Gå til innhold

Del dine juletradisjoner ❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Julemarkeder/messer. Vi har to faste vi alltid drar på, i år er de selvfølgelig samme dag - krise! Med julegrantenning, hest og slede, det kommer nisse som deler ut litt godt til barna og mange boder med så utrolig mye fint.

Barna har alltid bakedag og juleverksted med farmoren sin. De lager julegaver til besteforeldre, tanter, onkler og oss foreldre. Så lenge hun vil gjøre det med dem baker vi veldig lite julekaker selv. Fyller heller fryseren med rundstykker ol. som vi koser oss med gjennom jula.

Vi har pakkekalender til barna som vi åpner hver morgen. Hver søndag har vi ekstra god frokost, tenner adventslys og sitter som regel ekstra lenge og koser oss. Fra i år vil jeg prøve å finne en bok vi kan lese fast i desember i årene som kommer.

Pynter til advent til første desember sånn at det er klart for å tenne adventsstjerne og adventsstaken når vi står opp på morgenen. Bytter ut det lilla med rødt og tar frem julepynten et par dager før julaften. Med mindre vi reiser bort i jula eller jeg har jobb, så venter vi med å sette opp juletreet til lille julaften. Når jeg var lita hadde vi alltid som tradisjon å dra ut i skogen sammen og finne juletre, akkurat det savner jeg! Men når samboeren har allergi får jeg bare godta kunstig tre. :sukk:Barna har et eget lite juletre på sitt rom. 

Lille julaften lager vi alltid grøt til middag, setter av litt til nissen og setter denne ut på kvelden med litt julekaker og noe godt å drikke.

Julaften starter vi med barnetv og julestrømpe. Sjekker om nissen har spist opp det han har fått. Lager oss en sen frokost og koser oss hjemme hele dagen. Feirer vi jul hos mine foreldre drar vi en tur på kirkegården og tenner lys. Vi spiser julemiddag tidlig (ca 16-1630) og tar oss god tid med pakkene gjennom kvelden, orker ikke ha det for sent siden barna er små. De skal slippe å være trøtte og slitne på slutten av dagen. Og så har vi besøk av julenissen iløpet av dagen ;) 

Første juledag starter vi med frokost med rundstykker, kakao og alles favorittpålegg. Vi går rundt i pysj nesten hele dagen, ser på alle gavene til barna og bare tar alt helt med ro. Elsker stemningen første juledag, skikkelig følelse av at julefred ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...