Gå til innhold

Menn flest gir faen i menns utfordringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, SunnivaOslo said:

Helt feil.

Mannsproblemer som tas opp her er bare i forhold til dating og sex der "problemet" er at kvinner har makta på dette området.

I tillegg blir kvinner snakket om på en nedverdigende måte.

Der er forskjell på "menn har vanskeligheter med å finne en dame" vs "menn har vanskeligheter med å finne en dame fordi alle damer er horer"....

Jeg har ALDRI lest en tråd her inne som handler om mannsproblemer på en ordentlig og skikkelig måte. Det blir bare bortforklart med at alt er kvinners feil og fordi feminismen eksisterer.

Feminisme er en mannevond ideologi så det er ikke rart de drar frem den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvmord blant menn og de enorme psykiske problemene mange har er svært alvorlig. Som kvinne, feminist og mor til voksne sønner og kone til en mann og datter til en far så er jeg helt sikker på at vi alle være seg vi er mødre eller fedre, døtre eller sønner - bryr oss om at mennene i samfunnet skal ha det godt! 

Men mange vet kanskje ikke hvordan man rent faktisk kan bidra/ hjelpe. 

Som mor er mitt engasjement for alle mine barn enorm! Jeg har båret de under mitt hjerte, stelt og matet og oppdratt - om noe skulle skje mine barn blir det en enorm smerte, ulevelig, en katastrofe. Uansett hvilke problemer de skulle ha kan de alltid komme til meg! Få trøst, oppmuntring, kjærlighet, ja penger og alt hva som står i min makt. Og jeg tror de aller fleste foreldre er slik som meg. Men de mennene som har hatt en vond barndom... Som ikke har en mor eller far å gå til!

Der må samfunnet trå til. Et offentlig hjelpeapparat der mennene kan føle seg ivaretatt, forstått og at noen bryr seg om dem. 

Vi har psykologer, støttegrupper og frivillige. Og det burde vært opprettet grupper på nettet. Mange menn som sliter bærer på mye sterke følelser og kan kanalisere følelsene ut på nettet. Får de møtt på personer som kan vise at de bryr seg - som en mor ville gjort - vil det kanskje lette noe av vanskene! 

Livet i dag er tøft! Konkurransen hard og samfunnet er opptatt av status og prestisje! Vi jager avgårde alle mann og før vi vet ordet av det så er det over. La oss vise hverandre at vi bryr oss den korte stunden vi har her. Men la meg også få vite om DU sliter! Kanskje jeg som mor ikke har klart å se det! Du må si det for jeg er ikke tankeleser !!

 

Anonymkode: e4036...ab9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Helt feil.

Mannsproblemer som tas opp her er bare i forhold til dating og sex der "problemet" er at kvinner har makta på dette området.

I tillegg blir kvinner snakket om på en nedverdigende måte.

Der er forskjell på "menn har vanskeligheter med å finne en dame" vs "menn har vanskeligheter med å finne en dame fordi alle damer er horer"....

Jeg har ALDRI lest en tråd her inne som handler om mannsproblemer på en ordentlig og skikkelig måte. Det blir bare bortforklart med at alt er kvinners feil og fordi feminismen eksisterer.

Finnes en del forsøk her inne på å ta opp aktuelle saker som går i disfavør menn. De blir som regel sablet ned av kvinner som ofte vil prate om noe annet enn det saken handler om, eller henge seg opp i detaljer, for å hoppe elegant over hovedproblematikken.

At gutter er tapere innenfor skolesystemet, gjør ikke at man skal endre noe på systemet, men at guttene må endre seg. Stor tro på at biologien skal endre seg over natta, og forhindre at nye barn faller gjennom i en skole som er mer egnet for jenter.

Et naturlig svar på denne problematikken ville jo være å se grunnene til at det er sånn, og prøve å endre på det, men det hører vi lite om.

Konsekvensene kommer først senere. Vi går inn i en ny hverdag hvor disse guttene er ubrukelige i samfunnet. Tidligere fikk de seg en jobb på sjøen eller liknende etter skolen, men de jobbene finnes knapt lenger. Nå blir de heller radikalisert foran en PC-skjerm, og ønsker å hevne seg. Jeg tror dessverre ikke vi er så langt unna en skoleskyting i Norge, dessverre. Sannsynligvis vil de samme menneskene sitte sjokkert igjen og lure på hvorfor. Vel.. varsellampene har blinket lenge allerede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg helt sikker på at vi alle være seg vi er mødre eller fedre, døtre eller sønner - bryr oss om at mennene i samfunnet skal ha det godt! 

Anonymkode: e4036...ab9

Nei det gjør dere beviselig ikke.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men mange vet kanskje ikke hvordan man rent faktisk kan bidra/ hjelpe. 

Anonymkode: e4036...ab9

Men dere er veldig ivrig etter å rive gutter/menn videre ned.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der må samfunnet trå til. Et offentlig hjelpeapparat der mennene kan føle seg ivaretatt, forstått og at noen bryr seg om dem. 

Anonymkode: e4036...ab9

"støtteapparatet" driver aktivt å motarbeider gutter og menn. Noe slike som deg har vært med på å bygge opp til å gjøre nettopp det.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har psykologer, støttegrupper og frivillige. Og det burde vært opprettet grupper på nettet.

Anonymkode: e4036...ab9

Det finnes slike grupper på nettet. Og de blir aktivt demonisert av hele samfunnet, og spesielt slike som deg. Se f.eks på incel hatet både her på forumet eller i media generelt.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får de møtt på personer som kan vise at de bryr seg - som en mor ville gjort - vil det kanskje lette noe av vanskene! 

Anonymkode: e4036...ab9

Nei gutter og menn trenger ikke noen "mor" som skal lære dem at bare de slutter seg til feminine verdier og "snakker om følelsene sine" så skal alt gå så mye bedre.... De trenger virkelige mannlige maskuline rollemodeller. Ikke at hele samfunnet og du forteller dem at deres maskulinitet er giftig.

Anonymkode: 5b786...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Helt feil.

Mannsproblemer som tas opp her er bare i forhold til dating og sex der "problemet" er at kvinner har makta på dette området.

I tillegg blir kvinner snakket om på en nedverdigende måte.

Der er forskjell på "menn har vanskeligheter med å finne en dame" vs "menn har vanskeligheter med å finne en dame fordi alle damer er horer"....

Jeg har ALDRI lest en tråd her inne som handler om mannsproblemer på en ordentlig og skikkelig måte. Det blir bare bortforklart med at alt er kvinners feil og fordi feminismen eksisterer.

Bullshit fra deg som vanlig.

Her er f.eks en tråd jeg opprettet:

Og etter noen personanngrep som ble slettet og noen sarkastiske og mannehatende innlegg så døde tråden fort hen og sank som en stein. Ingen bryr seg.

Jeg nevnte bevisst ikke feminisme med et ord i tråden. Tilsvarende tråder med rollene reversert får massiv oppmerksomhet.

Anonymkode: 5b786...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 16.57, AnonymBruker skrev:

Et av de større problemene vi har mht selvmord er jo nettopp at gutta ikke tar egne følelser på alvor.

Nei det er DU som projiserer DINE kvinnelige følelser over på menn. Og det er rimelig destruktivt og hatefullt.

Menn og gutter uttrykker følelser og takler utfordringer på en annen måte enn kvinner, og å presse dem inn i en feminin mal hjelper dem på ingen måte. Men når de takler problemer på en maskulin måte med kameratslig fleiping, mannlige arenaer, osv så blir de demonisert for det av nettopp slike som deg. For har de en forrening for menn så er de kvinnehatere i følge deg, og har de en krass tone så er det giftig maskulinitet og hat i følge deg.

Anonymkode: 5b786...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.11.2018 den 17.02, AnonymBruker skrev:

g gjerne vil flere mannfolka som har problemer beholde maskulinitetsidealet sitt (selv om mange forskere ser på noe av det som skadelig)

Og der har du problemet.

Anonymkode: 5b786...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 17.36, AnonymBruker skrev:

Men gutta må også ta skikkelig tak i det. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke mannlige journalister også tar tak i det, i vg og dagbladet for eksempel. For det er så tydelig urettferdig.

Anonymkode: e5232...633

Så du ikke hva som skjedde med menn som tok det opp med Skei Grande på dette forumet? Innleggene slettet, bruker utestengt og trusler om anmeldelser.

Anonymkode: 5b786...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et flott initiativ for menn:

Og jeg kan garantere dere at innen 5 år kommer det til å være borte fordi kvinner vil kreve at de kommer inn og får forme hvordan de opererer, eller vil kreve det hele nedlagt.

Akkurat som at speideren for gutter i USA allerede har blitt tatt over og invadert av kvinner. Og alle andre plasser menn tradisjonelt har kunnet diskutere og være med andre menn. De skal alle sammen raseres av kvinner.

Kvinnelige organisasjoner og foreninger derimot. Har du noen sinne hørt om smålige menn som skal invadere og avvikle dem på et politisk nivå?

Anonymkode: 5b786...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2018 den 16.35, AnonymBruker skrev:

Den samme styrken du peker på er en av grunnene til at gutta tar livet av seg. Det er et trekk ved den maskuline kjønnsrollen som ikke gagner menn. Dette er det forsket på.

Anonymkode: e5232...633

Jada, jada, for menn på 50 tallet var mindre maskuline enn i dag eller? For før 60 til 70 tallet så snakket vel menn mer om sine følelser, og hadde derfor mindre selvmord ikke sant?

1*7WTxLn9vkuAEdPbq_efYyg.jpeg

Holdningene du viser her tar bokstavelig talt liv.

Anonymkode: 5b786...94a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Example skrev:

Nå blir de heller radikalisert foran en PC-skjerm, og ønsker å hevne seg. Jeg tror dessverre ikke vi er så langt unna en skoleskyting i Norge, dessverre.

Vi har allerede hatt en slik skyting. På Utøya.

Anders Behring Breivik ble mishandlet fysisk, psykisk og seksuellt gjennom hele sin oppvekst av sin mor. Og myndighetene lot med full visshet om dette moren få fortsette å ha omsorgen for han. Og selv om faren prøvde å overta omsorgen for han 2 ganger når han fikk høre om dette så ble han avvist av vårt feministiske barnefordeling apparat, og i ettertid er det faren som er blitt demonisert i media, mens moren slapp unna enhver form for kritikk, og ble fremstilt som et offer i det hele helt frem til TV2 artikkelen 5 år senere! Hvis man fortalte om dette tidligere og linket til boka det stod, eller barneværnsrapportene, eller denne artikkelen fra 2012 på dette forumet før denne TV2 artikkelen 5 år senere ble tråden eller innlegget umiddelbart slettet og brukeren ble utestengt.

Anonymkode: 5b786...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest gir seg faen i andre folks utfordringer. Ikke kommet frem til konklusjonen enda?

Anonymkode: ff97b...a06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er DU som projiserer DINE kvinnelige følelser over på menn. Og det er rimelig destruktivt og hatefullt.

Menn og gutter uttrykker følelser og takler utfordringer på en annen måte enn kvinner, og å presse dem inn i en feminin mal hjelper dem på ingen måte. Men når de takler problemer på en maskulin måte med kameratslig fleiping, mannlige arenaer, osv så blir de demonisert for det av nettopp slike som deg. For har de en forrening for menn så er de kvinnehatere i følge deg, og har de en krass tone så er det giftig maskulinitet og hat i følge deg.

Anonymkode: 5b786...94a

Nei. Jeg har aldri tatt uttrykket "giftig maskulinitet" i kjeften min. Så DU projiserer DINE mannlige følelser over på meg, eller noe sånt. Mine destruktive og hatefulle innlegg er fremdeles basert på forskning. Forskning skrevet av både menn og kvinner. De vil ikke du engang vite av. Det er ikke min feil. At menn drukner foran pc-er har mer å gjøre med utbredelsen av internett, dårlig oppvekst enn feminisme. Hvordan i all verden er det feminismens feil at gutta sitter på internett? Som oftest er det fordi foreldre bare lar dem sitte der. Fint, for da skaper de ikke noen problemer, liksom! Jeg er dessverre enig i at vi nok kommer til å se flere radikaliserte handlinger, men det er ikke feminismens feil at vi ikke lenger har en større fiskeindustri. Det er kapitalismen. Men du fortsetter å klage på at jeg er feminist og bla og bla. Jeg er ikke feminist engang, så gratulerer, og jeg har anekjent mannlige problemer i tråden, men du fortsetter å fyre deg opp og hate. Ingenting er godt nok for deg. Hva vil du at jeg skal gjøre egentlig?

Grunnene til at det er blitt sånn er også diskutert flere steder, men det virker som om folk glemmer det. Alle vil at det utelukkende skal være feminismens feil. Den moderne feminismen har på noen måter gått bananas og har gått utover menn, det er jeg helt enig i, men det betyr ikke at alt gutta sliter med er på grunn av feminismen. De fleste menn klarer seg jo helt fint, så spørsmålet er hvorfor det går så dårlig med noen menn, ikke ALLE menn. Mange som faller fra er innvandrere. De fleste som faller fra kommer fra arbeiderklassen. Og det er sikkert masse mer å ta tak i.

Anonymkode: e5232...633

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har allerede hatt en slik skyting. På Utøya.

Anders Behring Breivik ble mishandlet fysisk, psykisk og seksuellt gjennom hele sin oppvekst av sin mor. Og myndighetene lot med full visshet om dette moren få fortsette å ha omsorgen for han. Og selv om faren prøvde å overta omsorgen for han 2 ganger når han fikk høre om dette så ble han avvist av vårt feministiske barnefordeling apparat, og i ettertid er det faren som er blitt demonisert i media, mens moren slapp unna enhver form for kritikk, og ble fremstilt som et offer i det hele helt frem til TV2 artikkelen 5 år senere! Hvis man fortalte om dette tidligere og linket til boka det stod, eller barneværnsrapportene, eller denne artikkelen fra 2012 på dette forumet før denne TV2 artikkelen 5 år senere ble tråden eller innlegget umiddelbart slettet og brukeren ble utestengt.

Anonymkode: 5b786...94a

Åsne Seierstad har også skrevet en bok om ham. Den er veldig god og anbefales.

Anonymkode: e5232...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du ikke hva som skjedde med menn som tok det opp med Skei Grande på dette forumet? Innleggene slettet, bruker utestengt og trusler om anmeldelser.

Anonymkode: 5b786...94a

Nei, det så jeg ikke. Jeg regner med at trusler om anmeldelser og utestengelsen handlet om alvorlige ting. Eller gjaldt dette vanlige innlegg? Da synes jeg noen bør opprette en tråd om det hvor man faktisk kan diskutere med moderatorene også. Selvfølgelig skal man få lov å si at Skei Grande slapp billigere unna fordi hun var kvinne. Det er jo sant.

Anonymkode: e5232...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Her er f.eks en tråd jeg opprettet:

Og etter noen personanngrep som ble slettet og noen sarkastiske og mannehatende innlegg så døde tråden fort hen og sank som en stein. Ingen bryr seg.

Jeg nevnte bevisst ikke feminisme med et ord i tråden. Tilsvarende tråder med rollene reversert får massiv oppmerksomhet.

Anonymkode: 5b786...94a

Da vet vi hvem du er.

Anonymkode: f5923...85d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og der har du problemet.

Anonymkode: 5b786...94a

Nei. Det er ikke problemet. Jeg skrev noe av det, ikke hele. Når maskulinitetsidealet også fordrer suksess på en slik måte at mange menn ikke takler nederlag uten å bli overskyldt av skam og skyld (se selvmordsbrevene fra en del av de guttene som tok livet av seg, i link tidligere i tråden) så må det være lov å problematisere deler av det.

Anonymkode: e5232...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Selvmord blant menn og de enorme psykiske problemene mange har er svært alvorlig. Som kvinne, feminist og mor til voksne sønner og kone til en mann og datter til en far så er jeg helt sikker på at vi alle være seg vi er mødre eller fedre, døtre eller sønner - bryr oss om at mennene i samfunnet skal ha det godt! 

Men mange vet kanskje ikke hvordan man rent faktisk kan bidra/ hjelpe. 

Som mor er mitt engasjement for alle mine barn enorm! Jeg har båret de under mitt hjerte, stelt og matet og oppdratt - om noe skulle skje mine barn blir det en enorm smerte, ulevelig, en katastrofe. Uansett hvilke problemer de skulle ha kan de alltid komme til meg! Få trøst, oppmuntring, kjærlighet, ja penger og alt hva som står i min makt. Og jeg tror de aller fleste foreldre er slik som meg. Men de mennene som har hatt en vond barndom... Som ikke har en mor eller far å gå til!

Der må samfunnet trå til. Et offentlig hjelpeapparat der mennene kan føle seg ivaretatt, forstått og at noen bryr seg om dem. 

Vi har psykologer, støttegrupper og frivillige. Og det burde vært opprettet grupper på nettet. Mange menn som sliter bærer på mye sterke følelser og kan kanalisere følelsene ut på nettet. Får de møtt på personer som kan vise at de bryr seg - som en mor ville gjort - vil det kanskje lette noe av vanskene! 

Livet i dag er tøft! Konkurransen hard og samfunnet er opptatt av status og prestisje! Vi jager avgårde alle mann og før vi vet ordet av det så er det over. La oss vise hverandre at vi bryr oss den korte stunden vi har her. Men la meg også få vite om DU sliter! Kanskje jeg som mor ikke har klart å se det! Du må si det for jeg er ikke tankeleser !!

 

Anonymkode: e4036...ab9

Jeg har vært denne fyren du prater om som sliter, og jeg kan fortelle deg først som sist: 

Hjelpeapparatet jobber imot menn fordi det for det meste kun er kvinnelige psykologer og behandlere der ute. 

Jeg nekter å la meg behandle av kvinnelige behandlere nettopp pga deres inkompetanse. De har gjort mer vondt enn godt.

Menn sliter fordi statsapparatet er mer tilpasset kvinner enn menn. Disse behandlerne jeg pratet med kunne ikke kjenne seg igjen i følelsene eller utfordringene jeg satt med. Derfor går jeg nå kun til mannlige psykologer og har opplevd at jeg har fått det mye bedre.

Anonymkode: a506a...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært denne fyren du prater om som sliter, og jeg kan fortelle deg først som sist: 

Hjelpeapparatet jobber imot menn fordi det for det meste kun er kvinnelige psykologer og behandlere der ute. 

Jeg nekter å la meg behandle av kvinnelige behandlere nettopp pga deres inkompetanse. De har gjort mer vondt enn godt.

Menn sliter fordi statsapparatet er mer tilpasset kvinner enn menn. Disse behandlerne jeg pratet med kunne ikke kjenne seg igjen i følelsene eller utfordringene jeg satt med. Derfor går jeg nå kun til mannlige psykologer og har opplevd at jeg har fått det mye bedre.

Anonymkode: a506a...4d1

Hjelpeapparatet jobber ikke imot menn. Det er ikke noen agenda, men det blir utdannet langt flere kvinnelige psykologer i dag enn mannlige. Det har vært snakk om kvotering av menn til psykologistudiet - Hva mener du om dette? For jeg er generelt imot kvotering, men jeg tenker kanskje at de ikke er så veldig dumt her. Menn kan jo også være veldig gode psykologer uten å ha toppkarakterer. Tror ikke alltid de med best karakterer er de beste psykologene.

Anonymkode: e5232...633

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Hjelpeapparatet jobber ikke imot menn. Det er ikke noen agenda, men det blir utdannet langt flere kvinnelige psykologer i dag enn mannlige. Det har vært snakk om kvotering av menn til psykologistudiet - Hva mener du om dette? For jeg er generelt imot kvotering, men jeg tenker kanskje at de ikke er så veldig dumt her. Menn kan jo også være veldig gode psykologer uten å ha toppkarakterer. Tror ikke alltid de med best karakterer er de beste psykologene.

Anonymkode: e5232...633

De jobber ikke aktivt imot, men det er kontraproduktivt å ha kvinnelige spykologer når man har mannlige pasienter. 

Jeg er for kvotering. Det har jo fungert fint når kvinner blir kvotert til ingeniørstillinger, så det motsatte må vel også fungere angående spykologer. Hadde jeg hatt en mannlig spykolog som fortalte meg ting slik at jeg kunne forstå, hvis jeg hadde hatt en som kunne sagt "Ja, du har rett, men det er også feil fordi...", så hadde jeg nok blitt fortere frisk enn å lide med kvinnelige, ubrukelige spykologer.

Anonymkode: a506a...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...