annerledesbarna på gata. Da hadde kanskje ikke ting vært tabu. Osv.osv. Mange av kommentarene her viser jo bare at samfunnet har en lang vei å gå når det kommer til dette, men vi med friske barn kan nok aldri forstå hvor utfordrende det er å ha lover og regler som ikke gir oss et godt liv. Løvemammaene gjør en forskjell - de er holdningsendrene faktisk. Og de får til lovendring.

 

Og gidd å bry dere om personlig almanak! Snakk om å pirke. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...