Gå til innhold

Røykere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er det du spiser forresten ? Mye hvertfall siden du har klart å bli stor av å spise ting helt uten sukker som hovedsakelig er kylling, fisk og kjøtt.... selv grønnsaker har sukker... 

Anonymkode: c3ff7...2ee

Har jeg blitt stor? Jeg spiser to skiver mellom 8 og 16. Så spiser jeg middag. En porsjon, men varierer selvsagt hva som er i den.

Jeg spiser ikke godter, is, drikker brus eller noe slikt. Mistet all lyst da jeg ble gravid for 4 år siden.

Nå fikk jeg en del å tenke på. Tror jeg trekker meg tilbake.

 

Anonymkode: f3d40...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke ned på røykere nei. Folk må få lov til å ta seg en røyk når de føler for det. Eneste som gjør meg irritert, er når de røyker i nærheten av meg når vi er inne. Syns røyk er plagsomt. Hvis det sitter flere røykere inne som samtidig tar opp den ene røyken etter den andre, uten å vise hensyn til de som ikke liker for mye røyk i et rom(for det kan til og med røykere selv plages av) , kan jeg lure på om de eier folkeskikk. Men de fleste jeg kjenner som røyker er utrolig flinke til å vise hensyn,  og det setter jeg pris på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, sukker er farlig... 

Anonymkode: c3ff7...2ee

Nei, sukker i seg selv er ikke farlig. Overvekt er skadelig. 

Anonymkode: 4b081...52a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier til æsj, det stinker/du stinker til folk som går forbi meg eller som oppholder seg i nærheten. Til folk, så de hører det. Jeg kommenterer også folk som bruker pels. 

Anonymkode: 4b081...52a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viss man har større kroppsmasse enn kroppen kan forsyne med insulin, så utvikler man type 2. Viss man utvikler type 1, så har det ingenting med verken kropp eller kosthold å gjøre. Du hadde en sviktende bukspyttkjærtel. Type en 1 kommer uansett hvordan man lever. Type to kan holdes i sjakk.

Fett og protein har like mye skyld i type 2 som sukker.

Anonymkode: f3d40...855

Jeg fikk diabetes i svangerskapet og var ikke feit den gangen. Det er ikke alltid diabetes 2 kommer av overvekt, men som oftest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på røykere og kutter alle røykere ut av livet mitt. Venner som røyker er helt uaktuelt for meg siden jeg er allergisk.

Anonymkode: 37e6c...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplever i alle fall ikke noen nedsettende kommentarer for at jeg røyker. Jeg tar meg en røyk når jeg har lyst på. Om jeg må stå i en røykebås, gå ut fra flyplassen eller ut på en kald veranda så har jeg ikke lyst..

Jeg tar meg en rullings når jeg pauser i fjellet. Ute på havet når jeg er ferdig å trekke linene. Når jeg er ferdig på jobb. Jeg plager ingen med røyken min og orker ikke bry meg om hva tilfeldige hatere skriver på nett. I virkeligheten tror jeg man slipper unna mer dritt fra haterne om man ellers er frisk og rask og ser «atletisk» ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg tar meg en god sigar en sjelden gang. Så sjelden at det neppe påvirker livslengden min.

 

Det påvirker ikke livslengden en plass. Lungene begynner raskt å reparere seg rett etter du inntok siste røyk. Så en sigar i ny og ne skader nok ingenting. 

Har selv litt røyke perioder. 2 uker i året til sammen elns. Når jeg blir stresset er det godt med en. 

Anonymkode: 68c7d...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det påvirker ikke livslengden en plass. Lungene begynner raskt å reparere seg rett etter du inntok siste røyk. Så en sigar i ny og ne skader nok ingenting. 

Har selv litt røyke perioder. 2 uker i året til sammen elns. Når jeg blir stresset er det godt med en. 

Anonymkode: 68c7d...6b4

Jeg har ikke råd til å røyke sigar så ofte. Så det gir seg litt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nett er jo alltid folk frekkere og ærligere enn i virkeligheten. Folkeskikk og sympati blir lagt bort, fordi de slipper å oppleve ubehageligheter face to face. Akkurat det tror jeg det ikke blir så mye endring på uansett hvor mye en roper opp om hets på nett. Mennesker er ikke alltid snille for å si det pent, og det er så mange som sliter med ting og som får det ut på nett.

De som ser ned på andre, har som regel dårlig samvittighet for noe, eller føler seg utilstrekkelige selv på visse områder. Da er det lett å ta det ut på andre, bevisst eller ubevisst. Ingen som har det bra og greit med seg selv ser ned på noen, eller trakkaserer noen.  

Anonymkode: d77e9...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg blitt stor? Jeg spiser to skiver mellom 8 og 16. Så spiser jeg middag. En porsjon, men varierer selvsagt hva som er i den.

Jeg spiser ikke godter, is, drikker brus eller noe slikt. Mistet all lyst da jeg ble gravid for 4 år siden.

Nå fikk jeg en del å tenke på. Tror jeg trekker meg tilbake.

 

Anonymkode: f3d40...855

Du sa jo selv at du aldri har vært så feit som nå... hadde jeg veid 80 kilo så hadde jeg vært stor ihvertfall da jeg begynte å bli ganske stor da jeg veide 70.

For å gjøre dette litt mer relevant til tråden så la jeg på meg 10 kilo på kort tid (ca 4-5 mnd) når jeg sluttet å røyke... begynte å røyke igjen og gikk ned igjen.. jeg fortsatte å gå opp og opp uansett hvor mye jeg telte kalorier når jeg var røykfri, så for meg er det faktisk mer helseskadlig å ikke røyke... jeg røyker så lite uansett og trener masse pg spiser sunt, så ja.... nei, jeg ser ikke ned på røykere og skjønner hvorfor folk røyker, for meg funker det som en beroligende. 

Anonymkode: c3ff7...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har faktisk vurdert å begynne å røyke da den type rus sannsynligvis hadde hjulpet på rastløshet og hyperaktivitet. Samt at jeg tror jeg får mye positive følelser ut ifra den type high

Anonymkode: ab46d...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

Ser du ned på røykere? Og dersom du svarer ja så lurer jeg på om du er like tøff i virkeligheten?

Ja, jeg har et nedlatende syn på folk som røyker. Hvorfor synes du det er å være tøff i trynet? Hvorfor mener du jeg bør være uhøflig og fortelle dem dette ansikt til ansikt?

Røykere sliter nok som det er med sosiale stigma på grunn av sin last.

Det er bra at det nå er et sosialt press i samfunnet mot røyking. Men dette bør ikke gå direkte på person, da får det preg av mobbing og trakassering.

Før var det motsatt: De om ikke røykte ble sett på som tapere. Man ble utsatt for press fra alle kanter for å røyke. Og i motsetning til røykere i dag, ble ikke-røykere utsatt for personlig trakassering. I enhver sosial sammenheng ble ikke-røykere stilt til veggs om hvorfor de var så kjipe.

Heldigvis går det sosiale presset i dag i retning av en sunn livsstil.

*Kremt* - pipa jeg har på profilbildet er bare til pynt ...

Endret av Horten Market
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere røyker synes jeg det er unødvendig å påpeke at røykere lukter. Jeg hadde og har luktesans. 

Jeg har opplevd det med kommentarer på vekta mi også. Jeg har både øyne, speil og vekt, du trenger ikke fortelle meg om hvordan kroppen min ser ut. Jeg vet det! 

Den eneste gangen jeg klager direkte til røykere er når de stiller seg rett foran meg så jeg får røyken i ansiktet. 

Anonymkode: 8097b...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...