Gå til innhold

Noen menn som klarer å finne kjærligheten som uføre der en sykdom er årsaken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er selv i slutten av 30 årene, har helseplager som gjør at jeg er uføre, har ikke vært i stand å møte noen på over 15 år. Har derfor ikke barn, noe jeg har forstått også er et minus, da damer i slutten av 30 har barn selv, og vil møte noen som har barn. Jeg lurer på om det er noen i min situasjon som fant kjærligheten, og ikke minst hvordan gikk dere frem da? (tinder, eller )?

Jeg tenker som så at er man mann og er uføre\syk så stiller man sikkert bakerst i køen når man vil ha kjæreste, noe som jeg forstår godt, men er det håp å kunne finne seg en bra dame som er forståelsesfull og godtar "skavankene" man har ? 

Anonymkode: fc370...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du finner nok en kjekk dame men du må nok være villig til å godta overvekt 

Anonymkode: fa942...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtar du en dame som er ufør da? Jeg er selv singel dame på 40 år, på vei til å bli ufør. Har selv ingenting imot en ufør mann. Jeg har 2 barn og, men de er store.

Så kommer det vel og an på, hvor mye hemmer sykdommen din deg.

Anonymkode: 1384c...6db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du finner nok en kjekk dame men du må nok være villig til å godta overvekt 

Anonymkode: fa942...e36

😂 den var stygg!

Anonymkode: 17b12...8b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) Er ikke sengeliggende, da. Kan fint finne kjærligheten selv om man har en sykdom :)

Anonymkode: 7f565...f88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløs scenario. Snakker av erfaring, er i samme situasjon som du er i når det gjelder uføre...

Vært singel i 5 år, mista tellinga på antall avvisninger jeg har fått fra Tinder osv... 😕

Skal vi ta en guttetur til Thailand? :P

Anonymkode: 33d2e...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.11.2018 den 19.55, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker som så at er man mann og er uføre\syk så stiller man sikkert bakerst i køen

Da stiller du deg vel "på plassen" din da? Halo! -Er du en sygdom / diagnose, eller er du deg?

Jeg aner ikke hva som feiler deg, hvor mye det hemmer deg, -og mener ikke noe galt ( heller motsatt ).

Men, uansett hva man skal "vinne".

Man går ikke "I strid" med den instillingen at: Nå taper jeg..! Da kan du bli hjemme.

Du er vel ikke en diagnose? Ehh..? Si meg dine tre  b e s t e  egenskaper, så tar vi en prat..!   👂

P.S. Mener det. Skriv dine TRE BESTE EGENSKAPER :

 

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Rotemor said:

Alle uføre er/har vært syke?

Nei, det er mange som blir uføre pga kroniske smerter som følge av skader, f eks fra ulykker. Hvordan fordelingen er mellom sykdom/skade aner jeg derimot ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Wiggins skrev:

Nei, det er mange som blir uføre pga kroniske smerter som følge av skader, f eks fra ulykker. Hvordan fordelingen er mellom sykdom/skade aner jeg derimot ikke.

Det går i hovedsak ut på det samme.Alle har jo sitt. Jeg lurer på hva presiseringen gjelder. Er det psykisk sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Nei har ingen psykisk sykdom. Har utmattelsessykdom, som gjør at jeg ikke er i stand til å jobbe fortiden. Håper at jeg i fremtiden greier det om det kommer mer forskning\kur som hjelper.
 

6 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Skriv dine TRE BESTE EGENSKAPER :

Vil påstå jeg er oppegående i hode, tok omfattende utdanning før jeg ble syk og måtte slutte i jobben pga sykdommen, Jeg er til å stole på - snill, Jeg er opptatt av å ha en velfungerende økonomi - DVs budsjett, spare - fornuftig bruk av penger.
 

6 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Da stiller du deg vel "på plassen" din da? Halo! -Er du en sygdom / diagnose, eller er du deg?

Jeg har jo diskutert dette med både gutte og jentevenner, og alle sier at det å være uføre gjør at dem selv i allefall ville skygget unna. Ingen vil ha en mann som ikke er i jobb og som "bare" er hjemme om dagene - Selv om det er en grunn til det.
Hadde en dame kunne valgt en uføre variant av meg vs en "frisk" variant av meg hadde dem 10 av 10 ganger valgt en frisk variant. Det jeg mener med at jeg står bakerst i køen, hvorfor velge en syk når man kan få noen som ikke er syk?

Nå er jeg litt sjenert også når det kommer til flørting etc, har aldri vært typen som har lagt an på damer, og med dagens sjekkemarked så tror jeg muligheten for meg å finne noen er ekstremt lav. 

Anonymkode: fc370...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2018 den 19.55, AnonymBruker skrev:

Er selv i slutten av 30 årene, har helseplager som gjør at jeg er uføre, har ikke vært i stand å møte noen på over 15 år. Har derfor ikke barn, noe jeg har forstått også er et minus, da damer i slutten av 30 har barn selv, og vil møte noen som har barn. Jeg lurer på om det er noen i min situasjon som fant kjærligheten, og ikke minst hvordan gikk dere frem da? (tinder, eller )?

Jeg tenker som så at er man mann og er uføre\syk så stiller man sikkert bakerst i køen når man vil ha kjæreste, noe som jeg forstår godt, men er det håp å kunne finne seg en bra dame som er forståelsesfull og godtar "skavankene" man har ? 

Anonymkode: fc370...2b5

For det har ikke noe med væremåten din å gjøre? Ikke for å være frekk, men det er mange sånne her tråder.

Og jeg tenker at hvis jeg hadde vært på utkikk og ønsket et forhold, hadde ikke jeg personlig brydd om personen var ufør, eller i jobb.                                                        Om han hadde god eller dårlig råd. Det er hvordan man er som person som er viktig, ikke hva slags (jeg hater å si det) status, man har. Det meste er viktigere enn penger, så lenge man har kontroll på økonomien. Og ikke snylter på folk. 

Anonymkode: 76cfa...125

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Er ingen menneskerett å få seg partner,.

Så da må en avfinne seg med å være alene? Hvorfor dukker dette idiotiske argumentet opp så ofte her inne, eller er du ironisk? 

Anonymkode: 7141e...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let blant likesinnede. 

Jeg hadde ikke gått inn i et forhold med en ufør, men hadde selvsagt ikke droppa samboeren min gjennom nesten 20 år om han ble ufør nå.

Jeg jobber i helsevesenet, og det er fysisk hardt, hadde derfor ikke orket å komme hjem til en som hadde ligget på sofan hele dagen, der jeg var nødt til å ta mesteparten av husarbeid og matlaging også. Jeg søker ikke mer arbeid enn jeg allerede har. 

Anonymkode: 014eb...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Er ingen menneskerett å få seg partner,.

Nei det er det ikke, men hva har det med saken å gjøre? 

Anonymkode: fc370...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke gått inn i et forhold med en ufør, men hadde selvsagt ikke droppa samboeren min gjennom nesten 20 år om han ble ufør nå.

Jeg jobber i helsevesenet, og det er fysisk hardt, hadde derfor ikke orket å komme hjem til en som hadde ligget på sofan hele dagen, der jeg var nødt til å ta mesteparten av husarbeid og matlaging også. Jeg søker ikke mer arbeid enn jeg allerede har. 

Det forstår jeg godt at du ikke hadde orket. 

Anonymkode: fc370...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rotemor skrev:

Det går i hovedsak ut på det samme.Alle har jo sitt. Jeg lurer på hva presiseringen gjelder. Er det psykisk sykdom.

Vel jeg vil si at jeg ikke har noe psykisk sykdom. Selv om jeg var i en ulykke da jeg var 8 og et halvt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføre er like ulike som alle andre. Hva du er ufør for spiller nok mer inn. Jeg kunne ikke vært med noen som lider av depresjon. Jeg ville ikke klart å føle meg så utilstrekkelig, og er av natur veldig positiv, så det ville blitt full kræsj. Jeg kunne fint vært med uføre med visse andre lidelser og sykdom. Et positivt syn på livet og evnen til å ville gjøre det beste ut av situasjonen samt å være en sympatisk person med litt mellom ørene er viktigst. 

Anonymkode: 7141e...838

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uføre er like ulike som alle andre. Hva du er ufør for spiller nok mer inn. Jeg kunne ikke vært med noen som lider av depresjon. Jeg ville ikke klart å føle meg så utilstrekkelig, og er av natur veldig positiv, så det ville blitt full kræsj. Jeg kunne fint vært med uføre med visse andre lidelser og sykdom. Et positivt syn på livet og evnen til å ville gjøre det beste ut av situasjonen samt å være en sympatisk person med litt mellom ørene er viktigst. 

Anonymkode: 7141e...838

Å være empatisk er enda viktigere enn sympatisk. Men det er en fordel å være begge deler.

Anonymkode: 76cfa...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...