Gå til innhold

Uenig om vaksinering, hvem får "viljen sin"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og barnefar er uenig om vaksinering av datteren vår. Jeg mener det er fullstendig galskap å putte gift i ungen, uansett hvor syntetisk den giften er. Far mener vi skal vaksinere fordi dette er tryggest, men det er jo ingen som får disse sykdommene lenger allikevel! Dessuten må jeg innrømme at jeg er bekymret for autisme selv om det er "bevist" at dette ikke kommer av vaksiner.. Jeg er ikke like sikker på det.. 

Etter å ha lest boken til Jenny Mcarthy ble jeg enda mer sikker på at mitt barn ikke skal vaksineres, det er ikke et tema engang i mitt hode. 

Men hva gjør vi da, en er for og en er i mot? Kan far bare ta med barnet å vaksinere det uten min viten og vilje? I så fall kan jeg jo aldri la han være alene med barnet, for han er så bestemt på vaksine at han er troende til å gjøre det! 

Kan jeg si fra til lege og helsestasjon på forhånd slik at de kan nekte far dersom han kommer og ber de vaksinere, eller må jeg til retten med dette? 

Forholdet vårt er veldig ustødig,vi er av og på annenhver uke og nå som dette kom opp er vi bitre fiender, vi er unge og hadde bare vært sammen i en mnd ca før jeg ble gravid og barnet er ikke planlagt. Hadde barnet vært planlagt så hadde vi diskutert dette på forhånd og antagelig ikke fått barn. 

Jeg har termin om 3 uker så baby kan komme når som helst, så dette haster litt å få avklart.. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Skjønner dere er forkjempere for vaksinering, men det er ikke det jeg spør om! 

Og jeg er i mot vaksinering uansett hva dere kjefter til meg!

Anonymkode: 6b0cd...bd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Summ skrev:

Tenker at istedenfor å tenke på konsekvenser av vaksine, bør du eller tenke på hva som skjer om hun ikke får vaksine... mange gode forklaringer på nettet! 

Grunnen til at ingen får disse sykdommene, er vel helst fordi majoriteten vaksinerer seg! 

Flott! Så da takker jeg de som vaksinerer og lar være selv. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som vil at ungen skal vaksineres får viljen sin. 

Anonymkode: ab436...da8

Hva begrunner du dette med? Jeg finner ingenting om dette på nett så da står det vel ikke i en lov? 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skjønner at du fratar barnet mulighet til mange barnehager og å omgås sårbare barnegrupper? Og at barnet mest sannsynlig kjem til ta vaksinen når dei selv bestemmer uansett? 

Anonymkode: 79817...a95

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Thyra skrev:

Barnets far har like mye han skal ha sagt som deg, og han må ikke ha din tillatelse for å ta med ungen til helsestasjonen og vaksinere. 

Men kan du hjelpe meg å finne dokumentasjon som sier dette? At far kan vaksinere uten min vilje? 

Jeg er så i mot dette og stoler så lite på han at jeg lurer på om jeg skal skrive IKKE delt foreldreansvar, for da har han vel ikke rett til dette? (Han kommer ikke til å ta meg til retten, det har han ikke økonomi til og han har for høy inntekt til fri rettshjelp) 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du syns det er greit å sette andres unger med dårlig immunforsvar i livsfare? For et fantastisk medmenneske du er da

Anonymkode: 40b9e...b38

Jeg skal ikke redde verdens unger, jeg tar vare på min! 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når der gjelder vaksinasjon innenfor barnevaksinasjonsprogrammet, er det nok at en av foreldrene gir samtykke. Som flere her nevner, er det fordi de fleste vaksinerer barna sine, at disse farlige sykdommene ikke er vanlige.

Dersom barnet ikke blir vaksinert, bidrar du til å øke risikoen for alvorlig sykdom hos ditt eget og andre barn (som av medisinske grunner ikke kan ta vaksine). Vaksinene som blir gitt til barn er helt trygge, de har vært gitt i åresvis. 

Når datteren din er født kommer du til å ha kontakt med helsestasjonen. Jeg synes du skal diskutere bekymringene dine der. Barnet blir ikke vaksinert når det er nyfødt, så du har god tid!

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke redde verdens unger, jeg tar vare på min! 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Regner ikke med at du har de samme meningene om du mot all formodning skulle få et sykt barn med dårlig immunforsvar. Tenk litt utenfor boblen din. Det er lov å bruke huet 

Anonymkode: 40b9e...b38

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...