Gå til innhold

hva skjer om det går hull på cysten?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det skal ikke gjøre vondt. Det er bare "vann" i de og du vil se det som en utflod hvis du ser noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gjort vondt de gangene de har sprukket hos meg, men de har sittet i eggstokken, der hvor egget kommer, så det kan være derfor. kjentes ut som el-smerter x 10 omtrent.. :sjokk:

Ellers merket jeg litt vannaktig utflod etterpå, det var innhooldet i cysten som kom ut. Det gikk fort over igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg gjorde også veeeeldig vondt, var sikker på at jeg hadde fått blindtarm betennelse som skulle sprekke. Merket ikke til noe ekstra utflod etterpå. Det skader ikke å gå til en gynekolog som kan ta ultralyd og se evt hvor mange det er, er det "bare" vanncyster skal de gå bort/sprekke av seg selv innen 3 mnd og du vil da få en oppfølgningstime for å sjekke at de er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

For meg var det så vondt at jeg havna på sykehus. De hadde mistanke om blinbtarmebetennelse, gallestein og nyrestein først. Etter 3 dager på sykehuset fant de ut at jeg "bare" hadde hatt en cyste som sprakk. Men det er kanskje det at det er en stor cyste(alle har cyster, det er når de blir store de blir vonde) i seg selv som gjør vondt? Ikke at den sprekker? Kontakt legen hvis det gjør veldig vondt. For meg var vet viktig at jeg ble innlagt(har høyt blodtrykk som steg himmelhøyt og ble lagt på hjerteovervåkningen først), men det trenger ikke være så ille for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
For meg var det så vondt at jeg havna på sykehus. De hadde mistanke om blinbtarmebetennelse' date=' gallestein og nyrestein først. Etter 3 dager på sykehuset fant de ut at jeg "bare" hadde hatt en cyste som sprakk. Men det er kanskje det at det er en stor cyste(alle har cyster, det er når de blir store de blir vonde) i seg selv som gjør vondt? Ikke at den sprekker? Kontakt legen hvis det gjør veldig vondt. For meg var vet viktig at jeg ble innlagt(har høyt blodtrykk som steg himmelhøyt og ble lagt på hjerteovervåkningen først), men det trenger ikke være så ille for andre.[/quote']

Har alle cyster? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix

Ja. Eggene ligger i små cyster i eggstokken. Hos noen Er det en eller flere som er store, og det er de som er vonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bare lurte siden gynekologen sa at det kunne være blodcyster...det er vel isåfall ett tegn på endometriose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...