Gå til innhold

Uenig om vaksinering, hvem får "viljen sin"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er frivillig å vaksinere. Frivillig! Det betyr at man kan gå mot flertallet og stå for det man tror på, og jeg kan ikke tvinges til å putte gift i eget barn. 

Jeg gjentar: FRIVILLIG!!! 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Ja, det er frivillig. Det er også slik at det bare er nødvendig at en av foreldrene godkjenner vaksinering. 

Endret av lillesky
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke hvorfor du mener Jenny McCarthy er en pålitelig kilde.

 

Hun er komiker.... ikke lege.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom det ikke er noen måte for meg å nekte far å gå i mot min vilje så tar jeg jo bare foreldreansvar alene og nekter å skrive opp far, enkelt og greit. Far har ikke økonomi til å ta meg til retten og har for høy inntekt til fri rettshjelp. Jeg vil jo egentlig at han skal ha rettighetene og delt foreldreansvar, men det virker som jeg ikke har noe valg ut i fra hva jeg leser her. 

Mitt barns helse og min rett til å gjøre det jeg mener er helsemessig best for mitt barn går foran alt. Det er livet hennes det er snakk om og da sprøyter jeg ikke i henne gift for sykdommer hun har en milliprosent sjans for å få. Og dersom hun skulle være en del av denne milliprosenten så er ikke sykdommene som feks meslinger dødelige lenger. Opprettholde et sunt liv, sunt kosthold og sunt immunforsvar så går dette veldig fint. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men dersom det ikke er noen måte for meg å nekte far å gå i mot min vilje så tar jeg jo bare foreldreansvar alene og nekter å skrive opp far, enkelt og greit. Far har ikke økonomi til å ta meg til retten og har for høy inntekt til fri rettshjelp. Jeg vil jo egentlig at han skal ha rettighetene og delt foreldreansvar, men det virker som jeg ikke har noe valg ut i fra hva jeg leser her. 

Mitt barns helse og min rett til å gjøre det jeg mener er helsemessig best for mitt barn går foran alt. Det er livet hennes det er snakk om og da sprøyter jeg ikke i henne gift for sykdommer hun har en milliprosent sjans for å få. Og dersom hun skulle være en del av denne milliprosenten så er ikke sykdommene som feks meslinger dødelige lenger. Opprettholde et sunt liv, sunt kosthold og sunt immunforsvar så går dette veldig fint. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Det er også fars rett å gjøre det som er best for barnet. Du kan heller ikke nekte å skrive han opp som far, å barnet har rett til samvær med far. Så du kan være så sta og egen du bare vil, far har like mye han skulle ha sagt. 

Anonymkode: 40b9e...b38

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dersom det ikke er noen måte for meg å nekte far å gå i mot min vilje så tar jeg jo bare foreldreansvar alene og nekter å skrive opp far, enkelt og greit. Far har ikke økonomi til å ta meg til retten og har for høy inntekt til fri rettshjelp. Jeg vil jo egentlig at han skal ha rettighetene og delt foreldreansvar, men det virker som jeg ikke har noe valg ut i fra hva jeg leser her. 

Mitt barns helse og min rett til å gjøre det jeg mener er helsemessig best for mitt barn går foran alt. Det er livet hennes det er snakk om og da sprøyter jeg ikke i henne gift for sykdommer hun har en milliprosent sjans for å få. Og dersom hun skulle være en del av denne milliprosenten så er ikke sykdommene som feks meslinger dødelige lenger. Opprettholde et sunt liv, sunt kosthold og sunt immunforsvar så går dette veldig fint. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Heldigvis kan du ikke bare "ta foreldreansvaret alene" og nekte for at han er far. Det er like mye hans barn som ditt, og han mener(med masse vitenskapelig forskning i ryggen) at det er helsemessig best for hans barn at barnet får vaksinen. Barnevernet kommer ikke å tar ungen din fordi du nekter henne vaksiner, men barnevernet kan komme inn med veiledning da du viser at du faktisk setter egne behov foran barnet og faren til barnets. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/a/9698028/

«Tre nordmenn smittet av meslinger i utlandet. Alle tre hadde ikke vaksinert seg mot sykdommen.»

Anonymkode: 0734f...409

Smittet i utlandet, ikke døde. Det er ikke farlig å bli syk. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er frivillig å vaksinere. Frivillig! Det betyr at man kan gå mot flertallet og stå for det man tror på, og jeg kan ikke tvinges til å putte gift i eget barn. 

Jeg gjentar: FRIVILLIG!!! 

Har du sagt fra til helsevesen at far ikke får lov å vaksinere? 

Endelig en fornuftig stemme som ikke bare var opptatt av å svartmale meg fordi jeg har tatt et frivillig valg. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Dessverre er det det. Men jeg holder en knapp på at det en vakker dag ikke lenger er opp til foreldre om de vil vaksinere eller ikke.

Endret av lillesky
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Emmelise skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du mener Jenny McCarthy er en pålitelig kilde.

 

Hun er komiker.... ikke lege.

Hun har gjort tusen ganger mer i forhold til vaksiner enn komikk. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smittet i utlandet, ikke døde. Det er ikke farlig å bli syk. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

I 2017 døde 35 stykker i Europa av meslinger. (kilde: https://sykepleien.no/2018/02/21-315-tilfeller-og-35-dodsfall-av-meslinger-i-europa-i-2017 ).For mange er det faktisk farlig å bli syk!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også fars rett å gjøre det som er best for barnet. Du kan heller ikke nekte å skrive han opp som far, å barnet har rett til samvær med far. Så du kan være så sta og egen du bare vil, far har like mye han skulle ha sagt. 

Anonymkode: 40b9e...b38

Jo det kan jeg. Jeg kan til og med nekte han å være med på sykehuset. Det er bare for meg å si at han ikke er far til barnet, men en ex kjæreste som er plagsom. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun har gjort tusen ganger mer i forhold til vaksiner enn komikk. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Vel, om jeg ser på det fra siden og myser så stemmer det kanskje.

I den form av at hun sprer propaganda som ikke stemmer overens med fakta og forskning.

Hun har ingen medisinsk bakgrunn overhodet. Ikke engang biokjemi. 

Hun forteller vitser på tv liksom. Hvordan i all verden ble hun brått sett på som troverdig nok til å uttale seg om ting hun selv helt klart ikke forstår?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo det kan jeg. Jeg kan til og med nekte han å være med på sykehuset. Det er bare for meg å si at han ikke er far til barnet, men en ex kjæreste som er plagsom. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Du vet at han kan kreve fartstest selv eller? 

Jeg ser jo på det du skriver at du bare er ute etter å provosere her, og det klarer du. Kos deg videre 👍🏻

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Horten Market skrev:

Kommer an på hvilken vaksine det dreier seg om. Noen vaksiner har god effekt, noen er tvilsomme, mens andre er uten positiv effekt. Influensavaksine er bare tull. Barnesykdommer er greit å vaksinere seg mot hvis det er fare for smitte i miljøet. Bor du på et sted med stor innvandrerbefolkning, ville jeg ikke tatt noen sjanser.

Det er positivt at en liten andel på rundt 5 % ikke vaksinerer seg. Da har vi en kontrollgruppe som eventuelle bivirkninger kan sjekkes mot, uten at det går utover flokkimmuniteten.

Hysteriske folk på begge sider kan du bare ignorere.

Husk at det bare er 50 år siden vaksinasjonsprogrammene kom ordentlig i gang. Og siden vaksiner bare virker noen år, er det nesten ingen voksne som er beskyttet mot det de ble vaksinert mot som barn.

Jeg jobber med så syke kreftpasienter at de kan dø av influensa. Influensavaksinen dekker omlag 60%, og så sitter du her og kommer med propaganda om at den bare er tull. Om du var en kreftpasient og kunne dø av influensa, ville du valgt å få hjelp av vaksinerte helsepersonell som gjorde smitterisikoen for deg betydelig mindre, eller ville du valgt å få hjelp av uvaksinerte helsepersonell som gjorde smitterisikoen mye større?

Og nei, jeg forventer ikke et svar på det spørsmålet, men det er for å få deg til å tenke før du poster noe så idiotisk propaganga igjen. At du ikke er i noen risikogruppe for å bli alvorlig syk eller dø av vaksinen eller omgir deg rundt mennesker som kan bli det gjør ikke at den er unødvendig for hele samfunnet. Ja, det stemmer at man ikke trenger akkurat denne vaksinen om man ikke er i risikogruppe eller omgir seg med de som er i det, men det er ganske mange her i landet som er i en av de gruppene. 

Alle barn som er friske nok til å ta vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet bør få disse. Det burde forøvrig vært påbudt fordi foreldre som TS ikke forstår barnets beste og vil heller tro på antivakserpropaganda enn å støtte opp om flokkimmuniteten vår som vi så sårt trenger i samfunnet. Jeg håper politikerne snart får fingern ut av et visst sted og setter samfunnets sikkerhet fremst. 

Anonymkode: acda2...e44

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det kan jeg. Jeg kan til og med nekte han å være med på sykehuset. Det er bare for meg å si at han ikke er far til barnet, men en ex kjæreste som er plagsom. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Det er ikke så enkelt som du tror. Han kan reise sak og erkjenne at han er far, og på den måten ta DNA-test. Det er også eksempler på saker der far har fått hovedomsorgen pga egoistiske mødre som nekter samvær med barnet. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, pessimistisk skrev:

Heldigvis kan du ikke bare "ta foreldreansvaret alene" og nekte for at han er far. Det er like mye hans barn som ditt, og han mener(med masse vitenskapelig forskning i ryggen) at det er helsemessig best for hans barn at barnet får vaksinen. Barnevernet kommer ikke å tar ungen din fordi du nekter henne vaksiner, men barnevernet kan komme inn med veiledning da du viser at du faktisk setter egne behov foran barnet og faren til barnets. 

Jo det kan jeg. 

Og jeg velger å vaksinerer fordi jeg mener det er best for hennes helse. Tror du virkelig barnevernet følger etter folk bare fordi de ikke vaksinerer? Da hadde det ikke vært ansatte igjen til de ungene som faktisk trenger dem! 

Og uansett kan barnevernet veilede meg så mye de vil, jeg har ingenting å skjule. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når du bringer er barn til verden må du sette deg selv til side. Legevitenskapen er krystallklar på at vaksinering er svært viktig for spedbarnets helse. Hvorfor er du engang i tvil?

Anonymkode: 9c117...d3a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det kan jeg. Jeg kan til og med nekte han å være med på sykehuset. Det er bare for meg å si at han ikke er far til barnet, men en ex kjæreste som er plagsom. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Åh så naiv. NEI du kan ikke nekte for at han er far, fordi han kan med loven i hånd kreve DNA test. Du kan nekte han å være med på fødsel å alt det der, men samvær vil han kunne kreve uansett det øyeblikket barnet er gammelt nok til å være adskilt fra deg uten at du må amme. 

Anonymkode: 40b9e...b38

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det en dag kommer en lov som sier at barn skal vaksineres når mulig for at de i det hele tatt skal få begynne i barnehage eller gå på skole, de som nekter vaksine vil da nekte barn utdanning, noe som er ulovlig i Norge. En dag 🙏🏼

Anonymkode: 40b9e...b38

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det kan jeg. 

Og jeg velger å vaksinerer fordi jeg mener det er best for hennes helse. Tror du virkelig barnevernet følger etter folk bare fordi de ikke vaksinerer? Da hadde det ikke vært ansatte igjen til de ungene som faktisk trenger dem! 

Og uansett kan barnevernet veilede meg så mye de vil, jeg har ingenting å skjule. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Du velger å vaksinere...? :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...