Gå til innhold

Menn flest gir faen i menns utfordringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 hours ago, AnonymBruker said:

Kvoteringsordninger er en av tingene jeg kommer på i farta

Ellers kan man jobbe for å tilrettelegge skolegangen slik at den treffer gutters måte å lære på. Gode rollemodeller inn i skolen, ikke bare en drøss med kvinnfolk.

Anonymkode: a506a...4d1

Hva er det som stopper deg og andre menn i å utdanne dere som lærere?

Anonymkode: f5923...85d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som stopper deg og andre menn i å utdanne dere som lærere?

Anonymkode: f5923...85d

Er det overvekt av kvinnelige lærere nå? Det kan jo godt være. Noen som vet dette? Vi trenger også det som heter helsebror, tror jeg. Ikke alle gutter som vil snakke med helsesøster om sine problemer. Det kan være flaut.

Anonymkode: e5232...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er lolorama. Forskere påpeker gang på gang at det er et problem at gutter ikke klarer å snakke om følelser. Det har med kultur å gjøre. Det har ikke med logikk å gjøre. Beklager at du ikke vil høre om forskning. Ikke min feil. Ikke er innlegget ditt et svar på mitt heller, det er ikke engang en motsetning av innlegget mitt, så hva er problemet ditt?

Anonymkode: e5232...633

Selvfølgelig forstår jeg at det har med følelser å gjøre, men du forstår ikke hvorfor disse følelsene oppstår. Jeg går et stykke lenger. Videre forventer du at menn skal løse ting på en kvinnelig måte, noe som forøvrig fungerer teoretisk sett, men i praksis feiler man. Det blir for lett å skylde på at menn er dårlige med følelser og dermed lempe skylden over på de. Det er mer komplisert enn som så.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er det som stopper deg og andre menn i å utdanne dere som lærere?

Anonymkode: f5923...85d

Elendig lønn

Anonymkode: a506a...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig forstår jeg at det har med følelser å gjøre, men du forstår ikke hvorfor disse følelsene oppstår. Jeg går et stykke lenger. Videre forventer du at menn skal løse ting på en kvinnelig måte, noe som forøvrig fungerer teoretisk sett, men i praksis feiler man. Det blir for lett å skylde på at menn er dårlige med følelser og dermed lempe skylden over på de. Det er mer komplisert enn som så.

Elendig lønn

Anonymkode: a506a...4d1

Jeg kan forstå det, jo. Hvorfor bare forventer du at jeg ikke forstår? Jeg har lest om dette lenge og researchet mannegrupper, sett dokumentarer om misogyne grupper og hørt dem selv fortelle om hva de sliter med. Jeg prøver virkelig ikke å bare prakke mine egne meninger på andre. Jeg skylder ikke bare på at menn er dårlige med følelser. For det første skylder jeg - og det har jeg skrevet før - på en kultur som tråkker på menns følelser, på en mannsrolle som impliserer at menn skal være harde og kalde og ikke vise følelser, verken sinne eller sorg. Dessuten skylder jeg på kvinner og menn som ikke tar menns følelser på alvor, samt trakasseringsbiten, som fikk mye mindre oppmerksomhet når det handlet om menn. Jeg vet det er komplisert. Men det å feie under teppet at det også handler om følelser - selv om noen menn vil ha det til at menn er så logiske og rasjonelle - blir kontraproduktivt, når forskningen peker på at det er en del av problemet. Jeg lytter gjerne, som sagt, men ikke når man sauser sammen menns problemer og misogyni. (ikke rettet til deg).

Anonymkode: e5232...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig forstår jeg at det har med følelser å gjøre, men du forstår ikke hvorfor disse følelsene oppstår. Jeg går et stykke lenger. Videre forventer du at menn skal løse ting på en kvinnelig måte, noe som forøvrig fungerer teoretisk sett, men i praksis feiler man. Det blir for lett å skylde på at menn er dårlige med følelser og dermed lempe skylden over på de. Det er mer komplisert enn som så.

Elendig lønn

Anonymkode: a506a...4d1

Lærere har ikke elendig lønn. Greit at de ikke har høy lønn, men lærere klarer seg som oftest fint.

Anonymkode: e5232...633

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan forstå det, jo. Hvorfor bare forventer du at jeg ikke forstår? Jeg har lest om dette lenge og researchet mannegrupper, sett dokumentarer om misogyne grupper og hørt dem selv fortelle om hva de sliter med. Jeg prøver virkelig ikke å bare prakke mine egne meninger på andre. Jeg skylder ikke bare på at menn er dårlige med følelser. For det første skylder jeg - og det har jeg skrevet før - på en kultur som tråkker på menns følelser, på en mannsrolle som impliserer at menn skal være harde og kalde og ikke vise følelser, verken sinne eller sorg. Dessuten skylder jeg på kvinner og menn som ikke tar menns følelser på alvor, samt trakasseringsbiten, som fikk mye mindre oppmerksomhet når det handlet om menn. Jeg vet det er komplisert. Men det å feie under teppet at det også handler om følelser - selv om noen menn vil ha det til at menn er så logiske og rasjonelle - blir kontraproduktivt, når forskningen peker på at det er en del av problemet. Jeg lytter gjerne, som sagt, men ikke når man sauser sammen menns problemer og misogyni. (ikke rettet til deg).

Anonymkode: e5232...633

Nei du har jo åpenbart svarene og vet best så det er ikke noe å diskutere her

Anonymkode: a506a...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Lærere har ikke elendig lønn. Greit at de ikke har høy lønn, men lærere klarer seg som oftest fint.

Anonymkode: e5232...633

Det er ikke bra nok til å tiltrekke de beste hodene blant gutta

Anonymkode: a506a...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du har jo åpenbart svarene og vet best så det er ikke noe å diskutere her

Anonymkode: a506a...4d1

Nei, jeg har ikke svarene. De få svarene jeg har baserer seg på forskning. Men hvis du ikke vil si noenting, er det ingen vits.

Anonymkode: e5232...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bra nok til å tiltrekke de beste hodene blant gutta

Anonymkode: a506a...4d1

Hvis folk ikke vil bli lærere så kan man ikke tvinge dem til det heller. Det er trist hvis de beste gutta har hoder som interesserer seg mer for penger enn for det givende, vanskelige arbeidet det er å være lærer. Men ja, kanskje skulle man jobbe for å gjøre læreryrket mer attraktivt.

Anonymkode: e5232...633

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg har ikke svarene. De få svarene jeg har baserer seg på forskning. Men hvis du ikke vil si noenting, er det ingen vits.

Anonymkode: e5232...633

Du klarer fortsatt ikke skjønne at menn og kvinner ser forskjellig på ting og tenker annerledes. Det stikker også dypere enn bare det emosjonelle at menn sliter. Derfor klarer jeg ikke ta deg seriøst. Du ser kun på det sosiale og emosjonelle aspektet av at menn sliter, og klarer fortsatt ikke se grunnene til at menn gjør som de gjør når de blir fortvilte. Derfor kommer jeg heller ingen vei med å prøve å få deg til å forstå såpass.

Anonymkode: a506a...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du klarer fortsatt ikke skjønne at menn og kvinner ser forskjellig på ting og tenker annerledes. Det stikker også dypere enn bare det emosjonelle at menn sliter. Derfor klarer jeg ikke ta deg seriøst. Du ser kun på det sosiale og emosjonelle aspektet av at menn sliter, og klarer fortsatt ikke se grunnene til at menn gjør som de gjør når de blir fortvilte. Derfor kommer jeg heller ingen vei med å prøve å få deg til å forstå såpass.

Anonymkode: a506a...4d1

Jeg har lagt ved linker så slutt å spekulere i ting og slutt å legge ord i munnen min. Jeg har sagt at det emosjonelle aspektet må med. Og jeg har vist til forskning. Jeg har ikke sagt at dette er det eneste. Det virker som du på forhånd har bestemt deg for at folk ikke vil diskutere, men akkurat her er det du som ikke vil.

Anonymkode: e5232...633

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har lagt ved linker så slutt å spekulere i ting og slutt å legge ord i munnen min. Jeg har sagt at det emosjonelle aspektet må med. Og jeg har vist til forskning. Jeg har ikke sagt at dette er det eneste. Det virker som du på forhånd har bestemt deg for at folk ikke vil diskutere, men akkurat her er det du som ikke vil.

Anonymkode: e5232...633

Jeg er bare oppgitt over at du sier ting som er åpenbare og ikke klarer gå dypere i problemstillingen

Anonymkode: a506a...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare oppgitt over at du sier ting som er åpenbare og ikke klarer gå dypere i problemstillingen

Anonymkode: a506a...4d1

Så les linkene da, eller gå dypere i problemstillingen selv. De to artiklene går også dypere. Det var slike ting jeg refererte til når jeg skrev det emosjonelle. Det var ment å dekke et bredere og dypere spekter som handler om skam, prestasjonspress, mangel på støtte og høyere terskel for å søke hjelp fra støtteapparat. Jeg skjønner jo ikke hva du vil frem til når du ikke sier noe. Du må jo gjerne tilføre en masse. Det kunne jo faktisk ha vært interessant å diskutere. Som sagt, så sitter ikke jeg på alle svarene, men du gir meg jo ikke noe mer ved å ikke gidde si noe. 

Anonymkode: e5232...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Så les linkene da, eller gå dypere i problemstillingen selv. De to artiklene går også dypere. Det var slike ting jeg refererte til når jeg skrev det emosjonelle. Det var ment å dekke et bredere og dypere spekter som handler om skam, prestasjonspress, mangel på støtte og høyere terskel for å søke hjelp fra støtteapparat. Jeg skjønner jo ikke hva du vil frem til når du ikke sier noe. Du må jo gjerne tilføre en masse. Det kunne jo faktisk ha vært interessant å diskutere. Som sagt, så sitter ikke jeg på alle svarene, men du gir meg jo ikke noe mer ved å ikke gidde si noe. 

Anonymkode: e5232...633

Jeg gjør mer enn nok med denne problemstillingen og jobber for å bedre guttas tilværelse daglig. Det er bare det at jeg ikke gidder å gi kvinner svarene, og jeg jobber ikke gratis. 

Så får dere håndtere saken ved å lene dere på forskerne og diskutere løst rundt det. Det hjelper ikke gutta et fnugg. Jeg begynte å kommentere i denne tråden fordi jeg og mange andre menn opplever at damer overhodet ikke bryr seg om oss. 

Jeg har gått dypere inn i det, men det har ikke du. Jeg er bare oppgitt fordi du ikke evner gå en dag i menns sko, men forventer at menn skal løse dette problemet slik som kvinner ville løst det. Verden fungerer ikke sånn i det hele tatt. 

Anonymkode: a506a...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør mer enn nok med denne problemstillingen og jobber for å bedre guttas tilværelse daglig. Det er bare det at jeg ikke gidder å gi kvinner svarene, og jeg jobber ikke gratis. 

Så får dere håndtere saken ved å lene dere på forskerne og diskutere løst rundt det. Det hjelper ikke gutta et fnugg. Jeg begynte å kommentere i denne tråden fordi jeg og mange andre menn opplever at damer overhodet ikke bryr seg om oss. 

Jeg har gått dypere inn i det, men det har ikke du. Jeg er bare oppgitt fordi du ikke evner gå en dag i menns sko, men forventer at menn skal løse dette problemet slik som kvinner ville løst det. Verden fungerer ikke sånn i det hele tatt. 

Anonymkode: a506a...4d1

Du har jo ikke sagt noe om hva slags underliggende problemer som finnes. Du sier ingenting her, så hvorfor er du her, i denne diskusjonen? Du har sagt at kvinner tenker følelser, menn tenker logikk, og at du ikke klarer å se kvinner som likeverdige. Sånt kommer du ikke langt med. Det er ingen som gidder å høre på det der. "Jeg gidder ikke gi kvinnene svarene"? Neivel. Da blir det ikke noen diskusjon heller. Jeg har støttet et eget familiemedlem i en barnefordelingssak. En fantastisk pappa mistet sin datter til en god mor, bare fordi hun var mor. Nå velger du heller å bare drite i den eneste som faktisk spør deg om noe her inne, så det at kvinner verken gidder eller vil, kan også ha noe med å gjøre at du faktisk ikke vil bidra til diskusjon selv. Og du bidrar ikke til en god diskusjon om menns problemer ved å rakke ned på kvinner. Det er upragmatisk, i hvert fall hvis du faktisk vil at ting skal løse seg.

Anonymkode: e5232...633

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det overvekt av kvinnelige lærere nå? Det kan jo godt være. Noen som vet dette? Vi trenger også det som heter helsebror, tror jeg. Ikke alle gutter som vil snakke med helsesøster om sine problemer. Det kan være flaut.

Anonymkode: e5232...633

Stor overvekt, ja. Spesielt ned i trinnene. Blir mer kjønnsbalanse lenger oppover. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2018 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Det er 3 ting som pleier å skje om menn tar opp menns problemer

1. Man blir anklaget for å være mannsjåvinist

2. Man begynner å snakke om kvinner og kvinners problemer.

3. Man blir anklaget for å være en sytepave og at det er på tide å oppføre seg som en mann.

 

Anonymkode: fadae...0e0

Helt feil.

Mannsproblemer som tas opp her er bare i forhold til dating og sex der "problemet" er at kvinner har makta på dette området.

I tillegg blir kvinner snakket om på en nedverdigende måte.

Der er forskjell på "menn har vanskeligheter med å finne en dame" vs "menn har vanskeligheter med å finne en dame fordi alle damer er horer"....

Jeg har ALDRI lest en tråd her inne som handler om mannsproblemer på en ordentlig og skikkelig måte. Det blir bare bortforklart med at alt er kvinners feil og fordi feminismen eksisterer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...