Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Tears in heaven said:

Har jeg sagt de? Jeg bare respekterer valg foreldrene har tatt,handler ikke om meg!

Jo men hvis det er greit for disse barna så må det vel være greit hvis noe sånt skjer med deg også?
Altså at vi respekterer valgene foreldrene dine gjør om å blottlegge deg fullstendig.

Endret av Puffin
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Puffin skrev:

Jo men hvis det er greit for disse barna så må det vel være greit hvis noe sånt skjer med deg også?
Altså at vi respekterer valgene foreldrene dine gjør om å blottlegge deg fullstendig.

Jeg har en venninne som er mor til et sykt barn og jeg ser hvor tøft det er for henne.men også viktig at mennesker ser ting som er vanskelig for foreldrene,de viser jo bare andre hvordan hverdagen er,ikke vær så  harde på det med eksponering når det gjelder tema leve med sykt barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tears in heaven said:

Jeg har en venninne som er mor til et sykt barn og jeg ser hvor tøft det er for henne.men også viktig at mennesker ser ting som er vanskelig for foreldrene,de viser jo bare andre hvordan hverdagen er,ikke vær så  harde på det med eksponering når det gjelder tema leve med sykt barn.

Poenget er vel at det er mange måter å dele fra en slik hverdag på. Litt filter er lov, selv om barnet er sykt. Jeg har nære venner med et alvorlig sykt barn som klarer å generere masse oppmerksomhet og støtte til barnet og saken uten å utlevere barnet på nettet. Det går an! Etisk sett er det ikke alltid slik at "målet helliger midlet".

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Puffin skrev:

Poenget er vel at det er mange måter å dele fra en slik hverdag på. Litt filter er lov, selv om barnet er sykt. Jeg har nære venner med et alvorlig sykt barn som klarer å generere masse oppmerksomhet og støtte til barnet og saken uten å utlevere barnet på nettet. Det går an! Etisk sett er det ikke alltid slik at "målet helliger midlet".

Men er vel opp til de foreldrene som ønsker å stå frem sitt valg om hvordan de forteller om sin hverdag.er ikke sikkert de eksponerer barnet til daglig,men nå var det et tema og noen valgte å fortelle sin historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
2 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Men er vel opp til de foreldrene som ønsker å stå frem sitt valg om hvordan de forteller om sin hverdag.er ikke sikkert de eksponerer barnet til daglig,men nå var det et tema og noen valgte å fortelle sin historie.

Ja. Det er opptil foreldrene om de vil eksponere seg selv, men det burde vært forbudt å eksponere barna så grovt. Håper det kommer noen regler mot det snart, på samme måte som det er straffbart å legge ut nakenbilde av en person uten deres samtykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tears in heaven said:

Men er vel opp til de foreldrene som ønsker å stå frem sitt valg om hvordan de forteller om sin hverdag.er ikke sikkert de eksponerer barnet til daglig,men nå var det et tema og noen valgte å fortelle sin historie.

Foreldrene har mulighet til å eksponere barnet/barna sine, ja. Men det betyr jo ikke at det er riktig å gjøre det. Det er en litt skummel holdning å ha til det som foregår rundt seg, at det er "opp til foreldrene". Alle fagfolk sier at eksponering av barn på nettet ikke er bra, er det noe annerledes hvis barnet er alvorlig sykt?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Puffin skrev:

Foreldrene har mulighet til å eksponere barnet/barna sine, ja. Men det betyr jo ikke at det er riktig å gjøre det. Det er en litt skummel holdning å ha til det som foregår rundt seg, at det er "opp til foreldrene". Alle fagfolk sier at eksponering av barn på nettet ikke er bra, er det noe annerledes hvis barnet er alvorlig sykt?

Det var et tema om å leve med sykt barn,ha respekt for at foreldre forteller sin historie på sin måte,er ikke min historie,ikke din!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Det var et tema om å leve med sykt barn,ha respekt for at foreldre forteller sin historie på sin måte,er ikke min historie,ikke din!

Hva med respekten for barnet?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emmelise skrev:

Hva med respekten for barnet?

Tror du virkelig at foreldrene er ondskapsfulle og vil skade barna sine? De forteller og viser sin hverdag på godt og vondt,vet du om de eksponerer dem til daglig? Noen temaer er viktig å få fram

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
3 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Det var et tema om å leve med sykt barn,ha respekt for at foreldre forteller sin historie på sin måte,er ikke min historie,ikke din!

Uenig! Foreldrene forteller ikke sin historie, men barnas. De kan fortelle så mye de vil om seg selv, men ikke utlevere hver minste detalj om barna. Synes du det er greit at de tar bilder av bæsjebleier til barna? At de fotograferer når barna ligger gråtende på sykehuset med slanger i nesa og munnen? Forsvarer du virkelig at foreldre scanner hele journalen til barnet og legger det ut til hele verden? 

Er du ikke for å verne om privatlivet til folk? Hadde du likt å bli filmet på do? Eller godtatt at noen skrev ut hele sykejournalen din og lagt den ut på Facebook slik at hvem som helst kunne få innblikk i den? 

Det er en grunn til at helsepersonell har taushetsplikt. Det er en grunn til at det kalles særlig sensitiv informasjon; og det skal ikke deles med hele verden uten individets samtykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tears in heaven said:

Det var et tema om å leve med sykt barn,ha respekt for at foreldre forteller sin historie på sin måte,er ikke min historie,ikke din!

Niks. Jeg respekterer ikke at foreldre utleverer det som er barna sin historie. De kan fint dele sin egen historie som pårørende uten å blottlegge barnet sitt.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

Uenig! Foreldrene forteller ikke sin historie, men barnas. De kan fortelle så mye de vil om seg selv, men ikke utlevere hver minste detalj om barna. Synes du det er greit at de tar bilder av bæsjebleier til barna? At de fotograferer når barna ligger gråtende på sykehuset med slanger i nesa og munnen? Forsvarer du virkelig at foreldre scanner hele journalen til barnet og legger det ut til hele verden? 

Er du ikke for å verne om privatlivet til folk? Hadde du likt å bli filmet på do? Eller godtatt at noen skrev ut hele sykejournalen din og lagt den ut på Facebook slik at hvem som helst kunne få innblikk i den? 

Det er en grunn til at helsepersonell har taushetsplikt. Det er en grunn til at det kalles særlig sensitiv informasjon; og det skal ikke deles med hele verden uten individets samtykke. 

Foreldrene har tatt avgjørelsen selv så la dem få vise sin historie som de ønsker.og med det sier jeg go natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
8 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Foreldrene har tatt avgjørelsen selv så la dem få vise sin historie som de ønsker.og med det sier jeg go natt

De har tatt en avgjørelse som burde vært ulovlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Tror du virkelig at foreldrene er ondskapsfulle og vil skade barna sine? De forteller og viser sin hverdag på godt og vondt,vet du om de eksponerer dem til daglig? Noen temaer er viktig å få fram

Manglende respekt betyr ikke at de er ondsinnede og har et ønske om å skade sine barn. Da forstår  du visstnok ikke helt hva begrepet respekt går ut på.

Hvor enn velmennede folk måtte være, de er så sabla korttenkte når det kommer til data og internett.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Humor:)

Jeg vurderer å starte en instakonto. Den skal handle om de jeg jobber sammen med. Kanskje kan jeg bli sponset også. Tenk så kult! Jeg kan ta snikbilder på do (reklame for libresse eller Lambi), morsomme bilder fra lunsjen når Ola får smør på haka og på skjorta (reklame for omo), og innimellom kan jeg ha gripende og koselige historier om skilsmissen til Eva og fyllekjøringen til Nora. Jeg spør dem ikke om lov, selvsagt, da vil de jo nekte.

Kan jeg ikke ha sånn konto, sier du? Hvorfor ikke? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
6 minutter siden, Berga skrev:

(Humor:)

Jeg vurderer å starte en instakonto. Den skal handle om de jeg jobber sammen med. Kanskje kan jeg bli sponset også. Tenk så kult! Jeg kan ta snikbilder på do (reklame for libresse eller Lambi), morsomme bilder fra lunsjen når Ola får smør på haka og på skjorta (reklame for omo), og innimellom kan jeg ha gripende og koselige historier om skilsmissen til Eva og fyllekjøringen til Nora. Jeg spør dem ikke om lov, selvsagt, da vil de jo nekte.

Kan jeg ikke ha sånn konto, sier du? Hvorfor ikke? 

 

Akkurat. Da hadde du mest sannsynlig mistet jobben, blitt saksøkt eller anmeldt. Du kunne også blitt strafferettsmessig forfulgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Tears in heaven skrev:

Tenker jeg føler empati for foreldrene også og at man skal være glade hvis man får friske barn

Det skal man virkelug være, tror mange som svarer ikke aner noe som helst om hvordan det er å leve med alvorlig syke barn og en regjering som kutter og kutter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Emmelise skrev:

Jo, det gjør jeg. Det har litt med selvbeherskelse, selvkontroll, kunnskap om internett, rasjonell tankegang og respekt for barnet (og ikke minst meg selv) å gjøre.

Nei det vet du virkelig ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Berga skrev:

(Humor:)

Jeg vurderer å starte en instakonto. Den skal handle om de jeg jobber sammen med. Kanskje kan jeg bli sponset også. Tenk så kult! Jeg kan ta snikbilder på do (reklame for libresse eller Lambi), morsomme bilder fra lunsjen når Ola får smør på haka og på skjorta (reklame for omo), og innimellom kan jeg ha gripende og koselige historier om skilsmissen til Eva og fyllekjøringen til Nora. Jeg spør dem ikke om lov, selvsagt, da vil de jo nekte.

Kan jeg ikke ha sånn konto, sier du? Hvorfor ikke? 

 

Du har virkelig ikke skjønt det, men flott for deg st du kan tulle med en så alvorlig sak !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Orly skrev:

Nei det vet du virkelig ikke

Prøv med et ordentlig argument istedet for. Bare denne ene gangen. For barnas skyld!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...