Gå til innhold

Fryseboks på badet


kaleidoskop

Anbefalte innlegg

Digg å hente mat når noen nettopp har vært på dritern og det stinker..

Anonymkode: b86a2...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du i det hele tatt hvorfor elprodukter merkes med firkant? 

Dette blir bare helt hull i hodet argumentasjoner i denne tråden for at det er ok med fryseren på badet, noe det overhodet ikke er. 

Anonymkode: 35dfc...970

Men da kan du sikkert forklare på en ordentlig måte hvorfor min fryseboks fint kan stå i et kaldt og tidvis svært fuktig rom samt at det på bad er forskjellige soner og hvordan dette varierer når man for eksempel har et helt tett dusjkabinett. Det ville være svært nyttig for mange. Deriblant TS. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig livsfarlig med fryser på baderommet? Burde ikke elektrikeren ha sagt noe hvis det er så farlig? Her har jeg fryser på baderommet, og jeg hadde elektriker her for å få på plass ekstra stikkontakt nettopp til denne fryseren. Han påsto at det var uproblematisk. Tok han feil?

Anonymkode: 44719...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig livsfarlig med fryser på baderommet? Burde ikke elektrikeren ha sagt noe hvis det er så farlig? Her har jeg fryser på baderommet, og jeg hadde elektriker her for å få på plass ekstra stikkontakt nettopp til denne fryseren. Han påsto at det var uproblematisk. Tok han feil?

Anonymkode: 44719...71b

Ja, han tok sikkert feil. Det er på kvinneguiden du finner de virkelige ekspertene ;) 

Anonymkode: cdb23...6c1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han tok sikkert feil. Det er på kvinneguiden du finner de virkelige ekspertene ;) 

Anonymkode: cdb23...6c1

Hva så om kvinneguidens brukere har peilingen og svarer deretter? 

En elektrikers jobb er nemlig å gjøre det kunden ber om, så lenge jobben er forsvarlig. Om kunden kobler hårføneren eller en fryser eller for den del elbilladeren til stikkontakten er nemlig ikke elektrikerens ansvarsområde eller problem :)

Anonymkode: 35dfc...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Digg å hente mat når noen nettopp har vært på dritern og det stinker..

Anonymkode: b86a2...d6d

Ja, det er noe med det.... :fnise:   Det er sikkert hverken farlig eller uhygienisk (fryser`n er lukket og maten innpakket), men det høres bare ikke bra ut med fryser på badet.

Anonymkode: cdb23...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? 

Anonymkode: ced62...81a

Ville du hatt et toalett på kjøkkenet? Hvis ja, kjør på med fryser på bad. Hvis nei, dropp fryser på badet.

19 timer siden, Emmelise skrev:

Burde gå greit, vi har en benkoppvaskmaskin på badet av samme grunn. Vi bærer selve kurven frem og tilbake til kjøkkenet.
Mormoren min hadde fryseren på soverommet, men da blir man liggende og høre på humminga den gir fra seg. 

Dette er så uhygienisk at jeg nesten ikke har ord, håper virkelig at jeg aldri møter deg i virkeligheten og riskerer å få servert noe du har kokkelert. 

Anonymkode: 39c55...d1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør jo som man vil hjemme hos seg selv. Men hvis det er slik at det er vanskelig å få ordentlig plass til fryseboksen, ville jeg kanskje vurdert om fryseboksen virkelig er nødvendig. Eller om det heller går an å skaffe et kombiskap med litt ekstra stor frysedel og satset på å bruke plassen der fornuftig.

Min erfaring er at de som har en svær fryseboks med masse mat, ofte ikke en gang vet hva som er i den. Eller at den fylles med mye matvarer uten at det nødvendigvis er "fornuftige" ting som tilbudsvarer eller porsjoner som fryses. Går de på oppdagelsesferd i bunnen så ligger det gjerne ting som er over 5 år gammelt.

Anonymkode: aa335...84f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2018 den 8.20, AnonymBruker skrev:

Ville du hatt et toalett på kjøkkenet? Hvis ja, kjør på med fryser på bad. Hvis nei, dropp fryser på badet.

Dette er så uhygienisk at jeg nesten ikke har ord, håper virkelig at jeg aldri møter deg i virkeligheten og riskerer å få servert noe du har kokkelert. 

Anonymkode: 39c55...d1d

Hva nøyaktig tror du de har tenkt å gjøre med fryseren som er så uhygienisk? Den er jo helt lukket, tror du all luften på et bad er infisert av skadelige bakterier? Holder du i så fall pusten hver gang du er på et bad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hygiene får da være opp til hver og en å vurdere. Man pusser da både tenner og alt med en tannbørste som står på badet i all slags bæsjelukt, og man tar gjerne borti en kran som mange tar i med skitne pisse- og dritehender før man begynner med tannpuss. Så med tanke på hygiene, er det nok andre helt "normale" ting på badet som er mer uhygienisk. Om noen rynker på nesen over hygiene med fryser på dass så er nok dette mer et innbilt problem enn et faktisk problem.

Men jeg tenker heller at det er en litt rotete og upraktisk løsning. Lokket kommer helt garantert til å samle masse ting som må fjernes hver gang den skal åpnes, og det kommer til å falle ned masse rot bak for de gangene man prøver å lette "litt" på lokket for å snike ut noe på toppen uten å rydde. Jeg ville heller ha funnet noe annet å plassere der inne som er mer naturlig. For eksempel en kommode eller et skap siden klær ofte vaskes eller skal taes i bruk på badet likevel. Da kan det også stå ting oppå som ikke må flyttes. Så kan fryseboksen heller stå der hvor kommoden ellers ville stått. Eller som jeg nevnte tidligere, vurdere om fryseboks faktisk er nødvendig eller om det vil gå bra med et greit kombiskap. Har man lite plass så gjelder det å ha minst mulig og ikke ta ting inn i hus med mindre man har en plan på hvor tingen kan lagres.

Anonymkode: aa335...84f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2018 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Hva så om kvinneguidens brukere har peilingen og svarer deretter? 

En elektrikers jobb er nemlig å gjøre det kunden ber om, så lenge jobben er forsvarlig. Om kunden kobler hårføneren eller en fryser eller for den del elbilladeren til stikkontakten er nemlig ikke elektrikerens ansvarsområde eller problem :)

Anonymkode: 35dfc...970

Min bror er pliktet til å informere kunden om de har et ønske som potensielt kan være brannfarlig. Er det en stor risiko har han ikke lov til å installere etter kundens ønsker. Merkelig om dette ikke er praksis hos alle elektrikere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...