Gå til innhold

Tåpelige mennesker som klager på god lønn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg lagret trådene så jeg kan linke, men jeg ser mange tråder her eller leser gjennom... og folk klager på at de tjener 30.000 i mnd?!!! Til og med 40 har jeg sett folk klage på. Så jeg lurer på, hvor dyre vaner har folk? Hva er det dere skal ha råd til? 

Anonymkode: d4ef7...d69

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint hus, flere biler, hytter, feriehus, barnas behov, ferier, klær, god og sunn mat, osv osv. Det er da mer enn nok som koster penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på hva slags utdannelse man har 

Anonymkode: 8ae3c...e03

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Blir for dumt når folk med 30 000 i mnd klager.

Anonymkode: 1bd50...83a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 biler, hus, sparing til: pensjon, buffer, 2 barn, vedlikehold hus og til hyttedrømmen.  Huset må pusses opp. 2 barn som koster med fritidsaktiviteter og lignende. 

Mannen sin hobby, min sin hobby.

Studielån.

Forsikringer

Mat må man ha. 

Strøm må man ha. 

 

 

Anonymkode: efc72...bf8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

2 biler, hus, sparing til: pensjon, buffer, 2 barn, vedlikehold hus og til hyttedrømmen.  Huset må pusses opp. 2 barn som koster med fritidsaktiviteter og lignende. 

Mannen sin hobby, min sin hobby.

Studielån.

Forsikringer

Mat må man ha. 

Strøm må man ha. 

 

 

Anonymkode: efc72...bf8

Vi har rundt 60000 i mnd til sammen. Noen ganger litt mer. 

Anonymkode: efc72...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Vi har rundt 60000 i mnd til sammen. Noen ganger litt mer. 

Anonymkode: efc72...bf8

Vi har mye mer enn det, men det er mye som går rett ut igjen likevel. Man hever jo gjerne levestandarden når man begynner å tjene godt. 30 000 utbetalt er ikke stort hvis man skal kjøpe bolig i for eksempel Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt skjønne at folk blir frustrerte når den endelige månedsinntekten ikke er mer enn 30 000 kr...Er jo ikke mer enn 360.000 kr i året.. 

Anonymkode: 07e7a...02d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo som å si at det er rart folk klager på at de er forkjøla når det finnes folk som har kreft.

Alt er relativt. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart folk klager i det hele tatt. Som kjent hjelper det mindre enn 0. Folk er dumme.

Anonymkode: 2b913...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, hind skrev:

Vi har mye mer enn det, men det er mye som går rett ut igjen likevel. Man hever jo gjerne levestandarden når man begynner å tjene godt. 30 000 utbetalt er ikke stort hvis man skal kjøpe bolig i for eksempel Oslo.

Jepp er akkurat det jeg mener. 

Anonymkode: efc72...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett svarene her nå, for en gjeng idioter. mange av dere. 
Dere bruker virkelig penger på mye som en ikke trenger. Jeg skal ikke bestemme, men jeg synes faktisk ikke dere virkelig har råd til det når dere begynner å klage. "sitter ikke igjen med stort når alle avgifter er betalt". Faker dere status? Hvorfor ikke prioritere det dere har bruk for? 
jeg blir bare skremt når jeg ser at selv folk med mer enn nok gå og klage. 

Anonymkode: d4ef7...d69

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har sett svarene her nå, for en gjeng idioter. mange av dere. 
Dere bruker virkelig penger på mye som en ikke trenger. Jeg skal ikke bestemme, men jeg synes faktisk ikke dere virkelig har råd til det når dere begynner å klage. "sitter ikke igjen med stort når alle avgifter er betalt". Faker dere status? Hvorfor ikke prioritere det dere har bruk for? 
jeg blir bare skremt når jeg ser at selv folk med mer enn nok gå og klage. 

Anonymkode: d4ef7...d69

Jeg tror du har et veldig forvridd syn på hvor mye det koster å holde en ganske nøktern levestandard i enkelte deler av landet. 

Anonymkode: e738b...88d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi noen har tatt utdannelse der forventet lønnsnivå er høyere eller de tjener dårligere enn samtlige av kollegaene og studievennene.

At andre i ikke sammenlignbare jobber tjener mye mindre er ikke de tåpelige menneskene sin feil. Eller problem.

Anonymkode: db68a...6bf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Knirke said:

Det blir jo som å si at det er rart folk klager på at de er forkjøla når det finnes folk som har kreft.

Alt er relativt. 

Bortsett fra at den som er forkjøla kan reise på jordomseiling, mens den som har kreft ikke klarer gå ut til søppelkassen med søppelposen

Anonymkode: fc9cb...2e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er fremdeles grusomt å være vitne til. Dere gjør det selv. Så hvorfor klager dere? 30.000 er ganske mye, sammenliknet med resten av verden. Hva er det dere skal egentlig? Men hvis dere skal fake status så kan dere ha det så godt. Virker som at folk vil klage uansett hvordan de har det i livet.. jeg hadde faen meg mye til overs enda jeg tjente 20.000 i mnd! Følte nesten jeg ikke fikk brukt opp noe. Så jeg skjønner ikke hva folk driver med.. 

 

Anonymkode: d4ef7...d69

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker said:

har sett svarene her nå, for en gjeng idioter. mange av dere. 
Dere bruker virkelig penger på mye som en ikke trenger. Jeg skal ikke bestemme, men jeg synes faktisk ikke dere virkelig har råd til det når dere begynner å klage. "sitter ikke igjen med stort når alle avgifter er betalt". Faker dere status? Hvorfor ikke prioritere det dere har bruk for? 
jeg blir bare skremt når jeg ser at selv folk med mer enn nok gå og klage. 

Anonymkode: d4ef7...d69

Er dette klaging, mener du? Hun som sier det konstaterer bare at hun ikke sitter igjen med stort. Det betyr ikke at hun ikke er fornøyd med prioriteringene sine eller at hun ikke prioriterer det hun har bruk for. Du tolker jo det folk sier helt vilt.

Jeg klager i alle fall overhodet ikke. Jeg tjener godt og jeg unner meg det jeg trenger og vil ha. Jeg synes det høres nitrist ut å bare ha til det mest nødvendige. Vi er forskjellige, vet du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi noen har tatt utdannelse der forventet lønnsnivå er høyere eller de tjener dårligere enn samtlige av kollegaene og studievennene.

At andre i ikke sammenlignbare jobber tjener mye mindre er ikke de tåpelige menneskene sin feil. Eller problem.

Anonymkode: db68a...6bf

Dette skjønte jeg ingenting av. Mener du at når folk tar utdannelse bør de kreve en viss lønn? Når folk tar utdannelse bør det være fotdi de faktisk vil.å ha jobben .. ikke fordi det gir status og penger. Men det er vel dessverre derfor mange tar utdannelse i dag. Så blir det furting når de hadde skuffende lite i lønn...for "når jeg har utdannelse så bør jeg tjene mer enn.."

Anonymkode: d4ef7...d69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hind skrev:

Er dette klaging, mener du? Hun som sier det konstaterer bare at hun ikke sitter igjen med stort. Det betyr ikke at hun ikke er fornøyd med prioriteringene sine eller at hun ikke prioriterer det hun har bruk for. Du tolker jo det folk sier helt vilt.

Jeg klager i alle fall overhodet ikke. Jeg tjener godt og jeg unner meg det jeg trenger og vil ha. Jeg synes det høres nitrist ut å bare ha til det mest nødvendige. Vi er forskjellige, vet du. 

Nei, men har lestnfolk her som skriver at de har angst for at de ikke vil klare seg. Da lurer jeg på vanene de har. 

Anonymkode: d4ef7...d69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har studert i feks ti år er det kjipt å ha lik eller lavere lønn enn de som ikke har studert like lenge. Det kan også hende at andre på jobben får bedre betalt for dårlige jobb og har jobbet der kortere 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...