Gå til innhold

De beste, mest langvarige løsningene på ALT?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært råheldige og fått en andel av en slektnings lottogevinst like etter å ha arvet fra tre forskjellige parter i familien. Brått har vi masse penger og huset vårt trenger oppgraderinger. Ikke mye annet å bruke penger på heller.

Så jeg lurer på...hva er det beste av alt ved forskjellige deler av huset?

Et skifertak f.eks. har en forventet levealder på over 100 år - og du slipper å rense takrenner. Alved er formidabel kledning. Sand låst med gjennomsiktig epoxy utenfor gjør bakken utenfor huset tett og drenering forutsigbar i 30+ år. Har dere andre forslag? Hvem leverer de beste kjøkken? Hvilke rørløsninger er best på VA fronten? Er det forskjell mellom ulike typer elektrisk anlegg?

Gitt at dere hadde endeløst med penger, hvilke materialer og løsninger hadde dere valgt?

Anonymkode: aa29c...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville funnet meg en stjernetomt og fått meg bygd et hus fra bunnen av. Ville jeg valgt tak som varte 100 år og bad som varte 50? Nei. Jeg har ingen interesse av 50 år gamle bad og trenger (selvsagt) ikke tak om 100 år.

Så jeg ville valgt meg ei tomt uten innsyn. Knabba tegninger for et hus på nett og tilpasset dem selv. Så ville jeg hyrt inn en byggeleder fra et respektabelt konsulentbyrå og overlatt hele suppa med håndtverkere som prøver å fuske til han/henne. 

Det måtte ha:

-vannbåren varme i alle rom

-fullintegrerte skap og lagerløsninger

-tak-til-gulv vinduer på stue/kjøkken (altså uten innsyn) 

-utgang direkte fra stue/kjøkken til stor altan

-badekar med løveføtter og stjerneutsikt

Tek 17 er mer enn god nok teknisk, ts. Tek17 er faktisk super. Det er bare at uten en byggeleder som går og tråkker og dobbeltsjekker ALT så blir absolutt intet bygd etter tek17. Fordi bransjen er enten rotehoder, fuskefanter eller kjeltringer (og ofte alle 3).

 

Anonymkode: e2ad9...9e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi bransjen er enten rotehoder, fuskefanter eller kjeltringer (og ofte alle 3).

Anonymkode: e2ad9...9e1

100% i tråd med våre erfaringer. Derfor gir vi slike jobber kun til lokale folk som alle kjenner, selv om det innebærer opptil 2 års ventetid og dobbel pris. Vi har brent oss mange nok ganger på det andre.

Ellers så har vi allerede en slik tomt og regner med å være i live i 40-50 år til. Vi er lei av oppussing og kunne tenke oss å satse på én siste runde. På taket er de allerede i gang - mosete takstein blir erstattet med skifer. Kommer til å bli fint også.

Anonymkode: aa29c...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville funnet meg en stjernetomt og fått meg bygd et hus fra bunnen av. Ville jeg valgt tak som varte 100 år og bad som varte 50? Nei. Jeg har ingen interesse av 50 år gamle bad og trenger (selvsagt) ikke tak om 100 år.

Så jeg ville valgt meg ei tomt uten innsyn. Knabba tegninger for et hus på nett og tilpasset dem selv. Så ville jeg hyrt inn en byggeleder fra et respektabelt konsulentbyrå og overlatt hele suppa med håndtverkere som prøver å fuske til han/henne. 

Det måtte ha:

-vannbåren varme i alle rom

-fullintegrerte skap og lagerløsninger

-tak-til-gulv vinduer på stue/kjøkken (altså uten innsyn) 

-utgang direkte fra stue/kjøkken til stor altan

-badekar med løveføtter og stjerneutsikt

Tek 17 er mer enn god nok teknisk, ts. Tek17 er faktisk super. Det er bare at uten en byggeleder som går og tråkker og dobbeltsjekker ALT så blir absolutt intet bygd etter tek17. Fordi bransjen er enten rotehoder, fuskefanter eller kjeltringer (og ofte alle 3).

 

Anonymkode: e2ad9...9e1

Enig med tomt uten innsyn og av en viss størrelse. Og samtidig sentralt.  Slike tomter er ettertraktet og mangelvare idag.

Anonymkode: 4031a...dff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bygd nytt ja. Og bygge alt som dere ønsker. Det perfekte er at da slipper dere å bo i oppussingen også, dere kan jo bo i gamle huset mens nye bygges. :) 

Anonymkode: 34b79...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...