Gå til innhold

Hva om psykiske lidelser ikke er "psykisk". Men spirituelle opplevelser/kontakt med den "faktiske" verden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som ikke forstår dette har ikke følt det du prøver å beskrive. Jeg forstår veldig godt hva du mener og er enig. « ingenting er sant, da det alltid kan være en annen sannhet». Mamma har alltid sagt at jeg tenker tanker hun aldri har tenkt og at jeg tenker tankene tre hakk videre enn hva de andre gjør.  Gir ikke mening om man ikke forstår det selv 

Anonymkode: d4f76...80a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er schizofreni ganske mye mer enn å bare se syner og høre stemmer. Det er i tillegg mange ulike typer schizofreni. Noen typer innebærer blant annet bevegelsesforstyrrelser, kan le av upassende ting som f.eks at et trafikklys skifter farge, upassende personlighet, og kan gjenta hva andre sier og gjør i lange perioder.

Blir skremt av sjamaner som kan bagatellisere og "naturliggjøre"alvorlige sykdommer som noe overnaturlig. En sykdom som i de verste tilfellene går kraftig utover muligheten til å ha et normalt liv i hverdagen.

Anonymkode: 419c5...8e6

Selv om det i det sjamansiek miljøet blir sett på som en fremtidig heler betyr det ikke at de som er psykotisk og syk ikke skal få hjelp og behandling. Men behandlingen vedrørende psykiske sykdommer som schizofreni bør ikke være neddopet på medisiner.

https://www.jaysongaddis.com/the-shamanic-view-of-mental-illness/

Anonymkode: ed065...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...