Gå til innhold

Legge brukte klær tilbake i skapet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har jeg alltid gjort i mitt 33-årig lange liv, både mine og barnas klær. Må understreke at det gjelder d som fortsatt ikke er flekkete, og d gjelder absolutt ikke treningsklær, undertøy og sokker. Barna ønsker gjerne å skifte klær fra mandag til tirsdag. Særlig jentene i huset. 

Her en dag hadde jeg en prat med ei vennine som fortalte at de hadde en stor kommode på badet til hvert familiemedlem, ei såkalt «brukte klær-skuffe». Det har vi ikke plass til.

Er det ekkelt å legge tilbake en genser i skapet som man har brukt 1-2 ganger? 

Anonymkode: 8ea87...6bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det ekkelt å legge tilbake en genser i skapet som man har brukt 1-2 ganger? 

Anonymkode: 8ea87...6bf

Nei. Jeg gjør det så lenge genseren ikke lukter svette eller er skitten/flekkete. Det å kaste klær på vask etter å ha brukt det 1-2 ganger er heller ikke miljøvennlig.

Anonymkode: 5bb16...661

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!? Klærne blir jo slitt av vasking. Bruker håndklær flere ganger, jeg er da noenlunde ren når jeg kommer ut fra dusjen.....

Anonymkode: 33cdf...211

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet er hysteri. Snakk om å sløse tid og penger. 

Anonymkode: 9cb4d...95e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger også tilbake klær som ikke er merkbart skitten (flekker, lukt etc) 
Men tanken om en "brukt klær" kommode er jo ikke dum heller, men det er vel de færreste som har plass til det. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et klesstativ + en hylle hvor jeg henger opp/ legger klær som er brukt, men som ikke trenger å vaskes.  Men f.eks. dressjakken min, som brukes veldig sjelden, den drar jeg over med en fuktig klut (eddik og vann) og henger ut til lufting før jeg henger den inn i skapet igjen. 

Hadde jeg ikke hatt plass til klesstativ så hadde jeg nok satt av et "eget område" i skapet til klær som skulle brukes flere ganger før vask. 

Anonymkode: 9d182...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stumtjener på soverommet der jeg henger klær som er brukt, men kan brukes en dag til. Syns ikke brukte klær skal tilbake i skapet. 

Anonymkode: 0206b...c5d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger ikke i skapet men vi har den berømte "klesstolen" 🤣

Og nei jeg synes ikke du er ekkel såfremt plagget er rent og uten lukt. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukser og klær som brukes utenpå topper legger/henges tilbake i skuffer og skap. Samme med skjorter og bluser som er tilnærmet rene og kan henges opp. Topper, t-skjorter og undertøy legges ikke tilbake i skap/skuff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ekkelt. Hvor mye dritt er man ikke borti på en dag. Sitte i bussete hvor noen kanskje har hatt uhell. Du får det jo på klærne selv om du ikke ser flekker eller lukt. Legger du plagget så tilbake i skapet.. :spy:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sola de skrev:

Jeg synes det er ekkelt. Hvor mye dritt er man ikke borti på en dag. Sitte i bussete hvor noen kanskje har hatt uhell. Du får det jo på klærne selv om du ikke ser flekker eller lukt. Legger du plagget så tilbake i skapet.. :spy:

For du tror skapet ditt er så rent og sterilt eller? 

Anonymkode: 87a77...48d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For du tror skapet ditt er så rent og sterilt eller? 

Anonymkode: 87a77...48d

Da det vaskes med jevne mellomrom og det kun er nyvaskede klær i det, så er det nok renere enn brukte klær- skap.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sola de skrev:

Jeg synes det er ekkelt. Hvor mye dritt er man ikke borti på en dag. Sitte i bussete hvor noen kanskje har hatt uhell. Du får det jo på klærne selv om du ikke ser flekker eller lukt. Legger du plagget så tilbake i skapet.. :spy:

Er enig med deg. Hva vi er nær hver dag vet vi ikke og derfor legger man ikke brukte klær med rene. 

 

Anonymkode: 87203...98c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort det, men vet jeg vasker mye klær som egentlig sikkert er rene. Ellers bruker vi, som noen før her nevnte, klesstolen 🙈 (skjørt som er brukt en dag kan henges tilbake etter lufting, samt dressjakker o.l ) 

Kanskje skulle vi hatt et skap for nestenrene klær.. jeg hadde sikkert ikke gått dit og hentet klær heller.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri gjort det... Sikkert dustete tanke, men skapet er for rene ubrukte klær :sprettoy:

Mine rene brukte klær flyter overalt på badet... Så kanskje jeg må begynne å legge de inn igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å blande rene klær i klesskapet med halvskitne klær. Det betyr ikke at jeg vasker klær konstant.

Det hjelper å planlegge litt. Hvilke antrekk kan endres på og brukes flere ganger? Jenny Skavlan viste hvordan hun gikk med den samme kjolen over en periode. Inspirerende.

Anonymkode: 1478f...d57

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For du tror skapet ditt er så rent og sterilt eller? 

Anonymkode: 87a77...48d

Det er en lang vei mellom sterilt og bakterier fra alle mulige offentlige steder. 

Jeg henger alt av brukte klær på en "stige" for klær, putter det aldri i skapet når det er brukt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Elektra said:

Vi legger ikke i skapet men vi har den berømte "klesstolen" 🤣

Og nei jeg synes ikke du er ekkel såfremt plagget er rent og uten lukt. 

Hos meg er gulvet den berømte klesstolen 😛  (hvorfor ha walk-in garderobe når man kan ha walk-on?) 
Jeg tror de fleste har det slik, at man legger brukte klær på gulv, stol, bad eller lignende, og bruker klær flere ganger, og klærne flyttes til vask eller i skap på ett eller annet tidspunkt. 
En "brukt klær" kommode vil jo gjøre at ting ser ryddigere ut, for dem som har plass til det... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...