Gå til innhold

Hvilken norske byer er "lett" å gå på byen alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst til å flørte og drikke en drink med en fremmed fordi jeg trenger å møte nye menneske. Men hvilke by i Norge er lett å bli kjent med fremmede på byen?

Anonymkode: 41606...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle, så lenge man bor i umiddelbar nærhet til dem.

Om jeg skulle dratt til og fra nærmeste by ville det kostet meg rundt 800-900 kr i taxi tur-retur, men om jeg kunne kommet meg til og fra billigere og lettere hadde jeg gjerne gått ut alene.

Anonymkode: c89aa...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haugesund og Stavanger er eneste byene jeg vært på byen i alene. Det var veldig kjekt og sosialt er min erfaring. Men kommer jo helt an på hva du søker.

Anonymkode: aeccc...b9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessheim har flere utesteder som ligger rett i nærheten av hverandre. Alle ligger i Storgata.

Jessheim er ett koselig sted med masse koselige mennesker.

Anonymkode: f3bc1...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri turt å dra ut i Oslo alene. Alt for stort for meg. Jeg bor i Trondheim, og synes egentlig byen her er stor nok - men jeg drar ut av og til alene. Mulig det er fordi jeg er så gidt kjent her 😃

Anonymkode: 14c8e...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kvinne: Alle

Hvis du er mann: Kun noen småsteder i nord-norge.

Anonymkode: 08253...76d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke Oslo. De fleste oppegående er opptatt med seg og sitt, turister eller masse utlendinger som alltid prøver seg

Anonymkode: f3e5c...685

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim. Trøndere har jeg erfart er lite selvhøytidelige og morsomme mennesker

Ellers tenker jeg at det kanskje er mer stedene en går ut på enn byen en er i. Å gå på pub er lett alene, og der går det jo an å føre en samtale også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Kristiansund. Syndens by det. 

Anonymkode: 2114f...2c6

Fordi den omringes av kristendom? :fnise:

Anonymkode: c89aa...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kristiansand :)

Anonymkode: 0548e...672

Hvilket sted er det best å gå til da? Er kvinne og har tenkt tanken på av og til å gå ut i Kristiansand alene. Men har ikke turt enda, er redd man blir stemplet som desperat om man går ut alene uten avtale om å treffe kjentfolk ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Summerbird1 skrev:

Hvilket sted er det best å gå til da? Er kvinne og har tenkt tanken på av og til å gå ut i Kristiansand alene. Men har ikke turt enda, er redd man blir stemplet som desperat om man går ut alene uten avtale om å treffe kjentfolk ute.

Hvor gammel er du? Nordmenn er noen snåle mennesker, kan ikke gjøre noen ting alene. Alt må skje i flokk, ellers blir man stemplet som ensom, desperat, asosial, you name it. Vi lever i et ekstremt kontrollert samfunn i Norge, følg flokken....gjør KUN! det andre gjør. Nåde den som tørr å bryte dette mønsteret...

Selvsikkerhet er også en fin ting, dette bygger man ikke opp i flokk. Dette bygges opp som selvstendig.

Glad jeg har reist ut i verden å møtt kulturer der man ikke bryr seg om slike ting; hva andre gjør.

Anonymkode: 215be...835

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du? Nordmenn er noen snåle mennesker, kan ikke gjøre noen ting alene. Alt må skje i flokk, ellers blir man stemplet som ensom, desperat, asosial, you name it. Vi lever i et ekstremt kontrollert samfunn i Norge, følg flokken....gjør KUN! det andre gjør. Nåde den som tørr å bryte dette mønsteret...

Selvsikkerhet er også en fin ting, dette bygger man ikke opp i flokk. Dette bygges opp som selvstendig.

Glad jeg har reist ut i verden å møtt kulturer der man ikke bryr seg om slike ting; hva andre gjør.

Anonymkode: 215be...835

Det var da veldig til negativitet fra deg. Er 31 år. Har også reist mye rundt i verden og truffet mange nye folk. Men det er noe annet her i Norge. Vi ser aldri noen som går ut på byen alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Summerbird1 skrev:

Vi ser aldri noen som går ut på byen alene.

Klart noen gjør det, så er bare å sette i gang 🙂 Innlegget var ikke negativt i heletatt, kun ren og ærlig beskrivelse av et gjennomsnittlig menneske i Norge.

Anonymkode: 215be...835

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Summerbird1 skrev:

Hvilket sted er det best å gå til da? Er kvinne og har tenkt tanken på av og til å gå ut i Kristiansand alene. Men har ikke turt enda, er redd man blir stemplet som desperat om man går ut alene uten avtale om å treffe kjentfolk ute.

Det spørs hvor godt du er kjent her? Om målet er å komme i kontakt med noen iløpet av kvelden ville jeg stått over stedene med ungt klientell der musikken domineres av dunk-dunk. Selv har jeg vært ute en del ganger i ensom majestet, jeg har utelukkende hatt positive opplevelser. Da kan man gjøre akkurat som man vil. Man møter bestandig mange interessante folk. Ikke inntrykk av at noen synes jeg er desperat eller teit, det synes jeg du skal legge fra deg! Lykke til, du kommer ikke til å angre :)

Anonymkode: 0548e...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs hvor godt du er kjent her? Om målet er å komme i kontakt med noen iløpet av kvelden ville jeg stått over stedene med ungt klientell der musikken domineres av dunk-dunk. Selv har jeg vært ute en del ganger i ensom majestet, jeg har utelukkende hatt positive opplevelser. Da kan man gjøre akkurat som man vil. Man møter bestandig mange interessante folk. Ikke inntrykk av at noen synes jeg er desperat eller teit, det synes jeg du skal legge fra deg! Lykke til, du kommer ikke til å angre :)

Anonymkode: 0548e...672

Har bodd her et år, men er først i det siste jeg har begynt å gå ut på byen. Det er kanskje lettere å gå ut alene hvis du et mann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...