Gå til innhold

Uenig om vaksinering, hvem får "viljen sin"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo det kan jeg. 

Og jeg velger å vaksinerer fordi jeg mener det er best for hennes helse. Tror du virkelig barnevernet følger etter folk bare fordi de ikke vaksinerer? Da hadde det ikke vært ansatte igjen til de ungene som faktisk trenger dem! 

Og uansett kan barnevernet veilede meg så mye de vil, jeg har ingenting å skjule. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Vi får se når tiden kommer om det er så lett som du tror :) 

Jeg forstår at du helt og holdent tror og mener det er best til tross for masse forskning, men du må også respektere at far mener noe annet. Jeg tror ikke du vil barnet ditt noe vondt, men det virker jo nesten som du vil barn/andre mennesker noe vondt når du ikke bryr deg om at andre kan dø pga du nekter å vaksinere ungen din. Barnevernet følger ikke med på den måten nei, men far kan for eksempel bestemme seg for å sende bekymringsmelding på deg når du skal nekte han samvær. Barnevernet kan veilede deg ja, men greia er at om de mener du ikke klarer å se dine barns behov så kan den veiledningen gå over i fortrinnsvis hjelpetiltak. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, pessimistisk skrev:

I 2017 døde 35 stykker i Europa av meslinger. (kilde: https://sykepleien.no/2018/02/21-315-tilfeller-og-35-dodsfall-av-meslinger-i-europa-i-2017 ).For mange er det faktisk farlig å bli syk!

Men ingen i Norge. 

Og dette er folk som allerede har et svekket immunforsvar. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pessimistisk skrev:

Vi får se når tiden kommer om det er så lett som du tror :) 

Jeg forstår at du helt og holdent tror og mener det er best til tross for masse forskning, men du må også respektere at far mener noe annet. Jeg tror ikke du vil barnet ditt noe vondt, men det virker jo nesten som du vil barn/andre mennesker noe vondt når du ikke bryr deg om at andre kan dø pga du nekter å vaksinere ungen din. Barnevernet følger ikke med på den måten nei, men far kan for eksempel bestemme seg for å sende bekymringsmelding på deg når du skal nekte han samvær. Barnevernet kan veilede deg ja, men greia er at om de mener du ikke klarer å se dine barns behov så kan den veiledningen gå over i fortrinnsvis hjelpetiltak. 

Men de har faktisk gjort det i mange tilfeller. Og da tror jeg ikke de legger vekt på selve vaksineringen, men måten foreldre ordlegger seg på, for grunnen til at barnet ikke skal vaksineres. 

Står man og roper «illuminati» på gata, så vil jo folk begynne å stusse. Begynner man å snakke om gift som blir puttet i sprøyter for å gjøre barn om til et eksperiment av sykdom, så vil barnevernet lure. 

Endret av NancyDrew
Skriveleif
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Emmelise skrev:

Vel, om jeg ser på det fra siden og myser så stemmer det kanskje.

I den form av at hun sprer propaganda som ikke stemmer overens med fakta og forskning.

Hun har ingen medisinsk bakgrunn overhodet. Ikke engang biokjemi. 

Hun forteller vitser på tv liksom. Hvordan i all verden ble hun brått sett på som troverdig nok til å uttale seg om ting hun selv helt klart ikke forstår?

Vet du hva du snakker om? Kanskje du skal Google henne? Hun har en sønn med autisme og siden han ble syk har hun stått på for anti vaksine kampen og blitt deres ansikt utad. 

Hun har ikke fortalt en vits på tv siden Ålesund brant. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ingen i Norge. 

Og dette er folk som allerede har et svekket immunforsvar. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Grunnen til at det ikke er i Norge er jo fordi folk generelt er flinke til å følge de rådene som blir gitt om å vaksinere barna sine. Jeg synes egentlig alle har et ansvar selv for mennesker man ikke kjenner, når det kommer til vaksinering. 

Akkurat nå, NancyDrew skrev:

Men de har faktisk gjort det i mange tilfeller. Og da tror jeg ikke de legger vekt på selve vaksineringen, men måten foreldre ordlegger seg på, for grunnen til at barnet ikke skal vaksineres. 

Står man å roper «illuminati» på gata, så vil jo folk begynne å stusse. Begynner man å snakke om gift som blir puttet i sprøyter for å gjøre barn om til et eksperiment av sykdom, så vil barnevernet lure. 

Ja det kan godt være! Men først må de jo på en eller annen måte komme i søkelyset i barnevernet, men det kan de jo komme i ved for eksempel rare uttalelser på helsestasjonen om gift, autisme og alt som hører til. Jeg er helt enig med det du skriver :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med så syke kreftpasienter at de kan dø av influensa. Influensavaksinen dekker omlag 60%, og så sitter du her og kommer med propaganda om at den bare er tull.

Anonymkode: acda2...e44

Når jeg skriver på et offentlig forum, så er det ikke døende kreftpasienter jeg henvender meg til. Såpass burde du ha mulighet til å forstå. Influensavaksiner for folk flest er bare tull. Som du ser varierer effekten fra år til år, og noen ganger er det ingen vits selv for risikogrupper.

Sitat

Alle barn som er friske nok til å ta vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet bør få disse. Det burde forøvrig vært påbudt fordi foreldre som TS ikke forstår barnets beste og vil heller tro på antivakserpropaganda enn å støtte opp om flokkimmuniteten vår som vi så sårt trenger i samfunnet.

Hva forteller det deg at vaksiner *ikke* er påbudt? Dere vaksinehysterikere mangler vitenskapelig grunnlag for hysteriet.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet du hva du snakker om? Kanskje du skal Google henne? Hun har en sønn med autisme og siden han ble syk har hun stått på for anti vaksine kampen og blitt deres ansikt utad. 

Hun har ikke fortalt en vits på tv siden Ålesund brant. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Så fordi ungen utviklet autisme så er hun brått ekspert? Åh det er så typisk dere motstandere å finne de menneskene som ikke har beina festet her i virkeligheten 

Anonymkode: 40b9e...b38

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere sykdommer vi var blitt kvitt er kommet tilbake pga nordmenns hyppige reisevirksomhet i risikoområder og mange av våre nye landsmenn.  Grunnene for å vaksinere er større og viktigere enn på flere tiår.

Anonymkode: d1c47...d2a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Horten Market skrev:

Når jeg skriver på et offentlig forum, så er det ikke døende kreftpasienter jeg henvender meg til. Såpass burde du ha mulighet til å forstå. Influensavaksiner for folk flest er bare tull. Som du ser varierer effekten fra år til år, og noen ganger er det ingen vits selv for risikogrupper.

Hva forteller det deg at vaksiner *ikke* er påbudt? Dere vaksinehysterikere mangler vitenskapelig grunnlag for hysteriet.

 

Kan du utdype for oss, da? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva du snakker om? Kanskje du skal Google henne? Hun har en sønn med autisme og siden han ble syk har hun stått på for anti vaksine kampen og blitt deres ansikt utad. 

Hun har ikke fortalt en vits på tv siden Ålesund brant. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Vel, hva så? Hun er stadig ikke lege. Hun har ingen medisinsk bakgrunn eller lignende. Det eneste hun sådan sett har gjort er å trykke ut en unge.

Det... klarer vel de fleste av oss?

Så hvorfor er Jenny McCarthy en troverdig kilde? 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, pessimistisk skrev:

Det er ikke så enkelt som du tror. Han kan reise sak og erkjenne at han er far, og på den måten ta DNA-test. Det er også eksempler på saker der far har fått hovedomsorgen pga egoistiske mødre som nekter samvær med barnet. 

 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh så naiv. NEI du kan ikke nekte for at han er far, fordi han kan med loven i hånd kreve DNA test. Du kan nekte han å være med på fødsel å alt det der, men samvær vil han kunne kreve uansett det øyeblikket barnet er gammelt nok til å være adskilt fra deg uten at du må amme. 

Anonymkode: 40b9e...b38

Som jeg har sagt to ganger før.. Far tar meg ikke til retten, han har ikke økonomi til det og han tjener for mye til fri rettshjelp.

Jeg har i tillegg en veldig god og sterk økonomi. 

6 minutter siden, NancyDrew skrev:

Men de har faktisk gjort det i mange tilfeller. Og da tror jeg ikke de legger vekt på selve vaksineringen, men måten foreldre ordlegger seg på, for grunnen til at barnet ikke skal vaksineres. 

Står man og roper «illuminati» på gata, så vil jo folk begynne å stusse. Begynner man å snakke om gift som blir puttet i sprøyter for å gjøre barn om til et eksperiment av sykdom, så vil barnevernet lure. 

De har gjort det i mange tilfeller? Det har du overhodet ikke noe grunnlag for å påstå. 

Jeg har uansett ingenting å skjule. Baby får et godt liv med en mor som tenker på hennes helse i stedet for å følge flokken. Valget jeg tar er lovlig og frivillig og det er ingenting det offentlige kan si på det.

Anonymkode: 6b0cd...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva hvis ungen din blir bestevenn med et annet barn som ikke er vaksinert fordi det har redusert immunforsvar? Hva hvis ungen din smitter det barnet og det dør eller får alvorlige skader? Vil du da bry deg?

Anonymkode: 60037...dfe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Som jeg har sagt to ganger før.. Far tar meg ikke til retten, han har ikke økonomi til det og han tjener for mye til fri rettshjelp.

Jeg har i tillegg en veldig god og sterk økonomi. 

De har gjort det i mange tilfeller? Det har du overhodet ikke noe grunnlag for å påstå. 

Jeg har uansett ingenting å skjule. Baby får et godt liv med en mor som tenker på hennes helse i stedet for å følge flokken. Valget jeg tar er lovlig og frivillig og det er ingenting det offentlige kan si på det.

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Har vært to saker bare her i lokalavisa, der foreldreparet har gått ut i media fordi «BV har ingenting å si når vaksinering ikke er påbudt.» Derfor. Det var helsestasjonen som meldte, forresten.

Klarer ikke skjønne det her, jeg. Jeg kastrerte kattungen for noen uker siden. Der kom jeg på at jeg hadde glemt å bestilt time for hans siste vaksine. Når veterinæren spurte «er han vaksinert?» og jeg måtte si «nei, kan du ta det nå?» — jeg følte meg så liten og flau. Som en forbryter, nærmest. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Horten Market skrev:

Når jeg skriver på et offentlig forum, så er det ikke døende kreftpasienter jeg henvender meg til. Såpass burde du ha mulighet til å forstå. Influensavaksiner for folk flest er bare tull. Som du ser varierer effekten fra år til år, og noen ganger er det ingen vits selv for risikogrupper.

Hva forteller det deg at vaksiner *ikke* er påbudt? Dere vaksinehysterikere mangler vitenskapelig grunnlag for hysteriet.

 

Dette kan du tydeligvis ikke særlig mye om. Jeg skal forklare dette for deg. Mange pasienter som får cellegiftbehandling får et veldig dårlig immunforsvar under behandlingen. Så dårlig immunforsvar at de faktisk kan dø av en influensa. Det betyr ikke at de er døende kreftpasienter. De får kurativ behandling, ikke palliativ behandling, og blir likevel så dårlige at en influensa kan knekke dem. 

Du skreiv at influensavaksinen bare er tull. Det er den ikke. Den beskytter omlag 60%. Det er veldig mye bedre enn ingenting. 

Velg dine ord med omhu neste gang før du kaller en vaksine for tull. Den er ikke tull, selv ikke for de som ikke er i risikogruppene eller omgåes med mennesker i risikogruppene, for den beskytter fortsatt mot influensa for folk flest. Om det er nødvendig er en annen sak, men det betyr ikke at en vaksine er tull. 

Du sitter på et forum og kaller en vaksine for tull og sier at helsepersonell som i grunnen har en vitenskapelig utdannelse ikke har vitenskapelig grunnlag for å hevde at vaksiner er særdeles viktig. Om du hadde hatt en vitenskapelig utdannelse på dette feltet hadde du skjønt at det vitterlig ikke er hysteri å vaksinere. Da hadde du visst hvor alvorlig syk man kan bli av de sykdommene som i dag nesten er utryddet i landet vårt på grunn av barnevaksinasjonsprogrammet. Folk glemmer tydeligvis fort sykdommer som meslinger og polio. Problemet er at disse sykdommene kommer tilbake hvis vi ikke opprettholder flokkimmuniteten vår. De 5 prosentene som ikke trenger å vaksineres skal ikke være barn til de som tror på antivakserpropaganda, de 5 prosentene skal være til de barna som er så syke at de ikke kan ta vaksiner. De vi som samfunn må beskytte. 

Med din debatteknikk her så har jeg mine sterke tvil på at dette kommer til å synke inn, men jeg skriver det likevel i et håp om at noen kan bli litt mer opplyst. 

Anonymkode: acda2...e44

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi ungen utviklet autisme så er hun brått ekspert? Åh det er så typisk dere motstandere å finne de menneskene som ikke har beina festet her i virkeligheten 

Anonymkode: 40b9e...b38

 

12 minutter siden, Emmelise skrev:

Vel, hva så? Hun er stadig ikke lege. Hun har ingen medisinsk bakgrunn eller lignende. Det eneste hun sådan sett har gjort er å trykke ut en unge.

Det... klarer vel de fleste av oss?

Så hvorfor er Jenny McCarthy en troverdig kilde? 

Trenger ikke være lege for å vite hva du snakker om. 

Gå på Google, du vet hvordan det fungerer.

Du kan lese litt her også om alt hun har gjort og alle hun har vært i forbindelse med. Det er fler enn deg for å si det sånn. 

https://www.google.no/amp/s/people.com/premium/my-autistic-son-a-story-of-hope/amp/

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Som jeg har sagt to ganger før.. Far tar meg ikke til retten, han har ikke økonomi til det og han tjener for mye til fri rettshjelp.

Jeg har i tillegg en veldig god og sterk økonomi. 

De har gjort det i mange tilfeller? Det har du overhodet ikke noe grunnlag for å påstå. 

Jeg har uansett ingenting å skjule. Baby får et godt liv med en mor som tenker på hennes helse i stedet for å følge flokken. Valget jeg tar er lovlig og frivillig og det er ingenting det offentlige kan si på det.

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Problemet er at ved å ikke følge flokken på dette punktet (som er hele poenget med flokkimmunitet) så tenker du ikke på hennes helse. Du skiter i helsen hennes, og du skiter i andre barns helse. Du skiter i hele samfunnet. 

Anonymkode: acda2...e44

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva hvis ungen din blir bestevenn med et annet barn som ikke er vaksinert fordi det har redusert immunforsvar? Hva hvis ungen din smitter det barnet og det dør eller får alvorlige skader? Vil du da bry deg?

Anonymkode: 60037...dfe

Hva hvis vi blir overkjørt av bussen i morgen? 

Kan ikke tenke sånn. Jeg vaksinerer ikke i tilfelle hun får en venn med nedsatt immunforsvar en gang i fremtiden. Halloooo. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, NancyDrew skrev:

Har vært to saker bare her i lokalavisa, der foreldreparet har gått ut i media fordi «BV har ingenting å si når vaksinering ikke er påbudt.» Derfor. Det var helsestasjonen som meldte, forresten.

Klarer ikke skjønne det her, jeg. Jeg kastrerte kattungen for noen uker siden. Der kom jeg på at jeg hadde glemt å bestilt time for hans siste vaksine. Når veterinæren spurte «er han vaksinert?» og jeg måtte si «nei, kan du ta det nå?» — jeg følte meg så liten og flau. Som en forbryter, nærmest. 

Da får de bare komme, jeg skal koke kaffe og vi har et hyggelig besøk. Jeg finnes ikke bekymret i det hele tatt. 😊

 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...