Gå til innhold

Gratis ting å gjøre som får tiden til å gå.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen her inne kan komme med tips på gratis ting å gjøre som får tiden til å gå om man er alene. Går skogstur og tur men er ganske lei.

Anonymkode: cd5ae...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trene f.eks med youtubevideoer

Strikke om du allerede har garn og pinner. Du kan strikke f.eks prematurluer og sokker og gi disse til foreninger som har avtale med sykehus. 

Vaske hus 

Se på TV

Lese en bok om du har noen bøker liggende

Tror storytel har 30 dager gratis så du kan høre lydbok. 

Det som er best er selvsagt å jobbe så mye at man ikke trenger å hverken ha et problem med å ha for mye tid eller at det man gjør må være gratis. Om du ikke har jobb så trenger sikkert alltids sykehjem o.l pleiepersonell. 

Anonymkode: 4553b...993

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puslespill, start med 1000 biter. Kjøp billig på finn.no.

En mnds gratis prøveabonnement på Netflix 

Biblioteket. Lån fagbøker om ting du er interessert i. Lokalhistorie? Psykologi? Håndarbeid? 

Lag juletrepynt i silkeleire (maisenna, salt, vann) 

Anonymkode: 5f07d...5c9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telletråder her på Kvinneguiden? :erter:             

Er du med på forskjellige spørreundersøkelser på Internett, for eksempel YouGov eller lignende, så kan du spare opp poeng og etterhvert få gavekort. Men slike ting er ikke noe som betaler særlig godt da. Selv om du svarer på samtlige spørsmål du får tilbud om, så kan det ta en stund før du har nok poeng. Men hvis du likevel ikke har noe som helst annet å bedrive tiden med, så kanskje dette kan være litt interessant?     

Anonymkode: 21528...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viaplay?

Anonymkode: 50f4e...69a

Ikke gratis

Anonymkode: 24d3d...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du går mye tur og er lei, men nå er det jo høst så kanskje du kan utvide aktiviteten fra å bare gå tur til å tenne bål for eksempel (gitt at du har tilgang på ved og fyrtøy så klart) og lage middagen din der. Dette har jeg nettopp begynt med, men betaler for ved selv så det koster jo litt, men synes det er hyggelig. 

Sjekk ut biblioteket. Her vil tilbudet variere veldig, men utover bøker har de fleste filmer til utlån, kanskje også spill til pc/konsoll. Det er også mulig de har arrangementer (hvorav det aller meste bør være gratis å komme på). Om du liker å lese kan det være de har lesesirkel også (da vil de fleste bibliotek ha nok eksemplarer av boka til utlån). 

Jeg liker også å høre på lydbok/podcast mens jeg gjør ting hjemme. Rydder i matskapet, vasker, fikser noe jeg har utsatt etc. Det er kanskje ikke gøy, men det er i alle fall nyttig. 

Ellers ser jeg mye YouTube og Nrk nett tv for å få tiden til å gå.

Anonymkode: d2da2...93f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilder når du går tur, og rediger dem når du kommer hjem. Det finnes mange gratis apper som lager kule effekter. Du kan også opprette en wordpress-blogg (gratis) og laste bildene opp dit, så har du turminnene dine lett tilgjengelig. Bloggen kan være privat om du vil.

Ikke gratis, men mat må du jo uansett ha: finn oppskrifter på nettet og lag retter du aldri har laget før.

Finn greiner, mose, kongler o.l. mens du er på tur, og lag kranser og annen pynt til jul. 

Anonymkode: 66c97...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geocaching.com tur med mål om å finne bokser som er gjemt. Verdensomfattende. Eneste du trenger er en smarttelefon og appen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en skriver (helst laserskriver) tilgjengelig? Isåfall kan du leke deg med å overføre bilder på alskens overflater! :)http://www.agirlandagluegun.com/2016/12/transfer-photos-wood-4-different-ways.html

Her er oppskrift på hjemmelaget Mod Podge som man trenger til dette prosjektet:
https://www.onecrazymom.com/make-homemade-mod-podge/

Har du ikke skriver, men har gamle servietter og syltetøyglass (eller kjedelige vaser, krukker o.l.), kan du bruke mod podge som decoupagelim og lage diverse lysglass o.l. (bare bruk fantasien).
https://kreativeideer.no/decoupage-for-nybegynnere/

Anonymkode: 59d97...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2018 den 4.22, AnonymBruker skrev:

Går skogstur og tur men er ganske lei.

Plukke søppe, når på tur ..?, Frivillig arbeid, F.eks. Frivillighetssentral, Natteravn, Folkehjelpa / Røde Kors, Besøksvenn- Div. arenaer. I lokalmiljøet mitt er det "En egen verden" -i Det som E.G. er en skolehage, -egen gjeng (Alle "typer"/alder) -som Dyrker, rydder, steller... Andre lokale foreninger, -Støtter drift av "Lokal gård" med tilbud til eldre, folk med psykiske utfordringer. Mange andre muligheter... Mange strender som burde vært rydda ... Fyll inn:

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...