Gå til innhold

Tradisjonell julekalender med ringer


Gjest Geirfuglen

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen

Da jeg vokste opp, hadde vi en sånn gammeldags julekalender med motiv laget i filt. Selv har jeg verken tid eller evne til å lage noe sånt selv, så går det an å få kjøpt? Jeg fant en med ringer på Nille, men jeg synes den hadde et for moderne motiv i mint og rosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker faktisk ganske vanskelig å finne. Prøvde å søke i noen minutter for deg nå, uten å finne en slik som du tenker på. Jeg har likevel noen tips:

* Sjekk om Panduro/Europris kan ha det. 

* Husfliden kan kanskje ha det.

* Det går an å sette inn en annonse i Hjemmet/Allers (antar jeg) for å skrive at du ønsker å kjøpe en slik.

* Mange religiøse menigheter har julebasar i disse tider. Der kan man ofte kjøpe lodd/"årer" for å få en mulighet for å vinne flotte gaver, og det er en mulighet for å undersøke terrenget først (sjekke hva som er vinner-gavene). På disse basarene er det også ofte håndarbeid man kan få kjøpt, og er du heldig finner du kanskje en slik der.

Anonymkode: fd763...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
På 16.11.2018 den 7.56, AnonymBruker skrev:

Det virker faktisk ganske vanskelig å finne. Prøvde å søke i noen minutter for deg nå, uten å finne en slik som du tenker på. Jeg har likevel noen tips:

* Sjekk om Panduro/Europris kan ha det. 

* Husfliden kan kanskje ha det.

* Det går an å sette inn en annonse i Hjemmet/Allers (antar jeg) for å skrive at du ønsker å kjøpe en slik.

* Mange religiøse menigheter har julebasar i disse tider. Der kan man ofte kjøpe lodd/"årer" for å få en mulighet for å vinne flotte gaver, og det er en mulighet for å undersøke terrenget først (sjekke hva som er vinner-gavene). På disse basarene er det også ofte håndarbeid man kan få kjøpt, og er du heldig finner du kanskje en slik der.

Anonymkode: fd763...617

Tusen takk for mange gode råd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har tid til å lage sånn helt fra scratch, så kan det være at du kan finne en materialpakke der du "bare" må montere alt? Det tar selvfølgelig tid, jeg ser det, men som et alternativ?

Du kan også gjøre et søk på finn.no, jeg fant mange kalendere der, kanskje du finner noe som passer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...