Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Peaky Blinders skrev:

Det er godt mulig at de ikke forstår det selv fordi de lever i sin egen boble. Slik er det vel med de fleste av bloggerne: de tar ikke til seg kritikk og lever helt i sin egen verden. Dog en ganske annen enn disse mødrene. 

Men nettopp da trenger de noen som stikker hull på denne boblen og får dem til å våkne: om det er kritikere som kommer med kommentarer som "hei du, det her er faktisk ikke greit" "tenker du faktisk over at flere tusen mennesker får vite at ditt barn, med navn og bilde, har de og de konkrete utfordringene", eller om det er Snap som rett og slett stenger kontoen eller myndighetene som faktisk får ut fingeren (det kommer vel ikke til å skje....). 

Jeg har stor forståelse for at dette må være uhyre vanskelig og at de går inn i en boble, men slik utlevering virkelig ikke ok. 

Helt enig, og det var derfor jeg valgte å skrive om dette her i dag. Jeg vet de følger med her inne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kikket innom der her om dagen, men det var en overveldende personutlevering som jeg ble oppriktig forundret over å se på en så stor konto. De bryter jo alt som heter personvern. Flott sak å jobbe for, både pleiepenger og kunnskap rundt barn med spesielle behov, men metoden er helt forkastelig, dessverre. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er familier i dyp pågående krise, som jo har funnet sin «ventil». Lever man under ekstreme forhold blir det ekstreme normalen..

At kontoen opprinnelig ble til for å sette «pleiepengesaken» på agendaen hjelper lite når den i dag er blitt en kanal for grov eksponereing og grenseløs utlevering. 

Jeg forstår dog behovet for støtte og oppmerksomhet i en ensom og isolert hverdag,  og gleden over at «fremmede» viser interresse for ens slit. Jeg klandrer de således ikke for å suge til seg denne oppmerksomheten og at grensene tøyes umerkelig.

Jeg aner ikke til hvilket organ man skal melde inn, men jeg tror det trengs. Igjen, jeg har vondt av de, da deres hverdag er mitt mareritt, men det gir de ikke frikort til å bryte barnekonvensjonen.

De behøver veiledning, og de behøver støttegrupper andre mer adekvate foraer enn åpne snapkontoer å dele. Pleiepengesaken kunne fint ha blitt ført uten å tråkke over barnas grenser.

 

Edit: Må bare legge til at jeg etterlyser fedrene oppi alt dette her. Kjenner jeg blir irritert at de bare  glimrer med sitt fravær og/eller bare dilter med. Hater å generalisere, men føler dette er så typisk menn, at de bare «melde seg ut» og lar kona styre showet helt ukritisk npr det komnet til famile og barn.

Det er jo deres barn også, og de må da ha noen formening om hva deres barn skal utsettes for?! Dette gjelder forøvrig dersom om de er sammen med banemoren eller ei.

_____________________________________________

Ryddet for persondebatt. Kragebein, adm

Endret av Kragebein
Skrivefeil
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at ingen har anmeldt tvnorge da. Er mer utlevering i "Barneavdelingen" enn på snapen til Løvemammaen.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere som skriver her og som ikke bifaller denne formen for eksponering rapporterer kontoen. Eneste muligheten så vidt jeg kan se til å få slutt på denne eksponeringen. 

De kan så klart bare starte en ny en, og tviler vel på at Snap egentlig bryr seg, men å utlevere barn på denne måten er så langt unna greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan få bukt med dette? De kommer aldri til å stoppe seg selv. Har kun lest i tråden,- ikke sett noe selv - det er jo hårreisende hvordan de holder på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Juvel74 skrev:

Merkelig at ingen har anmeldt tvnorge da. Er mer utlevering i "Barneavdelingen" enn på snapen til Løvemammaen.

 

Jeg har ikke TV, så aner ikke hva som skjer på TV, og gidder ikke å se en hel episode om utlevering av barn som det later til at du lenker til. 

På generelt grunnlag, uten å se klippet du viser til, vil jeg si at våre vanlige nyhetskanaler er selve årsaken til at vi har den utleveringskulturen. Mennesker, syke og friske, dras gjennom TVprogrammer og vises frem til utallige seere. Nå har vi fått muligheten til å gjøre akkurat det samme selv via egne kanaler, og enkelte velger å dra noen som ikke kan samtykke gjennom det hele. 

Etter min mening helt forkastelig. 

Anmeldelse? For hva? Det er foreldrene som bestemmer over barna sine, og selv om vi Norge har ratifisert barnekonvensjonen har vi ikke på plass et regelverk som faktisk sørger for å beskytte disse barna mot utlevering. Barna kan kanskje gå til sak når de blir vokse mot staten og si at myndighetene sviktet på sin post, men vi som privatpersoner kan ikke gjøre stort når det gjelder anmeldelse. 

Foreldrene må ta ansvar for barna sine, og det å ta ansvar betyr også å beskytte dem og verne om deres privatliv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, full forståelse for at det er en vanskelig situasjon, at de ønsker fokus på lidelsene og de sakene de kjemper, men det her er ikke måten å gjøre det på. 

Håper de slutter med denne utleveringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Juvel74 skrev:

Merkelig at ingen har anmeldt tvnorge da. Er mer utlevering i "Barneavdelingen" enn på snapen til Løvemammaen.

 

Hva så? Mer utlevering er det ikke, men ikke bra det heller. 

Endret av neiognei
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert. Dette er jo et grovt overtramp mot barnet! Selvfølgelig er det bra med åpenhet, men det finnes grenser. Ble rett og slett uvel av det, trodde ikke mine egne ører.

Nå har en annen person logget på, og sier at de som kritiserer er "haters" og nettroll som ikke har det noe godt med seg selv. Hva skjer med verden? Finnes det ingen som evner å se seg selv utenfra lenger? Se en sak fra flere sider? Som vet at det er forskjell på kritikk og hat?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Juvel74 skrev:

Merkelig at ingen har anmeldt tvnorge da. Er mer utlevering i "Barneavdelingen" enn på snapen til Løvemammaen.

 

Det har nok helt sikkert kommet inn reaksjoner til kanalen ;) en annen ting er at her vises barna kanskje sammenlagt 10-15 minutter på skjermen. Så drukner det i andre programmer og blir glemt.

Løvemammaene har en konto hvor man abbonerer og følger disse barna og foreldrene deres. Det er ikke bare èn onsdagskveld på skjermen og så er det over. De kommer tilbake igjen. Foreldrene og barna dukker opp igjen og igjen, det sendes ikke bare en gang, og det drukner ikke i lignende kontoer og det ligger oppe i 24 timer før det "forsvinner". 

Så selv om jeg ikke synes man skal sende programmer som det du linker til heller, så synes jeg fortsatt at løvemammaene er hakket drøyere. Begge deler er ille, men på litt forskjellige måter.

Uten at jeg har sett programmet du linker til er jeg ganske sikker på at de ikke dokumenterer barnas peniser, adresser og bæsjebleier. 

Edit: i forkant av programmer som sendes på tv er det også vanlig å signere kontrakter og ha papirer i orden. Det tviler jeg også på at Løvemammaene har, men jeg kan ta feil

Endret av Gasellen
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Jodaneida skrev:

Moren som utleverer mest er fakrisk vernepleier.

Det store problemet her er jo at de ikke forstår at de utleverer. De tror derimot at de «skjermer». Ved å ikke filme barnet i narkose for siden og legge ut om barnet kjønnsorganer...

 

Litt OT men det er jo dette som er det gjennomgående problem som hos mange mamma-kontoer. -Altså, de tror de skjermer barna ved å bare filme bakhodet deres, og ikke fjeset.

Et bilde i ny og ne er jo ikke det som er hovedproblemet, men at mora di sitter å tisser «live» (ja vet det er naturlig å tisse) og filmer valkene sine fast én dag i uka. Forteller om hvor fort de blir gravide og hvor utro barnefedrene er. 

*matt* :daane:

 

Endret av Perle
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cara_melita

Disse mødrene lever i sin egen boble og evner ikke å se verden slik den er. De fleste er unge, og barnefar har stukket av, som de fleste unge fedre gjør etter en stund når de får et multihandikappet barn. Så de tror jeg nok gir faen. Men over til jentene - meld de til barnevernet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cara_melita skrev:

Disse mødrene lever i sin egen boble og evner ikke å se verden slik den er. De fleste er unge, og barnefar har stukket av, som de fleste unge fedre gjør etter en stund når de får et multihandikappet barn. Så de tror jeg nok gir faen. Men over til jentene - meld de til barnevernet!

De fleste har stukket av? Det stemmer vel ikke akkurat.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så utrolig at bloggere og andre som driver med slikt bare kan skylde på at alle som er kritiske og uenige er nettroll og stakkarslige som ikke er fornøyd med sitt eget liv. Så får de mye støtte fra de som er enige og da er liksom alt de gjør greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen går over streken er det ingen tvil om , men de fortjener ikke stygge meldinger av den grunn.

Må da kunne gå an å si fra på en ordentlig måte

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir delvis skuffet og delvis provosert over mennesker som ikke evner å ta til seg kritikk. Eller i det minste tenke litt over den når den kommer. Omtrent uten unntak ser jeg når for eksempel bloggere eller de som er på snapchat / instagram mottar noe som i mange tilfeller er helt reell kritikk, avfeie det som hets eller nettroll.

Kan man ikke ha en mening om en sak uten at det er hets eller at man er nettroll? Hvis jeg ikke er enig i at det å eksponere sitt barn i mange ganger de mest sårbare øyeblikkene i livet deres er greit, hvis jeg syns at dette er ikke noe man trenger å dele med hele verden….er jeg da et nettroll? Hvis jeg bruker min stemme til å  si at «hei – dette syns jeg ikke er greit» - hetser jeg da?

Man kan som i dette tilfellet belyse pleiepenge saken uten å måtte dele hundrevis av bilder og videoer av barnet sitt liggende i en seng. Man kan sette fokus på hvor tøft det er med syke barn uten å utlevere dem hele dagen. Ja, det går an. Og vær så snill….IKKE dra inn at barna selv har samtykket! Mange av disse barna er så syke at de ikke har språk eller forståelse. Hva skjønner de av eksponeringen da? Og uansett – en tre eller syvåring skjønner uansett ikke omfanget. Ei heller en tolvåring.

Jeg ser disse mammaene ofte takker for alle de skjønne tilbakemeldingene og all støtten de får. Det er aldri tilbakemeldinger på det de kaller hets. Hva med å en gang i blant bare «ok – dette var kanskje over streken..det skulle jeg ikke delt»? Jeg tror som så mange andre her at de lever fullstendig i sin egen boble. De er ikke i arbeidslivet grunnet dette og store deler av dagen går med på å pleie syke barn. Da er det nok godt å få hundrevis av støtteerklæringer på hvilken fantastisk jobb man gjør hele tiden, uansett hvem man må eksponere for å få det.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Orly skrev:

At noen går over streken er det ingen tvil om , men de fortjener ikke stygge meldinger av den grunn.

Må da kunne gå an å si fra på en ordentlig måte

Hva gikk disse stygge meldingene ut på, tror du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...