Gå til innhold

Menn flest gir faen i menns utfordringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke bare kvinnene som er problemet.

Kvinner tenker ikke fem sekunder på at gutter og unge menn er skoletapere, at menn topper selvmordsstatistikken, hevder Nann Javold-Evenmo i Nettavisen den 8. november.

På en måte har hun rett. Når det gjelder vold og voldtekt mot menn, selvmord blant menn, og andre problemer, så har det vært lite fokus på disse gjennom flere år. Men å hevde at dette kun er fordi kvinner ikke bryr seg, er veldig feil. Problemet ligger også i at de fleste menn faktisk gir blaffen i andre menn generelt sett.

https://www.nettavisen.no/meninger/friskemeninger/menn-flest-gir-faen-i-menns-utfordringer/3423558365.html

Han har selvsagt rett,  

 

 

 

 

Anonymkode: fadae...0e0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bryr meg om mine venner og synes selfølgelig det er trist om det skjer noen andre.

Jeg tror kanskje mange menn føler at å bry seg og strekke ut en hand blir automatisk for feminint og gay. Mange menn mener vi skal lide i stillhet. Derfor snakker ikke menn sammen på samme måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som setter like mye fokus på menns problemer, som det kvinner gjør. 

Hver gang jeg ser noen skrive om menns utfordringer, er det nesten utelukkende kvinner som skriver, f.eks. 

Menn bare sitter med hebda i buksa, og venter på at kvinner skal kjempe deres sak, som vanlig.. 

Anonymkode: bbe4a...9d4

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingen som setter like mye fokus på menns problemer, som det kvinner gjør. 

Hver gang jeg ser noen skrive om menns utfordringer, er det nesten utelukkende kvinner som skriver, f.eks. 

Menn bare sitter med hebda i buksa, og venter på at kvinner skal kjempe deres sak, som vanlig.. 

Anonymkode: bbe4a...9d4

Hva er det med kvinner som må dra inn kvinner i alle saker?. Denne tråden handler ikke om kvinner.

Anonymkode: fadae...0e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingen som setter like mye fokus på menns problemer, som det kvinner gjør. 

Hver gang jeg ser noen skrive om menns utfordringer, er det nesten utelukkende kvinner som skriver, f.eks. 

Menn bare sitter med hebda i buksa, og venter på at kvinner skal kjempe deres sak, som vanlig.. 

Anonymkode: bbe4a...9d4

Forresten når menn snakker om saker for menn, så er kvinner raskt ute med å kalle dem for mannsjåvinister. Så begynner de å snakke om kvinner akkurat som du gjorde her.

Anonymkode: fadae...0e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey

jeg tenkte en del på dette i tenårene, at jeg ikke ville være som den typiske jente/kvinne, jeg ville ikke være en opportunist, slik jeg opplevde at jenter generelt sett var/er. En som får det beste. Tenk på alle stakkarene som ikke får det de vil ha. 

Tenk om de vil ha bolle, og de ikke får bollen sin...

Totalt krise. KRISE!! 

Og da står verden på vent til de får bollen sin og ting kan gå sin vante gang.

problemet er bare at de vil ha flere boller, de ville ikke bare ha en bolle og være fornøyd med den

en bolle = alle boller 

thats weird

Og flaut 

Gidder du å være saklig om du får bæsj på deg? 

Ikke jeg heller...

 

Anonymkode: ce800...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer. Menn bryr seg ikke om menns problemer på en kvinnelig måte. Vi håndterer og løser problemer på en annen måte, som ikke er så synlig for kvinner. Dette blir sett på som en svakhet i den maskuline kjønnsrollen, men i realiteten er det en styrke, og en følge av en nødvendig evolusjonær tilpasning som setter menn i stand til å utøve sin rolle i samfunnet. En rolle som for øvrig er mer krevende og utsatt enn den kvinnelige rollen. Det er det som er hovedgrunnen til at menn bukker under i større grad enn kvinner.

Vi ser en endring i gutter som er født etter rundt 1990. De har lavere IQ, lavere nivåer av testosteron, mer feminine i adferd, og er dårligere rustet til å takle menns utfordringer. Det forventes at menn skal være menn på en kvinnelig måte. Hadde det fungert, ville vi sett kvinner i den samfunnsbyggende rollen som menn alltid har hatt. Isteden får vi menn som konkurrerer med kvinner om å være kvinnelig, og kvinner som konkurrerer med menn om å være mandig. Menn og kvinner går inn i hverandres kjønnsroller som de ikke er evolusjonært tilpasset til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jo flere menn som får problemer, jo færre menn er det igjen i konkurransen om damene.

Anonymkode: 4f9ef...57e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forresten når menn snakker om saker for menn, så er kvinner raskt ute med å kalle dem for mannsjåvinister. Så begynner de å snakke om kvinner akkurat som du gjorde her.

Anonymkode: fadae...0e0

Neida, det er svært sjeldent. Kvinner flest oppmuntrer menn som ønsker forandring. Du må bruke mer til utenfor pcen din, så skalduse at ikke alt er som på kg.. 

Anonymkode: bbe4a...9d4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Horten Market skrev:

Det stemmer. Menn bryr seg ikke om menns problemer på en kvinnelig måte. Vi håndterer og løser problemer på en annen måte, som ikke er så synlig for kvinner. Dette blir sett på som en svakhet i den maskuline kjønnsrollen, men i realiteten er det en styrke, og en følge av en nødvendig evolusjonær tilpasning som setter menn i stand til å utøve sin rolle i samfunnet. En rolle som for øvrig er mer krevende og utsatt enn den kvinnelige rollen. Det er det som er hovedgrunnen til at menn bukker under i større grad enn kvinner.

Vi ser en endring i gutter som er født etter rundt 1990. De har lavere IQ, lavere nivåer av testosteron, mer feminine i adferd, og er dårligere rustet til å takle menns utfordringer. Det forventes at menn skal være menn på en kvinnelig måte. Hadde det fungert, ville vi sett kvinner i den samfunnsbyggende rollen som menn alltid har hatt. Isteden får vi menn som konkurrerer med kvinner om å være kvinnelig, og kvinner som konkurrerer med menn om å være mandig. Menn og kvinner går inn i hverandres kjønnsroller som de ikke er evolusjonært tilpasset til.

Den samme styrken du peker på er en av grunnene til at gutta tar livet av seg. Det er et trekk ved den maskuline kjønnsrollen som ikke gagner menn. Dette er det forsket på.

Anonymkode: e5232...633

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner fatter bare ikke at menn ikke nødvendigvis løser depresjon på samme måte som kvinner. Det hjelper ikke å bare snakke om problemene for menn, mange menn, meg inkludert får mye større utbytte av å gjøre noe aktivt/fysisk enn å prate med en eller annen psykolog.

Emosjonell støtte har null effekt på meg dersom jeg er i sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hocane skrev:

Kvinner fatter bare ikke at menn ikke nødvendigvis løser depresjon på samme måte som kvinner. Det hjelper ikke å bare snakke om problemene for menn, mange menn, meg inkludert får mye større utbytte av å gjøre noe aktivt/fysisk enn å prate med en eller annen psykolog.

Emosjonell støtte har null effekt på meg dersom jeg er i sorg.

Vel, mange men tar livet av seg nettopp fordi mannsidealet er at man ikke skal snakke om følelser. Greit at ikke alt trenger å snakkes om (heller ikke jeg gjør det. Jeg sørger alene, og jeg er kvinne), men menn trenger å vite at deres følelser er helt i orden, at man kan trenge hjelpe for å få sortert dem slik at man etter hvert får sortert dem på egenhånd. Så dette handler ikke bare om at "kvinner ikke bare fatter", det handler faktisk om at menn sliter, at noe må gjøres, og at denne delen av mannsrollen faktisk er ganske problematisk. Det er de fleste forskere enige om.

Anonymkode: e5232...633

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare kvinnene som er problemet.

Kvinner tenker ikke fem sekunder på at gutter og unge menn er skoletapere, at menn topper selvmordsstatistikken, hevder Nann Javold-Evenmo i Nettavisen den 8. november.

På en måte har hun rett. Når det gjelder vold og voldtekt mot menn, selvmord blant menn, og andre problemer, så har det vært lite fokus på disse gjennom flere år. Men å hevde at dette kun er fordi kvinner ikke bryr seg, er veldig feil. Problemet ligger også i at de fleste menn faktisk gir blaffen i andre menn generelt sett.

https://www.nettavisen.no/meninger/friskemeninger/menn-flest-gir-faen-i-menns-utfordringer/3423558365.html

Han har selvsagt rett,  

 

 

 

Anonymkode: fadae...0e0

Alle menn har en mor. Selvfølgelig bryr kvinnene seg!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, mange men tar livet av seg nettopp fordi mannsidealet er at man ikke skal snakke om følelser. Greit at ikke alt trenger å snakkes om (heller ikke jeg gjør det. Jeg sørger alene, og jeg er kvinne), men menn trenger å vite at deres følelser er helt i orden, at man kan trenge hjelpe for å få sortert dem slik at man etter hvert får sortert dem på egenhånd. Så dette handler ikke bare om at "kvinner ikke bare fatter", det handler faktisk om at menn sliter, at noe må gjøres, og at denne delen av mannsrollen faktisk er ganske problematisk. Det er de fleste forskere enige om.

Anonymkode: e5232...633

Tror det handler mer om en mangel på mannsidealer. Prosentdelen av gutter som vokser opp uten fedre har skutt i været siden kvinnens seksuelle revolusjon og det er nesten kun kvinner i barnehager og barneskoler. Tror ikke dette hjelper guttene akkurat.

Samfunnet har også hatt hovedfokus på feminine verdier, ikke maskuline. 

Kobler du alle disse tingene sammen så gir det mer mening at gutter sliter mer i dag.

Endret av hocane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hocane skrev:

 

Tror det handler mer om en mangel på mannsidealer. Prosentdelen av gutter som vokser opp uten fedre har skutt i været siden kvinnens seksuelle revolusjon og det er nesten kun kvinner i barnehager og barneskoler. Tror ikke dette hjelper guttene akkurat.

Samfunnet har også hatt hovedfokus på feminine verdier, ikke maskuline. 

Kobler du alle disse tingene sammen så gir det mer mening at gutter sliter mer i dag.

Nei. Du skal koble ganske mange andre ting også. Du kan heller ikke velge å ikke høre på forskere som faktisk er kyndige på feltet. Eller jo, det kan du selvfølgelig, men det er ikke veldig vitenskapelig. At det er kvinner i barnehage betyr ikke at de ikke følger pedagogiske programmer som er satt av stat, og heller ikke at de ikke har et stort utvalg leker og driver med en masse aktiviteter. Det vet alle som har jobbet i barnehage at de gjør. At det kan være mangel på mannlige rollemodeller, kan jeg være enig i. Men den mannlige rollemodellen kan ikke være en som skyr følelser og ber gutten slutte å sippe eller ikke vise følelser. Det er jo en del av den konservative holdningen som også er en av grunnene til at de sliter.

Anonymkode: e5232...633

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg har møtt så mange menn som ikke har kontakt med følelsene sine i det hele tatt, og det lager så mange problemer for deres nærmeste. 

Anonymkode: 6a9d5...0e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Artig at kvinnene som har svart i denne tråden har bekreftet det artikkelen nevner

Det er null forståelse fra deres side. Kkun ansvarsfraskrivelse uten å kunne se strukturelt på ting

Det er grunnen til at jeg ikke klarer anse kvinner som likeverdige menn. De mangler rett og slett evnen til å se på ting fra et høyere perspektiv.

Anonymkode: a506a...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/13/2018 at 7:45 PM, hocane said:

Kvinner fatter bare ikke at menn ikke nødvendigvis løser depresjon på samme måte som kvinner. Det hjelper ikke å bare snakke om problemene for menn, mange menn, meg inkludert får mye større utbytte av å gjøre noe aktivt/fysisk enn å prate med en eller annen psykolog.

Emosjonell støtte har null effekt på meg dersom jeg er i sorg.

Hvis menn flest er sånn, hvorfor sytes det så mye over kvinners manglende støtte og engasjement i deres problemer? Det er litt spesielt at det ropes opp om alt vi gjør for oss selv hvis dere ikke en gang savner eller ønsker dere det samme. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Artig at kvinnene som har svart i denne tråden har bekreftet det artikkelen nevner

Det er null forståelse fra deres side. Kkun ansvarsfraskrivelse uten å kunne se strukturelt på ting

Det er grunnen til at jeg ikke klarer anse kvinner som likeverdige menn. De mangler rett og slett evnen til å se på ting fra et høyere perspektiv.

Anonymkode: a506a...4d1

Hva mener du kvinner burde gjort annerledes?

på hvilken måte syns du kvinner skal ta ansvar for at menn ikke skal bli skoletapere og ta selvmord?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3 ting som pleier å skje om menn tar opp menns problemer

1. Man blir anklaget for å være mannsjåvinist

2. Man begynner å snakke om kvinner og kvinners problemer.

3. Man blir anklaget for å være en sytepave og at det er på tide å oppføre seg som en mann.

 

Anonymkode: fadae...0e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...