Gå til innhold

Hvordan ser amerikanare på oss nordmenn?


Stoltskeiv

Anbefalte innlegg

Det blir jo sagt at amerikanere er mer åpne noe som jeg også har erfart. Amerikanere har jo flere merkelapper, men ikke som jeg kommer på nå i farten. Bare at de er veldig åpne. 

 

Men hvordan ser de på oss nordmenn? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært en del i USA og i Miami fikk jeg høre at nordmenn fremstår som friske, sunne og opptatt av sport/ski. Og at vi elsker salt lakris hehe. Ellers har jeg møtt amerikanere som tror at i Norge har vi eskimoer og rir på isbjørner.. Så det kommer veldig an på hvor du er i USA og hva de vet om Norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i følge Fucks news så er Norge et hel sosialistisk land på linje med Venezuela og personer blir fratatt mulighetene i å tjene ordentlige penger, men det er bare den ene kanalen som da orangutangen følger med på, hvordan folket mener om Norge vet jeg litt mindre om men går ut i fra de er litt mer åpne om Norge siden Norge er det eneste landet i Europa med surpluss i handel med USA og er med på å skape jobber. 

Vet i vert fall når jeg snakker med amerikanere på nett og forteller de at jeg er fra Norway så blir stort sett tilbakemeldingene "Cool" 

Endret av PaN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde besøk av en amerikaner (fra Østkysten)Tror hun hadde godt inntrykk av Nordmenn (og skandinavere) og Norge. Imponert over systemet her. Spanjolene derimot? Ikke noe særlig. Altfor brautende og uhøflige.

Anonymkode: 0eedd...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

 Blonde, blåøyde og veldig høye. og glade i folkedans, folkedrakter, folkemusikk og folketro. Og at Norge ligger i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, gladjenta96 skrev:

Det blir jo sagt at amerikanere er mer åpne noe som jeg også har erfart. Amerikanere har jo flere merkelapper, men ikke som jeg kommer på nå i farten. Bare at de er veldig åpne. 

 

Men hvordan ser de på oss nordmenn? Noen som vet?

KJENNER ikke så mange amerikanere, men en jeg kjenner har vært i Norge lenge. Både i Oslo og nord. Han sier at det er kjempe forskjell på nordmenn i nord og i Osloomorådet/østlandet. I Nord var de veldig imøtekommende, og kvinner var visst veldig pågående. Mens i Oslo så gikk det knapt an å føre en samtale med folk. Folk virket depressive også. 

Anonymkode: aed01...970

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mener vi øser opp olje og er tjukk av penger, og at Trumph ønsker oss velkommen dit! Det var i alle fall inntrykket jeg fikk sist  jeg var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de ser på oss som rike, blonde, høye og slanke.  I tillegg til at de nok tror at alle er opptatt av friluft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer nok VELDIG med hvilke amerikanere du spør!

Jeg har en del bekjente via en interesse jeg har, der majoriteten er hjemmeværende mødre som driver med "home school". Mange av disse er ekte Trumpstere som oppriktig synes synd på oss som bor i et kommunisthelvete der staten bestemmer over hvilken sykehusbehandling vi skal få osv. Festlig når de ikke har råd til å få trukket tanna si av en profesjonell en gang... men det er virkelig som vi lever i parallelle universer, synsvinkelen er så utrolig forskjellig.

Det er en del ting vi ikke diskuterer, for å si det sånn, for å kunne beholde vennskapet (stikkord: abort, meksikanere, helsevesen, skatt, utdanningssystem...)

Anonymkode: 2ca79...293

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvem du spør, hva deres erfaring med Norge/nordmenn er (som kan være veldig tilfeldig), utdannelse, hvor de er født og oppvokst, "hvilket lag de heier på politisk", og ca. 1000 andre ting.

Mitt inntrykk er at murikanarane generelt sett ser på Norge som et "bra land", der menn er kjekke, damer er pene , der det spises fisk utendørs og under nordlyset minst tre gang i uken. Isbjørner finnes rundt halvparten av alle hjørner,  alle er litt "vikinger", litt naive, litt sjenerte, og at Norge er et sted i det super-sosialistiske kongeriket Skandinavia. -Et territorium hvalarter flest gjør lurt i å styre unna. :vetikke:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Raptuza skrev:

Noen tror At Norge er hovedstaden i Sverige.....lol

Mange tror også at Europa er et land.... haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raptuza skrev:

Noen tror At Norge er hovedstaden i Sverige.....lol

Eller så lurer de i hvilken stat det ligger. Det har jeg selv opplevd, litt utenfor allfarvei kan du si. For å i det hele tatt tenke på at noe ikke er i USA, er ikke det første de gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, gladjenta96 skrev:

Mange tror også at Europa er et land.... haha

Kanskje ikke så rart om en del amerikanere tenker at EU er et eget land, bestående av 29 stater. Da EU og USA  på en god del områder egentlig ligner på hverandre. Husk at den enkelte delstat i USA har veldig sterk styrings og råderett. Og for den jevne amerikaner har nok det den lokale guvernøren og delstatsforsamlingen gjør langt større betydning enn hva Trump, Senatet og Huset gjør. Så det er ikke ulogisk at man en  amerikaner oppfatter at EU fungerer på samme vis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Beeblebrox said:

murikanarane 

Hva er det?

Anonymkode: a6e51...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Missfitness skrev:

Eller så lurer de i hvilken stat det ligger. Det har jeg selv opplevd, litt utenfor allfarvei kan du si. For å i det hele tatt tenke på at noe ikke er i USA, er ikke det første de gjør..

De tar kanskje ikke altid så feil heller, i Minnesota finner du faktisk en by som heter Oslo. Forøverig veldig mange byer i USA som mer eller mindre er kalt opp etter europeiske byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det?

Anonymkode: a6e51...f51

Jeg tror det er den korrekte måte å henvise til de med bustad og/eller statsborgerskap i USA, og som identifiserer seg selv som "muricans", OM det skulle gjÆrast på nynorsk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 De aller flest amerikanere har vel ikke en gang HØRT om nordmenn eller Norge...             

Anonymkode: 6e272...f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...