Gå til innhold

Røykere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser du ned på røykere? Og dersom du svarer ja så lurer jeg på om du er like tøff i virkeligheten?

Går du bort til en annen forelder etter foreldremøtet og forteller dem hvor patetisk de er som røyker, eller er det bare på Internett du er tøff? 

Anonymkode: 59ee4...2a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg ser ikke ned på røykere. Har ikke tatt stilling til det før du spurte nå da de er helt vanlige folk. Har mer et jævlig forundret syn på de som klarer å sette et stor sjokoladeplate til livs i løpet av en kveld. Det må føles ille. Den er sikkert 500 gr eller noe rundt der. Og så smaker det så søtt. Sukker er ikke farlig, men du kan få nok av det.

Anonymkode: f3d40...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg ser ikke ned på røykere. Har ikke tatt stilling til det før du spurte nå da de er helt vanlige folk. Har mer et jævlig forundret syn på de som klarer å sette et stor sjokoladeplate til livs i løpet av en kveld. Det må føles ille. Den er sikkert 500 gr eller noe rundt der. Og så smaker det så søtt. Sukker er ikke farlig, men du kan få nok av det.

Anonymkode: f3d40...855

Jo, sukker er farlig... 

Anonymkode: c3ff7...2ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Katy Perry skrev:

Ser ikke direkte ned på røykere, men sier lett at de stinker forjævlig. 

Til alle, eller bare de du kjenner godt? 

Anonymkode: 59ee4...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de jeg kjenner godt å når det passer seg. Går jo ikke bare bort til noen fremmede som røyker å sier det til de. Litt folkeskikk har jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Katy Perry skrev:

Til de jeg kjenner godt å når det passer seg. Går jo ikke bare bort til noen fremmede som røyker å sier det til de. Litt folkeskikk har jeg. 

Men å slenge dritt til røykere her inne på forumet, er det greit da? Det er jo i praksis ukjente. (Sier ikke nødvendigvis at akkurat du har gjort det.) 

Anonymkode: 59ee4...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, sukker er farlig... 

Anonymkode: c3ff7...2ee

Nei. Det er det ikke. Kaloririkt, men ikke farlig. Sukker er like naturlig som porotein og fett.

Anonymkode: f3d40...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er det ikke. Kaloririkt, men ikke farlig. Sukker er like naturlig som porotein og fett.

Anonymkode: f3d40...855

Okey, så hvorfor får folk diabetes av sukker da? 

Altså, normale mengder sukker må vi ha, men blir det for mye så kan man utvikle livsstilssykdommer som diabetes og fedme. Sukker er værre enn fett ang fedme. Sukker er også skadlig for tennene det er ikke fett. 

Anonymkode: c3ff7...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ned på røykere faktisk. LOL.

Ser du ned på folk som har kreft?

Ser du ned på folk som har litt rundt utstikkende mage?

Ser du ned på folk som har lang nese? 

Ser du ned på de som drikker vin? 

Ser du ned på de som tar antidepressiva? 

Ser du ned på de som går annerledes enn deg? 

Altså det er bare helt teit å stille sånne spørsmål. Om noen ser ned på noen er det de som ser ned på noen som har et problem. Hvorfor lurer du egentlig?? 

Anonymkode: 68c7d...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okey, så hvorfor får folk diabetes av sukker da? 

Altså, normale mengder sukker må vi ha, men blir det for mye så kan man utvikle livsstilssykdommer som diabetes og fedme. Sukker er værre enn fett ang fedme. Sukker er også skadlig for tennene det er ikke fett. 

Anonymkode: c3ff7...2ee

Det har aldri skjedd at folk har fått diabetes av sukker.

Anonymkode: f3d40...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okey, så hvorfor får folk diabetes av sukker da? 

Altså, normale mengder sukker må vi ha, men blir det for mye så kan man utvikle livsstilssykdommer som diabetes og fedme. Sukker er værre enn fett ang fedme. Sukker er også skadlig for tennene det er ikke fett. 

Anonymkode: c3ff7...2ee

Man får ikke diabetes av sukker likevel fant forskerne nettopp ut av. Det er fedme som gir diabetes tydligvis. Trodde selv det var sukker helt til jeg leste om det. 

Se her så skal du få en link så slipper du å svare surt tilbake elns. 

https://www.nrk.no/livsstil/fem-ting-ekspertene-mener-er-feil-om-sukker-1.14188894 

Anonymkode: 68c7d...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har aldri skjedd at folk har fått diabetes av sukker.

Anonymkode: f3d40...855

Diabetes type to kan komme av dårlig livsstil, og overvekt som da er forbunnet med et sukkerholdig kosthold. Det skal godt gjøres å bli overvektig im du holder deg unna sukker, da de tingene som gjør deg feitest inneholder store mengder sukker... 

Anonymkode: c3ff7...2ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke diabetes av sukker likevel fant forskerne nettopp ut av. Det er fedme som gir diabetes tydligvis. Trodde selv det var sukker helt til jeg leste om det. 

Se her så skal du få en link så slipper du å svare surt tilbake elns. 

https://www.nrk.no/livsstil/fem-ting-ekspertene-mener-er-feil-om-sukker-1.14188894 

Anonymkode: 68c7d...6b4

Ja, altså jeg vet det. Jeg svarte nettop her i tråden om akkurat det. Sukker fører til fedme- fedme fører til diabetes. Derfor så er i bunn og grunn sukkert syndern, da det man blir feites av inneholder store mengder sukker.... 

Anonymkode: c3ff7...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke diabetes av sukker likevel fant forskerne nettopp ut av. Det er fedme som gir diabetes tydligvis. Trodde selv det var sukker helt til jeg leste om det. 

Se her så skal du få en link så slipper du å svare surt tilbake elns. 

https://www.nrk.no/livsstil/fem-ting-ekspertene-mener-er-feil-om-sukker-1.14188894 

Anonymkode: 68c7d...6b4

Viss man har større kroppsmasse enn kroppen kan forsyne med insulin, så utvikler man type 2. Viss man utvikler type 1, så har det ingenting med verken kropp eller kosthold å gjøre. Du hadde en sviktende bukspyttkjærtel. Type en 1 kommer uansett hvordan man lever. Type to kan holdes i sjakk.

Fett og protein har like mye skyld i type 2 som sukker.

Anonymkode: f3d40...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Diabetes type to kan komme av dårlig livsstil, og overvekt som da er forbunnet med et sukkerholdig kosthold. Det skal godt gjøres å bli overvektig im du holder deg unna sukker, da de tingene som gjør deg feitest inneholder store mengder sukker... 

Anonymkode: c3ff7...2ee

Jeg har levd sukkerfritt i 2 år. Har aldri vært så feit som nå. Har bikka 80 kg..Ser dog mye ny forskning som tyder på at hjernen liker sukker.

Anonymkode: f3d40...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har levd sukkerfritt i 2 år. Har aldri vært så feit som nå. Har bikka 80 kg..Ser dog mye ny forskning som tyder på at hjernen liker sukker.

Anonymkode: f3d40...855

Men man skal ikke leve helt uten det. Hjernen trenger sukker for å fungere. Men det finnes grenser.... 

Anonymkode: c3ff7...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men man skal ikke leve helt uten det. Hjernen trenger sukker for å fungere. Men det finnes grenser.... 

Anonymkode: c3ff7...2ee

Omtrent. Jeg spiser selvsagt sukker der det er naturlig inkuldert.

Anonymkode: f3d40...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har levd sukkerfritt i 2 år. Har aldri vært så feit som nå. Har bikka 80 kg..Ser dog mye ny forskning som tyder på at hjernen liker sukker.

Anonymkode: f3d40...855

Og hva er det du spiser forresten ? Mye hvertfall siden du har klart å bli stor av å spise ting helt uten sukker som hovedsakelig er kylling, fisk og kjøtt.... selv grønnsaker har sukker... 

Anonymkode: c3ff7...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ned på røykere faktisk. LOL.

Ser du ned på folk som har kreft?

Ser du ned på folk som har litt rundt utstikkende mage?

Ser du ned på folk som har lang nese? 

Ser du ned på de som drikker vin? 

Ser du ned på de som tar antidepressiva? 

Ser du ned på de som går annerledes enn deg? 

Altså det er bare helt teit å stille sånne spørsmål. Om noen ser ned på noen er det de som ser ned på noen som har et problem. Hvorfor lurer du egentlig?? 

Anonymkode: 68c7d...6b4

Jeg spør fordi når noen her inne nevner røyking i en tråd så er det ikke grenser for hva slags drit folk lirer av seg mot de som røyker. Og ingen tar dem på det. 

 

Og kan dere slutte å ødelegge tråden med sukker!!!! 

Anonymkode: 59ee4...2a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...