Gå til innhold

Hvordan få til en vellykket første date?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er oppskriften for å få en vellykket 1. date? Har vært på en del dates (rundt 7-8) gjennom tinder nå, og føler at alle datene blir veldig like. Blir liksom mye spørsmål og svar, mye om jobb og studier etc. og så klart litt om det vi interesserer oss for. Mitt største problem er at jeg føler at jeg ikke klarer å slappe skikkelig av og være meg selv. Vil si jeg er en morsom person, men synes selv jeg blir veldig kjedelig når jeg er på date, ikke så mye tull og latter som jeg skulle ønske. Mange ganger når jeg forteller noe om meg selv så ser at jeg at blikket på hun jeg dater flakker forbi skulderen min, og det er jo tegn nr 1 på at man kjeder seg. Det gjør også at det ofte er jeg som stiller de fleste spørsmålene, i tillegg til oppfølgingsspørsmål når de sier noe. Føler det kanskje oppsummerer alle datene, hyggelig, men litt kjedelig og ikke så veldig spennende og det oppstår vel ikke så mye gnist heller tror jeg.   

Praten flyter liksom ikke så godt heller, så det blir en del pauser. Jeg vil ikke si at det akkurat er pinlig stillhet (fra min side hvert fall), men føler kanskje at samtalene liksom ikke får så mye flyt. Hver gang det stopper opp og blir litt stillhet så ender det med at jeg fyrer avgåre et nytt spørsmål. Noen ganger når jeg skravler selv så føler jeg ofte at det jeg sier noen ganger blir intetsigende pjatt (noe jeg ofte får bekrefta ved at blikket på hun jeg dater flakker rundt i rommet).

Det har heller aldri vært noe flørting på datene (ei heller noen "seksuell" kjemi), men det er fordi det hadde blitt veldig unaturlig siden vi tross alt er to ukjente mennesker som treffer hverandre for første gang (slik jeg føler det). Som oftest så sitter vi ovenfor hverandre på en pub og da blir det ikke noe flørting.

Hvordan skal jeg komme meg videre til steg 2? Føler jeg kunne datet alle kvinner i hele verden og at datene ville blitt like, og at jeg er langt unna å komme nærmere noe romantisk. Jeg ser jo flere her inne sier de har vært på date i mange timer med fantastisk kjemi, men føler jeg selv aldri vil treffe en slik person.

Mann 25

Anonymkode: e6af8...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm. Jeg har vært på flere fantastiske dates og fellesnevneren er jo god kjemi. Det er jo det man håper på. Som regel møtes vi til et glass vin, og så blir det mat etter hvert hvis begge hygger seg og blir sittende.

Det er et must for meg at fyren er lite selvhøytidelig og utadvendt - heldigvis har jeg ganske godt filter på dette og kan som regel "lese" det litt av profilen og samtalen før vi treffes.

Hvilke kriterier har du når du velger jenter? Har dere en morsom tone når dere chatter?

Anonymkode: 939ed...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppsummere da;

- Alkohol løsner stemningen. Og det er helt greit.

- De fleste menn liker å prate om seg selv, og det er greit så lenge hun får slippe til. Er hun sjenert eller reservert så er det fint med noen som "bærer" samtalen litt. Har du ingen morsomme historier på lager? Når dere kommer inn på tema jobb så er det mer naturlig å fortelle om det som skjedde på den turen til Lofoten enn å snakke om hvordan man du legger inn tallene i excel-skjema.

- Flørting er naturlig, også på 1.date. Dere har ikke som formål å finne ut om dere skal være venner. Menn vet om de er tiltrukket av dama ved første møte. Og er du det, så må du kommunisere det. Det betyr ikke beføling, men kommentarer som indirekte signaliserer at du synes hun er fin. 

- Test om humoren funker. Snakk om det du synes er gøy. Kom med en spøk som er litt på kanten. Tåler hun det ikke, så er det testet i hvert fall. Og du er i hvert fall ikke kjedelig (som antakeligvis er inntrykket du avgir nå).

Anonymkode: 939ed...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør noe annet enn å sitte på pub. Hva som helst, egentlig - bare det å gå en tur gjør at man får noe å snakke om og at samtalen glir mer naturlig enn at man sitter ved et bord og intervjuer hverandre over et glass.

Anonymkode: ee3cb...8a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Hm. Jeg har vært på flere fantastiske dates og fellesnevneren er jo god kjemi. Det er jo det man håper på. Som regel møtes vi til et glass vin, og så blir det mat etter hvert hvis begge hygger seg og blir sittende.

Det er et must for meg at fyren er lite selvhøytidelig og utadvendt - heldigvis har jeg ganske godt filter på dette og kan som regel "lese" det litt av profilen og samtalen før vi treffes.

Hvilke kriterier har du når du velger jenter? Har dere en morsom tone når dere chatter?

Anonymkode: 939ed...fa1

Ja, som regel går det i ett eller annet random, lite høytidelige temaer og morsomme meldinger når vi chatter. Med flere av datene har vi ikke engang vært innom tema som jobb og interesser før vi har truffet hverandre. Chattingen bærer på en måte ikke preg av veldig mye seriøsitet. Men føler det liksom blir mye mer seriøst når vi er på date og kanskje ikke helt den samme tonen som når vi chatter. Mye av dette er sikkert fordi jeg er helt avslappet når jeg sitter bak mobilen, og da kommer jo alt naturlig av seg selv. Litt annet når vi sitter ansikt til ansikt, og da føles det mer "anstrengt".

Anonymkode: e6af8...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er oppskriften for å få en vellykket 1. date? Har vært på en del dates (rundt 7-8) gjennom tinder nå, og føler at alle datene blir veldig like. Blir liksom mye spørsmål og svar, mye om jobb og studier etc. og så klart litt om det vi interesserer oss for. Mitt største problem er at jeg føler at jeg ikke klarer å slappe skikkelig av og være meg selv. Vil si jeg er en morsom person, men synes selv jeg blir veldig kjedelig når jeg er på date, ikke så mye tull og latter som jeg skulle ønske. Mange ganger når jeg forteller noe om meg selv så ser at jeg at blikket på hun jeg dater flakker forbi skulderen min, og det er jo tegn nr 1 på at man kjeder seg.

Nei, det behøver ikke å bety det. Men ikke gjenta deg selv eller bruk mange forklaringer eller lange beskrivelser rundt grøten. 

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør også at det ofte er jeg som stiller de fleste spørsmålene, i tillegg til oppfølgingsspørsmål når de sier noe.

Fint at du stiller spørsmål, men  vis i tillegg at du lytter, f.eks å bekrefte det hun forteller, vise at du er en god lytter.

Hvis det er stillhet, så ikke vær opptatt av at du skal fylle stillheten og komme med nytt spørsmål. Slapp av og la henne ta initiativ til å enten stille spørsmål eller fortelle.

Jeg tror det er enda viktigere å lytte til det partneren har å si, enn å stadig komme med spørsmål. Det er ikke et intervju. Dessuten på spørsmål må hun jo da svare. Hvis det er stille, så begynner hun kanskje å ta ordet og fortelle noe hun føler for og har lyst til. La henne starte. Vær en god lytter.

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hver gang det stopper opp og blir litt stillhet så ender det med at jeg fyrer avgåre et nytt spørsmål.

Dette hadde jeg sukket over. Det er deilig med stillhet. Dessuten kan stillhet gi litt spenning. Ikke vær den som avbryter stillheten hele tiden. Det er slitsomt for deg, og ikke minst henne. La henne bryte stillheten. Behold øyekontakt og ikke slit deg ut ved å tro at du må være en underholder. Hvis du virker anspent eller sliten, så smitter det over til henne. Hygg deg heller og se henne i øynene. Hun vil nok ta initiativ. 

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Noen ganger når jeg skravler selv så føler jeg ofte at det jeg sier noen ganger blir intetsigende pjatt (noe jeg ofte får bekrefta ved at blikket på hun jeg dater flakker rundt i rommet).

Ja, det kan tenkes, i hvert fall når du selv føler en anspenthet ved å "må" underholde. Snakk rolig, hold blikk kontakt, vær engasjert. Ta gjerne pauser ofte. La henne ta initiativ til samtale, uten at du stiller spørsmål. Stillhet er ofte gull.

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har heller aldri vært noe flørting på datene (ei heller noen "seksuell" kjemi), men det er fordi det hadde blitt veldig unaturlig siden vi tross alt er to ukjente mennesker som treffer hverandre for første gang (slik jeg føler det). Som oftest så sitter vi ovenfor hverandre på en pub og da blir det ikke noe flørting.

Hvordan skal jeg komme meg videre til steg 2? Føler jeg kunne datet alle kvinner i hele verden og at datene ville blitt like, og at jeg er langt unna å komme nærmere noe romantisk. Jeg ser jo flere her inne sier de har vært på date i mange timer med fantastisk kjemi, men føler jeg selv aldri vil treffe en slik person.

Mann 25

Anonymkode: e6af8...ee2

Å foreslå en fjelltur eller skogstur er en god ide. Gå tur er ofte en veldig fin og hyggelig måte å bli kjent i starten. Dere opplever ting sammen, ser nye ting på veien, samtalen går ofte veldig greit da, og det er kanskje lettere å la være å si noe også. bare gå sammen i stillhet. Det kan også være veldig fint.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

For å oppsummere da;

- Alkohol løsner stemningen. Og det er helt greit.

 - De fleste menn liker å prate om seg selv, og det er greit så lenge hun får slippe til. Er hun sjenert eller reservert så er det fint med noen som "bærer" samtalen litt. Har du ingen morsomme historier på lager? Når dere kommer inn på tema jobb så er det mer naturlig å fortelle om det som skjedde på den turen til Lofoten enn å snakke om hvordan man du legger inn tallene i excel-skjema.

- Flørting er naturlig, også på 1.date. Dere har ikke som formål å finne ut om dere skal være venner. Menn vet om de er tiltrukket av dama ved første møte. Og er du det, så må du kommunisere det. Det betyr ikke beføling, men kommentarer som indirekte signaliserer at du synes hun er fin. 

- Test om humoren funker. Snakk om det du synes er gøy. Kom med en spøk som er litt på kanten. Tåler hun det ikke, så er det testet i hvert fall. Og du er i hvert fall ikke kjedelig (som antakeligvis er inntrykket du avgir nå).

Anonymkode: 939ed...fa1

- For min del så føler jeg egentlig at jeg bare blir en enda kjedeligere person når jeg får i meg alkohol. Hue går liksom enda tregere. Drikker aldri mer enn 1 glass.

- Ja, godt poeng det. Føler jeg ikke klarer å få frem de morsomme historiene som jeg klarer ellers når jeg er med venner, kollegaer osv. Som sagt så føler jeg ofte responsen blir flakkende blikk, og da er det jo egentlig ikke så fristende å fortelle så mye om meg selv siden jeg føler at det jeg sier er kjedelig.

- Føler det ville blitt ekstremt unaturlig om jeg plutselig skulle komme med komplimenter på utseende basert på kjemien vi har på dates. 

- Skal prøve på det neste gang

Anonymkode: e6af8...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, exictence said:

Nei, det behøver ikke å bety det. Men ikke gjenta deg selv eller bruk mange forklaringer eller lange beskrivelser rundt grøten. 

Fint at du stiller spørsmål, men  vis i tillegg at du lytter, f.eks å bekrefte det hun forteller, vise at du er en god lytter.

Hvis det er stillhet, så ikke vær opptatt av at du skal fylle stillheten og komme med nytt spørsmål. Slapp av og la henne ta initiativ til å enten stille spørsmål eller fortelle.

Jeg tror det er enda viktigere å lytte til det partneren har å si, enn å stadig komme med spørsmål. Det er ikke et intervju. Dessuten på spørsmål må hun jo da svare. Hvis det er stille, så begynner hun kanskje å ta ordet og fortelle noe hun føler for og har lyst til. La henne starte. Vær en god lytter.

Dette hadde jeg sukket over. Det er deilig med stillhet. Dessuten kan stillhet gi litt spenning. Ikke vær den som avbryter stillheten hele tiden. Det er slitsomt for deg, og ikke minst henne. La henne bryte stillheten. Behold øyekontakt og ikke slit deg ut ved å tro at du må være en underholder. Hvis du virker anspent eller sliten, så smitter det over til henne. Hygg deg heller og se henne i øynene. Hun vil nok ta initiativ. 

Ja, det kan tenkes, i hvert fall når du selv føler en anspenthet ved å "må" underholde. Snakk rolig, hold blikk kontakt, vær engasjert. Ta gjerne pauser ofte. La henne ta initiativ til samtale, uten at du stiller spørsmål. Stillhet er ofte gull.

Å foreslå en fjelltur eller skogstur er en god ide. Gå tur er ofte en veldig fin og hyggelig måte å bli kjent i starten. Dere opplever ting sammen, ser nye ting på veien, samtalen går ofte veldig greit da, og det er kanskje lettere å la være å si noe også. bare gå sammen i stillhet. Det kan også være veldig fint.

 

Tror du treffer spikern her. Jeg blir sikkert for stressa, spesielt når det blir stillhet i 1-2 sekunder, og tenker at hun kjeder seg og at derfor må jeg dra samtalen videre eller komme på noe nytt å si. Tur hadde jo vært fint, da er det sikkert mulig å kanskje ha en litt mer naturlig samtale (no pun).  

Anonymkode: e6af8...ee2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vellykket date for meg er når vi ler sammen, litt flørt og glimt. Jeg hadde synest det var kjedelig å gå på date med en jeg ikke følte det naturlig å flørte med. Da er en plutselig kun som venner.

Anonymkode: 78ee0...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- For min del så føler jeg egentlig at jeg bare blir en enda kjedeligere person når jeg får i meg alkohol. Hue går liksom enda tregere. Drikker aldri mer enn 1 glass.

 

Anonymkode: e6af8...ee2

Drar du ikke ut på byen med kamerater heller?

Anonymkode: 939ed...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://hhk.no

oslobowling.no

ttps://www.reptilpark.no
 

https://www.skiforeningen.no/marka/steder/?id=446

Etc. ?

Ha det gøy, slutt å tenk ..!

Eksempel:

www.facebook.com/pages/Ekeberg-Dyrepark/...

& en Picnic-kurv, Du har seff. Teppe((r) Beste å hatt Ett stort ett ? 🙂 )

Seff. din jobb å sørge for hennes komfår/Vellvære !

Sitteunderlag, O.L. ( = Omsårg / TLC )

(Du har seff. kjørt oppklaringspatrulje, så du veit nøyaktig

hvordann du geleider henne gjennom Ekeberg skulpturpark,)

på veg ned til en fet utkikksplass, ryddet og fin..

Bare ett eksempel, ikke min jobb å sjekke åpningstider m.m.

Jeg hadde gått for Gokart, eller Bowling, da jeg digger å kjøre bil,

Og drekke øl !  ( Bør ikke blandes..! )   Ha det GØY !

A

 

 

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...