Gå til innhold

Reise til konsentrasjonsleir Auschwitch?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært med på en slik reise?    

Har dere reist alene, eller var dere sammen med noen andre? Brukte dere flere dager i området, med eller uten guide? Noen tips om hvordan gjennomføre slik reise?    

Anonymkode: fe3bf...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

På 13.11.2018 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har vært med på en slik reise?    

Har dere reist alene, eller var dere sammen med noen andre? Brukte dere flere dager i området, med eller uten guide? Noen tips om hvordan gjennomføre slik reise?    

Anonymkode: fe3bf...c28

Ja, med skolen og med en overlevende som guide. Trur vi bare var der en dag.

Anonymkode: de76f...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der alene, tok bussen fra Krakow, brukte noen timer i Auschwitz og Birkenau, hadde guidet tur. Det var dog kun fordi jeg ikke var klar over at man bare kan gå alene i Auschwitz etter kl. 1600 eller når det var? Jeg var der veldig tidlig og gadd ikke å vente i flere timer. Men neste gang drar jeg dit uten guide, det ble alt for liten tid for meg, for stressende og store grupper og jeg skjønte ikke en skit av polsk-engelsken til guiden. Anbefaler å gå rundt alene hvis du trenger mer tid til å ta inn inntrykkene osv., les deg opp på historie i forkant og les historikken på plakatene rundt omkring.

Auzchwitz er ikke så stor, men kompakt og mye interessant å se. Det går gratis buss til Birkenau, som er litt større, hvert femte/tiende minutt. Kan fint ta de to på noen timer, men som sagt, trenger du mer tid er det bare å sette av en ekstra dag. Finnes steder å overnatte i nærheten.

Anonymkode: e7bb6...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Organisert tur fra Krakow. Når du er i Kracow er det flere tilbudere av guidet tur. Vi bestilte før vi dro nedover med http://turpol.com/nb/turer-nn/auschwitz-birkenau-nn/?gclid=CjwKCAiAl7PgBRBWEiwAzFhmmizkjc_2klZQzNSIWDBPhqNYXTnIomgVk1_O1TAaUQYjMySEGaX2ahoCHjEQAvD_BwE

men når vi kom ned så vi jo at det var mange tilbudere. Vi reiste på sommeren og det var veldig fult over alt. Hjerteskjærende tur, men viktig.

Anonymkode: b8836...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og typen reiste dit. Vi hadde guidet tur fordi vi ikke visste bedre. Ville heller gått alene (med mindre du liker sånt da, men blir mindre tid som nevnt over). Var der en dag. Vi bestilte turen midt i sentrum ganske spontant, sikkert bedre og billigere å gjøre det i forkant 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann, tre store barn og jeg var der. Vi bodde på camping ikke så langt unna. Bestilte guidet tur der. Var en liten gruppe og hun snakket godt engelsk. Tok seg god tid og forklarte underveis. Var det noe vi lurte på så forklarte hun. Tror vi fikk mer ut av det med guid, en å gå alene. 

Anonymkode: c7f9c...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...