AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1 Del Skrevet 12. november 2018 Føler at Audi og VW er litt trauste og kjedelige familiebiler som også er rimeligere enn BMW og Mercedes som er de som leverer de beste kjøreopplevelsene. Stemmer det? Anonymkode: 46e7f...4dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 12. november 2018 #2 Del Skrevet 12. november 2018 Audi er vel VW-konsernets luksus-alternativ til bilene med VW. Audi > VW på samme måte som Lexus>Toyota. Jeg oppfatter Mercedes og BMW som et like hakk over AUDI. Det er nok uansett mange som har mer lyst på VW enn Mercedes. Det er jo en smakssak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 12. november 2018 #3 Del Skrevet 12. november 2018 2 timer siden, Isambard skrev: Audi er vel VW-konsernets luksus-alternativ til bilene med VW. Audi > VW på samme måte som Lexus>Toyota. Jeg oppfatter Mercedes og BMW som et like hakk over AUDI. Det er nok uansett mange som har mer lyst på VW enn Mercedes. Det er jo en smakssak. VW konsernet har vel både Bugatti og Bentley. Tør påstå at disse merkene er mer Premium enn f eks Audi A1 :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #4 Del Skrevet 12. november 2018 Her i egnen er BMW og Mercedes (og tildels Audi) biler for sjåfører som aldri blir liggende bak deg om du holder fartsgrensen. Altså de som tenker stort om seg selv, gjerne de som er ungkarer uten å skjønne hvorfor. VW er traust og trygt, sammen med f.eks Mitsubishi og Volvo, mens Toyota er for 'hattkaller' og eldre damer som snart burde levere inn lappen. Selvsagt med hederlige unntak i alle kategorier. Jeg tipper dette er mer regionsrelatert enn merkerelatert. Anonymkode: f3fd5...f2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 12. november 2018 #5 Del Skrevet 12. november 2018 6 minutter siden, Illuminatum skrev: VW konsernet har vel både Bugatti og Bentley. Tør påstå at disse merkene er mer Premium enn f eks Audi A1 🙂 Ja, det er klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #6 Del Skrevet 12. november 2018 Når jeg åpner panseret på min VW lyser en hel Audi-motor mot meg. Så ja, man kan trygt si at de er på samme nivå siden det egentlig er samme bil. Det er forøvrig absolutt ikke traust og kjedelig. Det er absolutt veldig driftssikre og gode biler. Jeg har en sportsutgave av en VW som jeg kan kjøre i 12 timer en dag uten å bli vond i kroppen fordi jeg sitter svært godt i den og den er alt i alt en veldig komfortabel bil å kjøre. Med stor motor har jeg heller ikke noen problem med å dra henger i oppoverbakker, og om jeg vil ha det litt gøy har jeg også alltids sportsmodus. Jeg har også kjørt mercedes og for meg var det ikke noe forskjell i comfort der. Anonymkode: e5944...9f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 12. november 2018 #7 Del Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her i egnen er BMW og Mercedes (og tildels Audi) biler for sjåfører som aldri blir liggende bak deg om du holder fartsgrensen. Altså de som tenker stort om seg selv, gjerne de som er ungkarer uten å skjønne hvorfor. VW er traust og trygt, sammen med f.eks Mitsubishi og Volvo, mens Toyota er for 'hattkaller' og eldre damer som snart burde levere inn lappen. Selvsagt med hederlige unntak i alle kategorier. Jeg tipper dette er mer regionsrelatert enn merkerelatert. Anonymkode: f3fd5...f2e Det er nok helt riktig. Jeg er hattkaill med Toyota. BMW må kjøre forbi UANSETT. Jeg tør påstå at Mercedes og Volvo er vel så mye hattkaill som Toyota. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #8 Del Skrevet 12. november 2018 54 minutter siden, Isambard skrev: Det er nok helt riktig. Jeg er hattkaill med Toyota. BMW må kjøre forbi UANSETT. Jeg tør påstå at Mercedes og Volvo er vel så mye hattkaill som Toyota. Hva slags Toyota har du og hvorfor valgte du det fremfor noe mer spenstig og luksuriøst? Anonymkode: 46e7f...4dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 12. november 2018 #9 Del Skrevet 12. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags Toyota har du og hvorfor valgte du det fremfor noe mer spenstig og luksuriøst? Anonymkode: 46e7f...4dd Dert er én eneste grunn til at det har blitt Toyota: Driftssikkerhet. Jeg var dritt lei av feil bil på et tidspunkt, og hoppet på det den gang var det mest driftssikre. Har nå hatt ulike Toyota'er i 14 år og ikke en eneste gang har det vært noe trøbbel. Ikke en minste filleting engang. Det har vært en fin tid. Lukseriøst.....tja. Det er lukseriøst i seg selv å kjøpe en ny bil, spekke den akkurat som man vil. Nå har jeg blitt mer eventyrlysten har bestilt en Jaguar. Den har i alle fall spenst og luksus i bøtter og spann, så får vi se hvor mye trøbbel det blir. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #10 Del Skrevet 12. november 2018 Har en kollega med en ex Avensis. Den var så rusten på eu kontrollen at han fikk kjøreforbud. Bilen var vistnok fin ellers, men så rusten at den var farlig. Anonymkode: 59d8d...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 12. november 2018 #11 Del Skrevet 12. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en kollega med en ex Avensis. Den var så rusten på eu kontrollen at han fikk kjøreforbud. Bilen var vistnok fin ellers, men så rusten at den var farlig. Anonymkode: 59d8d...37d OK. Det har ikke vært noe problem på de jeg har eid. I følge denne lista er Avensis den bilen som ruster aller minst, bare slått av Renault Clio: https://www.motor.no/artikler/2016/juli/bilfabrikkenes-hemmelige-rust-liste/ I rettferdighetens navn ser jeg også at rustbeskyttelsen til Toyota har blitt trukket i tvil, men det er mer basert på at noen har inspisert rustbeskyttelsen. Det er ikke basert på hvilke biler som faktisk ruster: https://e24.no/bil/toyota-eiere-boer-vaere-bekymret-for-rust/21605556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #12 Del Skrevet 12. november 2018 Så har du Skoda, som er bygget på plattformen til Golf & Passat, og hvor det står Audi omtrent i hele motorrommet. Skoda er enda et hakk billigere. BMW ville jeg ikke hatt om jeg så fikk kastet den etter meg, og føler den ligger på linje med Audi, men det er jo en smakssak. Mercedes føler jeg blir for ''gubbete'', men de har absolutt noen fine modeller. En tysk kollega sa at Lexus var en billig Mercedes, da de dilter etter Mercedes mtp nye dingser og oppgraderinger, men er rimiligere i pris. Anonymkode: 46291...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #13 Del Skrevet 12. november 2018 Skoda Superb Sportline, 4x4 280hk, oppleves forresten ikke som en traust familiebil. Anonymkode: 46291...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullestolbruker Skrevet 12. november 2018 #14 Del Skrevet 12. november 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler at Audi og VW er litt trauste og kjedelige familiebiler som også er rimeligere enn BMW og Mercedes som er de som leverer de beste kjøreopplevelsene. Stemmer det? Anonymkode: 46e7f...4dd Kan få god kjøreglede med en Audi RS3 med 400 hk. Men om kjøreopplevelse er mer av den stille kjedelige sorten, så kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 12. november 2018 #15 Del Skrevet 12. november 2018 Jeg vil si Audi er hakket over VW, men det kommer jo litt an på modellene og utstyrsnivå. Har hatt begge deler, foretrakk helt klart Audi, mye bedre kvalitetsfølelse, synes jeg. BMW og Mercedes stiller kanskje likt, men jeg personlig er ingen fan av Mercedes, og har ikke god nok kjennskap til å rangere de. Har BMW selv og synes den er meget komfortabel, spenstig å kjøre, oser kvalitet av interiøret og den er smellvakker å se på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #16 Del Skrevet 12. november 2018 1 time siden, FantasDick skrev: Jeg vil si Audi er hakket over VW, men det kommer jo litt an på modellene og utstyrsnivå. Har hatt begge deler, foretrakk helt klart Audi, mye bedre kvalitetsfølelse, synes jeg. BMW og Mercedes stiller kanskje likt, men jeg personlig er ingen fan av Mercedes, og har ikke god nok kjennskap til å rangere de. Har BMW selv og synes den er meget komfortabel, spenstig å kjøre, oser kvalitet av interiøret og den er smellvakker å se på. Hva slags BMW har du? Anonymkode: 46e7f...4dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #17 Del Skrevet 12. november 2018 2 timer siden, Isambard skrev: OK. Det har ikke vært noe problem på de jeg har eid. I følge denne lista er Avensis den bilen som ruster aller minst, bare slått av Renault Clio: https://www.motor.no/artikler/2016/juli/bilfabrikkenes-hemmelige-rust-liste/ I rettferdighetens navn ser jeg også at rustbeskyttelsen til Toyota har blitt trukket i tvil, men det er mer basert på at noen har inspisert rustbeskyttelsen. Det er ikke basert på hvilke biler som faktisk ruster: https://e24.no/bil/toyota-eiere-boer-vaere-bekymret-for-rust/21605556 Har du hatt avensis? Anonymkode: 46e7f...4dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 12. november 2018 #18 Del Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du hatt avensis? Anonymkode: 46e7f...4dd Ja, blant annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 12. november 2018 #19 Del Skrevet 12. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags BMW har du? Anonymkode: 46e7f...4dd E61. ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 13. november 2018 #20 Del Skrevet 13. november 2018 VW ruster fra innsiden og jukser på utslippsprøver. BMW... vel, ditt valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå