Gå til innhold
AnonymBruker

Flat ‘‘kul‘‘ i brystet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg er 19 år og har ingen familie som har hatt brystkreft bortsett fra en besteforelder, men legene sa at det ikke var arvelig. Jeg fant en flat, bevegelig og ganske myk ‘‘kul‘‘ i brystet, har vært hos legen med det og skal på ultralyd, men jeg er så redd for at det kan være brystkreft. Er det noen andre som har kjent noe likt i brystet? Den er helt flat, kanskje 1-1.5 cm og myk. 

Anonymkode: 7b4ef...215

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

duftlyset

Det er nok en tett kjertel, eller bare brystvev / fettvev du kjenner. Brystkreft i en alder av 19 år er særdeles uvanlig. Synes det er rart at legen ikke forteller deg dette? Uansett så tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye. Jeg har et også slike "klumper" som du beskriver i brystet og tror dette er helt normalt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sh999
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er 19 år og har ingen familie som har hatt brystkreft bortsett fra en besteforelder, men legene sa at det ikke var arvelig. Jeg fant en flat, bevegelig og ganske myk ‘‘kul‘‘ i brystet, har vært hos legen med det og skal på ultralyd, men jeg er så redd for at det kan være brystkreft. Er det noen andre som har kjent noe likt i brystet? Den er helt flat, kanskje 1-1.5 cm og myk. 

Anonymkode: 7b4ef...215

Jeg fikk brystkreft når jeg var 35. Du trenger ikke være redd, når kulen er myk og bevegelig er det et veldig godt tegn og med stor sannsynlighet helt ufarlig.  Likevel bra at du får sjekket det ut selvfølgelig, men tenker at dette er ingenting. Til opplysning var min "farlige" kul, hard,knudrete og satt fast. Dette går nok helt fint :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Har du kjent rundt ellers i brystet? Jeg har en masse kuler i brystet som er myke, det er melkekjertler. Ellers var jeg sikker på jeg kjente en hard kul, men det var visst bare at jeg kjenner ribbeina gjennom brystet fordi jeg har så små bryst og er tynn. 

Anonymkode: ceb44...71c

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her